Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
SweetFirefly schreef:
28-09-2020 07:45
Staat in een ander topic van TO van vorig jaar. En in weer een ander topic dat ze zwart heeft gewerkt.... maar de maatschappij moet wel klaar staan met toeslagen en sociale woningen :facepalm:
En nog eerder had ze geen kind alleen een oppaskindje.

Dikke duim joh.
Star3 schreef:
28-09-2020 16:03
En nog eerder had ze geen kind alleen een oppaskindje.

Dikke duim joh.
Maar het was, gezien haar reacties, wel heel duidelijk dat het niet om een oppaskindje ging. Net zoals het topic ‘acceptatie’ waarschijnlijk over haarzelf ging. Daarom ook genoeg twijfels bij dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
28-09-2020 09:07
Toen ik bij mijn ex wegging (met kind) heeft me dat letterlijk al mijn spaargeld gekost. Het was me iedere cent waard want daarmee kocht ik mijn vrijheid, zelfstandigheid en levensgeluk. Als TO haar spaargeld hier niet voor wil gebruiken kan ik alleen maar concluderen dat het allemaal wel meevalt met haar thuissituatie. Als je écht weg wil maak je een plan en ga je. Helemaal als je daar de middelen voor hebt.
Toen mijn ex wegging heeft het mij al mijn spaargeld gekost om woonruimte en verhuizingen te bekostigen om samen met kind verder te kunnen.
Ik had simpelweg geen keuze omdat ik mij anders met een redelijk goedbetaalde baan (maar geen 4,5x de brutohuur van een particuliere woning en nog niet kunnen kopen omdat ex nog tegenwerkte middels rechtszaken) mij had kunnen melden bij het leger des Heils en kind had kunnen afgeven aan ex.

To moet gaan beseffen dat ze of niet moet zeuren en gewoon blijven of wel gaan en haar geld ervoor gebruiken.
Wil ze dat niet dan is de huidige situatie kennelijk nog prima te doen
Sinned77 schreef:
27-09-2020 23:48
Maar die man draagt dus het overgrote deel van de kosten?
Veel aannames hier.

Man en ik betalen evenveel vaste lasten.

Man kan niet met geld om gaan. Dus de rest van zijn salaris gaat op aan hemzelf. Hij spaart ook niks. Als er in huis dingen kapot gaan, of extra kosten zijn betaal ik dat. Omdat man dus niet met geld kan omgaan.
Ik draag dus het meeste bij.

Waarom zoveel aannames......
Waarom?
Omdat je zelf zeer selectief reageert.
bitterkoekjespudding schreef:
28-09-2020 20:15
Veel aannames hier.

Man kan niet met geld om gaan. Dus de rest van zijn salaris gaat op aan hemzelf. Hij spaart ook niks. Als er in huis dingen kapot gaan, of extra kosten zijn betaal ik dat. Omdat man dus niet met geld kan omgaan.

Omdat je zelf totaal niet duidelijk bent in dit topic. De ene keer is het zus, de andere keer zo. Als je liegt, doe het dan goed.
justagirly schreef:
28-09-2020 20:16
Waarom?
Omdat je zelf zeer selectief reageert.
Nou niet echt. sommige mensen maken er een heel ander verhaal van.

Er wordt gezegd dat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Er wordt gezegd dat mijn man het grote deel van de kosten draagt.
En zo nog wel meer dingen die ik nooit gezegd heb. Mensen maken er zelf maar iets van. En spreken er mij dan op aan dat ik dit gezegd heb, terwijl dat helemaal niet zo is.
Dat denken wij allemaal omdat jij dit schreef op pagina 1:

27-09-2020 09:37
Het is een huurhuis. Man is hoofdbewoner, ik sta wel ook ingeschreven.

Het is hier in de buurt heel moeilijk om aan woonruimte te komen. We wonen in een dure stad. Een appartement heb je niet zomaar.
Mijn man werkt meer dan mij en heeft meer ruimte financieel. Maar weigert iets anders te zoeken.

Mijn plan was meer uren te werken. Maar ik ben momenteel ziek wat ernstig kan zijn. Onderzoeken lopen nog hiervoor. Hierdoor kan ik die extra uren nu niet maken.
Veel aannames hier.

Nou dan heb ik in ieder geval nog iets wel begrepen :idee: dacht al dat je dat wellicht bedoelde.

1 voordeel: je weet dus dat je extreem zuinig kunt zijn, aangezien je nog best wat bijdraagt ondanks je vast niet zo hoge loon.
Ik las trouwens in een ander topic dat je een aparte spaarrekening voor kind hebt. Dat staat dus los van je 30k? Dan zou ik die 30k al helemaal nu gebruiken...
Marana schreef:
28-09-2020 20:41
Dat denken wij allemaal omdat jij dit schreef op pagina 1:
Ik schrijf daar toch duidelijk dat ik nu geen extra uren kan werken ivm ziektewet.

Iemand anders maakt er dan van dat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit. Dat heb ik nooit gezegd.
Veel aannames hier.

Je spreekt jezelf constant tegen. Een paar posts terug kon hij nog prima iets anders huren volgens jou.

Weet je ondertussen al hoeveel huur je betaalt? Zo ja, waarom wil je niet vermelden of je huidige woning onder de huurtoeslagregeling valt. Zo nee, hoe kun je niet weten wat je aan huur betaalt als je beweert dat je alles wat financiën thuis betreft regelt?
fizz wijzigde dit bericht op 28-09-2020 21:08
19.82% gewijzigd
28-09-2020 21:04
Ik schrijf daar toch duidelijk dat ik nu geen extra uren kan werken ivm ziektewet.

Iemand anders maakt er dan van dat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit. Dat heb ik nooit gezegd.
Ben je vandaag al wat wijzer geworden? En wanneer krijg je je uitslag?
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 21:06
Ben je vandaag al wat wijzer geworden? En wanneer krijg je je uitslag?
als het onderzoek is geweest krijg ik de uitslag
Fizz schreef:
28-09-2020 21:05
Je spreekt jezelf constant tegen. Een paar posts terug kon hij nog prima iets anders huren volgens jou.

Weet je ondertussen al hoeveel huur je betaalt? Zo ja, waarom wil je niet vermelden of je huidige woning onder de huurtoeslagregeling valt. Zo nee, hoe kun je niet weten wat je aan huur betaalt als je beweert dat je alles wat financiën thuis betreft regelt?
ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Ik lees hier wel veel oordelen en aannames die anderen klakkeloos aannemen en mij daar weer op aanspreken.

Mijn inkomen is erg laag. Daardoor kom ik niet in aanmerking voor een woonruimte. Mijn man heeft wel een inkomen dat een stuk hoger is. Wat dat betreft komt hij veel makkelijker aan een woning dan mij. Daar zeg ik niets verkeerds aan. Ik ben ook nog steeds van mening dat hij makkelijker aan een andere woning kan komen dan mij op dit moment.

Ik weet prima of deze woning onder sociale woningbouw valt of niet. Waarom zou ik het verplicht zijn om het hier te vermelden aan mensen die daarna vooral met oordelen en aannames komen?
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 28-09-2020 21:18
9.24% gewijzigd
28-09-2020 21:17
ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Ik lees hier wel veel oordelen en aannames die anderen klakkeloos aannemen en mij daar weer op aanspreken.

Mijn inkomen is erg laag. Daardoor kom ik niet in aanmerking voor een woonruimte. Mijn man heeft wel een inkomen dat een stuk hoger is. Wat dat betreft komt hij veel makkelijker aan een woning dan mij. Daar zeg ik niets verkeerds aan. Ik ben ook nog steeds van mening dat hij makkelijker aan een andere woning kan komen dan mij op dit moment.
Wat betaal je nu aan huur? Meer of minder dan 737,14?
28-09-2020 21:17

Maar hij heeft er al eentje dus hoeft niet aan een nieuwe te komen.
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 21:18
Maar hij heeft er al eentje dus hoeft niet aan een nieuwe te komen.
Dat was de vraag toch niet?
Fizz schreef:
28-09-2020 21:18
Wat betaal je nu aan huur? Meer of minder dan 737,14?
Waar de award voor vragen ontwijken naar TS gaat, is die voor volhardendheid voor jou Fizz :cheer2:
28-09-2020 21:19
Dat was de vraag toch niet?
Maar waarom is het relevant om te melden dat hij makkelijk aan een huis kan komen als hij er al eentje heeft?
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 21:20
Waar de award voor vragen ontwijken naar TS gaat, is die voor volhardendheid voor jou Fizz :cheer2:
:proud:
vivautrecht85 schreef:
28-09-2020 21:22
Maar waarom is het relevant om te melden dat hij makkelijk aan een huis kan komen als hij er al eentje heeft?
Omdat iemand zei dat ik mezelf daarin tegenspreek. Daar gaf ik antwoord op.
28-09-2020 21:23
Omdat iemand zei dat ik mezelf daarin tegenspreek. Daar gaf ik antwoord op.
Jammer dat je op mijn vraag dan nog steeds geen antwoord geeft. Waarom niet?
Fizz schreef:
28-09-2020 21:24
Dat is er niettttttt!
dubbel
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 28-09-2020 21:32
95.45% gewijzigd
Fizz schreef:
28-09-2020 21:24
Dat heb ik al gezegd waarom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven