Twijfels

18-03-2012 15:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik zou graag jullie mening en advies willen over de situatie waar ik nu in zit. Ik denk momenteel in cirkels en wil graag een standpunt in nemen en er ook achter staan. Ik zal de situatie aan jullie uitleggen. Het is een behoorlijk lang stuk, sorry.

In augustus 2011 heb ik een leuke jongen leren kennen. Hij had toen een relatie en daar was ik van op de hoogte. Toch heb ik hem in de maanden daarna beter leren kennen en heb ik gevoelens voor hem gekregen, die ik op een gegeven moment ook eerlijk heb uitgesproken naar hem. Hij reageerde dat hij dezelfde gevoelens voor mij had gekregen, maar daar niets mee kon omdat hij in een relatie zat. Allemaal heel logisch.

Dat was natuurlijk wel teleurstellend voor mij. Maar had me er bij neergelegd dat wij tweeën geen toekomst zouden hebben samen. We hielden wel veel contact en uit dat contact kwam naar voren dat zijn vriendin niet goed voor hem was en hij eigenlijk niet gelukkig met haar was. Verder zei hij dat zijn gevoelens voor mij nog steeds waren. Toen heb ik hem gezegd dat ik eerst wilde dat hij met haar zou breken alvorens we ook maar iets van serieus daten zouden gaan proberen. Dat begreep hij en hij verbrak daarop de relatie met zijn vriendin.

Hij bleef echter wel samen wonen met haar omdat de huurwoning waarin zij zaten op haar naam staat en hij nog geen nieuwe woonruimte had. Toen heb ik hem gezegd dat ik wil dat hij eerst woonruimte voor zichzelf zocht of weer bij zijn ouders eventueel introk alvorens ik met hem serieus wilde daten. Dat begreep hij allemaal wel en ging druk op zoek naar woonruimte. Wachtlijsten voor huurwoningen zijn lang, dus het kon nog wel even gaan duren voordat hij zelf woonruimte had. Terug gaan naar zijn ouders was niet echt een optie omdat zijn relatie met zijn ouders niet helemaal liep.

Toch stond ik erop om te wachten totdat hij bij haar weg was voordat we verdere stappen zouden nemen. Wilde dat hij helemaal onafhankelijk van haar was, voordat ik energie in ons wilde stoppen zeg maar. Vervolgens is zijn vriendin er achter gekomen dat wij gevoelens voor elkaar hadden doordat zij zijn geschiedenis in MSN is gaan lezen. Nadat zij er achter kwam dat wij al een tijdje contact hadden, heeft ze hem eruit gezet. Hij is toen noodgedwongen naar zijn ouders gegaan.

Ik dacht toen dat hij enigzins onafhankelijk van haar was en ben dus met hem gaan daten. Maar nu na een paar dates geeft hij dat hij niet weet wat hij wil. Hij zegt ontzettend gek op mij te zijn, maar ook zijn ex te missen. Hij kan niet uitleggen wat hij mist aan zijn ex omdat hij dat niet weet, maar zegt dat het gevoel van missen er wel is.

Aan de ene kant ben ik blij dat hij er eerlijk over is en de gevoelens die in hem omgaan eerlijk met mij bespreekt. Aan de andere kant ben ik ook erg teleurgesteld in het feit dat ik hem erg leuk vind en voor de volle 100% voor hem wil gaan en hij mij volgens eigen zeggen ook erg leuk vindt, maar wel in de war is door het gevoel wat hij nog heeft voor zijn ex en daardoor niet weet wat hij wil.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Heb eigenlijk helemaal geen zin om energie in hem te steken als zijn gevoelens voor mij niet net zo sterk zijn als mijn gevoelens voor hem. In dat opzicht zou ik het contact het liefste verbreken. Aan de andere kant vind ik hem toch echt heel leuk en wil ik eigenlijk nog steeds voor hem blijven gaan. Maar het feit dat hij gevoelens heeft voor zijn ex heeft ervoor gezorgd dat ik er allemaal niet zo zeker meer over ben.

Pfffft ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet, iemand ideeën?
Klassiek vreemdgangersverhaal. Deze man wil jou voor erbij en is geen relatiemateriaal voor jou.
Ga in therapie!
Wel contact verbreken. Hij heeft het niet duidelijk gehad voor zichzelf. Laat het hem en jezelf even rustig uitzoeken zonder elkaar
quote:dubiootje schreef op 18 maart 2012 @ 15:58:

Klassiek vreemdgangersverhaal. Deze man wil jou voor erbij en is geen relatiemateriaal voor jou.Dat dacht ik in het begin ook, alleen weet ik zeker dat zijn relatie echt verbroken is. Bovendien hebben we nog geen sex gehad. Het kan natuurlijk nog steeds vreemdgaan zijn, maar er is niet echt iets wat daar voor zover ik kan zien op wijst.
Lijkt alsof ik dit verhaal voor de tweede keer hoor, aangezien mijn beste vriendin precies hetzelfde had meegemaakt! Haha, strange!

Maar zij deed in die tijd toen hij wat onzeker deed, niks anders dan tijd geven (aan hem). Hij 'miste' zijn ex ook, ondanks het hele gebeuren. Maar na een tijdje zag hij in dat dingen die hem blij en gelukkig maakte, niet kreeg bij zijn ex, maar wel bij mijn vriendin. En nu zijn ze al een tijdje érg gelukkig samen, inclusief leuke schoonfamilie :p
Ik vind het helemaal geen vreemdgangersverhaal. Wel klassiek dat hij niet zijneigen keuze heeft gemaakten er uit geschopt is en het dus iet op zijn tijd heeft kunnen doen. En daardoor nu twijfels heeft want hij is daarna meteen met jou gaandaten. Geen tijd gehad dus om er op zijn tijd over na te denken en dan had hij het uiteindelijk zo slecht og niet bij haar, zo denkt hij nu. En zij is nu ook de sterkste omdat zij hem eruit heeft gegooid.
quote:sewa09 schreef op 18 maart 2012 @ 16:11:

Lijkt alsof ik dit verhaal voor de tweede keer hoor, aangezien mijn beste vriendin precies hetzelfde had meegemaakt! Haha, strange!

Maar zij deed in die tijd toen hij wat onzeker deed, niks anders dan tijd geven (aan hem). Hij 'miste' haar ook, ondanks het hele gebeuren. Maar na een tijdje zag hij in dat dingen die hem blij en gelukkig maakte, niet kreeg bij zijn ex, maar wel bij mijn vriendin. En nu zijn ze al een tijdje érg gelukkig samen, inclusief leuke schoonfamilie :pWat jij schrijft is precies zoals ik graag zou willen dat het gaat. Uiteraard ben ik bereid om hem de tijd en ruimte geven om zijn verdriet/gevoel om/voor zijn ex te verwerken, maar wie garandeert mij dat hij niet gewoon (nieuwe) gevoelens krijgt voor zijn ex en dat we inderdaad happily ever after leven.
Hij verbreekt zijn relatie, blijft bij ex wonen, vertrekt pas als zij hem eruit gooit en mist haar nu? Klinkt niet als een man die voor jou gaat.
Ga in therapie!
quote:VotesforLeo schreef op 18 maart 2012 @ 16:11:Geen tijd gehad dus om er op zijn tijd over na te denken en dan had hij het uiteindelijk zo slecht og niet bij haar, zo denkt hij nu.Jij schrijft hier dus precies waar ik bang voor ben!
Misschien ben je net dat zetje voor hem geweest om zijn relatie te verbreken en begint hij nu pas te beseffen welke gevolgen zijn beslissing heeft. Het verwerkingsproces is voor hem net begonnen. Hij heeft immers toch een relatie met haar gehad, ze hebben ook samengewoond en die relatie zal ook echt goede dingen met zich hebben meegebracht. En hij heeft je vertelt dat hij zij niet goed voor hem zou zijn. Dit zou kunnen betekenen dat er vanuit zijn kant ook nog wel echt gevoel zat voor zijn ex. Immers hij verbreekt mogelijk de relatie omdat zij niet goed genoeg voor hem zou zijn, niet omdat hij niet meer van haar zou houden. Geef hem de ruimte, laat hem aan het verwerkingsproces beginnen en leg niet een te hoge druk op hem. En mocht het zo zijn dat hij echt met je verder wil, dan komt hij wel hoor!
Maar enige manier is toch om daar de ruimte voor te geven. Anders krijg je wel de situatie van dubio. Gaat hij terug naar haar en houdt jou erbij. Zolang jij daar in mee blijft gaan hoeft hij iet te kiezen. Als hij echt niet gelukkig is met haar en jij hudt echt afstand, niks doen, kan de uitkomst dezelfde zijn als bij Sewa. Ga je eraan trekken'trek jij aan het kortste eind.
Wat een bekend verhaal althans een deel. Als je echt de waarheid wil weten een tip: neem contact op met zijn (ex) ik wou dat ik dat toendertijd wel had gedaan. Had mij in iedergeval veel ellende bespaart. En hoe weet je dat zijn (ex) slecht voor hem was/is? Van hem? Ga op je onderbuik gevoel af meid. Niet op lieve lekkere praatjes. Succes
En waarom persé op een (hele) woning wachten? Als hij niet met zijn ouders op kan schieten, kan hij ook op zoek gaan naar een kamer toch? Als je echt graag weg wil (bij wie dan ook), dan zoek je gewoon heel hard naar woonruimte.

Ik denk dat hij eerst eens een tijd op zichzelf moet wonen en na gaan denken wat en wie hij nu wil met/in zijn leven.
Afstand nemen tot hij weet wat hij wil.

Als het echt wat moet worden tussen jullie staat of valt dat niet met wat tijd er overheen.

Jij kan nu toch niks doen behalve teveel investeren in iets wat mss nks word.

Laat het nu maar eens van hem afkomen.
Hij komt trouwens niet echt over als een vent met een ruggegraat,

Hij net zo goed meteen naar zijn ouders kunnen gaan.
Bedankt allemaal van jullie reacties. Het werkt erg verhelderend als jullie je mening onafhankelijk geven. Zo kan ik op een objectieve manier naar mijn eigen gedachten kijken.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu concreet zou moeten doen? Moet ik gewoon met hem blijven afspreken of moet ik hem eerst met rust laten? Moet ik niet meer afspreken en is MSNen en smsen nog wel oké? Of volledige radiostilte? Moeilijk, moeilijk moeilijk.
Ik snap niet zo goed wat het probleem is.

Het is toch logisch dat hij na een lange relatie zijn ex mist? Het lijkt me verder logisch dat hij met zijn hoofd/hart niet 100% bij jou zal zijn, hij gaat een periode van rouw tegemoet. Het is niet niks om te stoppen met een relatie.

Mijns inziens kan een sterke man die twee gevoelens tegelijk dragen. D.w.z. hij kan zowel rouwen om zijn oude liefde, als positieve gevoelens voor jou voelen.

Mijn tip aan jou zou zijn: geef hem de ruimte om zijn oude gevoelens een plek te geven. Als hij twijfel uitspreekt over de relatie, of zegt dat hij zijn ex mist, dan zou ik zeggen: liefste, dat begrijp ik, maar ik ben niet de goede persoon om dat tegen te vertellen.

Jij bent de nieuwe liefde, niet de nieuwe therapeut.
quote:dikkepoezenstaart schreef op 19 maart 2012 @ 10:59:

Kan iemand mij vertellen wat ik nu concreet zou moeten doen? Moet ik gewoon met hem blijven afspreken of moet ik hem eerst met rust laten? Moet ik niet meer afspreken en is MSNen en smsen nog wel oké? Of volledige radiostilte? Moeilijk, moeilijk moeilijk.Ik zou inderdaad even helemaal niks meer oen. Wel nadat je hem hebt aangegeven dat je hem zijn twijfel dan laat uitzoeken. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven