Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
bitterkoekjespudding schreef:
27-09-2020 22:52
Als dat kon zou ik dat zeker doen. Sterker nog, het had de hele situatie een stuk makkelijker gemaakt. Dan was ik al daar ingetrokken voor ons kindje naar school ging. Helaas kan dat niet meer.

Ik ga nog informeren bij de woningbouw over de woning.
Ik kunt hoog of laag springen, stampvoeten als een kleuter en het allemaal heel onredelijk vinden. Maar als puntje bij paaltje komt, kun je je wensdromen op je buik schrijven. JIJ gaat never nooit niet dat huis krijgen. Dus je zult je wel moeten schikken of zelf vertrekken. Dat is het enige antwoord dat je ooit zult krijgen.
En zo’n 90% vd schrijvers hier vinden dat geheel terecht, wen er maar aan.
Intotheunknown schreef:
28-09-2020 09:36
Mijn sociale leven werd idd een stuk minder na de scheiding. Viel me wel tegen
Bij mij ook. En dat lag niet aan mijn vrienden, maar ik had de handen vol aan werk, huishouden en de kinderen. En ik merkte dat onze levens uit elkaar gingen groeien omdat een gescheiden leven nou eenmaal anders is dan een leven met een partner. Zulke dingen gebeuren in het leven. Dat heb ik ook meegemaakt toen ik ziek werd. Dan krijg je toch een ander leven dan je vrienden en groei je uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Er is veel meer aan de hand bij TO. Wellicht dat de bedrijfsarts haar op weg kan helpen de juiste hulp te krijgen.
27-09-2020 23:05
Als ik ergens heen kon deed ik dat.
Maar dat kan je niet. Dus is dit topic eigenlijk klaar en kan er een slotje op. Of wil je graag nog duizend keer meer horen dat niet gaat gebeuren wat jij wil?
Joyce48 schreef:
27-09-2020 23:05
Oh, omdat je zelf geen stappen onderneemt en vindt dat je recht hebt op het huis, mag ik een huis voor je gaan zoeken? Neen dame, zo werkt dat niiet.

Grote meisjes regelen hun zaken zelf, of eigenlijk: zorgen ervoor dat ze hun zaken vanaf het begin goed regelen. Zorgen er dus voor dat er - zodra er een kind in het spel is - een huwelijksontract op tafel ligt, of een partnerschap, of een samenlevingscontract. Ook zorgen grote meisjes ervoor dat ze ingeschreven staan bij een woningstiching o.i.d. zodat ze daar jaren opbouwen.

Grote meisjes gaan niet lijdzaam zitten afwachten tot een ander het voor ze regelt.
:P
27-09-2020 23:09
Hoe weet je dat hij niet zoveel vermogen heeft en daarom huurtoeslag gaat krijgen?
Omdat je zelf zegt dat hij een gat in zijn hand heeft en dat huis niet kan betalen. Dat rijmt niet echt met 30k op je spaarrekening hebben staan....

Maar, ik merk dat ik je een grote drammer vind en heb eigenlijk geen zin meer in reageren. Ik wens je veel succes en wijsheid en hopelijk voor jou word je ooit nog eens zelfstandig.
Dubbel
justagirly schreef:
28-09-2020 08:55
Ik wil me ook aanmelden voor rijkeren, wat is dat rijker worden?
Sorry hahah, flauw.
:rofl: Haha, ja, dat wil ik ook wel. Stomme autocorrectie
Met spaargeld kan je weg. En dan als de sodemieter zoeken naar een goedkopere oplossing voor de lange termijn. Ik stond destijds ook op straat met mijn kind en heb tijdelijke woonruimte gescoord die enigzins te betalen was door op marktplaats een advertentie te zetten. Want een sociale kring had ik niet tot amper. Van daaruit verder gaan zoeken en nu uiteindelijk via de woningbouw.

Ik werk zelf maar ik heb het eens uitgerekend en kom je uiteindelijk wel in de bijstand dan lijkt me dat er van te leven is. Bijstand met kind om en nabij 1100 per maand. Kindgebonden budget rond de 300 en zorg toeslag rond de 100 en je krijgt ook nog kinder bijslag en kinder alimentatie dus zelfs al zou je helemaal niks kunnen door ziekte dan zit je nog op rond de 1800 netto per maand. Ok je houdt amper wat over om van te leven maar dat is de prijs voor vrijheid. Beste is werken maar als dat lichamelijk niet gaat dan is het niet zo dat je meteen geen opties meer hebt. Heb bij een vriendin in de schuldsanering gezien hoe ver die nog kwam op week budget en voedselbank. En je hebt ook een app weet even niet hoe die heet maar daar kan je goedkope groente pakketten op inkopen voor een paar euro en afhalen bij deelnemende winkels . Zoals de Lidl. Zijn spullen waar bijna de datum van is verstreken maar dan kook je er ratatouille van of pasta saus wat je invriest. Op weinig geld leven is kut maar in huis met iemand die je niet meer kan luchten is kutter.
En zelf heb ik ook amper tot geen sociaal leven meer want werk huishouden en kind maar er is geen stress in huis en vermaak me wel. Komt wel weer als kind ouder word. Tot die tijd gewoon blij dat ik het rooi met die kleine.
Eggo schreef:
28-09-2020 10:51
Met spaargeld kan je weg. En dan als de sodemieter zoeken naar een goedkopere oplossing voor de lange termijn. Ik stond destijds ook op straat met mijn kind en heb tijdelijke woonruimte gescoord die enigzins te betalen was door op marktplaats een advertentie te zetten. Want een sociale kring had ik niet tot amper. Van daaruit verder gaan zoeken en nu uiteindelijk via de woningbouw.

Ik werk zelf maar ik heb het eens uitgerekend en kom je uiteindelijk wel in de bijstand dan lijkt me dat er van te leven is. Bijstand met kind om en nabij 1100 per maand. Kindgebonden budget rond de 300 en zorg toeslag rond de 100 en je krijgt ook nog kinder bijslag en kinder alimentatie dus zelfs al zou je helemaal niks kunnen door ziekte dan zit je nog op rond de 1800 netto per maand. Ok je houdt amper wat over om van te leven maar dat is de prijs voor vrijheid. Beste is werken maar als dat lichamelijk niet gaat dan is het niet zo dat je meteen geen opties meer hebt. Heb bij een vriendin in de schuldsanering gezien hoe ver die nog kwam op week budget en voedselbank. En je hebt ook een app weet even niet hoe die heet maar daar kan je goedkope groente pakketten op inkopen voor een paar euro en afhalen bij deelnemende winkels . Zoals de Lidl. Zijn spullen waar bijna de datum van is verstreken maar dan kook je er ratatouille van of pasta saus wat je invriest. Op weinig geld leven is kut maar in huis met iemand die je niet meer kan luchten is kutter.
Waarom bijstand adviseren aan iemand die gewoon kan werken? Nu misschien tijdelijk niet, maar uiteindelijk wel.

Waarom ga je er in je berekening vanuit dat TS (grotendeels) voor kind gaat zorgen?
lolly-pop schreef:
28-09-2020 10:13
:rofl: Haha, ja, dat wil ik ook wel. Stomme autocorrectie
:-D
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 10:55
Waarom bijstand adviseren aan iemand die gewoon kan werken? Nu misschien tijdelijk niet, maar uiteindelijk wel.

Waarom ga je er in je berekening vanuit dat TS (grotendeels) voor kind gaat zorgen?
Ik zeg ik het ergste geval als ze om medische redenen niet kan werken dus het worst kaas scenario.

Ik zeg ook beter ga je gewoon werken. Maar in het ergste geval zijn dat ongeveer de bedragen er van uitgaande dat kind met haar mee gaat. Gaat kind niet mee dan ligt het inderdaad heel anders.
diyer schreef:
28-09-2020 09:48
Omdat je zelf zegt dat hij een gat in zijn hand heeft en dat huis niet kan betalen. Dat rijmt niet echt met 30k op je spaarrekening hebben staan....

Maar, ik merk dat ik je een grote drammer vind en heb eigenlijk geen zin meer in reageren. Ik wens je veel succes en wijsheid en hopelijk voor jou word je ooit nog eens zelfstandig.
Groot gelijk en ben het er wel mee eens.

Veel succes verder TO, je zult het hard nodig hebben.
Een vriendin van me heeft jarenlang de wachtlijst uitgezeten op een vakantiepark en inderdaad kind bij ex en in de weekenden bij haar. Omdat het niet anders kon.
TO komt sowieso op dit moment niet in aanmerking voor de bijstand met 30k spaargeld.
Rosalind schreef:
28-09-2020 11:00
TO komt sowieso op dit moment niet in aanmerking voor de bijstand met 30k spaargeld.
Klopt daarom zei ik al 'zodra het spaargeld op is'
Eggo schreef:
28-09-2020 10:58
Ik zeg ik het ergste geval als ze om medische redenen niet kan werken dus het worst kaas scenario.

Ik zeg ook beter ga je gewoon werken. Maar in het ergste geval zijn dat ongeveer de bedragen er van uitgaande dat kind met haar mee gaat. Gaat kind niet mee dan ligt het inderdaad heel anders.
Ze heeft nog niet eens een helder budgetplaatje van de huidige situatie...
Laat haar maar eerst naar de realiteit kijken en de mogelijkheden daarin in plaats van afhankelijkheid propageren.
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 11:05
Ze heeft nog niet eens een helder budgetplaatje van de huidige situatie...
Laat haar maar eerst naar de realiteit kijken en de mogelijkheden daarin in plaats van afhankelijkheid propageren.
Ik propageer nergens afhankelijkheid. Ik schets alleen een situatie als TO om medische redenen niet zou kunnen werken . Heb nu al twee keer gezegd Ga of blijf werken. Maar goed als jij in plaats daarvan lees dat ik zou zeggen Ga lekker in de bijstand dan doe je dat maar.

TO kan op basis van haar huidige loon in de reken tool van de belastingdienst precies zien hoeveel kindgebonden budget gaat worden etc. Kwestie van je administratie gaan doen en op een rij zetten wat er binnenkomt. En een auto hoeft niet duur te zijn heb noodgedwongen na de scheiding ook een barrel van 700 euro gereden omdat ik toch op werk diende te verschijnen. Van 30.000 piek kan je echt wel een spoed cursus rijbewijs halen betalen .
Eggo schreef:
28-09-2020 10:54
En zelf heb ik ook amper tot geen sociaal leven meer want werk huishouden en kind maar er is geen stress in huis en vermaak me wel. Komt wel weer als kind ouder word. Tot die tijd gewoon blij dat ik het rooi met die kleine.
Helemaal mee eens. Zo was het bij mij in het begin ook, maar dat was miljoenen keer beter dan constant een loodzwaar sleepanker voort te moeten trekken. Mijn kind is wat ouder nu en mijn sociale leven bloeit weer helemaal op.
Ik zou inderdaad eerst zorgen dat je mobieler bent. Dus: rijbewijs halen en autootje aanschaffen. Hoeft geen dure, grote auto te zijn. Als je je maar kunt verplaatsen en je kunt mee kunt nemen. Dat lijkt mij de eerste en beste investering die je kunt doen met je spaargeld.
TO, als je hulp wil hier zul je echt wat specifieker moeten worden met betrekking tot je situatie en niet iedereen die kritische vragen stelt voorzien van passief agressieve antwoorden. Mensen hier kunnen je bijvoorbeeld best helpen met een realistisch inkomsten en uitgaven plaatje. Maar niemand gaat je zomaar een huis aanbieden voor 500 euro per maand.

Wat je nu wil kan niet (man uit zijn huis en jij erin), dus je moet andere opties gaan uitzoeken:
- (Voorlopig) niet uit elkaar gaan en net zo lang reageren op sociale huurwoningen tot je er een krijgt (misschien zijn er ook wel woningen waar voor geloot wordt). In de tussentijd kun je een eigen plekje creëren in huis;
- Je spaargeld gebruiken voor een woning (via marktplaats, Funda oid) en dan verder zoeken. Al vraag ik me af of iemand je überhaupt een huis wil verhuren met zo'n laag inkomen en 50 andere geïnteresseerden.

Het is kut, maar meer opties zijn er niet.
Eggo schreef:
28-09-2020 10:58
Je bedoelt worst case neem ik aan? :biggrin:
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
SweetFirefly schreef:
28-09-2020 12:39
Je bedoelt worst case neem ik aan? :biggrin:
Uiteraard

Maar worst kaas klinkt gezelliger :)
Muurbloempje115 schreef:
28-09-2020 11:41
Ik zou inderdaad eerst zorgen dat je mobieler bent. Dus: rijbewijs halen en autootje aanschaffen. Hoeft geen dure, grote auto te zijn. Als je je maar kunt verplaatsen en je kunt mee kunt nemen. Dat lijkt mij de eerste en beste investering die je kunt doen met je spaargeld.
Dat maakt je ook flexibeler qua woonlocatie uiteindelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven