Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

maandag 28 september 2020 om 01:46
Ik kan het allemaal niet meer met elkaar rijmen, begrijp geen klap van het financiële plaatje. Als je op je 25e al zoveel spaargeld hebt met beiden een mager salaris, maar dan toch geen idee hoe je aan een huis kan komen of je talent inzetten in een betere baan... Er klopt wat niet, zeker niet op die leeftijd.
En waarom komt hij steeds tekort en kan TO sparen, terwijl ze minder verdient. Vriend is gekke Henkie denk ik en TO gewiekst.
En waarom komt hij steeds tekort en kan TO sparen, terwijl ze minder verdient. Vriend is gekke Henkie denk ik en TO gewiekst.

maandag 28 september 2020 om 02:01
Ze is 25? Ik las ergens dat ze al 11 jaar in dit huis woont samen met hem.SweetFirefly schreef: ↑28-09-2020 00:43Ik mag hopen van niet zeg. Waarom moet de maatschappij het leven bekostigen van een 25 jarige vrouw die maar 20 uur werkt en het vertikt haar eigen vermogen te gebruiken om zichzelf te ontwikkelen en en zelfstandig en zelfredzaam te worden? Ze heeft zelf voor die man gekozen. Ze kiest er zelf voor om er jaren en jaren bij te blijven. Ze kiest er zelf voor om met haar partner die haar volgens eigen zeggen verwaarloost een kind op de wereld te zetten. Ze kiest er zelf voor om maar 20 uur te werken. Ik hoor alleen maar: Nee, kan niet. Ik denk zus of zo, ik zal dat eens navragen. Hij moet maar weg. Ik wil het huis. Bla, bla, bla.
Meid, waar is je zelfrespect? Waarom ben je zo lusteloos? Ik voel nul energie bij jou.
Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik word ook wat moedeloos van mensen die dan met tips komen dat ze naar het juridisch loket moet of een maatschappelijk werkster ofzo, terwijl ze nog niet eens zelf een tabel heeft gemaakt van het financiële plaatje. Allerlei lui gedoe dat de maatschappij geld kost en passiviteit in stand houdt.
maandag 28 september 2020 om 03:26
Denk het niet.Dutchgirly schreef: ↑27-09-2020 09:47Als je gaat scheiden met kind kan je vaak een urgentieverklaring krijgen bij de woningbouwvereniging. Vraag eens bij hen na of je in aanmerking komt daarvoor.
Toen mijn moeder 20 jaar geleden met een handvol minderjarige kinderen ging scheiden was dat al heel moeilijk. Ook al moesten we het huis uit en zouden dan dakloos worden. Alsnog geen urgentie. Pas na heel veel belletjes van mensen om ons heen kregen we een heel klein flatje op het nippertje.
Let’s go Brandon!

maandag 28 september 2020 om 07:32
Jij wilt én je spaargeld houden, én je kind meenemen, én het huis. Dat is niet helemaal eerlijk hè? Zo werkt het nu eenmaal niet in de grote-mensen-wereld. Tijd om volwassen te worden, jij wilt weg, dus zoek je zelf woonruimte. En dat kun je makkelijk betalen met je spaargeld. En als je dat niet wilt aanbreken is de nood blijkbaar niet hoog genoeg en blijf je dus. Opgelost.
maandag 28 september 2020 om 07:45
Staat in een ander topic van TO van vorig jaar. En in weer een ander topic dat ze zwart heeft gewerkt.... maar de maatschappij moet wel klaar staan met toeslagen en sociale woningenvivautrecht85 schreef: ↑28-09-2020 02:01Ze is 25? Ik las ergens dat ze al 11 jaar in dit huis woont samen met hem.

sweetfirefly wijzigde dit bericht op 28-09-2020 08:19
30.21% gewijzigd
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

maandag 28 september 2020 om 08:20
Klopt, op dit moment is in vele organisaties 24 uur het maximale. Bij ons bij uitzondering 32 om o.a. alleenstaande moeders op weg te helpen. De hoogste periodiek betaald je 14,34 per uur. Met dat uurloon 32 uur werken raakt ze ook niet afhankelijk van aanvullende bijstand (mocht haar kind bij haar ingeschreven staan) waardoor ze haar vermogen kan behouden. Het is echter lichamelijk erg zwaar werk, zeker als je ook nog alles op de fiets doet. Ben je in goede lichamelijke conditie TO, omdat je momenteel in de ziektewet zit (kan ook psychisch zijn)? Bij ons wordt er ook een Huishoudelijke Ondersteuner training gegeven over hoe je te werk gaat zodat je niet overbelast raakt (kniën, rug, polsen etc.). Gezien je op dit moment gezondheidsproblemen ervaart zou ik dit eens navragen bij je werkgever. Mocht je in de randstad Zuid-Holland of Gelderland wonen, voor welke thuiszorgorganisatie werk je nu?
joske11 wijzigde dit bericht op 28-09-2020 08:25
3.62% gewijzigd
maandag 28 september 2020 om 08:21
Wat betreft het huis heeft TO niks te willen: het is zijn huis.Dreamglasses schreef: ↑27-09-2020 23:19Wat een onzin. Natuurlijk hoeft degene die uiteindelijk de knoop doorhakt niet ineens 'alle consequenties' te dragen. Je dient er samen goed uit te komen. In de eerste plaats voor het kind.

maandag 28 september 2020 om 08:45
Iedereen gaat er vanuit dat het spaargeld bij elkaar gespaard is, maar het kan natuurlijk ook een erfenis zijn. En dan kan ik me wel voorstellen dat het voor TO voelt alsof ze dat nooit meer bij elkaar gaat kunnen krijgen nadat ze het uitgegeven heeft.
Maar toch to, wees blij dat je het hebt en als je echt weg wil, gebruik het dan.
Hoewel ik nog steeds denk dat je veel meer zou winnen door professionele hulp te zoeken om de relatie met je man te verbeteren.
Maar toch to, wees blij dat je het hebt en als je echt weg wil, gebruik het dan.
Hoewel ik nog steeds denk dat je veel meer zou winnen door professionele hulp te zoeken om de relatie met je man te verbeteren.
maandag 28 september 2020 om 08:49
Maar hoe dan? Ze heeft al vaak gezegd dat ze hem niet meer wil, de enige reden dat ze nog met hem samenwoont is dat ze beiden geen andere woonruimte zoeken. Om dan in die fase, eigenlijk zijn ze al uit elkaar, nog in therapie te gaan? Lijkt mij een beetje te laat.ClumsyNinja schreef: ↑28-09-2020 08:45
maandag 28 september 2020 om 08:55
maandag 28 september 2020 om 09:03
Ik denk dat je met een dergelijk laag inkomen die 500 euro hard nodig hebt voor je vaste lasten, zoals bijvoorbeeld gas, water, licht, verzekeringen. TO heeft dan ook geen vervoer meer, want daar zorgt haar partner nu nog voor. Autorijlessen, een auto enz., die 30.000 euro is zo op.Speculoos_crunchy schreef: ↑27-09-2020 23:43Uitgaande van 1000 euro vrije sector vs 500 euro sociale huur:
Als ze de huur van haar spaargeld betaalt, dan houdt ze de 500 euro die ze aan huur zou betalen toch over, die kan ze sparen.
Anders gezegd: ze vult de meerprijs van haar huur aan met haar spaargeld. Daar pakt ze iedere maand 500 euro van.
Dat houdt met 30k dan 5 jaar vol.... maar.... in de tussentijd is ze ook meer gaan werken, dus verdient ze ook meer. Dan vult het weer aan.
Het is gewoon een kwestie van doen, en vooral: meer gaan werken!
Het is nog maar de vraag of ze straks meer gaat verdienen, want voorlopig is ze nog ziek (ook weer zo'n vaag verhaal). Ik gok erop dat het aanvullende bijstand gaat worden.
maandag 28 september 2020 om 09:04
Alsof die therapeuten wonderen kunnen verrichten. Als de wil er al niet is (en die is er niet bij TO), dan gaat dat echt niets worden.pamelacourson schreef: ↑28-09-2020 08:49Maar hoe dan? Ze heeft al vaak gezegd dat ze hem niet meer wil, de enige reden dat ze nog met hem samenwoont is dat ze beiden geen andere woonruimte zoeken. Om dan in die fase, eigenlijk zijn ze al uit elkaar, nog in therapie te gaan? Lijkt mij een beetje te laat.

maandag 28 september 2020 om 09:07
Toen ik bij mijn ex wegging (met kind) heeft me dat letterlijk al mijn spaargeld gekost. Het was me iedere cent waard want daarmee kocht ik mijn vrijheid, zelfstandigheid en levensgeluk. Als TO haar spaargeld hier niet voor wil gebruiken kan ik alleen maar concluderen dat het allemaal wel meevalt met haar thuissituatie. Als je écht weg wil maak je een plan en ga je. Helemaal als je daar de middelen voor hebt.

maandag 28 september 2020 om 09:15
Oh reken maar dat (wanneer je eenmaal wel een woning voor jezelf hebt) je er veel gelukkiger van wordt als je niet elke dag in een huis zit met een man waar je feitelijk niks meer mee hebt. Heb hele tijd met dat beklemmende gevoel geleefd en ja het is enorm geregel zo nu en dan met kind maar het voelt geweldig om je eigen leven te hebben en niet steeds je dooie paard in je vaarwater te hebben zitten.Marana schreef: ↑27-09-2020 10:08Gelukkig kun je tegenwoordig voor jezelf kiezen. Ik ben blij dat we niet meer in de tijd van mijn ouders leven, waarin je wel bij elkaar moest blijven, hoe ongelukkig je ook was.
Maar ik denk wel dat TO het te rooskleurig inziet. Je wordt niet snel gelukkiger in je eentje met weinig geld, een kleine woonruimte en minder vaak je kind zien, als je in je relatie vooral aandacht voor elkaar mist.

maandag 28 september 2020 om 09:27
Reken maar dat het vies tegen kan vallen. Er speelt nog veel meer problematiek; een verziekte, een (mogelijk) ernstige ziekte, eenzaamheid op sociaal vlak. Er lijkt ook een soort rode draad te zijn bij TS van gedoe en conflicten. Allemaal zaken die je meeneemt, ook als je 1 belemmerde factor wegstreept.Eggo schreef: ↑28-09-2020 09:15Oh reken maar dat (wanneer je eenmaal wel een woning voor jezelf hebt) je er veel gelukkiger van wordt als je niet elke dag in een huis zit met een man waar je feitelijk niks meer mee hebt. Heb hele tijd met dat beklemmende gevoel geleefd en ja het is enorm geregel zo nu en dan met kind maar het voelt geweldig om je eigen leven te hebben en niet steeds je dooie paard in je vaarwater te hebben zitten.
Ze verwacht ook dat het sociale leven wellicht op gang komt als ze alleenstaande moeder is omdat mensen dan anders
naar haar gaan kijkem , niet heel realistisch.

maandag 28 september 2020 om 09:35
Ik heb nog bijna een jaar het huis gedeeld met mijn ex nadat ik de scheiding in gang had gezet, dus ik ken die enorme opluchting die jij beschrijft, het voelde heerlijk toen hij eindelijk weg was.
Maar ik heb geen kinderen die ik moet missen, ik was en ben gezond, ik had en heb een sociaal leven, veel vriend(inn)en waar ik op terug kon vallen, familie die er voor me was, ik had en heb genoeg eigen inkomen om mijn eigen leven te kunnen leiden. TO heeft geen idee wat er op haar af komt. Ze heeft de kosten die ze moet kunnen betalen nog niet op een rijtje gezet, ze heeft geen idee welke huur ze wel of niet kan betalen, ze heeft niet uitgezocht of zij wel in dit huis mag blijven wonen als de hoofdhuurder weg is, ze heeft geen zekerheid dat ze meer kan werken en dus meer kan verdienen, ze is in alles imo echt heel erg naïef. Een eigen huis en al haar problemen zijn opgelost?

maandag 28 september 2020 om 09:37
Helemaal mee eens.Discobar schreef: ↑28-09-2020 09:07Toen ik bij mijn ex wegging (met kind) heeft me dat letterlijk al mijn spaargeld gekost. Het was me iedere cent waard want daarmee kocht ik mijn vrijheid, zelfstandigheid en levensgeluk. Als TO haar spaargeld hier niet voor wil gebruiken kan ik alleen maar concluderen dat het allemaal wel meevalt met haar thuissituatie. Als je écht weg wil maak je een plan en ga je. Helemaal als je daar de middelen voor hebt.