Twijfel over relatie
vrijdag 23 februari 2018 om 10:15
Dag lieve mensen,
Ik zit al een tijdje in de knoop met mijn relatie.
In het verleden zijn er al wel problemen geweest en er zijn dingen die ik graag anders zou willen maar over het algemeen zitten we nu op een vrij goed punt en hou ik van hem.
Hij is (in vergelijking met anderen) echt een super man. Kan goed luisteren, is grappig en soms attent. Helpt al eens een handje mee in huis.
Toch heb ik het gevoel dat er 'iets mist'. Ik kan er mijn vinger niet opleggen. Dit gevoel heb ik al bijna 5 jaar.
De laatste tijd merk ik dat we niet echt toekomstplannen hebben. We hebben een huis gekocht en verder is hij druk bezig met zijn leven en ik dan ook maar met het mijne.
Er lijkt geen volgende stap te zijn en ik betrap mezelf erop dat ik steeds meer plannen maak waar hij niet in voor komt.
Verder merk ik een soort van emotioneel getouwtrek. Hij kan helemaal opgaan in zijn werk en hobby's. Dan lijk ik precies een last voor hem ("ben blij dat je deze week laat moet werken, dan kan ik zelf ook doorwerken en hoef ik je niet te entertainen").
Als gevolg trek ik me terug in mijn bezigheden. Plan dan ook maar mijn tijd vol met vriendinnen en hobby's. En op die momenten krijgt hij opeens weer behoefte aan aandacht en maakt veel tijd.
Vaak vraag ik me af of een relatie goed is als je zo vaak twijfelt.
Soms wil ik weg om te gaan reizen en dingen te ondernemen op een manier zoals ik dat wil.
Op andere momenten denk ik dat ik een verwend nest ben. Dat ik ondankbaar ben voor deze goede man in mijn leven.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er mensen die om dezelfde reden de relatie hebben verbroken? Hebben jullie spijt of was het net de goede keuze?
Alvast bedankt!
Ik zit al een tijdje in de knoop met mijn relatie.
In het verleden zijn er al wel problemen geweest en er zijn dingen die ik graag anders zou willen maar over het algemeen zitten we nu op een vrij goed punt en hou ik van hem.
Hij is (in vergelijking met anderen) echt een super man. Kan goed luisteren, is grappig en soms attent. Helpt al eens een handje mee in huis.
Toch heb ik het gevoel dat er 'iets mist'. Ik kan er mijn vinger niet opleggen. Dit gevoel heb ik al bijna 5 jaar.
De laatste tijd merk ik dat we niet echt toekomstplannen hebben. We hebben een huis gekocht en verder is hij druk bezig met zijn leven en ik dan ook maar met het mijne.
Er lijkt geen volgende stap te zijn en ik betrap mezelf erop dat ik steeds meer plannen maak waar hij niet in voor komt.
Verder merk ik een soort van emotioneel getouwtrek. Hij kan helemaal opgaan in zijn werk en hobby's. Dan lijk ik precies een last voor hem ("ben blij dat je deze week laat moet werken, dan kan ik zelf ook doorwerken en hoef ik je niet te entertainen").
Als gevolg trek ik me terug in mijn bezigheden. Plan dan ook maar mijn tijd vol met vriendinnen en hobby's. En op die momenten krijgt hij opeens weer behoefte aan aandacht en maakt veel tijd.
Vaak vraag ik me af of een relatie goed is als je zo vaak twijfelt.
Soms wil ik weg om te gaan reizen en dingen te ondernemen op een manier zoals ik dat wil.
Op andere momenten denk ik dat ik een verwend nest ben. Dat ik ondankbaar ben voor deze goede man in mijn leven.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er mensen die om dezelfde reden de relatie hebben verbroken? Hebben jullie spijt of was het net de goede keuze?
Alvast bedankt!
vrijdag 23 februari 2018 om 10:27
Twijfels in een, langere, relatie zijn imo niet persé een slecht of vreemd teken.
Iedereen voelt wel eens twijfels toch?
"Is dit het nou?" "Hoe zou het leven er uit zien als ik niet met hem samen was?" etc.
Wat je er mee doet is een tweede natuurlijk.
Heb je dit weleens met je partner besproken? Wat vindt hij er van?
Iedereen voelt wel eens twijfels toch?
"Is dit het nou?" "Hoe zou het leven er uit zien als ik niet met hem samen was?" etc.
Wat je er mee doet is een tweede natuurlijk.
Heb je dit weleens met je partner besproken? Wat vindt hij er van?
vrijdag 23 februari 2018 om 10:27
vrijdag 23 februari 2018 om 10:28
Best veel.
Ik rij op drukke weken naar zijn werk zodat ik hem kan oppikken om samen te lunchen.
Stel voor om samen naar de film te gaan of uit te gaan eten.
Zorg dat op zijn drukke dagen het eten al klaar staat zodat we toch nog snel samen kunnen eten.
...
Het gebrek aan tijd voor elkaar is ook het probleem niet. Heb het over de bij ons steeds verschillende behoefte aan nabijheid en afstand.
vrijdag 23 februari 2018 om 10:34
We hadden het plan om na de grote reis die we net hebben gemaakt aan een kindje te beginnen maar van dat plan is nu geen sprake meer. Het is te moeilijk met zijn carrière.
Ik verwacht niet dat ze zo maar komen aanwaaien maar vraag me soms af of het goed is in een relatie om samen wat huishouden te doen, eens naar de film te gaan en verder maar de eigen gang te gaan.
Mijn grote twijfel is er ook vooral door het gevoel dat er iets mist. Een diepe connectie of iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
vrijdag 23 februari 2018 om 10:40
begin dan alsjeblieft niet aan kinderenStrawberryFieldsForever schreef: ↑23-02-2018 10:34We hadden het plan om na de grote reis die we net hebben gemaakt aan een kindje te beginnen maar van dat plan is nu geen sprake meer. Het is te moeilijk met zijn carrière.
Ik verwacht niet dat ze zo maar komen aanwaaien maar vraag me soms af of het goed is in een relatie om samen wat huishouden te doen, eens naar de film te gaan en verder maar de eigen gang te gaan.
Mijn grote twijfel is er ook vooral door het gevoel dat er iets mist. Een diepe connectie of iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
Hoor best vaak (op dit forum ook), dat mensen uit elkaar gaan, al paar kindjes hebben, en nu zeggen: ik voelde altijd al dat er iets miste
vrijdag 23 februari 2018 om 10:44
Weet niet of dat zou helpen.
We hebben al eens dergelijk gesprek gehad toen hij me vertelde dat hij nog van me hield maar niet meer verliefd was en hier moeite mee had. Dat heeft geleid tot gewoon verder doen en wel zien wat de toekomst brengt.
Ook over het gebrek aan toekomst samen hebben we het al gehad.
Hij wil investeren in carrière, sport en hobby's. Ik wou graag onze oorspronkelijke droom waarmaken om naar het buitenland te verhuizen of blijven waar we nu zijn en samen aan een gezin beginnen.
Dat blijft een impasse. Je kan iemand niet dwingen om wat anders te willen.
vrijdag 23 februari 2018 om 10:49
Als het volgens sommigen normaal is om te twijfelen vind ik een kinderwens niet zo gek.
Het is dan ook mijn vraag of meerdere vrouwen dit ervaren en of er wat aan kan worden gedaan of dat de meeste vrouwen uiteindelijk beslissen om de relatie te beëindigen.
Ik wil graag een warm gezin. Dat lijkt me niets geks om van te dromen.
vrijdag 23 februari 2018 om 10:51
Hij wil geen kinderen wel een carriere.
Jij wil warm gezin.
Zijn droom is niet gek, die van jou ook niet. Samen is het wel lastig vooral wanneer er geen compromis valt te sluiten.
Jij wil warm gezin.
Zijn droom is niet gek, die van jou ook niet. Samen is het wel lastig vooral wanneer er geen compromis valt te sluiten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-02-2018 10:51
4.74% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dus: jij wil wel met hem, hij ziet jou als tussenstationStrawberryFieldsForever schreef: ↑23-02-2018 10:44Weet niet of dat zou helpen.
We hebben al eens dergelijk gesprek gehad toen hij me vertelde dat hij nog van me hield maar niet meer verliefd was en hier moeite mee had. Dat heeft geleid tot gewoon verder doen en wel zien wat de toekomst brengt.
En jij neemt daar genoegen mee
dolle boel!
vrijdag 23 februari 2018 om 10:53
Hij wil ook kinderen maar stelt het altijd uit.