Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

zondag 27 september 2020 om 21:24
Hij kan dit huis niet in zijn 1tje betalen. Dus als we uit elkaar zijn, kan hij ook niet hier blijven wonen.Fizz schreef: ↑27-09-2020 21:22Hij heeft toch al een dak boven zijn hoofd? Waarom zou hij bij zijn ouders gaan wonen of woonruimte gaan zoeken? Als ik hem was dan kon je ook mijn rug op, want jij bent degene die er een punt achter wil zetten.
Het is ook niet vanzelfsprekend dat jij jullie kind krijgt toegewezen. Waar ga jij dan wonen? En wat als je ernstig ziek blijkt te zijn?
zondag 27 september 2020 om 21:25
Weg te gaan ja.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:20Het is aan mij de keuze om hiermee genoegen te nemen of weg te gaan.
Niet om hem uit zijn huis te zetten terwijl je het huis zelf niet eens kan betalen
zondag 27 september 2020 om 21:25
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:23Hij heeft toch geen huis. Hij kan het niet in zijn 1tje betalen. Dus als ik ga, zal hij ook moeten vertrekken.
Dat is toch maar de vraag? Waarschijnlijk kan hij dat wel degelijk opbrengen maar heeft hij wellicht wat hulp nodig de financiën te regelen.

zondag 27 september 2020 om 21:26
Ik kan dit huis wel alleen betalen, maar hij wil niet weggaan.
Als ik weg ga kan ik alleen particulier huren. En dat kan ik niet alleen betalen. Maar ons huidige huis dus wel.
zondag 27 september 2020 om 21:27
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Verdien jij dan meer geld dan je man? Je geeft namelijk in de OP aan dat jij in het huis wilt blijven wonen. Hoe ga je dat dan betalen? Of is het de bedoeling dat hij na zijn vertrek wel mee blijft betalen aan je huur?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:23Hij heeft toch geen huis. Hij kan het niet in zijn 1tje betalen. Dus als ik ga, zal hij ook moeten vertrekken.
Als jij meer verdient dan je man, dan kan het zomaar zijn dat jij straks kinderalimentatie aan hem moet betalen.
fizz wijzigde dit bericht op 27-09-2020 21:28
11.09% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 21:29
Nee, dat zou raar zijn.
Ik zou dit huis wel alleen kunnen betalen. Ik verdien niet meer dan mijn man, maar heb wel meer geld dan mijn man. Alleen particulier huren is voor mij ook te duur. Ons huidige huis zou nog wel kunnen in mijn eentje. Maar een duurder huis niet. Bij particulier huren is alles duurder.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 27-09-2020 21:30
5.61% gewijzigd
Hoeveel huur betalen jullie nu dan?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:24Hij kan dit huis niet in zijn 1tje betalen. Dus als we uit elkaar zijn, kan hij ook niet hier blijven wonen.
Ik dacht dat je aangaf dat je zélf in het huis wilde blijven wonen, maar dat zit er dan financieel dus sowieso niet in?
Gelulbitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:26Ik kan dit huis wel alleen betalen, maar hij wil niet weggaan.
Als ik weg ga kan ik alleen particulier huren. En dat kan ik niet alleen betalen. Maar ons huidige huis dus wel.
Je kan het huis niet betalen en dat heb je zelf ook al meerdere malen aangegeven

zondag 27 september 2020 om 21:30
Ga je er vanuit dat je flink wat huursubsidie gaat krijgen als jij er alleen met je kinderen woont?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:29Nee, dat zou raar zijn.
Ik zou dit huis wel alleen kunnen betalen. Ik verdien niet meer dan mijn man, maar heb wel meer geld dan mijn man. Alleen particulier huren is voor mij ook te duur. Ons huidige huis zou nog wel kunnen in mijn eentje. Maar een duurder huis niet. Bij particulier huren is alles duurder.
zondag 27 september 2020 om 21:31
Hij werkt meer dan jij schreef je en hij betaalt nu ook al de huur en energiekosten. Als jij verhuisd komt hij in geval van een laag inkomen in aanmerking voor subsidies. En voor dat met geld omgaan kan hij hulp inschakelen. Daarom schreef ik dat ook in de post waar je nu op reageert. Bovendien is het wel zo fijn als jullie beiden een woning hebben waar kind gewoon kan verblijven.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:27Hij kan dat echt niet alleen opbrengen. Daarnaast kan hij ook niet goed met geld omgaan.

Huh, en waarom heb je dit dan niet vanaf het begin van dit topic vermeld? Toen was het nog dat hij niet weg wilde, hij makkelijker een huis kon vinden, want hij verdiende veel meer etc. Daarna werd het dat hij er niet wilde blijven wonen, want hij kan niet met geld omgaan en nu kàn hij er opeens niet blijven wonen? Sorry, maar ik geloof er niks vanbitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:24Hij kan dit huis niet in zijn 1tje betalen. Dus als we uit elkaar zijn, kan hij ook niet hier blijven wonen.

zondag 27 september 2020 om 21:32
Eerder zei je dat je het alleen zou kunnen betalen als je meer zou werken. En dat kan nu ivm je gezondheid niet.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:26Ik kan dit huis wel alleen betalen, maar hij wil niet weggaan.

zondag 27 september 2020 om 21:33
zondag 27 september 2020 om 21:33
Zucht...natuuuuurlijk is geld wel het probleem. Als jij morgen 1 miljoen beschikbaar hebt om aan een huis uit te geven is er echt wel woonruimte.
En nee: je hoeft geen miljoen te hebben. Maar zorg wel dat je genoeg geld hebt om je eigen keuzes te maken in t leven.
Dat heb jij niet en dus zul je de consequenties moeten dragen.

zondag 27 september 2020 om 21:34
Huurtoeslag krijg je idd niet als je teveel spaargeld hebt.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... n%20hebben.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... n%20hebben.

zondag 27 september 2020 om 21:34
Er worden veel aannames gedaan. Ik heb gezegd hoe het is.loisnvt schreef: ↑27-09-2020 21:31Huh, en waarom heb je dit dan niet vanaf het begin van dit topic vermeld? Toen was het nog dat hij niet weg wilde, hij makkelijker een huis kon vinden, want hij verdiende veel meer etc. Daarna werd het dat hij er niet wilde blijven wonen, want hij kan niet met geld omgaan en nu kàn hij er opeens niet blijven wonen? Sorry, maar ik geloof er niks van
Ik kan in mijn eentje dit huis wel betalen. Maar mijn man wil niet weg gaan. Dan kan ik niets. Mijn man zou wel makkelijker een andere woning kunnen vinden omdat hij meer verdient dan mij. Maar dat wil hij dus niet.
Als ik zelf weg moet gaan, dan zal het particulier huren worden. En dat kan ik niet zelf betalen. Maar ons huidige huis dus wel.
zondag 27 september 2020 om 21:35
Is het een sociale huurwoning? Zo ja, dan kan je man huurtoeslag krijgen als zijn inkomen te laag is.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:32Nee daar ga ik niet vanuit. Ik ga er vanuit dat ik helemaal geen subsidie krijg. Dan valt het altijd mee.

zondag 27 september 2020 om 21:37
Je spreekt jezelf met deze post tegen, want hij kan jullie huidige woning dus wel degelijk alleen betalen.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:34Er worden veel aannames gedaan. Ik heb gezegd hoe het is.
Ik kan in mijn eentje dit huis wel betalen. Maar mijn man wil niet weg gaan. Dan kan ik niets. Mijn man zou wel makkelijker een andere woning kunnen vinden omdat hij meer verdient dan mij. Maar dat wil hij dus niet.
Als ik zelf weg moet gaan, dan zal het particulier huren worden. En dat kan ik niet zelf betalen. Maar ons huidige huis dus wel.