Uitspraken man tijdens date

12-03-2020 16:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve dames,

Ik ben relatief nieuw op het gebied van daten maar heb gemerkt dat bepaalde uitspraken veelvuldig worden gedaan. Uitspraken over een toekomst samen, het vragen naar welke naam ik leuk zou vinden voor ''onze'' kinderen. Die naam vervolgens combineren met zijn achternaam. Beschrijven hoe onze kinderen samen er uit zouden zien. En dat op een eerste of tweede date.

Ik ben 26. Ik studeer nog. Als mannen mij vragen of ik kinderen wil, antwoord ik altijd dat ik die graag wil, maar pas na m'n 30e. De types die ik date zijn vaak hoogopgeleide, en/of succesvolle mannen die er goed uitzien. Leuk in de omgang. Geen gebrek aan voortplantingsmateriaal dus. Zijn dit uitspraken waardoor vrouwen zich laten inpalmen? Zijn deze mannen oprecht? Ik vind het doen van dit soort uitspraken tijdens een eerste, tweede date namelijk tamelijk bizar.
Jakkes, ik zou daar redelijk vlot op afknappen. Hier geen ervaring met recent daten, maar als dat je eerste vragen zijn dan gaat er toch iets mis geloof ik. Hoe leer je ze kennen? Online? Heb je iets in je profiel dat rammelende eierstokken suggereert?
Of ze zijn wanhopig en/of ze hopen op inpalming van een wanhopige.
BO2punt0 schreef:
12-03-2020 16:31
Jakkes, ik zou daar redelijk vlot op afknappen. Hier geen ervaring met recent daten, maar als dat je eerste vragen zijn dan gaat er toch iets mis geloof ik. Hoe leer je ze kennen? Online? Heb je iets in je profiel dat rammelende eierstokken suggereert?
Zowel online als in real life. Online twee foto's en geen bijschrift. Het gekke is dat wanneer ik benoem dat ik nog geen kinderen wil voor m'n dertigste, het des te interessanter lijkt te worden voor de man in kwestie. Onlangs kreeg ik daarop nog, minachtend, als reactie ''pfff, je wilt zeker carriere maken he''.
xoxoxoxo schreef:
12-03-2020 16:36
Zowel online als in real life. Online twee foto's en geen bijschrift. Het gekke is dat wanneer ik benoem dat ik nog geen kinderen wil voor m'n dertigste, het des te interessanter lijkt te worden voor de man in kwestie. Onlangs kreeg ik daarop nog, minachtend, als reactie ''pfff, je wilt zeker carriere maken he''.
En dan doe je delete of block ...en door. Waarom moet je die mannen doorgronden/hun beweegredenen weten?
Luci_Morgenster schreef:
12-03-2020 16:37
En dan doe je delete of block ...en door. Waarom moet je die mannen doorgronden/hun beweegredenen weten?
Eens vwb de block. Ik ben benieuwd naar de beweegredenen omdat het een vast patroon lijkt te worden.
Als een man zo doet op de eerste of tweede date dan ben ik weg hoor. Dat vind ik echt vreemd.
Ik denk dat door het online daten de opties veel breder zijn dan voorheen en de maatschappij is resultaat gerichter dan ooit.
Volgens mij zorgt die combinatie ervoor dat mensen zsm willen pijlen of ze met hun huidige flirt hun doelstellingen kunnen behalen om niet te hoeven investeren in iets wat op niets uit gaat draaien.

Zonde, want daardoor mis je veel moois en die gedroomde eindstreep blijkt toch vaak onhaalbaar, of zwaar tegen te vallen.
Als je zo graag de beweegredenen wilt weten, waarom vraag je ze het dan niet gewoon?
Misschien heb je een slechte smaak en val je op eikels.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-03-2020 17:14
22.22% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kan de toekomstige pappa van je kinderen dus alvast uitzoeken en reserveren. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ook op tinder zitten trollen.
Je hebt een bepaald slag mannen dat geen 'slet' wil, wel sex maar geen relatie.
Het klinkt alsof dit een truc is van zo'n type om te filteren of je een net meisje bent. Plus dat ze, denk ik, denken dat als ze die worst voorhouden en je heel graag een gezinnetje wil je makkelijker te manipuleren bent.
Het-groepje schreef:
12-03-2020 18:29
Het klinkt alsof dit een truc is van zo'n type om te filteren of je een net meisje bent. Plus dat ze, denk ik, denken dat als ze die worst voorhouden en je heel graag een gezinnetje wil je makkelijker te manipuleren bent.
En dan iemand anders voor de seks erbij.
wij slapen nooit.
Bizar, ik vind vrouwen die geen kinderen hebben/willen juist een plus.
Namen? Ik zal wel iets anders uitstralen, want niemand heeft het daar ooit met mij op eerste dates over gehad.

Ik vind het al niet zo leuk als mannen er automatisch vanuit gaan dat de kinderen zijn achternaam krijgen.
Huh, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Lijkt me een vrij hoog creepgehalte hebben. Zou vriendelijk bedanken en weggaan.
'k Zou denken dat hij zomaar wat aan het babbelen was. En dat hij vermoedelijk niet met me zou willen trouwen. Als hij dat wel zou willen dan zou hij dat voorzichtiger te berde brengen (en later in de relatie) om je niet af te schrikken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het-groepje schreef:
12-03-2020 18:29
Ik verwacht ook iets dergelijks. Blijft bizar.
Zo opmerking over carrière is om te checken of je weinig zelfvertrouwen hebt. Iemand die wanhopig graag een relatie wil gaat de discussie met zo man aan en iemand met gezond verstand zegt: ik wil het contact graag hierbij laten en blokkeert iemand daarna. Omdat hij al heeft getoond dat hij geen respect heeft voor vrouwen. Ik heb helaas het gevoel dat jij van het eerste slag bent en dat je toch met iemand gaat praten omdat je heel graag een relatie wil. Je gaat jezelf verdedigen en laten zien dat je echt leuk genoeg bent. Het probleem is echter dat die man niet leuk is, alleen jouw onzekere ik betrekt het altijd op jezelf. Niet doen.

Bepaal voor jezelf waar een leuke man aan moet voldoen en wanneer ze in het eerste contact al raar doen of binnen 1 of 2 dates zeg dan: ik wil het hierbij laten en stop ermee, houd ook geen lijntjes open.
De leuke persoon komt op termijn wel op je pad. Geduld.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-03-2020 07:04
32.89% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toch denk ik dat jijzelf de eerste zet geeft. Waarom zet je in jouw profiel dat je na je dertigste kinderen wilt? Dat lijkt mij een goed moment om over kinderen te beginnen of juist om niet te reageren. Haal die bijvoeging weg. Ik denk dat er dan ook andere mannen gaan reageren. Ikzelf zou niet op jouw oproep gereageerd hebben eerlijk gezegd. Vind het nogal sturend.
Je kan ook tijdens zo een date zeggen: Ik wil misschien wel kinderen maar ik weet nu al dat ik ze niet met jou wil.

Of: ik vind het veel te vroeg voor dit onderwerp we zijn nog maar in de prille fase van elkaar leren kennen.

Eerlijk gezegd ik denk dat men voor een groot deel kijkt of je een beetje te bespelen ben en ik heb sterk de indruk dat je overal op in gaat daar je je gaat indekken dat je pas na je 30ste wil en dan heeft zo een knul daar weer een oordeel over. Die mannen zijn gewoon niet zo leuk.

Maar wanneer ze eerlijk zouden zeggen dat ze alleen seks willen dan trap je daar niet in met die worst voor je neus ben je er nog wel gevoelig voor. Ergens denk je wellicht dat zij daar jou iets mee beloven maar dat is niet zo.
hijdie schreef:
13-03-2020 07:01
Toch denk ik dat jijzelf de eerste zet geeft. Waarom zet je in jouw profiel dat je na je dertigste kinderen wilt? Dat lijkt mij een goed moment om over kinderen te beginnen of juist om niet te reageren. Haal die bijvoeging weg. Ik denk dat er dan ook andere mannen gaan reageren. Ikzelf zou niet op jouw oproep gereageerd hebben eerlijk gezegd. Vind het nogal sturend.
Staat niet op mijn profiel ;-). Dat is het antwoord dat ik geef als mannen over kinderen beginnen in real life.
Hmmm. Dacht toch echt dat je in de op schreef dat je twee foto's in jouw profiel had staan en dat je voor jouw dertigste geen kinderen wilde. Zal de leeftijd wel zijn.
Iemand die minachtend doet over mijn werk/carrière kan per direct opbokken.

Op zich vind ik het bespreken van een eventuele kinderwens niet gek, want dat kan een showstopper zijn als je daar anders instaat. Maar op de eerste of tweede date al over gezamenlijke kinderen/namen beginnen, vind ik wel bizar.

Krijg een beetje de indruk dat jij dominante, pedante eikels date. Misschien eens een ander type 'proberen'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven