Twee mannen

08-06-2009 10:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wat dramatischer dan het is maar omdat ik al ongeveer 1000 jaar uit het dating-gebeuren ben wil ik toch graag jullie advies.

Een aantal weken geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven op een datingsite. Met 1 man had ik meteen al een klik. Hoewel zijn fotos me niet direct aantrokken hadden we wel veel gezamelijke interesses en leuk mailcontact. En toen kwam daar ineens, op de admin van mijn vrijwilligersbaan, die leuke collega aanlopen. En na een aantal keren met elkaar (zakelijk) te zijn opgetrokken dacht ik: wat is er met mij aan de hand? Verliefd dus. Ik kan aan niets anders meer denken, triest gewoon :-). Collega is ook vrijgezel maar verder geen idee of hij mij ook ziet zitten.

Door collega is man 1 (klinkt allemaal wat oneerbiedig maar om het overzichtelijk te maken) volledig op de achtergrond geraakt. D.w.z we hebben wel contact maar aandacht voor hem is wat verslapt zeg maar. Man 1 laat merken mij heel erg graag te willen ontmoeten. Er staat min of meer een afspraak voor dit weekend. En hoewel ik weet dat het gewoon om een afspraakje gaat en meer niet zou ik het het liefst afzeggen. Omdat ik verliefd ben op collega.

Wat moet ik doen? En kan ik collega laten merken hem leuk te vinden (en hoe dan?? zooo slecht met dat soort dingen!)

Dank jullie wel!
Dan zeg je toch af, is niet zo moeilijk hoor.

Je kunt eerlijk zijn dan je het toch niet zo ziet zitten/iemand anders hebt ontmoet. Maar je wil hem als reserve, als de collega je niet wil. Dan stel je de afspraak toch uit, er is wat tussen gekomen en je bent de andere weekenden al druk...

En hoe je laat merken dat je een collega leuk vind.

Dat heeft hij vast al gemerkt, oogcontact is belangrijk.

Ze voelen zoiets heus wel aan.

En doe alsjeblieft niet te aardig/enthousiast!!!

Dat is zeker niet aantrekkelijk...
Als je sowieso eigenlijk al niet meer open staat voor je date en je er ook geen zin in hebt lijkt het mij niet echt nuttig om toch te gaan. Hij verwacht er misschien meer van dan jij.
Dank jullie wel!

Wat echt heel erg is en ik durf het bijna niet te zeggen...maar ik wil man 1 idd als reserve houden. (god wat erg).

En ik heb ook het idee dat hij meer verwacht, krijg ook steeds smsjes met; ben zo benieuwd naar je.
Ja, dat is helder.

Vandaar ook mijn antwoord.

Ik denk dat je er te moeilijk over denkt, zo'n dilemma is het niet.

Je kunt uiteraard ook met nummer 1 afspreken (over een aantal weken) en dan op een laag pitje zetten?

Als het echt niks is, dan wil je me toch sowieso niet, ongeacht je collega?

Maar dan heb je wat meer rust in je hoofd.

Een kennismaking is heel algemeen, uurtje is genoeg.

Als hij meer verwacht is dat zijn probleem, hij kan verwachten wat hij wil.
Zou inderdaad man1 of afzeggen, of eerlijk tegen hm zeggen dat je gevoelens hebt voor iemand anders.

Wat zou je zelf het liefste hebben als jij in zijn schoenen stond? Als je op de eerste date te hroen krijgt dat je date eigenlijk gevoelens heeft voor een ander, of zou je liever meerdere dates met iemand hebben denken dat het ergens heen gaat en dan achteraf pas horen dat die ander eigenlijk eerst een oogje op een ander was en heeft afgewacht of dat wel of niet iets ging worden?

Wat collega betreft... Hoe direct is dat? Is ie ook je leidinggevende? Hoe erg ben jij aan je vrijwilligersbaan geheccht en hoe vervangbaar ben je daar. Relaties op het werk betekent meestal dat er 1 moet verdwijnen, en meestal is dat de laagstgeplaatste, en als het gaat om een betaalde kracht en een vrijwilliger, dan zal de vrijwilliger het veld moeten ruimen. Heb je dat er voor over?
correctie: dan wil je HEM toch sowies niet, hahaha.

Je moet het als 2 aparte opties zien.

Het zou wel stom zijn om je vast te klampen aan die collega (kan heel lang gaan duren, op het werk is toch vaak wat lastiger) en dan is #1 weg en wordt het niks met die collega.

En denk niet te ver vooruit, je kent die mannen amper!
Ik zit niet aan mijn vrijwilligersbaan vast, hij werkt daar wel vast als accountmanager. Het werk ansich is het probleem niet wat mij betreft. Wel hoe er achter te komen of hij mij leuk vindt. Want idd, als collega niets wordt (klinkt een beetje zwaar maar snappen jullie?) dan is er "niets" meer. En ik wilde dus echt man 1 een kans geven vanwege de klik , totdat collega ten tonele kwam.
Het is ook niet zeker of het wat wordt hè met 1 van de mannen. En wellicht heeft man 1 ook afspraakjes gepland. Ik zou gewoon lekker op date gaan, gewoon gezellig, niet dat het wat moet worden .
Als je op 'n datingsite staat dan wed je meestal niet op 1 paard. Goed kans dat internetman ook meerdere vrouwen als optie heeft lopen. Gewoon op date gaan met hem, misschien word je wel verrast door 'n fysieke klik. En vraag je collega gewoon of ie zin heeft om 'n keer wat te gaan drinken.
Ik probeer het ook zo te zien als; ach maar een date. Maar man1 is echt heel enthousiast, belt ineens heel vaak (soms neem ik gewoon niet op...) en smst ; liefs M.....ik vind het wat veel voor iemand die ik nog niet heb ontmoet....

Ja, kan dat, iemand mee vragen voor een borrel? Moet een man dat niet doen? En hoe dan, gewoon van huppakee?
Ik zou je collega niet meevragen op een borrel.

Laat hem er maar mee komen.

Ook een beetje snel om nu al wat van hem te verwachten (toch een nieuwe collega?)

Gewoon even aftasten hoe het aanvoelt op het werk.

Oogcontact, de manier waarop hij kijkt e.d.

Rustig aan, zeg.

Misschien wel nummer #1 je ook niet als hij je ziet, dan kun je het maar beter weten.

Denk dat veel voor je duidelijk zal zijn als je hem eens ontmoet.

Je hebt wel een luxe probleem, haha.

Geniet van zo'n periode, joh.

Neem het allemaal niet zo nauw en serieus, dan sta je er ook makkelijker in.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 08 juni 2009 @ 11:27:

Ik probeer het ook zo te zien als; ach maar een date. Maar man1 is echt heel enthousiast, belt ineens heel vaak (soms neem ik gewoon niet op...) en smst ; liefs M.....ik vind het wat veel voor iemand die ik nog niet heb ontmoet....

Ja, kan dat, iemand mee vragen voor een borrel? Moet een man dat niet doen? En hoe dan, gewoon van huppakee?

Jij staat daar anders in dan de internetman dus. Prima toch? Hij kan toch nog wel heel leuk zijn hoor, maar jij bent nu helemaal gek van je collega.

En ja hoor, die kun je gewoon meevragen voor een borrel. Dat mag een man ook doen, maar jij ook. Ik heb nooit geloofd in het mannen willen jagen of moeten jagen geheel en heel wat mannen meegevraagd of versierd en leuke relaties aan over gehouden. Als hij ook een beetje verlegen is dan durft hij misschien niet en als jij dan ook niet durft dan gebeurt er niets. Dat zou toch zonde zijn? Gewoon meevragen voor koffie of een borrel, dat maakt veel duidelijker of hij ook interesse heeft.

Succes.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 08 juni 2009 @ 11:27:

Ja, kan dat, iemand mee vragen voor een borrel? Moet een man dat niet doen? En hoe dan, gewoon van huppakee?Waarom zou je op de man wachten? Als je hem ziet zitten gewoon vragen of ie na 't werk zin heeft 'n terrasje te pakken als het goed weer is.
Als je Man 1 aanhoudt dan zou ik in ieder geval mijn browser history wissen voor het geval hij later moet lezen dat hij tweede keus was.

Wat ik echt vind: tweede keus blijft altijd tweede keus; ook na lange tijd zal hij geen eerste keus meer worden.

Ga maar na, hoeveel kleding heb jij in de kast hangen die je gekocht hebt uitsluitend omdat je niks beters kon vinden, en hoe vaak draag je het nog?
Leuk hoe jullie reageren.

Ik durf collega niet mee te vragen , heb nog nooit een man mee uit gevraagd waar ik verliefd op was! Ik heb ook geen idee van hoe hij mij ziet, we kennen elkaar natuurlijk niet/net. Voordat ik verliefd werd had hij me wel horen praten met een collega over man1. Wat later op de dag vroeg hij hoe het met hem zat en of ik verliefd was. Toen ik nee zei, zei die dat ik er dan maar meteen beter mee kon stoppen en dat hij hem ook wel even wilde bellen om dat door te geven (uit een grapje uiteraard). En verder hadden we het nog wel even over daten en dat hij een goed restaurant kent en of ik van het eten houd wat ze daar serveren. En dat hij nooit zo hard van stapel loopt qua daten.

Man1 kan mij zeker ook niet leuk vinden als hij me ziet! Ik wil nu ook weer niet overkomen als de arrogante trut... Maar ik kan onze date wel uitstellen vinden jullie?
Lijkt me of collega best wel interesse zou kunnen hebben in jou, ik zou gewoon echt de moed verzamelen en hem mee uit vragen. Hij vraagt jou misschien wel niet omdat hij weet dat je nog met 'n ander bezig bent. En 'n keer 'n terrasje pakken na 't werk is toch helemaal niet zo beladen? Je vraagt 'm niet om met je te trouwen tenslotte. Zo zou je ook met 'n vrouwelijke collega wat af kunnen spreken en tijdens het terrasje/etentje kom je er vanzelf wel achter of er meer in zou kunnen zitten.
Oh echt ja? Zou die me leuk kunnen vinden denk je?
Een date met man 1 kan toch nooit kwaad?

Waaroom in het begin fase niet met 2 of 3 tegelijk tijd daten ?

Volgens mij kan het alleen maar helpen.

Want zij beloven jouw nog niks en jij houd op die manier ook jouw opties open.

Wat ze ook vaak zeggen is als je iemand na de eerste date niet leuk genoeg vond wil je dat persoon nog een paar keer ontmoeten om te ontdekken of er misschien meer in zat dan je eerst dacht.

Succes met jouw beslissing.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 08 juni 2009 @ 13:03:

Voordat ik verliefd werd had hij me wel horen praten met een collega over man1. Wat later op de dag vroeg hij hoe het met hem zat en of ik verliefd was. Toen ik nee zei, zei die dat ik er dan maar meteen beter mee kon stoppen en dat hij hem ook wel even wilde bellen om dat door te geven (uit een grapje uiteraard). En verder hadden we het nog wel even over daten en dat hij een goed restaurant kent en of ik van het eten houd wat ze daar serveren. En dat hij nooit zo hard van stapel loopt qua daten.Hallooohoooo, deze man is duidelijk geïnteresseerd! Zo ging het precies bij vriend en mij (we kennen elkaar ook van het werk); een beetje plagen, toespelingen maken over "als deze klus af is, moeten we het maar eens vieren met een etentje". Ik zou er lekker in meegaan... Dat je in dat geval het telefoonnummer van je internetdate wel even aan hem doorgeeft of zoiets. En op een gegeven moment keihard toeslaan als 'ie weer over dat restaurantje begint... "Okee, wanneer zullen we die eens uit gaan proberen?" Go for it!!
Maar misschien is hij wel gewoon "zo" ?
Joh, niet te veel analyseren en beredeneren... Flirt lekker een beetje terug en je ziet wel wat er gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven