Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
maandag 28 september 2020 om 21:45
Nee hoor, waar dan?

maandag 28 september 2020 om 21:53
Als ik TO goed begrepen heb is het antwoord D, maar ik zou heel graag willen weten waarom ze het niet wil zeggen.vivautrecht85 schreef: ↑28-09-2020 21:51Oké we maken het makkelijker. Meerkeuze.
A. Het huurbedrag ligt lager.
B. Het huurbedrag ligt hoger.
C. Ik weet het niet
D. Ik wil het niet zeggen.

maandag 28 september 2020 om 21:56
Ik doe nergens een aanname. Ik heb met je gedeeld dat ik ook in de situatie heb gezeten waarin ik (met kind) mijn relatie wilde beëindigen, en dat ik al mijn spaargeld tot op de laatste cent heb gebruikt om dat te bewerkstelligen. Je vraagt in je openingspost om een oplossing en dit is er een, maar daar reageer je niet op. Met het argument dat je het geld liever op de bank laat staan kan ik niet zo veel. Als je echt weg wil kan dat dus want je hebt de middelen.

maandag 28 september 2020 om 22:21
Daar heb je gelijk in, maar ja ik zit in thuisquarantaine en het zie het meer als vermaak dan dat ik echt het idee heb dat het ook maar iets uithaalt.

maandag 28 september 2020 om 22:26
Voor Fizzbitterkoekjespudding schreef: ↑28-09-2020 21:17
Ik weet prima of deze woning onder sociale woningbouw valt of niet. Waarom zou ik het verplicht zijn om het hier te vermelden aan mensen die daarna vooral met oordelen en aannames komen?

maandag 28 september 2020 om 22:29
Dus hij kan het niet alleen opbrengen ondanks zijn hogere salaris? En jij wel? Dat is heel bijzonder.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 21:27Hij kan dat echt niet alleen opbrengen. Daarnaast kan hij ook niet goed met geld omgaan.
maandag 28 september 2020 om 22:41
Je bent niets verplicht, maar jij bent degene die hier een topic opent, raad vraagt, vervolgens zelf weinig behulpzaam bent en dan gaat klagen dat mensen aannames doen.
Ik neem dus maar aan dat je in een woning woont die onder de huurgrens van 737,14 euro valt. Als die aanname niet klopt dan moet je dat maar melden. Jouw partner komt alleen binnen afzienbare tijd aan een nieuwe betaalbare huurwoning als hij de huidige woning leeg achterlaat. Met leeg bedoel ik zonder huurder, dus ook niet met jou erin. Ik zie niet in wat jij er dus mee zal opschieten als hij uit zijn huidige woning vertrekt. In alle gevallen zal jij degene zijn die moet vertrekken, want je opties zijn:
1. Hij blijft in zijn woning wonen, omdat het een voor hem betaalbare woning is (mogelijk huurtoeslag) en hij is immers de hoofdhuurder.
2. Hij gaat de woning uit en omdat hij een lege huurwoning achterlaat, krijgt hij sneller een andere huurwoning (waarschijnlijk kleiner).
3. Hij gaat de woning uit om bij zijn ouders in te wonen (hij zou wel gek zijn als hij dat deed), maar dan moet jij ook de woning uit, omdat je
geen hoofdhuurder bent.
4. Hij gaat de woning uit om duur te huren in de vrije sector (waarom zou hij dat doen?) en ook dan kun jij niet in de woning blijven, want je
bent geen hoofdhuurder.
Als ik jouw partner verstandig is, dan blijft hij zitten waar hij zit, laat hij jou vertrekken en zoekt hij straks een leuke nieuwe vriendin.
maandag 28 september 2020 om 22:42

maandag 28 september 2020 om 23:25
Lekker blijven zitten waar je zit en er het beste van maken. Ondertussen misschien therapie?

maandag 28 september 2020 om 23:29

maandag 28 september 2020 om 23:31
Nee, ze wonen er allebei al 11 jaar.diyer schreef: ↑28-09-2020 23:29Aangezien haar man hoofdhuurder is, vermoed ik dat to bij hem is ingetrokken nadat hij al in de woning zat. Dan lijkt het mij dat hij het ook ooit zonder haar heeft betaald en dan zal hij dat vast weer opnieuw kunnen. En misschien sleept hij er een nieuwe vriendin bij om het samen te doen.

maandag 28 september 2020 om 23:33
Precies.diyer schreef: ↑28-09-2020 23:29Aangezien haar man hoofdhuurder is, vermoed ik dat to bij hem is ingetrokken nadat hij al in de woning zat. Dan lijkt het mij dat hij het ook ooit zonder haar heeft betaald en dan zal hij dat vast weer opnieuw kunnen. En misschien sleept hij er een nieuwe vriendin bij om het samen te doen.
En TO kan als medehuurder geen hoofdhuurder worden en zo fijn in zijn woning blijven. Dus dat is al kansloos. En een nieuwe woning vinden met een inkomen op bijstandsniveau zal ook niet meevallen gok ik zo.
dinsdag 29 september 2020 om 01:12
Ik denk niet dat TO snapt dat ook al krijgt ze die man uit haar huis, zij alsnog er niet in mag blijven wonen.
Ze heeft geld zat om via een makelaar een kamer, een studio of een klein appartement te huren als ze per se bij haar man weg wil. Dat wil ze duidelijk niet graag genoeg.
Let’s go Brandon!

dinsdag 29 september 2020 om 09:33

dinsdag 29 september 2020 om 09:38
Ook alweer een aanname. Ik ben helemaal niet later bij mijn man ingetrokken. We zijn tegelijk in dit huis gaan wonen. Wij waren de eerste bewoners.diyer schreef: ↑28-09-2020 23:29Aangezien haar man hoofdhuurder is, vermoed ik dat to bij hem is ingetrokken nadat hij al in de woning zat. Dan lijkt het mij dat hij het ook ooit zonder haar heeft betaald en dan zal hij dat vast weer opnieuw kunnen. En misschien sleept hij er een nieuwe vriendin bij om het samen te doen.
Je vult van alles in wat niet klopt en maakt er een heel verhaal van wat niet klopt.
dinsdag 29 september 2020 om 09:38
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 09:38Ook alweer een aanname. Ik ben helemaal niet later bij mijn man ingetrokken. We zijn tegelijk in dit huis gaan wonen. Wij waren de eerste bewoners.
Je vult van alles in wat niet klopt en maakt er een heel verhaal van wat niet klopt.
Op je 14de dus?

dinsdag 29 september 2020 om 10:00
Joh, dit is een oude bekende, die is geen 25 maar ergens in de 30 en zit al jaren in deze situatie.
Ze zegt dat man dan maar naar zijn ouders (waar hij amper contact mee heeft) moet gaan, maar ze 'vergeet' even te vermelden dat ze zelf als de nood echt zo hoog is ook nog een moeder heeft.
Behoorlijk kansloos allemaal.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

dinsdag 29 september 2020 om 10:13
Oh in een ander topic was ze 25. Wel vorig jaar, dus nu 26. Dan woonde ze vanaf haar 15e samen, dat is uiteraard een wezenlijk verschilAeonOfWinter schreef: ↑29-09-2020 10:00Joh, dit is een oude bekende, die is geen 25 maar ergens in de 30 en zit al jaren in deze situatie.
Ze zegt dat man dan maar naar zijn ouders (waar hij amper contact mee heeft) moet gaan, maar ze 'vergeet' even te vermelden dat ze zelf als de nood echt zo hoog is ook nog een moeder heeft.

dinsdag 29 september 2020 om 10:13
DubbelAeonOfWinter schreef: ↑29-09-2020 10:00Joh, dit is een oude bekende, die is geen 25 maar ergens in de 30 en zit al jaren in deze situatie.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 29-09-2020 10:14
Reden: Sorry, worstenvingers
Reden: Sorry, worstenvingers
15.76% gewijzigd

dinsdag 29 september 2020 om 10:16
Dat is wel erg lastig inderdaad