Vaak aangeschoten/dronken

14-09-2016 13:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke dame leren kennen c.a. 4,5 a 5 maand geleden. We hebben inmiddels een relatie.

Er is een ding wat ik minder prettig vind aan haar en dat is wanneer ze op stap gaat vrijwel altijd dronken is. Ze gaat soms meerdere keren per week op stap en soms even een week niet.

Het is haar leven dat begrijp ik. Heb het maanden geleden al een paar keer met haar hier over gesproken, dat ik hier niet van houd. Dit is over het algemeen zo, ik hou niet van mensen die veel drinken, ook bij vrienden niet. Persoonlijk ben ik nog nooit dronken geweest. Ik lust zelf wel een drankje, dus alcohol in z'n geheel heb ik geen probleem mee.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ze weet dat ik er niet van hou, maar ik heb haar ook gezegd dat ze gewoon moet doen wat ze wil doen. Toen ik haar er op aansprak, nadat ze weer een verhaal had over toen ze een keer zo dronken was, etc. Toen ik vertelde dat ik dronken mensen niet prettig vind zei ze dat ze niet dronken is als anderen en dat ze dan gewoon kan lopen en niet raar loopt te brabbelen. Wanneer ze op stap is geweest krijg ik wel eens wat appjes van haar en dan is het moeilijk te ontcijferen wat ze zegt, ze kan dus niet eens meer normaal typen.

Het is verder een hele lieve meid en ik weet dat ik hier niks over te zeggen heb. Maar toch zit het mij niet lekker, als ik bijv aan de toekomst denk heb ik hier geen goed gevoel over. We zijn nog niet heel lang samen maar ze heeft het regelmatig over kinderen krijgen en samen wonen.

Wat vinden jullie hier van? Ik heb dit topic niet gemaakt om mij te overtuigen van iets of zo, ik ben gewoon benieuwd wat men hier van vindt.

Ik ben overigens een man.
quote:foeksia72 schreef op 14 september 2016 @ 13:53:

[...]

Waarom zu je het niet uitmaken? Wil je dat pas doen op het moment dat je gaat samenwonen, of dat je aan kinderen wil beginnen? Zij vindt haar leven prima zo en heeft geen reden om dit te veranderen. Wie zegt dat zij kan gaan stappen en zich kan matigen? Kan zij überhaupt zonder alcohol? Dat zou ik eerst onderzoeken voordat je met elkaar verder gaat.Precies.
O had reacties nog niet gelezen
quote:Blondie456 schreef op 14 september 2016 @ 13:57:

Ik denk ook dat ik jou zou dumpen. Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Maar wat vind jij eigenlijk veel? Is dat zoals hierboven gevraagd een halve fles?

Hij heeft het over 1 à 2 flessen plus nog wat wijntjes en biertjes.

Edit: crosspost
quote:missmadame schreef op 14 september 2016 @ 13:58:

Ik ben een keer in de maand best wel dronken, dan kan ik ook niet meer typen etc en soms weet ik niet meer helemaal hoe ik thuis ben gekomen.denk je aan je eigen veiligheid?
quote:missmadame schreef op 14 september 2016 @ 13:58:

Tja ik lijk wel een beetje op jouw vriendin. Kan moeilijk maat houden met alcohol. Wat noem jij dronken?

Ik ben een keer in de maand best wel dronken, dan kan ik ook niet meer typen etc en soms weet ik niet meer helemaal hoe ik thuis ben gekomen. De rest van de tijd drink ik max 3 of 4 glazen alcohol op een avond, daar kan ik ook al best aangeschoten van zijn. Als je er nu niet tegen kunt zou ik het uitmaken, op termijn gaat het alleen maar meer irriteren.Iedere dag 3 à 4 glazen nodig hebben kan op alcoholisme wijzen en zo dronken worden dat je niet meer weet hoe je thuis komt klinkt ook niet best.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 13:59:

[...]

Hij heeft het over 1 à 2 flessen plus nog wat wijntjes en biertjes.

Edit: crosspostDat drink ik ook wel op een feestje hoor maar ik ben dan niet dronken. In mijn kringen wordt er wel stevig gedronken.
Ik drink net zoals jij zelden en verdraag geen dronken mensen rond mij.

Als ik merk dat een date regelmatig (te veel) alcohol drinkt kap ik het af want zo iemand past niet bij mij.

Vind dat jij het al erg lang volhoud dus zo erg vind je het blijkbaar ook niet.
quote:Corona67 schreef op 14 september 2016 @ 13:52:

waaromwaarom in "Ik ben een zeur."Verklaart een hoop.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 14:06:

[...]

Verklaart een hoop.Hij kan een zeur zijn, maar zij kan ook een alcoholist zijn.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 14:12:

[...]

Hij kan een zeur zijn, maar zij kan ook een alcoholist zijn.Ik vind dit een typisch topic waar ik graag de andere kant van het verhaal wil horen.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 14:06:

[...]

Verklaart een hoop.

Dit oude topic staat buiten deze. Heb hiervoor allang hulp en dat gaat goed. Heb het verhaal van vriendin ook voorgelegd aan psycholoog, die zegt dat ik het juist moet zeggen en vind gedrag als deze niet in de haak, dan wel buitensporig met wellicht een achterliggend probleem. Maar die psycholoog kan wel meer zeggen die heeft haar niet gesproken, dus hecht ik weinig waarde aan wat psych zegt hier over.

Vriendin kan niet op stap gaan zonder iets te drinken, dit heeft ze mij zelf verteld. Dat ze drinkt vind ik geen enkel probleem. Echter de regelmaat van dronken/aangeschoten zijn van haar baart mij wat zorgen. Dat ik zelf nog nooit dronken ben geweest betekent niet dat als iemand eens in de zoveel tijd wat teveel drinkt dat dat een schande is of zo.
Maar zij is niet van plan te veranderen, jij kan het niet accepteren; dan lijkt me de conclusie toch echt uitmaken
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
quote:Corona67 schreef op 14 september 2016 @ 14:14:

[...]

Ik vind dit een typisch topic waar ik graag de andere kant van het verhaal wil horen.Ik baseer me hier op de feiten die TO aandraagt (hoeveelheid en frequentie, het feit dat ze niet kan stoppen én het bagataliseren van haar gedrag). Dat is kenmerkend gedrag voor een alcoholist.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 14:12:

[...]

Hij kan een zeur zijn, maar zij kan ook een alcoholist zijn.

Ja en?

Of hij blijft bij haar en stopt met zeuren of hij gaat van haar af en stopt met zeuren. Geen andere kant voor nodig hoor.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 14:19:

[...]

Ik baseer me hier op de feiten die TO aandraagt (hoeveelheid en frequentie, het feit dat ze niet kan stoppen én het bagataliseren van haar gedrag). Dat is kenmerkend gedrag voor een alcoholist.Feiten? En dat weet jij want?
Er wordt hier bij de viva altijd al wel heel snel gezegd dat iemand waarschijnlijk een alcoholist is.
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 14:15:

[...]

Dit oude topic staat buiten deze. Heb hiervoor allang hulp en dat gaat goed.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Blondie456 schreef op 14 september 2016 @ 14:23:

Er wordt hier bij de viva altijd al wel heel snel gezegd dat iemand waarschijnlijk een alcoholist is.Met goede reden meestal. Als je een internettestje doet van een alcolistenkliniek of de AA zie je gelijk of je al in de gevarenzone zit of niet. Mensen die dat zitten zien dat vaak zelf niet of onderschatten het probleem.
@lily ja, alleen als er goede vrienden zijn. Gebeurd hoogstens 1x per jaar eigenlijk. En ik drink niet iedere dag, gemiddeld 2 dagen per week, maar als ik een feest of etentje met vrienden heb, zit ik nogal snel aan de 3 glazen (dat is dan van 18:00 tot 23:00 of 20:30 tot 1.00/2.00) en dan drink ik relatief weinig. 7 tot 10 glazen bier voor mannen is niet ongebruikelijk.

En ik weet dat ik er gevoelig voor ben (zitten nogal wat alcoholisten in de familie), dus ik let er nogal.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 14:21:

[...]

Feiten? En dat weet jij want?Dit zijn feiten, of mijn vriendin spreekt niet de waarheid, maar ik geloof haar op haar woord. Als ik er bij ben drinkt ze vrijwel niks. Zij vertelt mij dat en wat ze drinkt en als je de reacties hebt gelezen kun je zien dat zij mij ook in beschonken toestand berichtjes stuurt.. ook hele lieve, maar een dikke war boel wat ik.eerst moet ontcijferen.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 14:19:

[...]

Ik baseer me hier op de feiten die TO aandraagt (hoeveelheid en frequentie, het feit dat ze niet kan stoppen én het bagataliseren van haar gedrag). Dat is kenmerkend gedrag voor een alcoholist.

Jij neemt alles wat TO schrijft voor 100% waar aan. Dat is altijd en in elk topic lastig. Want iedereen schrijft vanuit zijn/haar perspectief.

Maar gevoelsmatig denk ik dat in dit topic de andere kant van het verhaal veel uitmaakt. Maar goed, dat is een aaname
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 14:26:

[...]

Met goede reden meestal. Als je een internettestje doet van een alcolistenkliniek of de AA zie je gelijk of je al in de gevarenzone zit of niet. Mensen die dat zitten zien dat vaak zelf niet of onderschatten het probleem.Ik kom eruit als stevige drinken. Ik drink graag , ik vind het zo lekker. Zo kan het met de vriendin van TO natuurlijk ook zijn. Dan ben je nog geen alcoholist. Maar daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom dat TO er problemen mee heeft dat zijn vriendin veel drinkt. Dan passen ze niet bij elkaar en kan hij het beter uitmaken.
Of jij een zeur bent, of dat je vriendin een alcoholist is, dat kunnen we hier natuurlijk niet beoordelen.

Feit is wel dat jullie het niet met elkaar eens zijn. Jij wilt dat je vriendin ernstig mindert met drinken en je vriendin wilt waarschijnlijk dat je niet zo moralistisch bent en dat je haar aanhoort zonder te zeuren als ze weer over een kater klaagt.

Het lijkt me eigenlijk best moeilijk om een tussenweg hierin te vinden die voor jullie beide voldoet.

Ik denk dan ook eerlijk gezegd dat jullie niet bij elkaar passen... Jij ergert je aan haar, en zij aan jou en dat al in de eerste maanden van een relatie...

Succes met het maken van een keuze
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 14:27:

[...]

Dit zijn feiten, of mijn vriendin spreekt niet de waarheid, maar ik geloof haar op haar woord. Als ik er bij ben drinkt ze vrijwel niks. Zij vertelt mij dat en wat ze drinkt en als je de reacties hebt gelezen kun je zien dat zij mij ook in beschonken toestand berichtjes stuurt.. ook hele lieve, maar een dikke war boel wat ik.eerst moet ontcijferen.

NOU EN???

Jij moet haar niet controleren maar vertrouwen. Als ze jou de waarheid verteld en jij flipt, is het logisch dat ze je niet verteld als ze weer uitgaat.

Jij wil haar veranderen! Dat is fout. Jij vertrouwt haar niet, dat is ook fout.

Hou op met de schuld bij haar drankgebruik te leggen, jij bent/hebt hier het probleem, zij niet!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Een tipje van de sluier. Wat mijn echte reden is dat ik mij zorgen baat:

Ze is in het verleden verkracht dit na een avondje stappen en teveel gedronken te hebben. Regelmatig als ze op stap is krijg ik van haar berichtjes, ze kan dan moeilijk typen. 9 v.d. 10 x meldt ze dat ze lastig gevallen wordt door 1 of andere man. Haar in haar kont knijpen, in haar borsten grijpen, mensen die haar proberen te zoenen etc. Dit valt naar mijn weten onder aanranding. Zij bagatelliseert dit en zegt ach ja zo zijn de meeste mannen als ze drank op hebben.

Bij mij in de stad (zij woont in een dorpje). Zijn ze heel streng en zulk gedrag wordt direct bestraft door uitzetting van de bar/disco. Politie staat altijd voor de deur een vaak worden deze figuren direct meegenomen naar het bureau.

Ik maak mij zorgen om haar veiligheid, daar kan ik niets aan doen want ik geef veel om haar en wil dat haar niets overkomt.

Ze heeft zelf meerdere malen aan mij bekend gemaakt dat ze eigenlijk naar een psycholoog wil, maar tot nu toe heeft ze dat nog niet gedaan.

Ik merk dat veel mensen op dit forum snel zeggen "dumpen". Als ik voor iemand kies wil ik daarvoor gaan en niet gelijk de handdoek in de ring gooien en het maar uitmaken omdat iets mij niet lekker zit.

Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat de niet zo prettig vindt of er anders over denkt.

Waarom zo snel opgeven altijd? Ben je dan niet levenslang single omdat je altijd maar weg loopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven