USB stick

07-03-2017 22:00 18 berichten
Waar er twee scheiden, hebben er twee schuld. Daar blijf ik bij. Mijn ex-partner werd verliefd op een ander en na een jaar lang gesprekken, therapie en verdriet toch uit elkaar..

Het stof is gedaald, de rust is teruggekeerd en het gewone leven vindt weer zijn draai... Laatst kwam ik een oude USB stick tegen met daarin een mapje: Jan. Ik opende het en daarop stonden diverse foto's verstuurd via de App van de man op wie mijn ex verliefd werd. Alleen...de data zijn van toen we nog samen waren. Hij heeft dus duidelijk zitten stoken tussen ons, waardoor onze gesprekken met deskundigen al op voorhand zinloos waren en ik kansloos.

Ik kan dit met niemand delen, dus: kan ik dit nu aan mijn kinderen vertellen. Zij zijn 14 en 17 en weten hier niets vanaf. Maar ik wil ook mijn kant van het verhaal vertellen. Waar doe ik nou slim aan?
Hou je kinderen erbuiten. Ze hebben niets aan die informatie.

Logisch dat je boos bent en verbitterd, maar uit je frustraties niet naar hen. Gun ze de rust die ze nu hebben gevonden. Je zult dit met iemand anders moeten bespreken (goede vriend? Broer? Zus?) maar niet met hen.
Alle reacties Link kopieren
Nou niet tegen je kinderen vertellen natuurlijk. Dat het in je opkomt, echt!

Alsje relatie strandt dan stop je als partners, maar gaat samen als ouders verder. En je zal je neutraal tegenover je kinderen moeten opstellen. Het is en blijft hun moeder en kinderen zijn loyaal aan hun ouders. Als jij wil dat jouw kinderen jou gaan verstoten omdat jij hun moeder door het slijk haalt dan moet je t vooral vertellen.
Niet aan je kinderen vertellen. Welke leeftijd ze ook zijn, het is nooit fijn/goed om negatieve dingen te horen over je eigen vader of moeder, vooral al zij er zelf niets aan kunnen doen.

Hoe moeilijk het ook zal zijn, probeer het achter je te laten, je kunt het toch niet meer veranderen.

Probeer een positieve relatie met je ex te houden, is fijn voor jullie kinderen ;)
Geef het stickje aan de vriendin van die Jan.

Haar leven, haar keuzes en haar bedrog.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik snap dat het vreselijk frustrerend kan zijn im dit te ontdekken. En dat je het dringend kwijt moet.

En ik snap ook dat je wil dat je kinderen weten hoe de vork in de steel zit.

Maar toch: doe dit niet. Belast je kinderen niet met deze informatie ook al lijken ze nog zo groot en volwassen en kun je nog zo goed met ze praten.
Dan deel ik het hier.. ik ben niet boos of verbitterd, eerder teleurgesteld. Als ik mijn kinderen mag geloven, zegt hun moeder best wel vervelende dingen over mij. En ik zou zo graag mijn kant van het verhaal willen vertellen, maar dat kan dus niet. Jullie raden het mij af dit te doen.. Duidelijk lijkt mij
Kinderen hebben hier niets mee te maken en het is niet aan jou om hen te vertellen hoe hun moeder (?) zich gedraagt in haar relaties.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee, niet vertellen aan kinderen inderdaad. Mijn vader loopt ook vaak te zeiken op m'n moeder en ben er zo zat van. Zal vast geen schatje geweest zijn tijdens de scheiding maar dat is niet mijn probleem. Het zijn je kinderen, niet je vrienden.
quote:Moriah schreef op 07 maart 2017 @ 22:07:

Dan deel ik het hier.. ik ben niet boos of verbitterd, eerder teleurgesteld. Als ik mijn kinderen mag geloven, zegt hun moeder best wel vervelende dingen over mij. En ik zou zo graag mijn kant van het verhaal willen vertellen, maar dat kan dus niet.. of.. jij raadt me aan het niet te doen.. DuidelijkNee, niet doen. Op den duur gaan kinderen zich realiseren "wie was de ouder die mij altijd belastte met verhalen over de ander, en wie was de ouder die me altijd uit de wind hield?"
quote:Moriah schreef op 07 maart 2017 @ 22:07:

Als ik mijn kinderen mag geloven, zegt hun moeder best wel vervelende dingen over mij. EKwestie van tijd dat kinderen van die leeftijd haar gaan zien zoals ze werkelijk is. Draag er niet aan bij en verlaag je niet naar haar niveau zo krijgen de kinderen tenminste van jou wel het goede voorbeeld.
quote:Koettie schreef op 07 maart 2017 @ 22:09:

Mijn vader loopt ook vaak te zeiken op m'n moeder en ben er zo zat van. Et voila! Kinderen houden hier niet van.
Precies. Hou je contact goed met je kinderen, zonder rancune naar hun moeder toe. Ze zullen zelf moeten ontdekken wat haar ware aard is. Geef ze het voorbeeld hoe je hiermee om moet gaan. Dat is veel meer waard dan je hart luchten, dat kun je bij veel meer mensen.
Niet doen. Ik heb als kind gezien hoe een vrouw stookte in het huwelijk van mijn ouders. Die vrouw is nu de gelukkige partner van mijn vader. Die gun ik het van harte, maar ik zal nooit een echt goede, neutrale band met die vrouw krijgen.

Had ik de geschiedenis niet gehad/geweten, was dat heel anders geweest. Je kinderen moeten mogelijk nog heel lang een band hebben met Jan, dus die kunnen maar beter geen ballast hebben.
Ik snap wel wat je bedoeld!!, maar laat gewoon je goede kant aan de kinderen zien, en als ze zeggen dat mama nare dingen over je zegt dit niet waar hoeft te zijn!, uiteindelijk zijn de kids het zat dat moeder zo over vader praat..

Rot dat je dit nog even als naschok krijgt!,
Wat de anderen ook al aangaven, absoluut niet met je kinderen delen. Je kan het wel aangeven bij je ex, weet alleen niet wat je ermee opschiet. Ik snap trouwens dat het voelt alsof Jan heeft lopen stoken en misschien de scheiding heeft bespoedigd. Maar was het anders nog wel goed gegaan? Als ze oprecht gevoelens voor een ander kreeg dan zat haar hart al niet meer helemaal bij jou. Geen ervaring mee verder dus misschien zit ik ernaast.

Ben wel van mening dag je ex gewoon eerder open kaart had moeten spelen, iemand nog valse hoop geven is wel laag.
anoniem_335051 wijzigde dit bericht op 08-03-2017 00:52
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Carpe Diem
Dat delen met je kinderen is een heel dom plan.

Ik snap niet dat je dat bedenkt.

Wat moeten zij in godsnaam met deze informatie?

Of hoop je zo je kinderen voor je te winnen?

Laat je kinderen buiten jullie ellende (voor zover mogelijk)

Dit probleem van de foto's is van jou en je ex, niemand anders.
Heb je geen vrienden of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven