Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
zondag 27 september 2020 om 21:37
Je weet toch wel welk bedrag je aan huur iedere maand betaalt? Jij regelt toch alles? Dan weet je ook of het een sociale huurwoning is.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:37Dat zou dan nog kunnen inderdaad. Dat weet ik zo ook niet.
De huurgrens is 737,14.
fizz wijzigde dit bericht op 27-09-2020 21:38
13.97% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 21:38
Je schreef eerder dat je denkt dat je het wel kunt betalen als je meer werkt. Dus nu niet.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:31Dat is niet waar. Er worden veel aannames gedaan.
Ik kan wel alleen in dit huis blijven wonen. Maar particulier wonen kan ik niet alleen betalen. Dat is duurder dan dit huis.
zondag 27 september 2020 om 21:38
Het verschil is dat ze als alleenstaande ouder waarschijnlijk ook nog een deel aan toeslagen gaat krijgen. Dan krijg je een compleet andere financiële situatie.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 21:13Zeker. Helaas zijn er nog altijd onverlaten die blijven denken dat ze misschien kans maakt om met een vovo haar man eruit te krijgen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 27 september 2020 om 21:40
Ik snap het even niet hoor. Je man kan de huidige huur niet zelf dragen, maar een goedkopere huurwoning wel? Is het reëel om te verwachten dat hij daar voor in aanmerking komt? Staat hij lang genoeg ingeschreven? Een vrije sector woning zal sowieso hogere huur hebben dan dat jullie nu betalen neem ik aan. En komt hij wel aan de inkomenseis van de huur a 3.5 a 4x bruto salaris per maand? Anders heeft man straks toch net zo goed geen huis?

zondag 27 september 2020 om 21:40
Maar dat is nog geen juridische grondslag om haar man eruit te krijgen.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑27-09-2020 21:38Het verschil is dat ze als alleenstaande ouder waarschijnlijk ook nog een deel aan toeslagen gaat krijgen. Dan krijg je een compleet andere financiële situatie.
En met betrekking tot de toeslagen speelt ook mee dat ze eigen vermogen heeft.
zondag 27 september 2020 om 21:41
Die kan hij ook krijgen als hun kind bij hem blijft. In het geval van ernstige ziekte bij TO en geen dak boven haar hoofd een serieuze optie.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑27-09-2020 21:38Het verschil is dat ze als alleenstaande ouder waarschijnlijk ook nog een deel aan toeslagen gaat krijgen. Dan krijg je een compleet andere financiële situatie.
Daarnaast heb ik de indruk dat het om een sociale huurwoning gaat, dus dan krijgt man bij een te laag inkomen huurtoeslag.

Alleen als het kind bij haar ingeschreven gaat worden en dat is ook geen zekerheid.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑27-09-2020 21:38Het verschil is dat ze als alleenstaande ouder waarschijnlijk ook nog een deel aan toeslagen gaat krijgen. Dan krijg je een compleet andere financiële situatie.
Hij ook.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑27-09-2020 21:38Het verschil is dat ze als alleenstaande ouder waarschijnlijk ook nog een deel aan toeslagen gaat krijgen. Dan krijg je een compleet andere financiële situatie.
En waarom staat hij dan als hoofdhuurder op papier ?
Als hij het toch niet alleen betalen kan?

TO vindt dat haar man maar bij zijn ouders moet gaan wonen zodat zij in het huis kan blijven wonen, dat ze (nu) niet kan betalen.Intotheunknown schreef: ↑27-09-2020 21:40Ik snap het even niet hoor. Je man kan de huidige huur niet zelf dragen, maar een goedkopere huurwoning wel? Is het reëel om te verwachten dat hij daar voor in aanmerking komt? Staat hij lang genoeg ingeschreven? Een vrije sector woning zal sowieso hogere huur hebben dan dat jullie nu betalen neem ik aan. En komt hij wel aan de inkomenseis van de huur a 3.5 a 4x bruto salaris per maand? Anders heeft man straks toch net zo goed geen huis?

zondag 27 september 2020 om 21:42

zondag 27 september 2020 om 21:43
Huh hij verdient meer en kan het niet betalen, maar jij met minder salaris wel? Helder.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:26Ik kan dit huis wel alleen betalen, maar hij wil niet weggaan.
Als ik weg ga kan ik alleen particulier huren. En dat kan ik niet alleen betalen. Maar ons huidige huis dus wel.
Is het een sociale huurwoning? Betaal je 737,14 of minder per maand?

Hoe moet ik dan weten welk bedrag huursubsidie is? Ik zou het niet weten aangezien we daar nu niet in aanmerking voor komen.
zondag 27 september 2020 om 21:44
zondag 27 september 2020 om 21:44
Je hoeft niet te weten welk bedrag hij aan huurtoeslag zal krijgen, maar je weet nu toch wel of het een sociale huurwoning is?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:43Hoe moet ik dan weten welk bedrag huursubsidie is? Ik zou het niet weten aangezien we daar nu niet in aanmerking voor komen.
Betaal je 737,14 of minder per maand? Zo ja, dan is het een sociale huurwoning.
fizz wijzigde dit bericht op 27-09-2020 21:46
10.70% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 21:46
Ze wil terwijl ze in de ziektewet zit meer uren gaan werken.

zondag 27 september 2020 om 21:47
hoe kom je erbij dat ik dat niet weet? Dat heb ik toch nergens gezegd dat ik dat niet weet?

zondag 27 september 2020 om 21:47
Ik probeer het helder te krijgen:
Je man verdient meer, maar heeft door een gat in de hand minder financiële ruimte. Als hij dat gat niet heeft, kan hij de huur in zijn eentje betalen.
Jij verdient minder, ook als je meer zou gaan werken en zou het huis (puur hypothetisch natuurlijk, want ik zie niet hoe jij hem eruit zou krijgen ) ook alleen kunnen betalen. Maar je verdient niet genoeg voor een andere woning.
Jij hebt vermogen en hij niet.
Klopt het zo?
Je man verdient meer, maar heeft door een gat in de hand minder financiële ruimte. Als hij dat gat niet heeft, kan hij de huur in zijn eentje betalen.
Jij verdient minder, ook als je meer zou gaan werken en zou het huis (puur hypothetisch natuurlijk, want ik zie niet hoe jij hem eruit zou krijgen ) ook alleen kunnen betalen. Maar je verdient niet genoeg voor een andere woning.
Jij hebt vermogen en hij niet.
Klopt het zo?

zondag 27 september 2020 om 21:48
Dat is een goed punt!justagirly schreef: ↑27-09-2020 21:41Hij ook.
En waarom staat hij dan als hoofdhuurder op papier ?
Als hij het toch niet alleen betalen kan?
Hoe kan het dat hij deze woning ooit toegewezen gekregen heeft als hij deze eigenlijk niet kan betalen?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.