Vaak aangeschoten/dronken

14-09-2016 13:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke dame leren kennen c.a. 4,5 a 5 maand geleden. We hebben inmiddels een relatie.

Er is een ding wat ik minder prettig vind aan haar en dat is wanneer ze op stap gaat vrijwel altijd dronken is. Ze gaat soms meerdere keren per week op stap en soms even een week niet.

Het is haar leven dat begrijp ik. Heb het maanden geleden al een paar keer met haar hier over gesproken, dat ik hier niet van houd. Dit is over het algemeen zo, ik hou niet van mensen die veel drinken, ook bij vrienden niet. Persoonlijk ben ik nog nooit dronken geweest. Ik lust zelf wel een drankje, dus alcohol in z'n geheel heb ik geen probleem mee.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ze weet dat ik er niet van hou, maar ik heb haar ook gezegd dat ze gewoon moet doen wat ze wil doen. Toen ik haar er op aansprak, nadat ze weer een verhaal had over toen ze een keer zo dronken was, etc. Toen ik vertelde dat ik dronken mensen niet prettig vind zei ze dat ze niet dronken is als anderen en dat ze dan gewoon kan lopen en niet raar loopt te brabbelen. Wanneer ze op stap is geweest krijg ik wel eens wat appjes van haar en dan is het moeilijk te ontcijferen wat ze zegt, ze kan dus niet eens meer normaal typen.

Het is verder een hele lieve meid en ik weet dat ik hier niks over te zeggen heb. Maar toch zit het mij niet lekker, als ik bijv aan de toekomst denk heb ik hier geen goed gevoel over. We zijn nog niet heel lang samen maar ze heeft het regelmatig over kinderen krijgen en samen wonen.

Wat vinden jullie hier van? Ik heb dit topic niet gemaakt om mij te overtuigen van iets of zo, ik ben gewoon benieuwd wat men hier van vindt.

Ik ben overigens een man.
quote:nessemeisje schreef op 14 september 2016 @ 15:20:

[...]

Dat argument kwam pas na vier pagina's. Niet erg geloofwaardig dus. Als dat zijn hoofdzorg was, zou dat relevant genoeg zijn om direct te vermelden.Als ik voortdurend moet twijfelen aan de motieven van de TO blijf ik aan de gang. Ik lees probleemgedrag bij zijn vriendin en niet zo'n beetje ook!
ik weet niet of ze een alcoholist is maar aantrekkelijk klinkt haar gedrag niet, zo behandel je haar dus vervolgens ook, als een onaantrekkelijk meisje.... zo eentje die je wegduwt (toch?) als ze met haar topje scheef over je heen staat te walmen en die in je oor spuugt in een poging tot een weinig samenhangend gesprek

misschien valt t kwartje, waarschijnlijk niet
Lorem Ipsum
Haar leven, haar verantwoording. Als zij de nadelen van haar leefstijl niet erg genoeg vindt, om wat aan haar leven te veranderen, dan kun je hoog en laag springen, maar dat verandert het toch niet.

In het begin van een relatie is men nog wel eens geneigd om kwalijke gewoontes voor de ander aan te passen. Als ze nu al zoveel drinkt, tegen je zin in, dan wordt het niet beter, maar alleen maar slechter.

Conclusie: handdoek -> ring
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 15:27:

[...]

Als ik voortdurend moet twijfelen aan de motieven van de TO blijf ik aan de gang. Ik lees probleemgedrag bij zijn vriendin en niet zo'n beetje ook!Soms moet je leren tussen de regels lezen.
quote:Ikhierhuh schreef op 14 september 2016 @ 15:46:

[...]

Soms moet je leren tussen de regels lezen. Ik lees genoeg tussen de regels hoor, want hij maakt het haar vast ook niet makkelijk met z'n kritiek op haar. De feiten blijven echter de feiten: ze vertoont probleemgedrag.
quote:turquasi schreef op 14 september 2016 @ 15:28:

ik weet niet of ze een alcoholist is maar aantrekkelijk klinkt haar gedrag niet, zo behandel je haar dus vervolgens ook, als een onaantrekkelijk meisje.... zo eentje die je wegduwt (toch?) als ze met haar topje scheef over je heen staat te walmen en die in je oor spuugt in een poging tot een weinig samenhangend gesprek

misschien valt t kwartje, waarschijnlijk nietof gewoon geen relatie beginnen met zo'n type.
Als de TO een vrouw was geweest en de partner een man had iedereen hier gezegd dat dit gedrag absoluut niet normaal is en dat TO moet gaan rennen.
quote:*-_lilith_-* schreef op 14 september 2016 @ 16:00:

Als de TO een vrouw was geweest en de partner een man had iedereen hier gezegd dat dit gedrag absoluut niet normaal is en dat TO moet gaan rennen.dat is hier toch ook het algemene advies?
quote:siriusblack schreef op 14 september 2016 @ 16:02:

[...]

dat is hier toch ook het algemene advies?Ja maar nu meer omdat hij kennelijk een zeur is.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 15:50:

[...]

Ik lees genoeg tussen de regels hoor, want hij maakt het haar vast ook niet makkelijk met z'n kritiek op haar. De feiten blijven echter de feiten: ze vertoont probleemgedrag.

Zeg hij, ik zie het anders.

We weten niet hoe oud ze is, ik denk tussen de 20 en de 30 jaar oud. Toen ik ff oud was dronk ik alles wat ik tegen kwam als ik uit met mijn vriendinnen was. Later werd ik moeder en wilde ik een tijdje niks meer weten over feestjes, alcohol en dergelijke. Had zin in andere dingen weer.

En nu, als ik met vrienden uit ga, drink ik zoveel als ik zin in heb. En er moet nog geboren worden de man die mij gaat vertellen hoe ver ik mag gaan.

Verder drink ik nooit, alleen als ik uit ga en dat is tegenwoordig om de week een keer in de weekend.
Ik vind dat je zeurt.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 15:50:

[...]

Ik lees genoeg tussen de regels hoor, want hij maakt het haar vast ook niet makkelijk met z'n kritiek op haar. De feiten blijven echter de feiten: ze vertoont probleemgedrag.

Zoek de definitie van het woord feit eens op.

En verder. Hij zeurt.
Waarom ga je niet gezellig mee op stap? Nou zou ik zelf zo'n zeur niet mee willen hebben maar ja. Drink zelf eens een lekkere borrel!
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 16:31:

[...]

Zoek de definitie van het woord feit eens op.

En verder. Hij zeurt.

Jaja hij zeurt pffft.

Ik kan nogmaals alles noemen die volgens alcoholklinieken en de AA onder probleemgedrag vertonen valt of jij leest zijn posts nog eens na
quote:*-_lilith_-* schreef op 14 september 2016 @ 16:05:

[...]

Ja maar nu meer omdat hij kennelijk een zeur is.Ik zou er ook niet tegen kunnen dus weggaan.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 16:58:

[...]

Jaja hij zeurt pffft.

Ik kan nogmaals alles noemen die volgens alcoholklinieken en de AA onder probleemgedrag vertonen valt of jij leest zijn posts nog eens na Waarom? Omdat ik het niet met je eens ben?
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 17:20:

[...]

Waarom? Omdat ik het niet met je eens ben?

Nee omdat je mij vraagt om feiten te noemen en ik geen zin heb om nogmaals alles te herhalen.

Als jij dat vervolgens nog steeds normaal gedrag vindt dan vind ik dat verder prima. Uiteraard.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 16:58:

[...]

Jaja hij zeurt pffft.

Ik kan nogmaals alles noemen die volgens alcoholklinieken en de AA onder probleemgedrag vertonen valt of jij leest zijn posts nog eens na

En jij zeurt ook!

Je zal ongetwijfeld een moeizame relatie met alcohol hebben maar daarom heeft nog niet iedereen die een borrel lust een alcohol probleem.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:vandale schreef op 14 september 2016 @ 17:30:

[...]

En jij zeurt ook!

Je zal ongetwijfeld een moeizame relatie met alcohol hebben maar daarom heeft nog niet iedereen die een borrel lust een alcohol probleem.

Waarom maak je het persoonlijk? Ik drink een glaasje rosé op een terrasje of een glaasje wijn bij het uiteten gaan.

Ik weet echter wel dat vrouwen met het gedrag dat TO beschrijft mogelijk alcoholist kunnen zijn. Ze kan namelijk niet zonder, zoals ze zelf ook toegeeft.
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 14 september 2016 @ 16:42:

Waarom ga je niet gezellig mee op stap? Nou zou ik zelf zo'n zeur niet mee willen hebben maar ja. Drink zelf eens een lekkere borrel!

Sorry maar lees eens even goed. Ik drink zelf ook wel, ben er niet vies van. Als ik samen met haar ben dan drinkt ze vrijwel niet. Ik drink een aantal drankjes en stop dan. Het maakt mij ook helemaal niets uit dat ze gezellig met vriendinnen weg gaat en wat drinkt. Ik ga ook met vrienden uit, dan wel wat minder vaak dan haar maar dat doet er niet toe. Het gaat mij er om dat ze als ze weg gaat altijd dronken of zwaar aangeschoten is en dat ze na eigen zeggen dus niet kan zonder drinken als ze op stap is en het gezellig wil hebben. Voor mij is drank niet noodzakelijk om het naar mijn zin te hebben. Tevens blijkt dat ze op 1 of ander manier altijd lastig gevallen lijkt te worden, volgens haar.

Ook dat iemand eens een keer teveel drinkt hoor je mij niet over, het kan ook wel eens verkeerd vallen heb ik gehoord.

Het voorval wat ik eerder in een reactie heb verteld was nadat ze een avondje was gaan stappen en teveel op had en zin had om met iemand te praten en nodigde een man bij haar thuis uit. Naïf dat ze in zo'n situatie is dacht ze dat ze gingen praten, maar de man wilde iets anders, wellicht gebrek aan ervaring, maar zoiets kun je op een briefje mee geven dat een man dat wil als deze midden in de nacht bij een vrouw wordt uitgenodigd.
Soms moet je gewoon weten wanneer je moet stoppen met projecteren. En andermans topics kapen met geneuzel.
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 17:39:

[...]

Sorry maar lees eens even goed. Ik drink zelf ook wel, ben er niet vies van. Als ik samen met haar ben dan drinkt ze vrijwel niet. Ik drink een aantal drankjes en stop dan. Het maakt mij ook helemaal niets uit dat ze gezellig met vriendinnen weg gaat en wat drinkt. Ik ga ook met vrienden uit, dan wel wat minder vaak dan haar maar dat doet er niet toe. Het gaat mij er om dat ze als ze weg gaat altijd dronken of zwaar aangeschoten is en dat ze na eigen zeggen dus niet kan zonder drinken als ze op stap is en het gezellig wil hebben. Voor mij is drank niet noodzakelijk om het naar mijn zin te hebben. Tevens blijkt dat ze op 1 of ander manier altijd lastig gevallen lijkt te worden, volgens haar.

Ook dat iemand eens een keer teveel drinkt hoor je mij niet over, het kan ook wel eens verkeerd vallen heb ik gehoord.

Het voorval wat ik eerder in een reactie heb verteld was nadat ze een avondje was gaan stappen en teveel op had en zin had om met iemand te praten en nodigde een man bij haar thuis uit. Naïf dat ze in zo'n situatie is dacht ze dat ze gingen praten, maar de man wilde iets anders, wellicht gebrek aan ervaring, maar zoiets kun je op een briefje mee geven dat een man dat wil als deze midden in de nacht bij een vrouw wordt uitgenodigd.

Ik snap je bezorgdheid helemaal hoor en ik snap ook dat je haar gedrag onaantrekkelijk vindt.

Hoe denk je haar echter te kunnen helpen als ze niet inziet dat ze probleemgedrag vertoont en niet eerst zelf iets aan haar alcoholgebruik doet?
Dat weet ik ook niet. Ik ga het later nog wel eens met haar bespreken wanneer dingen wat serieuzer worden. Gewoon vragen hoe zij dit ziet in de toekomst en of het nu gewoon nog een fase is van vrijgezel naar relatie is. Nogmaals ik verbied haar niets, dat kan niet eens, en drinken vind ik geen probleem. Voor mij is dit ook nieuw met een vrouw eigenlijk. Ik ken haar vriendinnen ook niet, deze heb ik nog nooit ontmoet, wellicht is het anders als ik weet dat zij bij elkaar blijven als groepje in de zin van dat ze elkaar een beetje in de gaten houden, zodat haar niet weer zo iets akeligs overkomt.

Heb zelf ook wel eens een keer een vriendin gehad die commentaar had als ik 1 drankje dronk, en niet alleen daar commentaar over had maar eigenlijk over alles, deze heb ik dan ook de deur gewezen.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 17:39:

Soms moet je gewoon weten wanneer je moet stoppen met projecteren. En andermans topics kapen met geneuzel.

+836.

Vergalt voor mij menig topic.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 17:26:

[...]

Nee omdat je mij vraagt om feiten te noemen en ik geen zin heb om nogmaals alles te herhalen.

Als jij dat vervolgens nog steeds normaal gedrag vindt dan vind ik dat verder prima. Uiteraard.Zuigt U altijd zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven