twijfels over relatie
dinsdag 23 juli 2019 om 07:13
Ik heb al geruime tijd twijfels over mijn relatie, maar ik vind het enorm lastig er een punt achter te zetten. Vriend heeft kinderen en die hebben zich in de paar jaar dat we nu samen zijn behoorlijk aan mij gehecht. Ik voel me enorm schuldig als er ik eraan denk dat ik er ineens niet meer zou zijn, zeker omdat ze natuurlijk al een scheiding hebben meegemaakt. Maar tussen mijn vriend en mij loopt het op dit moment gewoon niet en mijn gevoelens voor hem zijn nagenoeg verdwenen. Ik heb er erg veel moeite mee dat hij soms agressief is tegen zijn kinderen, vooral zijn jongste. Die heeft nogal eens last van woedeaanvallen en hij reageert daar altijd op met geschreeuw. Ik vind dat zo erg om te zien, want ik zie dat hij zijn kind haar daar alleen maar overstuur mee maakt. Ik zeg iedere keer dat hij rustig moet blijven, dat het onmacht is van het kind en dat hij op moet houden met schreeuwen en het is wel beter geworden, maar afgelopen weekend ging het weer helemaal mis. We zaten in de auto en de kinderen hadden ruzie en dat escaleerde behoorlijk. Hij heeft toen de auto langs de weg geparkeerd en heef toen een paar minuten lang tegen de jongste geschreeuwd. Kind lag daarbij in het gras en het moet een heel bedreigende ervaring moeten zijn geweest. Na afloop was het helemaal overstuur. Ik vond dat zo zielig en wist op dat moment dat ik niet samen kan zijn met iemand die zo tegen zijn eigen kinderen doet. Het ergste is wel dat ik zelf ook een keer ben uitgevallen tegen zijn kind en dat ik dat nu iedere keer te horen krijg als ik zeg dat hij niet zo moet schreeuwen.
Twijfels heb ik ook nadat hij mij een keer een hele avond heeft genegeerd nadat we ruzie hadden over iets onbenulligs. Ik kreeg toen van alles de schuld en dat zij hij ook tegen zijn kinderen "gelaarsde kat heeft het drinken vergeten, dus nu hebben we niks". Terwijl hij zelf altijd van alles vergeet en ik hem dan juist help.
Ik heb mijn twijfels al uitgesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden, maar bij mij is er iets behoorlijk kapot gegaan. Ik kan gewoon niet aanzien dat iemand zo met zijn kinderen omgaat. Als ik zeg dat ik nog steeds behoorlijke twijfels heb zegt hij: maar we hebben daar toch over gepraat? Hij heeft me enorm gekwetst en ik kan dat niet zomaar vergeten. Maar ik weet ook dat als ik hem verlaat dat een drama gaat worden bij de kinderen. Ook bij hem trouwens want zijn ex vrouw heeft hem ook al een keer verlaten en hij is daar behoorlijk door beschadigd.
Ik weet wat ik moet doen, maar ik vind het zo lastig.
Twijfels heb ik ook nadat hij mij een keer een hele avond heeft genegeerd nadat we ruzie hadden over iets onbenulligs. Ik kreeg toen van alles de schuld en dat zij hij ook tegen zijn kinderen "gelaarsde kat heeft het drinken vergeten, dus nu hebben we niks". Terwijl hij zelf altijd van alles vergeet en ik hem dan juist help.
Ik heb mijn twijfels al uitgesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden, maar bij mij is er iets behoorlijk kapot gegaan. Ik kan gewoon niet aanzien dat iemand zo met zijn kinderen omgaat. Als ik zeg dat ik nog steeds behoorlijke twijfels heb zegt hij: maar we hebben daar toch over gepraat? Hij heeft me enorm gekwetst en ik kan dat niet zomaar vergeten. Maar ik weet ook dat als ik hem verlaat dat een drama gaat worden bij de kinderen. Ook bij hem trouwens want zijn ex vrouw heeft hem ook al een keer verlaten en hij is daar behoorlijk door beschadigd.
Ik weet wat ik moet doen, maar ik vind het zo lastig.
gelaarsdekat wijzigde dit bericht op 23-07-2019 07:16
1.18% gewijzigd
dinsdag 23 juli 2019 om 07:35
.attribuutje schreef: ↑23-07-2019 07:25Aangeven dat je de eerstvolgende keer dat dit gebeurt je je biezen pakt en gaan.
Blijven terwijl je weet dat hij zo ook met jullie evt toekomstige kinderen zal omgaan? (Als TO zelf nog een kinderwens heeft)
dinsdag 23 juli 2019 om 07:56
Blijven voor de kinderen? Hij doet er ook agressief tegen als jij er wel bent toch?
Schakel hulp in voor de kinderen, dit is kindermishandeling. Jij ziet dit gebeuren, tegen je vriend zeggen helpt niks en er bij weglopen helpt deze kinderen niet.
Veilig Thuis 0800 - 2000 en ik zou de moeder van deze kinderen inlichten.
Schakel hulp in voor de kinderen, dit is kindermishandeling. Jij ziet dit gebeuren, tegen je vriend zeggen helpt niks en er bij weglopen helpt deze kinderen niet.
Veilig Thuis 0800 - 2000 en ik zou de moeder van deze kinderen inlichten.
dinsdag 23 juli 2019 om 07:58
Jij voelt je schuldig? Hij zou zich zijn ogen uit zijn hoofd moeten schamen voor zijn gedrag, alleen jammer dat hij het type is: “ziet de splinter bij een ander maar mist de balk in zijn eigen oog”. Meld het gezin aan voor hulp als je wilt, maar neem die last niet zélf op je schouders. Dat is jouw taak niet; je hebt de verantwoordelijkheid om het wangedrag te melden, niet om het zelf te fixen.
dinsdag 23 juli 2019 om 08:02
Ik denk dat het heel fijn is als je niet meer geconfronteerd wordt met die agressie, je hoeft niet te blijven voor die kinderen hoor, niet jouw verantwoordelijkheid, het is rot dat ze een bully van een vader hebben maar niet jouw schuld en dankzij jou hebben ze toch een leuke tijd gehad.
Zonder schuldgevoel voor jezelf kiezen en een leuk leven hebben.
Zonder schuldgevoel voor jezelf kiezen en een leuk leven hebben.
dinsdag 23 juli 2019 om 08:06
dinsdag 23 juli 2019 om 08:27
dinsdag 23 juli 2019 om 09:16
Zit jij in het verkeerde topicVanessakusje1987 schreef: ↑23-07-2019 08:27Praten Praten Praten. Je probleem voorleggen, aangeven dat je je er behoorlijk rot over voelt en kijken hoe jij er met een gelukkig gevoel uit kan komen.
Met of zonder hem.
Iedereen maakt fouten dus ook jij mag heus wel eens uitgevallen zijn.
Oude koeien uit de sloot halen vind ik zo walgelijk!