Twijfels

18-10-2021 20:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ben een meisje van 17, en ik heb al dik een jaar een vriend, de laatste tijd heb ik erg last van twijfels over onze relatie. Niet omdat hij vervelend doet, juist niet hij is nog super verlieft op mij en is ook altijd heel lief. Toch heb ik het gevoel dat ik niet meer wil, ik voel me niet zo zeker meer, en eigenlijk ben ik ook niet meer verliefd. Ik vind het wel altijd super gezellig als we samen zijn maar toch voelt het alsof er iets mist.

Maar telkens als ik besluit dat ik het moet uitmaken wordt ik super verdrietig en denk ik “ik hoef het niet uit te maken het is nog aan dus niks aan de hand” dan voel ik me een tijdje weer tevreden en dan begint alles weer. Ik wil het hem vertellen maar omdat het telkens weer weg is wil ik hem ook niet onnodig kwetsen. Ik heb het hem eerder wel eens verteld ( zo’n half jaar geleden had ik ook twijfels) en toen moest hij zo hard huilen dat ik het nu niet echt meer durf te vertellen. Ik vind het echt heel moeilijk en ik weet echt niet wat ik moet doen, maar zo is het ook niet goed.

Heeft iemand advies of misschien herkent iemand zich hierin, alvast bedankt!
Ik had ook zo’n relatie op mijn 17e. Niet alleen twijfels, ik heb het zelfs 3x uitgemaakt en wilde hem dan toch weer terug. Na 3x was het wel echt klaar, hoewel hij echt een leuke, lieve jongen was. Een paar jaar later ontmoette ik iemand waar ik meteen smoorverliefd op was en bleef. Toen wist ik pas hoe het echt moest voelen. Ik vond die eerste jongen gewoon niet leuk genoeg maar dacht dat het normaal was. Kan dat bij jou ook zo zijn?
Ja, ik denk dat dat het wel zal zijn. Het voelt gewoon als zoiets groots om het uit te maken, en ik ben bang dat ik spijt krijg, ik ken hem nu ook zo goed en ik hou wel van hem.

bedankt voor je reactie!
Hey, Blondie!

Mooi dat je die jongen niet wil kwetsen, maar ...
wat is het beste denk je:

hem een 'dame' gunnen die alles voelt wat ze moet voelen of
jij, die begint te twijfelen?

Je kan ook iemand kwetsen, terwijl je weet dat wat je doet, toch het beste voor die andere is. Dus, niet uit medeleven je relatie verderzetten, enkel vanwege 'houden van'.

Sterkte, want voor hem is het niet leuk, maar voor jou ook niet.
Misschien is het een idee om een beetje afstand van hem te nemen, kijken hoe het voelt om meer dingen apart te doen. Mis je hem niet, dan is dat duidelijk en kun je verder afstand nemen, het hoeft niet abrupt.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Je bent ook nog zo jong! Kan je anders voorstellen dat jullie even pauze nemen? Dat jij aan je gevoelens kan werken. Dan is het niet meteen uit en kan jij nog even rustig nadenken.
Blondieblue schreef:
18-10-2021 20:25
Ja, ik denk dat dat het wel zal zijn. Het voelt gewoon als zoiets groots om het uit te maken, en ik ben bang dat ik spijt krijg, ik ken hem nu ook zo goed en ik hou wel van hem.

bedankt voor je reactie!
Moeilijke momenten TO. En die horen bij volwassen worden. Jullie hebben het leuk en fijn en dan voelt 'stoppen' heel raar. Misschien helpt het om te beseffen dat jij en vriend nu samen een mooie groei door gemaakt hebben, maar dat jullie nu andere dingen nodig hebben om verder de basis voor jullie eigen levens op bouwen?
Wat ik als oude oma wel zeker weet is dat als jij nu dit gevoel hebt, dit niet je partner voor het leven is. In mijn geval is mijn liefje van toen ik 18 was nog steeds een goede vriend. En ik ben nu midden 50. We zijn beiden totaal andere kanten uit gegaan en gelukkig met onze partners en gezinnen. En hij is daar nog altijd als goede vriend een deel van. Maar we moeten echt wel lachen als we bedenken dat wij elkaar ooit zagen als partners. Verliefdheid houdt ook in bestendige relaties op. En als er daarna niet genoeg 'gronden' zijn, dan hou je elkaar aan het lijntje (al voelt dat niet zo op dat moment).
:hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven