Twijfels na samenwonen

31-10-2019 12:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt, heb ik twijfels in mijn relatie. De afgelopen maanden heb ik mijn vriend beter leren kennen en en ben ik anders naar hem gaan kijken. Ik kan me geen lievere, betere vriend wensen, maar ik merk dat we heel anders in het leven staan. Hij is thuis altijd vertroeteld en dat merk ik ook sinds hij bij mij is gaan intrekken. Ik ben een aanpakker, hij is iemand die het al snel wel best vindt. Daarnaast kan hij heel sociaal zijn maar is het geen prater, terwijl ik het juist heerlijk vind om eindeloos te praten en lachen samen. Bij mijn familie en vrienden kan hij niet helemaal zichzelf zijn en zit hij er vaak stilletjes bij. Doordat ik dit gaandeweg steeds meer ben gaan opmerken, is mijn gevoel minder geworden en ben ik hier zelfs een beetje op afgeknapt. ik mis het gevoel dat je tegen iemand ‘opkijkt’ , heb het gevoel dat ik degene ben die de kar trekt, terwijl ik dat juist liever andersom zie (en vooral gezamenlijk natuurlijk). Toch realiseer ik me ook dat ik een eeuwige twijfelaar ben en vraag ik me af of deze twijfels komen doordat het nu ‘echt’ gaat worden.. we zitten op een leeftijd dat je gaat uitkijken naar een koophuis, kindjes.. en dat benauwd me enorm. Geen enkele relatie is perfect en er zullen altijd kutmomenten tussen zitten, maar ik vraag me nu dus heel erg af of deze gevoelens normaal kunnen zijn (dat benauwde gevoel als je denkt aan een toekomst samen) en dat dit weg kan gaan, of dat het gewoon een teken is dat je gevoel niet goed zit. Ik besef me dat niemand hier antwoord op kan geven, maar zijn er mensen die hier ervaring in hebben? We hebben verder een goede relatie; geen ruzies, respect en waardering voor elkaar, doen ook leuke dingen met elkaar. Ik ben bang dat ik iets weggooi wat eigenlijk heel mooi is, maar dat ik dat nu niet zie door mijn gedachtes die ik mezelf teveel aanpraat...
Uitmaken hoor, dat is juist fijn van samenwonen, je leert iemand echt kennen en weet je ook of je met iemand je leven wil delen. Duidelijk is dat je daar enorm tegenop ziet, dat betekent gewoon dat dit voor jou niet de ware is. Het is niet leuk maar wel fijn dat je de vrijheid hebt om voor je eigen geluk te kiezen.
Ik zou de relatie verbreken, de dingen waar je nu op afknapt zijn geen dingen die snel zullen veranderen, en dat zou je ook niet moeten willen denk ik, hij moet lekker zichzelf kunnen zijn en jij ook.

Dus of jij moet je in een keer niet meer ergeren aan de dingen die je niet leuk vindt aan hem, dat kan ik me niet voorstellen omdat je nu al aangeeft dat je daarop afknapt en hij niet iemand is tegen wie je op kan kijken.
Of hij moet veranderen naar iemand die lekker veel praat, sociaal is en veel daadkracht toont.
Lijkt me allebei niet realistisch, je gaat je waarschijnlijk steeds meer ergeren aan deze dingen. Dat hij verder heel lief en leuk helpt daar niet bij....
Is mijn ervaring althans..
Dank voor alle reacties! Het lucht me al erg op om dit weg te schrijven. De reacties zijn dubbel, alles bij elkaar precies wat mijn gevoel zegt haha. Het gekke is dat ik het (nu) ook nog niet wil uitmaken, want ik hou wel van hem. Het is alleen meer dat ‘ene’ gevoel.. ik heb het enigzins wel mijn twijfels met hem besproken en dat vond hij erg pijnlijk (niet alles wat ik hier heb gezegd uiteraard). Ik wil hem namelijk ook niet voorliegen, maar zeker niet onnodig kwetsen of onzeker maken. Maar ik kan nu nog niet helemaal opmaken of ik nog bij hem wil zijn omdat ik dan weer opnieuw (alleen) moet beginnen, of omdat ik hem niet kwijt wil. Ik denk dat ik het nog maar even moet laten rusten en dat eerst duidelijk voor mezelf moet maken..
Hij is introvert. Hij kan zichzelf niet zijn bij jou lijkt het, dus misschien kan je beter op zoek naar een minder introverte partner?
Onderschat je gevoel niet dat je bent afgeknapt op zijn stilte.
Zo te horen is dat deel van zijn karakter en kan hij dat niet veranderen
Ik denk dat jij een wat extraverter persoon zoekt en dat is hij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven