Twijfels?

01-07-2019 22:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al jaren lees ik mee op dit forum en aangezien ik er zelf niet uitkom probeer ik het ook eens op het forum.

Sinds enkele maanden ben ik gescheiden. En sinds een paar maanden date ik met een (10 jaar oudere) man welke ook sinds 1,5 jaar gescheiden leeft van zijn ex vrouw (officiële scheiding is nog niet rond, wel mee bezig).

We vonden en vinden elkaar al langere tijd leuk en hebben dus enkele maanden geleden de stap gezet om elkaar beter te leren kennen. Het enthousiasme en de chemie tussen beiden was en is enorm. Er zijn, vooral in het begin heel veel dingen gezegd (denk aan toekomst gerelateerde onderwerpen zoals trouwen/samenwonen en het niet meer zonder elkaar willen zijn).

Omdat ik op mijn eigen huisje aan het wachten was zijn we de eerste maanden veel samen geweest, 3 tot 4 x per week incl. slapen.
Sinds 2 maanden heb ik mijn eigen plek en we spreken nog steeds af, momenteel 2 tot 3 x per week, incl. slapen.
Hij had inderdaad aangegeven dat zodra ik mijn eigen plek zou krijgen dat we het iets rustiger aan moesten gaan doen; omdat ik moet wennen aan een nieuw leven met mijn eigen plek en mijn rust moet vinden, hij ook graag een dag voor zichzelf wil hebben (rust) en hij vond het te snel gaan.
Allebei hebben we een kind (co-ouderschap) van ongeveer dezelfde leeftijd, de kinderen zijn (nog) niet op hoogte. Zijn ex weet wel van mij/ons.

Hetgeen ik lastig vind is dat hij het volgende heeft aangegeven; hij wil het rustig aan doen omdat hij niet zeker weet of hij zelf nog wel een relatie wil en daarin wil blijven investeren. Hij denkt dat hij zelf geen relatiemateriaal is aangezien hij 3 eerdere langere relaties heeft beëindigt en niet weer iemand pijn wil doen.

Ik geloof hem daarin maar vind het wel moeilijk aangezien ik mezelf in de toekomst zie met wel een relatie. Ik zou graag onze wederzijdse vrienden / familie willen ontmoeten (1 vriend heb ik al ontmoet) en zou graag meer betrokken willen zijn. Rationeel snap ik dat we elkaars kinderen nog niet hebben ontmoet maar mijn gevoel wil graag sneller gaan.

Momenteel hebben we elke dag contact, via app en gemiddeld bellen we 2x per dag (ochtend en avond). We zeggen tegen elkaar dat we van elkaar houden (hij is daarmee begonnen zelfs), 2 tot 3 keer per week slapen en eten we bij elkaar. We hebben voor de zomervakantie 2 x een paar dagen gepland om weg te gaan.

We zijn eerlijk tegen elkaar, hij over zijn gevoel (het rustig aan doen) en ik over mijn gevoel (graag een volgende stap willen zetten). Dit gaat zonder dat een van ons iets probeert door te drukken maar puur om ons gevoel naar elkaar uit te leggen, dus op een rustige respectvolle manier, zodat we elkaar kunnen proberen begrijpen.
In al die maanden tijd is er nog geen ruzie geweest of andere irritatie wel veel respect, veel lachen, liefde, praten over van alles.

Mijn vraag is eigenlijk; ga ik inderdaad te snel? Moet ik wachten op hem of is dit uiteindelijk zonde van mijn energie en heb ik straks een gebroken hart?

Ik ga ervan uit dat hij goede bedoelingen heeft en wil hem/ons ook die kans geven maar ik wil ook niet te lang wachten op zijn getwijfel? Hij zegt dat het niet aan mij ligt maar aan hem (dooddoener?) en hij vind mij lief, leuk, lekker, grappig en hij houd van mij. Datzelfde gevoel heb ik voor hem, misschien heb ik nog teveel de roze bril op. Ik wil het liefste elke dag bij hem zijn en mis hem ook echt als dat niet zo is.

Het werkt natuurlijk ook niet mee dat ik nu voor het eerst in mijn leven op mezelf woon, kan prima voor mezelf zorgen en mijn kind houd mij ook bezig in de dagen dat die er is. Toch is het gevoel van missen erg groot en dat weerhoud mij van de dingen doen die eigenlijk moeten gebeuren in mijn nieuwe huis.

Komt het goed met zijn getwijfel?
ik trek even een kaart
het is de klaver aas. dat betekent dat het alle kanten op kan. stel daarom een deadline voor jezelf.
:fortune: mijn bol zegt Nee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind het een heel verstandige en eerlijke man. Jouw tempo kan zaken ook kapot maken. Je komt net uit een scheiding, meestal niet de leukste tijd, dus met hem is alles nu leuk. Neem de tijd en vooral; geef hem de tijd.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Sarcasme kan ik wel waarderen :-D

Rationeel weet ik dat ik het de tijd moet geven en wil hem ook die tijd geven. Zit vooral met mijn eigen gevoel in de weg en kan dat knopje maar niet vinden :facepalm:
Wil altijd alles snel, ben nogal ongeduldig en wil mezelf een schop onder mijn kont geven :whip:
Hij zegt dat hij van je houd maar wil geen relatie.

Vraag jezelf af of jij gelukkig wordt als je hier op blijft wachten, of dat je dan beter door kan gaan met je leven.
Hij zegt dat hij twijfelt of hij nog wel in een relatie kan en wil investeren.

En dat is exact de vraag waar ik mee zit en nog geen antwoord op weet: word ik gelukkig als ik hier op blijf wachten of kan ik beter doorgaan met mijn eigen leven (opbouwen)?

Ga ik een deadline voor mezelf aanhouden en zo ja, welke en wanneer?
Hij is nog niet eens formeel gescheiden en jij hebt het al over een volgende stap zetten.
Waarom heb je zoveel haast? Geniet van wat je nu hebt en zie hoe het loopt, ik zou als ik jou was, mij focussen op mijzelf zo kort na je scheiding.
Het klinkt alsof je bang bent om alleen te zijn.
Mijn mening; na een scheiding is het heerlijk om weer veel liefde en aandacht te krijgen. En afleiding van minder leuke zaken in zijn geval aangezien hij in een scheiding zit. Hij dekkt zich mooi in en is daarmee duidelijk: voor nu is het fijn maar een dedicated relatie ziet hij niet zitten. Hij zegt dit nu zodat het straks geen verrassing is en nu kun jij nog kiezen. Dit klinkt als een rebound vrees ik.
Verwacht maar niet teveel. Hij zat met zijn hoofd in de wolken en nu daalt hij terug op aarde. En doordat hij goed weet dat jij stappen wil zetten gaat hij nu terugtrekken. Want dat is niet de bedoeling, een leven opbouwen
Hij wil gewoon genieten van het leven, denk ik. Waarom wil jij een paar maanden na je scheiding alweer een serieuze relatie, inclusief schoonfamilie e.d?
wij slapen nooit.
Eerlijk? Klinkt als een man die heel open uitspreekt dat hij geen lange-termijn-relatie-materiaal is. Dat heeft hij na 3 lange relaties ondervonden en spreekt dat ook uit.
Geniet van de tijd samen. Maar hoop niet op een langdurige relatie. Je gaat denk ik gekwetst worden als dat is waar je uiteindelijk op hoopt, hij geeft het nu al eerlijk aan.

Knuffel, lijkt me moeilijk.
Je vriend heeft al 3 langere relaties gehad en allen zijn door hem verbroken. Hij geeft zelf aan geen relatie materiaal te zijn.
Waarom denk jij dat deze relatie met hem wel kans van slagen heeft?
Je vriend luidt de alarmbellen, je moet ze wel willen horen.
Inderdaad hij zit nog in scheiding en ik wil al volgende stappen zetten. Dat relativeert wel.
Ik weet niet waarom ik zoveel haast heb, weet wel dat ik dat bij heel veel dingen in mijn leven doe, hou niet van stilzitten/stilstaan.

Na het uit elkaar gaan met zijn ex heeft hij een scharrel gehad, ik ben dus niet de eerste na zijn uit elkaar gaan. Zijn scheiding verloopt goed, er is geen ruzie.

Ik heb hem niet als eerste verteld over het feit dat ik een serieuze relatie zoekt, hij kwam er als eerste mee dat hij twijfels over zichzelf had, niet over mij .
Waarom niet geloven wat hij zegt?
Te veel mensen denken dat na hun scheiding een volgende relatie wel goed moet gaan, want die ander is toch zo anders als hun ex.... Wat ze vergeten is dat ze zelf nog dezelfde zijn.
Dus ik vind je vriend heel realistisch, eigenlijk. Kennelijk weet hij van zichzelf dat hij niet goed is in jarenlange relaties.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Samage schreef:
01-07-2019 23:02
Inderdaad hij zit nog in scheiding en ik wil al volgende stappen zetten. Dat relativeert wel.
Ik weet niet waarom ik zoveel haast heb, weet wel dat ik dat bij heel veel dingen in mijn leven doe, hou niet van stilzitten/stilstaan.

Na het uit elkaar gaan met zijn ex heeft hij een scharrel gehad, ik ben dus niet de eerste na zijn uit elkaar gaan. Zijn scheiding verloopt goed, er is geen ruzie.

Ik heb hem niet als eerste verteld over het feit dat ik een serieuze relatie zoekt, hij kwam er als eerste mee dat hij twijfels over zichzelf had, niet over mij .
Ik denk dat jij ook een scharrel bent.
Deze man had al snel - midden in een scheiding- een ander. Daar zal hij mee gestopt zijn omdat zij ook meer wilde..ik hoor alarmbellen
Schoonfamilie zit er niet in bij hem, dat scheelt :-D

Genieten van het leven zoals Valentinamaria aangeeft gaat hij niet doen zoals je het waarschijnlijk bedoelt.
Aangezien hij aangeeft dat hij eigenlijk wel zeker weet dat hij (zou het tussen ons niet werken) niet meer in een relatie gaat investeren. Het doet hem zeer dat hij anderen pijn heeft gedaan (en nee, niet door vreemd gaan ofzo, maar omdat hij zegt dat hij op een gegeven moment niet meer de moeite neemt in een relatie).
Waarschijnlijk bedoelt hij daar inderdaad mee dat hij niet de makkelijkste is :-D

Hij heeft aangegeven het met mij te willen proberen maar rustig aan.
Dus zoek ik bij mezelf het 'rustig-aan' knopje en hoop ik dat we kunnen blijven genieten van wat we nu hebben en wie weet wat er volgt.
Maarja, wat is rustig aan doen en hoe lang duurt dat :nut:
Denk je niet dat de een de ander écht héél leuk vindt dat de omstandigheden geen donder uit zal maken?
Rijk,arm,verdriet/angst,andere leefstijl,leeftijd,100ste relatie
Het maakt dán echt geen donder uit. Men zal het áltijd echt liefde een kans geven.

Kom van je roze wolk af en wees eens realistisch...

Overigens is zijn twijfel al een afknapper. Kies liever een man dat zijn verover truc's toepast! Voor minder zou je niet genoegen moeten willen nemen. :love:
Samage schreef:

Je zegt niet te kunnen stilzitten/stilstaan maar hoe denk je je scheiding te kunnen verweken als je je direct in een volgende relatie stort? Dan sta je dus zelf stil want je maakt je nu vooral druk om hem, wat hij wil en ultimatums enzo terwijl het zou moeten gaan om wat jij wil.
Samage schreef:

Ik denk dat niet de juiste man is voor hetgeen jij wilt.

En zoals de andere forummers zeggen, dekt hij zichzelf in.
Die man haalt er nu wel heel wat smoezen bij. En wil het met jou proberen, wat een gunst.
wij slapen nooit.
Ik maak er uit op dat hij bang is om niet aan je verwachtingen te kunnen voldoen. Omdat hij dit al eerder heeft ervaren. Zijn mislukte huwelijk zal ook pijn doen. Ik geef het weinig kans maar als jij gewoon kunt genieten en niks verwacht, heb je iig een leuke tijd
Dankjewel dames voor jullie reacties. Alles wat jullie zeggen heb ik ook al bedacht, dus ben niet helemaal gek.

Binnenkort ga ik naar de huisarts voor een doorverwijzing om over mijn scheiding te kunnen praten en misschien iets van verwerking te kunnen krijgen. Heb namelijk geen last van gehad, zoals verdriet of woede (was mijn keuze) maar vraag me wel af of dat normaal is (maar ja wat is normaal?).
Ben vooral doorgegaan, dus ja dat is wel een patroon, het alsmaar door willen gaan.

En weet niet of het allemaal smoezen van hem zijn, ik waardeer zijn eerlijkheid en hij die van mij. We zijn ook niet heel jong meer en van spelletjes houden we niet.
Ik denk dat het van hem inderdaad twijfel aan zichzelf is en angst.

En jazeker wil ik iemand die voor mij de hele trukendoos openhaalt, maar dat houd iemand ook niet lang vol en word denk ik ook vervelend op den duur.

Ik probeer de houding te vinden van we kijken wel hoe het loopt en samen hebben we het leuk. En als we niet samen zijn appt en belt hij ook uit zichzelf.
Maar dan moet ik mijn verwachtingen bij stellen...
Lastig dit.

Bedankt voor de knuffel trouwens :-]
Het lijkt er eenvoudig op dat jij verder bent in het verwerken van jouw scheiding dan hij met de zijne. Je staat open voor iets nieuws, moois leuks. Hij niet want hij zegt zelf te twijfelen of hij nog wel in een relatie wil investeren. Dat hij drie lange relaties niet wist te behouden zegt ook iets over hem. Hij is met zichzelf bezig en houdt duidelijk een slag om de arm. Hij zal je ongetwijfeld lief en leuk en fijn gezelschap vinden, maar het komt op mij over of jullie er te verschillend instaan.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven