vader van, niet erkend, kind heeft een ander

02-07-2009 22:44 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_81219 wijzigde dit bericht op 09-08-2009 14:29
Reden: wordt lastig gevallen
% gewijzigd
sorry maar doordat je geen alinea indeling hebt gebruikt is er geen doorkomen aan je posting, ik ben afgehaakt na het excuus ik ben slecht in pillen slikken en dus toch zwanger geraakt.

Wat wil je nu weten?
heb je posting nog een keer door proberen te nemen, en als hij goed is voor het kind heb je niet het recht om het kind zijn vader te ontnemen. Is hij niet goed voor het kind, dan kun je stappen ondernemen.

Als hij goed is voor het kind maar jij nog met verdriet zit over hetgeen hij jou heeft aangedaan dan is dat botweg gezien jouw probleem, en mag je dit niet op je kind projecteren.
Je denkt lekker aan jezelf he? Het zou je sieren als je aan het kind denkt. Dat jij een slechte band hebt met die vent, daar kan je kind toch niets aan doen?

En er aan kapot gaan? Heel simpel: dat moet je gewoon niet doen. Jezelf vermannen dus.
quote:dangeensuus schreef op 02 juli 2009 @ 22:48:

heb je posting nog een keer door proberen te nemen,Heb je dan toch maar twee minuten over gedaan
Jezus, wat kunnen sommige mensen toch een puinzooi van hun leven maken. Waarom begin je in godsnaam aan kinderen met een kerel waarvan je van te voren weet dat het niks met hem gaat worden?
Nou, dat vind ik nog nieteens zo stom, het is alleen dat je dan achteraf niet moet gaan lopen zeuren. Maar dat vind ik.
keb de laatste regels gepakt, een soort van scan gemaakt waarvan ik dacht dat het wel zinvol was om op te reageren... het is echt een onoverkomelijke brij.

Kern was voor mij dat mevrouw er kapot aan denkt te gaan en dat dat ff rot voor haar is maar dat dit niet wil zeggen dat haar kind vaders maar niet meer moet zien.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wat zinnetjes over zware pijnen op de borst vanwege stress enzo voorbij zag komen en dat stuk maar bewust geskipped heb. Ik heb het niet op zelfmedelijden

@chardonay, ze is slecht in pillen slikken en ja dus zwanger dus.
Hoe moeilijk het ook voor jou is, je hebt niet het recht om je kinderen hun vader te onthouden (en ik spreek uit eigen ervaring). Veel sterkte!
.
Meid, je kan huilen dat je geen enkele avond vrij bent en je ex aan het feesten is, maar je wilde dit kind. Niet zeuren dus dat het niet eerlijk is. Ik begrijp best dat het moeilijk is, maar je zal toch zelf verder moeten met je zoon.

Jij bent ook erg makkelijk. Hij wil geen kinderen, geen condoom enz, jij neukt er ook op los terwijl je moeite hebt met pillen met deze zwangerschap als gevolg. Je had beter kunnen weten in het begin.

Hij wil jou niet, dus get over it. Ff bot gezegd maar zo is het wel. Doordat jij je richt op hem heb jij geen leven en hij wel. En geef hem eens ongelijk! Ik vind wel dat hij financieel verantwoording heeft en dat kan je eventueel bij de rechter afdwingen.

Je doet er niks aan, hoe hij is en wat hij doet. Je kan in de slachtofferrol kruipen maar dat zal je niet verder helpen.

Je kunt beter bedenken wat jij wil en plannen wat daarvoor nodig is.
quote:dangeensuus schreef op 02 juli 2009 @ 23:01:

@chardonay, ze is slecht in pillen slikken en ja dus zwanger dus.Wat op zich wel apart is, want kutsmoesjes slikt ze wel en dat lijkt mij een stuk lastiger. Maar dat vind ik.
quote:Dawn72 schreef op 02 juli 2009 @ 23:02:

Fleurtje,

Ik denk lekker aan mezelf? Hij ziet zijn kind elke week, juist omdat ik aan het kind denk. Zoals ik al zeg, is het lang verhaal kort. Er is zoveel gebeurd in die negen jaar, dat vertel je hier niet even zomaar. Ik krijg in mijn kennissenkring verschillende reacties. Sommigen zeggen, hij is toch de vader en ander zeggen hij wou hem niet, heeft hem niet erkent en heeft dus geen rechten. En dus vraag ik hier om meningen. Wat zou jij doen, als jij denkt de liefde van je leven te hebben gevonden, en hij haakt af zo gauw blijkt dat je zwanger bent. Tuurlijk wil je goed doen voor je kind. Maar als je het zelf niet meer trekt? Wat zou jij doen fleurtje? Heb je kinderen? Ik wil niet zielig doen of alleen aan mezelf denken maar jezelf telt wel mee. Net zo goed.Het is goed dat je hem de gelegenheid geeft zijn zoon te leren kennen. Het is ook goed van hem dat hij de gelegenheid neemt om zijn zoon te leren kennen. Dat het verder een lul is kan jij niets aan doen. Het enige wat jij kan doen is wat goed is voor jou en je zoon.
quote:Dawn72 schreef op 02 juli 2009 @ 23:02:

Fleurtje,

Ik denk lekker aan mezelf? Hij ziet zijn kind elke week, juist omdat ik aan het kind denk. Zoals ik al zeg, is het lang verhaal kort. Er is zoveel gebeurd in die negen jaar, dat vertel je hier niet even zomaar. Ik krijg in mijn kennissenkring verschillende reacties. Sommigen zeggen, hij is toch de vader en ander zeggen hij wou hem niet, heeft hem niet erkent en heeft dus geen rechten. En dus vraag ik hier om meningen. Wat zou jij doen, als jij denkt de liefde van je leven te hebben gevonden, en hij haakt af zo gauw blijkt dat je zwanger bent. Tuurlijk wil je goed doen voor je kind. Maar als je het zelf niet meer trekt? Wat zou jij doen fleurtje? Heb je kinderen? Ik wil niet zielig doen of alleen aan mezelf denken maar jezelf telt wel mee. Net zo goed.

tuurlijk tel je zelf ook mee. Maar in het geval van 'de andere ouder zien' telt het kind iets zwaarder mee dan jij. Maar dat vind ik.

En jouw laatste alinea druipt van het egoisme.

En je doet wel zielig. Maar dat vind ik.
voor het feit dat het een lang verhaal kort is is het toch een takkebult aan leeswerk geworden hoor.

Stop met zwelgen in zelfmedelijden en get over yourself.

En je titel klopt ook niet. Je kind heeft een ander????
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2009 @ 23:03:

[...]

Wat op zich wel apart is, want kutsmoesjes slikt ze wel en dat lijkt mij een stuk lastiger. Maar dat vind ik. die zijn omhuld met een suikerlaagje...
quote:dangeensuus schreef op 02 juli 2009 @ 23:06:

[...]

die zijn omhuld met een suikerlaagje...Da's waar, mijn marvelon heeft dat niet.
quote:dangeensuus schreef op 02 juli 2009 @ 23:05:

En je titel klopt ook niet. Je kind heeft een ander????
Volgens mij zit je er best mee dat hij het kind niet heeft erkend. Dan kan je toch zorgen dat hij het wél erkent? Dat kan je zelfs afdwingen volgens mij, neem maar eens contact op met je juridisch loket, zij kunnen je helpen. http://www.hetjl.nl

Natuurlijk onzin dat alle zorgen, zowel fysiek als financieel, voor jou moeten zijn.

Dat hij nu een ander heeft, ach wat zegt dat? Echt niets. Misschien is ze zijn rebound, misschien worden ze echt gelukkig. Dat weet je niet en dat maakt ook niet uit.

Wat wel uitmaakt is dat jullie samen een kindje hebben. En hoe dat er ook gekomen is, nu zou je samen zo goed mogelijk een regeling moeten opstellen hoe jullie die verantwoordelijkheid gaan dragen.

Zet je kind voorop, daar gaat het nu om.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2009 @ 23:03:

[...]

Wat op zich wel apart is, want kutsmoesjes slikt ze wel en dat lijkt mij een stuk lastiger. Maar dat vind ik.Ik vind dat ook.
Hee iedereen, ff niet zo hard uit de hoek komen. Vast allemaal terechte opmerkingen hoor maar hier zit er iemand volgens mij ff doorheen!

Ik zwelg ook wel eens in zelfmedelijden, juist dat zorgt ervoor dat ik mezelf de volgende ochtend weer uit bed schop om te doen wat moet gebeuren. Moet kunnen hoor.

Nou iemand nog constructieve adviezen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
en dan nog wat.

Hij heeft aangegeven : ik wil geen kinderen meer.

Jij wel, hij niet. Hij wil zich niet laten helpen en ook niet neuken zonder condoom... ik neem aan dat je met condoom bedoelt.

Daarna zeg je: toen pas duidelijkheid. Volgens mij was die duidelijkheid er al toen ie zei IK WIL GEEN KINDEREN.

Of hij verantwoordelijk is ja of nee daar is geen twijfel over mogelijk maar er was wel degelijk duidelijkheid dat hij geen kind wilde en geen zin had in een serieuze relatie met jou

Om een niet nader te noemen bloemspersoon even te quoten:

he's just not that into you...never was, never will be.
constructief: Get over yourself. Dat het vervelend is voor jou is heel naar, je kunt hiermee naar een psych gaan maar je kind mag hier niet onder lijden. Vader heeft recht op het kind zolang hij goed voor het kind is. Lijkt me een redelijk constructief advies.
.
Met de man van wie je echt hebt gehouden heb je al 9 jaar een hele moeilijke relatie, schrijf je. Heb je dan nooit bij jezelf gedacht dat het niet zo verstandig is om een kind te krijgen van zo'n man. Dat het überhaupt misschien niet zo handig is om een relatie te hebben met iemand waarmee het allemaal zo moeilijk gaat.

Ik bedoel dit niet belerend, maar ik ben wel benieuwd naar je beweegredenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven