twijfels

07-10-2010 16:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
xxxx
Hoi Yvonne,

je bent 18 je zou je helemaal niet druk moeten maken over dit soort dingen. Jullie zijn nog maar kort samen en je zou eigenlijk alleen nog maar heel erg verliefd moeten zijn. Je zou niet aan andere jongens moeten denken, en je al helemaal niet zorgen moeten maken over je ex.

Misschien is het juist wel fijn om gewoon vrijgezel te zijn en van het leven te genieten. En te wachten tot je iemand tegen komt die iets extra's toevoegd aan je leven.

Veel succes met uitvogelen wat je wilt.
Als ik het goed lees ben je dus al vanaf je 14e in relaties? Tjonge. Meid doe even niets, je kunt nog tientallen jaren in relaties zitten en je een soort van getrouwd voelen. Ga gewoon even lekker jong zijn ofzo.

Als je zo onwijs over je huidige vriend twijfelt is het misschien eerlijker tegenover hem om ermee te stoppen, ook al breekt dat waarschijnlijk zijn hart.
Misschien ligt het aan mij, maar het valt me op dat op het Viva-forum vaak als advies aan mensen onder de pakweg 25 wordt gegeven: meid, wat jij ervaart als probleem is helemaal geen probleem, want op jouw leeftijd is dat gewoon geen probleem.

Ik vraag me wel eens af of dat enorm helpt.
@ Rider

Klopt, je hebt gelijk. Best wel irritant. Je voelt je dan niet serieus genomen. Dit soort advies is goed bedoelt, maar kun je ook van je moeder krijgen. Grappig dat je het zegt, viel mij ook meteen op.

Ookal ben ik nog maar net iets ouder dan jij, ik denk dat twijfelen bij je leeftijd hoort. Zo heb ik dat in ieder geval ervaren. Gelukkig is het nu over. Weetje, je weet nooit iets zeker. Achteraf kan je een koe in z'n kont kijken zegt m'n moeder altijd ;). Geniet er gewoon van, wat je ook beslist. En dat je aan je ex vriendje denkt is ook logisch. Dat is een heftige periode voor je geweest en misschien je eerste vriendje? Het is goed om fouten te maken, maar wees wel eerlijk tegen je huidige vriend. Tenminste. Dat lijkt mij verstandig.

Opeens kom je er een tegen waar je helemaal van ondersteboven bent.
quote:rider schreef op 07 oktober 2010 @ 17:12:

Misschien ligt het aan mij, maar het valt me op dat op het Viva-forum vaak als advies aan mensen onder de pakweg 25 wordt gegeven: meid, wat jij ervaart als probleem is helemaal geen probleem, want op jouw leeftijd is dat gewoon geen probleem.

Ik vraag me wel eens af of dat enorm helpt.

Die trend was mij ook al opgevallen ja.

TO: ik zou lekker ervoor kiezen om even vrijgezel te zijn. De wereld ligt aan je voeten en er zijn nog genoeg leuke kerels. Als je zo erg je twijfels hebt, ben ik bang dat het dalijk "gemakkelijk" wordt bij je vriend te blijven en dat jullie daar uiteindelijk geen van beiden blij van worden.

Ga de wereld ontdekken ;)
@ Veronique en Kaaaaatje

Dit is toch juist jong zijn?
Kan me voorstellen dat je er mee zit. En woorden als: doe rustig aan, jouw tijd komt nog wel... helpen echt niet erbij. Ook al ben je

' pas' 18.

Het enige nuttige wat ik erover kan zeggen is: je twijfelt, bij twijfel niet doen. Je bezorgt jezelf nu kopzorgen en houdt eerlijk gezegd die lieve jongen aan het lijntje.

Stoppen en even lekker helemaal geen relatie hebben zou mijn advies zijn
huhm, zie zelf eigenlijk overeenkomsten in de adviezen hoor, Confiture, heart en sweetcandy zeggen zo goed als hetzelfde als ik?
Wat bedoel je daar mee?

Ik zeg niet dat je advies slecht is, alleen je bent jong en ga de wereld ontdekken is niet het advies waar ze om vraagt. Daarnaast ben ik niet veel ouder dan zij, en ik zou er niet op zitten te wachten, precies om de reden die ik in m'n post gaf. Vandaar.
Wat ik bedoel te zeggen: Je druk maken over relaties hoort er volgens mij juist bij als je jong bent. Het een sluit het ander niet uit.

Verder geven we volgens mij allemaal hetzelfde advies ;).
Ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik 18 was en een hele serieuze relatie had met een jongen van 22. En die relatieproblemen voelden net zo serieus als nu, ik 28 ben en de gevoelens waren net zo heftig. En ook dacht ik tijdens die relatie aan de mogelijkheid dat we samen oud zouden kunnen worden....
Toen ik 18 was, ben ik al getrouwd....en dacht ook voor de rest van mijn leven. Ook ik ging twijfelen, alleen was er inmiddels wel een dochter..

Toch heb ik gekozen om dat huwelijk te beëindigen, want de twijfels bleven en bleven....
quote:Confiture schreef op 07 oktober 2010 @ 17:20:

@ Veronique en Kaaaaatje

Dit is toch juist jong zijn?

Ik vind dat als je 18 bent en je verliefd op iemand en je bent 4 maanden samen dat je dan niet zo hoort te twijfelen, maar dat je hoort te genieten. Tuurlijk hoor je wel eens te twijfelen, maar het komt op mij over alsof ze meer twijfelt dan geniet en dat is zonde.

Ik vind overigens dat dit ook geld als je 30 bent.... dus wat dat betreft had ik haar leeftijd inderdaad niet hoeven noemen.
@Rider, ik vind helemaal niet dat haar problemen geen echte problemen zijn. Ik vind alleen dat ze er niet horen te zijn, ik vind dat je moet genieten van het leven.

Kom ik echt zo belerend over? Dat was namelijk niet de bedoeling.

Denk dat ik die 18 erbij haalde omdat het zo zonde zou zijn als ze nu zou denken dat dit haar laatste kans op een relatie was en ze daarom bij haar vriend zou blijven.
yvonne, hoop dat jij het anders opvat. Ik heb het er niet over dat je te jong bent ofzo en dat belerende lees ik zelf niet terug. Ik verbaasde me erover dat je al vanaf je 14e een relatie had, meer niet. Voor de een is dat normaal en voor een ander niet. Dat mag. En verder bedoel ik hetzelfde als alle anderen, geniet! Succes met alles en ik hoop dat je keuzes maakt waar je heel gelukkig van wordt.
Nou.... ik denk dat je nog helemaal niet klaar bent voor een relatie want in je eerste zin zeg je dat je niet weet wat je voor hem voelt en in je laatste zin dat je zoveel van hem houdt.

Ga eerst maar ns groot worden en genieten van het tiener zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven