Tweede leg

24-11-2021 12:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs een stukje gelezen van een man van zijn vrouw is gaan scheiden en een jongere vriendin heeft gevonden.
Met deze jongere vriendin kreeg hij 1 kind.
Achteraf baalde hij dat hij als 56 jarige weer bij de basisschool aan de poort stond.
Vond hij het kind veels te druk, hij kon er niet meer tegen, envond hij dat hij weinig gemeen had met zijn veel jongere vrouw.
Zowel interesses als gespreksonderwerpen verschilden doordat ze uit een geheel andere generatie kwamen.
Hij miste zijn ex, die een gemoedelijk leven had in haar huin zijn huidige relatie, die vurig en gepassioneerd begon, was de passie ver weg en het gebruikelijke houden van/ genegenheid was er niet voor in de plaats gekomen.
En als hij het van te voren had geweten was hijer nooit aan begonnen.

Ik zie het rondom mij ook veel.
Vroeger vriendinnen die een "oudere vent" hadden, met volwassen kinderen. Inmiddels hebben ze ook kinderen samen en zijn ze gescheiden, want hij wil heel andere dingen dan zij.

Of inmiddels oudere vrienden die een jonge meid aan de haak slaan en plots hip doen. Hippe schoenen, hippe muziek, jointje.

Vrouwen die alleen achter blijven met of zonder inmiddels puberende kinderen.

Ik vraag mij af; wat vinden de mensen die dit aan gaat er zelf van?
Dus je jongere vriendin (of vriend), de oudere man (of vrouw) en de achter geblevene.
Hoe kijken ze ertegenaan? Hebben ze stiekem weleens spijt?

Ik wil hier verder niets mee. Gewoon eens horen hoe dat is.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
als je naar de cijfers kijkt, is de kans, dat een relatie met een groot (al vanaf 5 jaar) leeftijdsverschil klapt, erg groot
Als het ook nog gaat om gezinnen integreren, wordt het alleen maar erger

In mijn omgeving, zie ik wel oudere mannen een 2e leg starten. Maar hebben vrouwen van 40+ daar helemaal geen zin meer in. Die hebben de tropenjaren al een keer doorleefd en doen het niet nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2e leg echt een vreselijk woord om die kinderen aan te duiden maar goed. Ik ben zelf een "achter geblevene" met drie kinderen, exman heeft echter geen 2e leg, die wilde juiste van zijn gezinsleven en bijkomende vertanwoordelijkheden en in zijn ogen beperkingen af en, kocht een peperdure grote sport BMW en is er plotsklaps vandoor gegaan met een rijke veel oudere dame, geniet nu dus van veel luxe etentjes, cruises en dure kleding en wijn en vrijheid. Het ziet er niet echt naar uit of hij spijt heeft, hoewel het contact tussen hem en de kinderen door zijn vertrek en levenskeuze nou niet echt optimaal is. Zie het verder wel aardig wat om ons heen, soms lukt het goed maar samengestelde gezinnen met nieuwe "liefdesbaby's" en een groot verschil tussen de oudere half zussen en broers is hard werken en gaat helaas niet altijd zoals gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 15 jaar oudere partner met zoon. Zoon en ik schelen maar 16 jaar en jongen was al volwassen toen ik in zijn leven kwam.
Vorige relatie van huidige partner (niet moeder van zoon overigens) is mede stuk gelopen op het feit dat man er inderdaad geen zin meer in had om de hele riedel weer van voor af aan te beginnen.

Dit heeft hij toen ook vrijwel direct naar mij uitgesproken toen het serieus werd tussen ons.
Nu was ik voor zijn komst al bewust kindervrij dus dat scheelt.

Ik vind mannen uit de OP altijd een beetje kansloos om eerlijk te zijn. Niet het feit dat ze aan een tweede leg beginnen maar dat ze er dan daarna over gaan mauwen.....bezint eer ge begint..zeker als het been there done that is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
mijn koude grond psychologie; relaties met veel overeenkomsten tussen de partners hebben de grootste kans van slagen.

Kiezen op een leuk en fris uiterlijk en geen oude koeien, of voor een leuke status / bankrekening is niet altijd de beste basis voor een relatie.

Die oude koeien komen er dan ook vanzelf, het uiterlijk en status zijn niet voor eeuwig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft een tweede leg en ik zelf ook. Ex is inmiddels alweer bijna 20 jaar samen met zijn tien jaar jongere vrouw. Ik heb alleen het kind gehouden, wel met een omgangsregeling met haar ‘oudere’ vader.
Volgens mij gaat het bij mijn ex met zijn jonge gezin prima. Zij was als 22-jarige niet heel jong voor haar leeftijd en is inmiddels ook 40+. Mijn jongste heeft wel een oude vader, maar die kan ook nog gewoon alles. Dus tja, ik weet niet of er iemand spijt heeft. Ik niet in ieder geval.
Van collega’s met jonge vrouwen en oude exen hoor ik wel eens dat het er niet makkelijker op wordt. Vaak komt de tweede leg op initiatief van de jonge vrouw, en die wil er dan uiteindelijk natuurlijk ook meer dan één. Maar spijt hoor ik nooit zo hardop.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-11-2021 13:21
Mijn ex heeft een tweede leg en ik zelf ook. Ex is inmiddels alweer bijna 20 jaar samen met zijn tien jaar jongere vrouw. Ik heb alleen het kind gehouden, wel met een omgangsregeling met haar ‘oudere’ vader.
Volgens mij gaat het bij mijn ex met zijn jonge gezin prima. Zij was als 22-jarige niet heel jong voor haar leeftijd en is inmiddels ook 40+. Mijn jongste heeft wel een oude vader, maar die kan ook nog gewoon alles. Dus tja, ik weet niet of er iemand spijt heeft. Ik niet in ieder geval.
Van collega’s met jonge vrouwen en oude exen hoor ik wel eens dat het er niet makkelijker op wordt. Vaak komt de tweede leg op initiatief van de jonge vrouw, en die wil er dan uiteindelijk natuurlijk ook meer dan één. Maar spijt hoor ik nooit zo hardop.
Ik vind dat "initiatief" al veelzeggend eerlijk gezegd.
Zeker op zekere leeftijd zou een man toch moeten weten dat er van neuken zonder condoom een kind kan komen.
Zo lijkt het net of het hen "overkomt".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
'Schoonpa' heeft onderhand een 3e leg, om te zeggen dat het met de eerste en tweede goed is gegaan, neuh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Als je aan een tweede leg begint om je nieuwe vriendin tevreden te stellen, dan vraag je om hetzelfde probleem als een kind nemen om de relatie te redden.

Dus de vraag die je je moet stellen is: wil ik zelf nog kinderen, of niet.

Dat heeft allemaal niets te maken met leeftijdsverschil. Natuurlijk is de kans dat een vriendin van 30 nog kinderen wil als ze ze nog niet heeft dan wanneer je een vriendin hebt die 45 is, maar dat is het dan wel.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
24-11-2021 13:25
Ik vind dat "initiatief" al veelzeggend eerlijk gezegd.
Zeker op zekere leeftijd zou een man toch moeten weten dat er van neuken zonder condoom een kind kan komen.
Zo lijkt het net of het hen "overkomt".

Veel mannen kunnen niet alleen zijn, en gaan er daarnaast vanuit dat de opvoeding toch grotendeels bij de vrouw terecht komt.
Slappe zakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de enige eerste leg. Beide ouders hebben een 2de leg. Hierdoor was er altijd alle aandacht en tijd voor de 2de leg. Ik werd gewoon vergeten. Hierdoor heb ik een rot jeugd gehad en totaal geen band met mijn ouders. Ik vind het vreselijk om zo liefdeloze familie te hebben puur omdat ik eerste leg ben.

Gelukkig heb ik ondertussen een hele lieve schoonfamilie waarbij ik mij thuis voel.
sprokkelientje schreef:
24-11-2021 13:25
Ik vind dat "initiatief" al veelzeggend eerlijk gezegd.
Zeker op zekere leeftijd zou een man toch moeten weten dat er van neuken zonder condoom een kind kan komen.
Zo lijkt het net of het hen "overkomt".
Dat wist ik al als tiener. Maar we hebben het hier toch niet over ongewenste zwangerschappen?
Metallover schreef:
24-11-2021 14:10
Veel mannen kunnen niet alleen zijn, en gaan er daarnaast vanuit dat de opvoeding toch grotendeels bij de vrouw terecht komt.
Slappe zakken.
Ik zie in mijn omgeving vrijwel uitsluitend betrokken vaders, dus ik vraag mij af of dit wel klopt.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
24-11-2021 13:25
Ik vind dat "initiatief" al veelzeggend eerlijk gezegd.
Zeker op zekere leeftijd zou een man toch moeten weten dat er van neuken zonder condoom een kind kan komen.
Zo lijkt het net of het hen "overkomt".
Met initiatief bedoel ik degene die het eerst de wens uit, niet dat ze hem erin luist.
Ik zag ze wel eens staan bij de schoolpoort of zie ze wel eens voor mij in de rij bij de supermarkt. En ik vind het sneue figuren (yep, die heerlijke oordelen) die wannabe hippe papa's met halverwege de 50 nog een kleuter aan de hand en peuter op de arm en een moe verlopen gezicht maar mét hippe sneakertjes aan.

En dan denk ik alleen maar, ben blij dat jij de consequenties mag dragen van je keuzes. Life is a bitch. Deal ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jongere vrouw en mijn man heeft dus met mij zijn 'tweede leg'. Hij wilde trouwens wel graag nog meerdere kinderen. Die hebben we nu ook. Ondanks dat de tropenjaren zwaar zijn genieten we wel van onze kinderen. Ik kan je zeker vertellen dat hij hier absoluut geen spijt van heeft en dat onze verantwoordelijkheid omtrent de opvoeding best gelijk opgaat.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
24-11-2021 14:33
Ik zag ze wel eens staan bij de schoolpoort of zie ze wel eens voor mij in de rij bij de supermarkt. En ik vind het sneue figuren (yep, die heerlijke oordelen) die wannabe hippe papa's met halverwege de 50 nog een kleuter aan de hand en peuter op de arm en een moe verlopen gezicht maar mét hippe sneakertjes aan.

En dan denk ik alleen maar, ben blij dat jij de consequenties mag dragen van je keuzes. Life is a bitch. Deal ermee.
Nou, ik ben blij dat je het zelf zegt, want je post is enorm negatief en zit vol aannames. Waarom zo?
Hakuna Matata
diyer schreef:
24-11-2021 14:33
Ik zag ze wel eens staan bij de schoolpoort of zie ze wel eens voor mij in de rij bij de supermarkt. En ik vind het sneue figuren (yep, die heerlijke oordelen) die wannabe hippe papa's met halverwege de 50 nog een kleuter aan de hand en peuter op de arm en een moe verlopen gezicht maar mét hippe sneakertjes aan.

En dan denk ik alleen maar, ben blij dat jij de consequenties mag dragen van je keuzes. Life is a bitch. Deal ermee.
Als je kinderen zo ziet, dan moet je niet aan kinderen beginnen. Ongeacht of je 20 of 50 bent en ongeacht of je hippe sneakers draagt, dan wel het meest onmodieuze model schoen dat ze bij de Zeeman verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
24-11-2021 14:10
Veel mannen kunnen niet alleen zijn, en gaan er daarnaast vanuit dat de opvoeding toch grotendeels bij de vrouw terecht komt.
Slappe zakken.
Ik denk dat laatste zéker....na een tweede leg :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-11-2021 14:28
Met initiatief bedoel ik degene die het eerst de wens uit, niet dat ze hem erin luist.
Ik snap je bijdrage hoor, je geeft een weergave uit de praktijk.
Het is meer de manier waarop e.e.a. wordt aangepakt door de door jou beschreven doelgroep waar ik over val.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
24-11-2021 14:24
Dat wist ik al als tiener. Maar we hebben het hier toch niet over ongewenste zwangerschappen?
Nee.
Mijn bijdrage was meer tussen de regels door als reactie op bijdrage van KamilleT
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik ken zo’n vent, de vader van een vriendinnetje van toen ik zelf nog klein was. Ineens ging hij scheiden, zij was toen 18. Een tijd lang niet gezien totdat zijn tweede leg kinderen ineens bij mijn kinderen in de klas kwamen. Stond hij daar op z’n zestigste op het schoolplein. Ik vind het toch raar.
Hij had een mooie jonge vrouw, maar ook dat is niet goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
24-11-2021 14:33
Ik zag ze wel eens staan bij de schoolpoort of zie ze wel eens voor mij in de rij bij de supermarkt. En ik vind het sneue figuren (yep, die heerlijke oordelen) die wannabe hippe papa's met halverwege de 50 nog een kleuter aan de hand en peuter op de arm en een moe verlopen gezicht maar mét hippe sneakertjes aan.

En dan denk ik alleen maar, ben blij dat jij de consequenties mag dragen van je keuzes. Life is a bitch. Deal ermee.
Ondanks de "aannames en oordelen" waar ik mij niet echt aan stoor, heerlijk herkenbaar, ken ook een paar van "dat soort mannen" :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik vind het vooral een sneu verhaal als er al moeilijkheden zijn met de eerste leg dan niet dat proberen te fixen maar dat negeren en hup er en paar koters bijmaken. En vooral de verbazing van het mislukken achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat de meesten er vrolijk, fris en fruitig ogen en veel leuke dingen ondernemen....
Maar vraag mij af, of ze diep van binnen, zouden zeggen; eigenlijk is dit niet wat ik wil.
Ik ken zo'n man die 2 kinderen heeft met de ex van zijn jongste zoon.
Nu is die relatie over. Hij zegt zelf dat hij gewoon geen zin meer had in elke week een danceparty, een festival enz.
En ik geloof echt wel dat hij van zijn jongere kinderen houdt (als dat niet zo was zou dat wel heel gek zijn), maar zelf zegt hij: het gras is echt niet groener aan de andere kant.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven