Vaak aangeschoten/dronken

14-09-2016 13:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke dame leren kennen c.a. 4,5 a 5 maand geleden. We hebben inmiddels een relatie.

Er is een ding wat ik minder prettig vind aan haar en dat is wanneer ze op stap gaat vrijwel altijd dronken is. Ze gaat soms meerdere keren per week op stap en soms even een week niet.

Het is haar leven dat begrijp ik. Heb het maanden geleden al een paar keer met haar hier over gesproken, dat ik hier niet van houd. Dit is over het algemeen zo, ik hou niet van mensen die veel drinken, ook bij vrienden niet. Persoonlijk ben ik nog nooit dronken geweest. Ik lust zelf wel een drankje, dus alcohol in z'n geheel heb ik geen probleem mee.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ze weet dat ik er niet van hou, maar ik heb haar ook gezegd dat ze gewoon moet doen wat ze wil doen. Toen ik haar er op aansprak, nadat ze weer een verhaal had over toen ze een keer zo dronken was, etc. Toen ik vertelde dat ik dronken mensen niet prettig vind zei ze dat ze niet dronken is als anderen en dat ze dan gewoon kan lopen en niet raar loopt te brabbelen. Wanneer ze op stap is geweest krijg ik wel eens wat appjes van haar en dan is het moeilijk te ontcijferen wat ze zegt, ze kan dus niet eens meer normaal typen.

Het is verder een hele lieve meid en ik weet dat ik hier niks over te zeggen heb. Maar toch zit het mij niet lekker, als ik bijv aan de toekomst denk heb ik hier geen goed gevoel over. We zijn nog niet heel lang samen maar ze heeft het regelmatig over kinderen krijgen en samen wonen.

Wat vinden jullie hier van? Ik heb dit topic niet gemaakt om mij te overtuigen van iets of zo, ik ben gewoon benieuwd wat men hier van vindt.

Ik ben overigens een man.
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 14:40:

Een tipje van de sluier. Wat mijn echte reden is dat ik mij zorgen baat:

Ze is in het verleden verkracht dit na een avondje stappen en teveel gedronken te hebben. Regelmatig als ze op stap is krijg ik van haar berichtjes, ze kan dan moeilijk typen. 9 v.d. 10 x meldt ze dat ze lastig gevallen wordt door 1 of andere man. Haar in haar kont knijpen, in haar borsten grijpen, mensen die haar proberen te zoenen etc. Dit valt naar mijn weten onder aanranding. Zij bagatelliseert dit en zegt ach ja zo zijn de meeste mannen als ze drank op hebben.

Bij mij in de stad (zij woont in een dorpje). Zijn ze heel streng en zulk gedrag wordt direct bestraft door uitzetting van de bar/disco. Politie staat altijd voor de deur een vaak worden deze figuren direct meegenomen naar het bureau.

Ik maak mij zorgen om haar veiligheid, daar kan ik niets aan doen want ik geef veel om haar en wil dat haar niets overkomt.

Ze heeft zelf meerdere malen aan mij bekend gemaakt dat ze eigenlijk naar een psycholoog wil, maar tot nu toe heeft ze dat nog niet gedaan.

Ik merk dat veel mensen op dit forum snel zeggen "dumpen". Als ik voor iemand kies wil ik daarvoor gaan en niet gelijk de handdoek in de ring gooien en het maar uitmaken omdat iets mij niet lekker zit.

Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat de niet zo prettig vindt of er anders over denkt.

Waarom zo snel opgeven altijd? Ben je dan niet levenslang single omdat je altijd maar weg loopt?Waarom zeg je dat dan niet gewoon? Nu eerst pagina's vol niet relevante info. Als je advies iwl zou ik wel even duidelijker gaan worden.
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 14:40:

Een tipje van de sluier. Wat mijn echte reden is dat ik mij zorgen baat:

Ze is in het verleden verkracht dit na een avondje stappen en teveel gedronken te hebben. Regelmatig als ze op stap is krijg ik van haar berichtjes, ze kan dan moeilijk typen. 9 v.d. 10 x meldt ze dat ze lastig gevallen wordt door 1 of andere man. Haar in haar kont knijpen, in haar borsten grijpen, mensen die haar proberen te zoenen etc. Dit valt naar mijn weten onder aanranding. Zij bagatelliseert dit en zegt ach ja zo zijn de meeste mannen als ze drank op hebben.

Bij mij in de stad (zij woont in een dorpje). Zijn ze heel streng en zulk gedrag wordt direct bestraft door uitzetting van de bar/disco. Politie staat altijd voor de deur een vaak worden deze figuren direct meegenomen naar het bureau.

Ik maak mij zorgen om haar veiligheid, daar kan ik niets aan doen want ik geef veel om haar en wil dat haar niets overkomt.

Ze heeft zelf meerdere malen aan mij bekend gemaakt dat ze eigenlijk naar een psycholoog wil, maar tot nu toe heeft ze dat nog niet gedaan.

Ik merk dat veel mensen op dit forum snel zeggen "dumpen". Als ik voor iemand kies wil ik daarvoor gaan en niet gelijk de handdoek in de ring gooien en het maar uitmaken omdat iets mij niet lekker zit.

Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets wat de niet zo prettig vindt of er anders over denkt.

Waarom zo snel opgeven altijd? Ben je dan niet levenslang single omdat je altijd maar weg loopt?Omdat jij steeds aan het zeiken benT.
quote:Koettie schreef op 14 september 2016 @ 14:42:

[...]

Waarom zeg je dat dan niet gewoon? Nu eerst pagina's vol niet relevante info. Als je advies iwl zou ik wel even duidelijker gaan worden.Omdat jij heeft altijd gelijk.
Ow een twist.
Maar drinkt ze nu om dingen te vergeten en te verwerken of drinkt ze gewoon omdat ze graag drinkt en het lekker vind. Ik zit nu zelf ook in een slechte periode maar dat veranderd niks aan mijn drink gedrag. Ik drink evenveel als van te voren toen het nog wel goed ging.
quote:waaromwaarom schreef op 14 september 2016 @ 14:27:

[...]

Dit zijn feiten, of mijn vriendin spreekt niet de waarheid, maar ik geloof haar op haar woord. Als ik er bij ben drinkt ze vrijwel niks. Zij vertelt mij dat en wat ze drinkt en als je de reacties hebt gelezen kun je zien dat zij mij ook in beschonken toestand berichtjes stuurt.. ook hele lieve, maar een dikke war boel wat ik.eerst moet ontcijferen.Nogmaals. Je blijft bij haar en je stopt met zeuren of je dumpt haar en stopt met zeuren.
Typisch dat je dat soort informatie achterhoudt..

Vooral omdat je het eerst hebt over dat haar stapgewoontes je zorgen baren over de toekomst, samenwonen en kindjes krijgen enzo. En nu maak je je ineens zorgen om haar welbevinden? Dat geloof ik dus niet zo.
quote:Blondie456 schreef op 14 september 2016 @ 14:44:

Maar drinkt ze nu om dingen te vergeten en te verwerken of drinkt ze gewoon omdat ze graag drinkt en het lekker vind. Ik zit nu zelf ook in een slechte periode maar dat veranderd niks aan mijn drink gedrag. Ik drink evenveel als van te voren toen het nog wel goed ging.Dat weet ik niet want ze wil daar niet over praten. Al eens getracht een opening te maken om hier over te praten. Maar ze gaf aan dat ze er niet over wil praten. Wel dat het en hele moeilijke periode was, dat ze graag wil vergeten. Ben er verder niet over begonnen want als ze het kwijt wilt dan zal ze er vast zelf wel over beginnen.
quote:nessemeisje schreef op 14 september 2016 @ 14:48:

Typisch dat je dat soort informatie achterhoudt..

Vooral omdat je het eerst hebt over dat haar stapgewoontes je zorgen baren over de toekomst, samenwonen en kindjes krijgen enzo. En nu maak je je ineens zorgen om haar welbevinden? Dat geloof ik dus niet zo.Dat ook ja. Beiden dus ;) het ene kan de aanleiding zijn van het ander.
pikstraf

oftewel... euh... nouja zeggen dat je het super onaantrekkelijk vind en dat je geen zin in haar hebt als zij het normaal vind om lallend te gaan stappen tussen kontenknijpende boeren
Lorem Ipsum
En daar hebben we de "kleine details" die altijd 'spontaan' naar boven komen als TO reacties krijgt die niet in het straatje liggen...
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Waarom baart het je zorgen over de toekomst? Denk je dat ze alcoholist is? Denk je dat ze gaat drinken bij jullie eventuele kinderen, denk je dat ze jullie eventuele huis gaat veranderen in een drankhol?

Of zou het zomaar zo kunnen zijn dat ze wat jonger is, van haar sociale leven geniet en nog wat uit moet razen?

Ik ben moeder van twee kinderen en ga met enige regelmaat nog een avondje stappen. En dan drink ik ook wel een bakkie te veel. Vroeger (studententijd en periode erna) was het wel wat meer, ben toch rustiger geworden.

Maar had ik mijn nu-man destijds ontmoet en hij had aangegeven zich zorgen te maken over een toekomst met mij, dan had ik hem zelf wel gedumpt. En zéker als hij dit soort preekgedrag al na 4 maanden had geuit.
quote:turquasi schreef op 14 september 2016 @ 14:54:

pikstraf

oftewel... euh... nouja zeggen dat je het super onaantrekkelijk vind en dat je geen zin in haar hebt als zij het normaal vind om lallend te gaan stappen tussen kontenknijpende boeren

ja dat is echt helpend, voor TO zijn er 10 andere pikken waar ze uit kan kiezen.

Een alcoholist stopt pas als hijzelf het probleem erkend heeft, niet om dat een ander het wil.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 14:44:

[...]Nogmaals. Je blijft bij haar en je stopt met zeuren of je dumpt haar en stopt met zeuren.

Zo eenvoudig is het.

Leer er mee leven, of niet. Meer keuze is er niet.
Ik zou een andere pik gaan uitkiezen.
Zij wil niet veranderen want dan had ze dat inmiddels wel gedaan. Jij kan niet omgaan met de versie van haar die ze is, jij wil een andere versie van haar.

Laat gaan, maak het uit.

Ik snap trouwens niet waarom zoveel mensen haar kant verdedigen, als je niet meer fatsoenlijk een sms kan tikken ben je best ver heen.

Deze relatie wordt niks TO.
quote:Blondie456 schreef op 14 september 2016 @ 14:30:

[...]

Ik kom eruit als stevige drinken. Ik drink graag , ik vind het zo lekker. Zo kan het met de vriendin van TO natuurlijk ook zijn. Dan ben je nog geen alcoholist. Maar daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom dat TO er problemen mee heeft dat zijn vriendin veel drinkt. Dan passen ze niet bij elkaar en kan hij het beter uitmaken.Ook stevige drinkers denken soms dat het wel meevalt. Zijn vriendin geeft echter aan alcohol nodig te hebben en dan valt het dus niet mee.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 14 september 2016 @ 15:05:Ik snap trouwens niet waarom zoveel mensen haar kant verdedigen, als je niet meer fatsoenlijk een sms kan tikken ben je best ver heen.Omdat dit normaal lijkt te zijn anno 2016. Ik voel me eerder een buitenbeentje wanneer ik de zoveelste thee bestel en mijn vriendinnen de zoveelste Orval.
quote:Blondie456 schreef op 14 september 2016 @ 14:44:

Maar drinkt ze nu om dingen te vergeten en te verwerken of drinkt ze gewoon omdat ze graag drinkt en het lekker vind. Ik zit nu zelf ook in een slechte periode maar dat veranderd niks aan mijn drink gedrag. Ik drink evenveel als van te voren toen het nog wel goed ging.Ook gezelligheidsdrinkers kunnen alcoholist zijn. Het is een verkeerde gedachtegang dat mensen die drinken om te vergeten de enige drinkers zijn die het risico lopen alcoholist te zijn of te worden.
Als ze schrijft dat ze nog steeds wordt lastig gevallen als ze dronken is maar toch naar die gelegenheden blijft gaan (terwijl ze al eens beneveld verkracht is) en ze zegt dat ze naar een psycholoog wil gaan maar niet gaat zit ze nog stevig in de ontkenningsfase TO en kun je haar niet helpen.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 14 september 2016 @ 15:05:

(...)

Ik snap trouwens niet waarom zoveel mensen haar kant verdedigen, als je niet meer fatsoenlijk een sms kan tikken ben je best ver heen.

Ja en? Het is haar leven, ze heeft geen kinderen, stapt niet met drank op in de auto (al zou het me niets verbazen als TO nu opeens aankomt met de aanvulling dat ze dat wel doet) en ze doet er niemand kwaad mee behalve zichzelf omdat ze de volgende dag pijn in haar kop heeft.

TO probeert iemand al na vier maanden te veranderen onder het excuus van "zorgen maken". Terwijl hij gewoon, zoals hij zelf al aan heeft gegeven, gewoon een zeur is.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 14 september 2016 @ 15:05:

Zij wil niet veranderen want dan had ze dat inmiddels wel gedaan. Jij kan niet omgaan met de versie van haar die ze is, jij wil een andere versie van haar.

Laat gaan, maak het uit.

Deze relatie wordt niks TO.Eens en dan is TO een zeur .
quote:nessemeisje schreef op 14 september 2016 @ 15:14:

[...]

Ja en? Het is haar leven, ze heeft geen kinderen, stapt niet met drank op in de auto (al zou het me niets verbazen als TO nu opeens aankomt met de aanvulling dat ze dat wel doet) en ze doet er niemand kwaad mee behalve zichzelf omdat ze de volgende dag pijn in haar kop heeft.

TO probeert iemand al na vier maanden te veranderen onder het excuus van "zorgen maken". Terwijl hij gewoon, zoals hij zelf al aan heeft gegeven, gewoon een zeur is.Nee hij maakt zich zorgen om haar en heel terecht als ik zijn posts zo lees.
quote:nessemeisje schreef op 14 september 2016 @ 15:14:

[...]

TO probeert iemand al na vier maanden te veranderen onder het excuus van "zorgen maken". Terwijl hij gewoon, zoals hij zelf al aan heeft gegeven, gewoon een zeur is.Precies.
quote:iris1969 schreef op 14 september 2016 @ 15:16:

[...]

Nee hij maakt zich zorgen om haar en heel terecht als ik zijn posts zo lees.Dat argument kwam pas na vier pagina's. Niet erg geloofwaardig dus. Als dat zijn hoofdzorg was, zou dat relevant genoeg zijn om direct te vermelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven