Uitgenodigd voor eten, maar we willen niet

09-05-2021 10:30 378 berichten
Partner en ik zijn bevriend met een ander stel dat graag kookt en ons regelmatig uitnodigt om te komen eten. Nu zijn we weleens komen eten maar het eten is zo vies dat we iedere keer met moeite de avond doorkomen. Het zijn de meest vreemde combinaties die op tafel komen, bijvoorbeeld rauwe knakworst puree met mosterd erop, gefrituurde broccoli die zwart geworden is en een soort pasta met pastasaus gemaakt met tig verschillende zakjes waardoor het zo zout en kruidig is dat het nauwelijks te eten is. Voor toetje kregen we een keer een soort jello combinatie met fruit en mayo erin (ja, mayonaise in een toetje :-( ).

Ik heb het voor nu weten af te houden met smoesjes of een tegenvoorstel om gewoon wat drankjes te doen of ergens uit eten te gaan maar ze blijven ons maar uitnodigen voor een diner. Ik krijg al zweethanden als ik eraan denk om daar te eten, zo erg is het. Het vervelende is dat zij zelf denken dat het eten heel goed is. Ze zeggen dat ze graag ‘freestylen’ en werken niet met recepten, wat de rare combinaties verklaard. Hoe kan ik hier onderuit komen?
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
09-05-2021 11:41
En daarna kan je dus nergens meer samen eten.
Die andere mensen willen ook niet uit eten met ze. Tenminste, ze houden het af.

Maar ja, misschien is eerlijkheid en/of samen koken beter.
Alle reacties Link kopieren
Tjemig, ik moet al kokhalzen als ik de OP lees :-)

Ik denk dat hier niets anders kan dan eerlijk zeggen: ‘Het lijkt mij beter als we gewoon na het eten afspreken voor een borrel’. Hoef je niet eens te zeggen dat je het eten niet te (vr)eten vindt. Of iets te verzinnen als smoes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zonmuis schreef:
09-05-2021 11:49
:-D
Maar dan krijg je straks witlof sushi met een beetje pindakaas geserveerd.
Of sushi rauwe kip 😋
Maar inderdaad, die kans bestaat : als je een opening laat, gaan veel mensen namelijk -goed bedoeld - oplossingen zoeken.
DeSlager schreef:
09-05-2021 11:36
Heb je de vorige keer ook gezegd dat het niet lekker was. Of hebben jullie mooi weer zitten spelen?
Ik ben zo iemand die mooi weer speelt. Ik zou nooit tegen iemand zeggen dat ik vind dat ze niet kunnen koken. Ik trek gewoon mijn conclusies en zorg dat ik daar voortaan niet meer eet.

Je kunt echt wel verschil merken tussen iets dat niet goed uit is gepakt, of gewoon mensen die absoluut niet kunnen koken.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
09-05-2021 11:52
Of sushi rauwe kip 😋
Ja, met bosbessenjam om het gezond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Halen ze niet een geintje met jullie uit? Om te testen op welk punt jullie durven te weigeren?

Kan hè, kan.

Niet netjes, maar het kan.

Is het bij elke maaltijd niet te eten? (hoe vaak al? ) en eten ze het zelf wel met smaak op?
Mocht het geen grapje zijn, dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Als het goede vrienden zijn, dan moet dat kunnen lijkt me.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
09-05-2021 11:47

Ik werd laatst ook uitgenodigd om te komen eten ergens, ja gezellig. Er werd gezegd dan kan partner koken want die kan dat zo goed. Ik zat gezellig aan de wijn en had vrij uitzicht op de keuken waar inderdaad partner druk in de weer was met een.... pak Knorr Wereldgerecht. En toen het op tafel stond werd het bejubeld alsof hij een sterrenmaaltijd had neergezet. Ach het was te eten, ik vind die pakken vaak te zout en te scherp gekruid. Maar het was vooral gezellig en dat is dan het belangrijkste. Maar ik zou werkelijk nooit zelf een wereldgerecht voorschotelen aan mijn gasten.
Ik wel, maar ik kan ook niet koken :)

En als het werkelijk van die vreemde combinaties zijn, dan zou ik gewoon zeggen dat ik het in ieder geval niet lekker vindt. En ze de volgende keer bij jou uitnodigen of uit eten gaan.
madamzonderm schreef:
09-05-2021 11:49
Die andere mensen willen ook niet uit eten met ze. Tenminste, ze houden het af.

Maar ja, misschien is eerlijkheid en/of samen koken beter.
Misschien heb je gezamenlijke vrienden waar je samen te eten gevraagd wordt, of ben je samen in de stad en wil een hapje halen,...Ik zou dus niets gaan verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een redelijk makkelijke eter maar deze dingen in de OP zou ik ook niet zo op prijs stellen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie deden tijdens dit dinner. Of heb je daar heel lovend over gedaan?

Ik zou eerlijk zijn, als het vrienden zijn, dan blijft dit anders een punt wat terug blijft komen. Of zeg iets van, laten we wat bestellen. scheelt jullie weer in het werk in de keuken en dan kunnen we echt genieten van de avond samen.
Knakworstpuree... :rofl:
rauwe knakworst puree met mosterd erop, gefrituurde broccoli die zwart geworden is en een soort pasta met pastasaus gemaakt met tig verschillende zakjes waardoor het zo zout en kruidig is dat het nauwelijks te eten is. Voor toetje kregen we een keer een soort jello combinatie met fruit en mayo erin (ja, mayonaise in een toetje  


Hebben jullie dit echt opgegeten???
O_O
Aberlady schreef:
09-05-2021 11:58
Knakworstpuree... :rofl:
Rauwe ..
Senseo schreef:
09-05-2021 11:47
...
Ik werd laatst ook uitgenodigd om te komen eten ergens, ja gezellig. Er werd gezegd dan kan partner koken want die kan dat zo goed. Ik zat gezellig aan de wijn en had vrij uitzicht op de keuken waar inderdaad partner druk in de weer was met een.... pak Knorr Wereldgerecht. En toen het op tafel stond werd het bejubeld alsof hij een sterrenmaaltijd had neergezet. Ach het was te eten, ik vind die pakken vaak te zout en te scherp gekruid. Maar het was vooral gezellig en dat is dan het belangrijkste. Maar ik zou werkelijk nooit zelf een wereldgerecht voorschotelen aan mijn gasten.
Oh, ik kreeg eens Chicken tonight van een date voorgeschoteld. Die had in de kroeg ook zo staan opscheppen, dat hij zo lekker kon koken en dat hij voor me ging koken. Ik dacht; die maakt echt wat meer bijzondere dingen en verwachtte lamsbout, kreeft, of op zijn minst coquilles ofzo. Maar ik heb al vaker gemerkt dat veel mannen eten maken verwarren met lekker kunnen koken.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 09-05-2021 12:01
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
09-05-2021 11:54
Halen ze niet een geintje met jullie uit? Om te testen op welk punt jullie durven te weigeren?

Kan hè, kan.

Niet netjes, maar het kan.

Is het bij elke maaltijd niet te eten? (hoe vaak al? ) en eten ze het zelf wel met smaak op?
Mocht het geen grapje zijn, dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Als het goede vrienden zijn, dan moet dat kunnen lijkt me.
Ja dit vroeg ik ook al, maar helaas reageert TO niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Echt bizar dat mensen je rauwe knakworstpuree voorschotelen. Hoe verzin je het.
Daveotion schreef:
09-05-2021 12:01
Echt bizar dat mensen je rauwe knakworstpuree voorschotelen. Hoe verzin je het.
Knakworsten zijn niet rauw.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
09-05-2021 12:01
Oh, ik kreeg eens Chicken tonight van een date voorgeschoteld. Die had in de kroeg ook zo staan opscheppen, dat hij zo lekker kon koken en dat hij voor me ging koken. Ik dacht; die maakt echt wat meer bijzondere dingen en verwachtte lamsbout, kreeft, of op zijn minst coquilles ofzo. Maar ik heb al vaker gemerkt dat veel mannen eten maken verwarren met lekker kunnen koken.
Chicken Tonight. Wat een deceptie. :-(
LīlyRose schreef:
09-05-2021 12:02
Knakworsten zijn niet rauw.
Precies.

Enige wat ze dan niet zijn is warm gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
09-05-2021 12:02
Knakworsten zijn niet rauw.
Oké, koude knakworstenpuree. Nog steeds bizar.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
09-05-2021 11:47
Maar ik zou werkelijk nooit zelf een wereldgerecht voorschotelen aan mijn gasten.
Voor half Nederland is dat juist een avondje 'wat anders en bijzonder' eten. In plaats van een AGV'tje denk ik. Ik ben er die andere dagen van de week niet bij.

Ik heb meerdere vrienden bij wie dat gebeurt. In mijn twintiger jaren deed ik dat zelf ook.

Ik hoorde laatst dat iemand chicken tonight ging eten. Wat een 'blast from the past'! Ik wist niet dat het nog bestond. Heerlijk vonden we dat in de jaren 90. En dan eerst die kip zonder kruiden of iets, lekker gortdroog bakken. Smullen was het!
Welk fruit past bij mayonaise?
Dropdrop schreef:
09-05-2021 12:03
Voor half Nederland is dat juist een avondje 'wat anders en bijzonder' eten. In plaats van een AGV'tje denk ik. Ik ben er die andere dagen van de week niet bij.

Ik heb meerdere vrienden bij wie dat gebeurt. In mijn twintiger jaren deed ik dat zelf ook.

Ik hoorde laatst dat iemand chicken tonight ging eten. Wat een 'blast from the past'! Ik wist niet dat het nog bestond. Heerlijk vonden we dat in de jaren 90. En dan eerst die kip zonder kruiden of iets, lekker gortdroog bakken. Smullen was het!
Ik ken echt bijna niemand die de ouderwetse AVG nog voor zet. :-D
In_Tenebris schreef:
09-05-2021 12:05
Welk fruit past bij mayonaise?
Tomaat.
patsy--stone schreef:
09-05-2021 12:01
Ja dit vroeg ik ook al, maar helaas reageert TO niet.
Het is echt geen grap, dit zijn mensen die we goed kennen en waar we verder veel mee opschieten. Zelf nemen ze 2e porties.
Ik kan zelf best behoorlijk koken en kan dan ook stevig balen als eten in een restaurant gewoon niet goed is klaargemaakt. Betaal je zoveel en is het thuis lekkerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven