Vader wil zijn kleinkinderen niet leren kennen

24-05-2025 15:41 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal! mijn vader wil mijn kinderen niet leren kennen, en ook niet op mijn huwelijk komen.
Ik ben nu al 8 jaar samen met mijn verloofde en we hebben 2 kinderen een zoontje en dochter.
En dit allemaal vanwege mijn vriend zijn afkomst! Mijn kinderen zijn half Duits.
Mijn vader heeft zijn kleinkinderen dus ook nog nooit gezien Alleen via foto's. Hij is ook nooit bij de geboorte aanwezig geweest,
mijn moeder wel Het doet mijn vriend ook erg pijn. Mijn kinderen begrijpen er ook niks van, ze vragen heel vaak om hun opa en waarom ze daar nooit mogen slapen. Mijn moeder kennen ze daarentegen wel. Mijn moeder is wel heel gek op mijn vriend en mag hem ook heel graag.
Ik zou zo graag willen dat mijn vader zijn kleinkinderen leert kennen en mij naar het altaar wil lopen op mijn huwelijksdag, gelukkig wil mijn broer dit wel doen. Maar toch het liefst zou ik willen dat mijn vader het zou doen en hij uiteindelijk ook zijn kleinkinderen zou leren kennen. Ik ben echt radeloos, iemand enige ervaring hiermee? Ik heb hier 8 jaar geleden een topic over geopend dus voor meer info verwijs ik je naar mijn oude topic toe. relaties/vader-mag-vriend-niet-meer-na- ... ges/407668

Veel liefs Floortje!
Ja dat snap ik, en ze leeft al 8 jaar met een man die jou en je kinderen niet meer accepteert. Dus dat moet heel zwaar zijn. Ergens moet er een grens getrokken worden. Op deze manier verliest hij alles.
framboosje123 schreef:
01-06-2025 15:28
Ja dat snap ik, en ze leeft al 8 jaar met een man die jou en je kinderen niet meer accepteert. Dus dat moet heel zwaar zijn. Ergens moet er een grens getrokken worden. Op deze manier verliest hij alles.
Soms moeten mensen alles verliezen om hun ogen te openen. Als zelfs je vrouw afhaakt, zou er toch een grote alarmbel bij die man moeten gaan rinkelen. Begrip hebben voor iemands handelswijze heeft ook zijn grenzen. En zo over je dochter en kleinkinderen praten is ronduit walgelijk en onacceptabel.
DronkenAardbei schreef:
01-06-2025 15:37
Soms moeten mensen alles verliezen om hun ogen te openen. Als zelfs je vrouw afhaakt, zou er toch een grote alarmbel bij die man moeten gaan rinkelen. Begrip hebben voor iemands handelswijze heeft ook zijn grenzen. En zo over je dochter en kleinkinderen praten is ronduit walgelijk en onacceptabel.
Zijn ogen zullen nooit openen. In zijn ogen is zijn dochter een moffenmeid en zijn de slechte genen van de Duitse opa doorgegeven aan zijn kleinkinderen.

Als hij zo denkt, hoe zou dit ooit nog goed kunnen komen dan. Hij wil misschien zijn vrouw niet kwijt en zal misschien inbinden en niet meer zeggen wat ie werkelijk denkt. Maar TO weet het, en kan het niet meer niet weten zeg maar. Voor mij zou het klaar zijn, ik zou zo'n man niet in de nabijheid van mijn kinderen willen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Francelle schreef:
01-06-2025 17:32
Zijn ogen zullen nooit openen. In zijn ogen is zijn dochter een moffenmeid en zijn de slechte genen van de Duitse opa doorgegeven aan zijn kleinkinderen.

Als hij zo denkt, hoe zou dit ooit nog goed kunnen komen dan. Hij wil misschien zijn vrouw niet kwijt en zal misschien inbinden en niet meer zeggen wat ie werkelijk denkt. Maar TO weet het, en kan het niet meer niet weten zeg maar. Voor mij zou het klaar zijn, ik zou zo'n man niet in de nabijheid van mijn kinderen willen.
Ja dat is zo. Hij heeft al zoveel kwetsende dingen gezegd en gedaan, dat is niet of nauwelijks meer te repareren.
To ik zou hier een harde en duidelijke grens trekken. Dat jij het contact met je vader verbreekt omdat hij duidelijk ziek in zijn hoofd is. Dat jij je kinderen hier ook niet langer aan gaat blootstellen want dit is heel erg schadelijk voor hen. Ook voor de relatie met jouw partner trouwens. Trek de uitnodiging voor de bruiloft in. En geef ook naar je moeder aan dat jullie daar niet meer thuis over de vloer komen. Zij kan bij jou thuis contact hebben met jou en de kleinkinderen zonder zijn aanwezigheid.

Voor de duidelijkheid zou ik dit ook naar overige familieleden communiceren. Anders krijg je straks onduidelijkheid of roddels etc. "Vanwege ernstige beledigingen van mij, mijn partner en kinderen hebben wij besloten het contact met mijn vader te verbreken. Wij vragen iedereen dit te respecteren en willen niet meer aanwezig zijn bij evenementen waar hij ook aanwezig is vanwege ons welzijn en veiligheid".

Echt trek een grens...
Ja ik vind ook dat je niet langer zijn gedrag hoeft te accepteren, of begrip te tonen voor zijn 2e generatie trauma. Allemaal erg lullig voor hem dat ie daar zo door getekend is, maar ik vind dat geen excuus om zijn eigen dochter en kleinkinderen zo te schofferen en af te wijzen. En ook jouw partner niet, trouwens. Ik zou de deur dus niet op een kier laten, tenzij er excuses van zijn kant gaan komen. Neem zelf de regie ipv af te wachten en zijn gedrag met de mantel der liefde te bedekken…
Misschien, heel misschien nu zijn vrouw bij hem weggaat, nu jij hem met rust laat, misschien komt hij tot inkeer.
Ik zou nu niet aan hem trekken, laat hem maar. En komt er niets, dan heb jij meer dan je best gedaan.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
evelien2010 schreef:
02-06-2025 11:28
To ik zou hier een harde en duidelijke grens trekken. Dat jij het contact met je vader verbreekt omdat hij duidelijk ziek in zijn hoofd is. Dat jij je kinderen hier ook niet langer aan gaat blootstellen want dit is heel erg schadelijk voor hen. Ook voor de relatie met jouw partner trouwens. Trek de uitnodiging voor de bruiloft in. En geef ook naar je moeder aan dat jullie daar niet meer thuis over de vloer komen. Zij kan bij jou thuis contact hebben met jou en de kleinkinderen zonder zijn aanwezigheid.

Voor de duidelijkheid zou ik dit ook naar overige familieleden communiceren. Anders krijg je straks onduidelijkheid of roddels etc. "Vanwege ernstige beledigingen van mij, mijn partner en kinderen hebben wij besloten het contact met mijn vader te verbreken. Wij vragen iedereen dit te respecteren en willen niet meer aanwezig zijn bij evenementen waar hij ook aanwezig is vanwege ons welzijn en veiligheid".

Echt trek een grens...
Dit hebben mijn partner en ik inmiddels ook besloten.
Mijn partner en ik hebben tot nu toe veel van hem geaccepteerd, maar nu is hij te ver gegaan.
Zoals iemand eerder al schreef, onze kinderen zijn heilig voor ons.
Hoewel het ons aan de ene kant wel verdrietig en boos maakt, lijkt dit ons nu toch het beste voor de kinderen.
Ik kies voor mijn partner en kinderen.
Dit gaan we ook naar de overige familieleden communiceren.
floortje1996 schreef:
02-06-2025 20:26
Dit hebben mijn partner en ik inmiddels ook besloten.
Mijn partner en ik hebben tot nu toe veel van hem geaccepteerd, maar nu is hij te ver gegaan.
Zoals iemand eerder al schreef, onze kinderen zijn heilig voor ons.
Hoewel het ons aan de ene kant wel verdrietig en boos maakt, lijkt dit ons nu toch het beste voor de kinderen.
Ik kies voor mijn partner en kinderen.
Dit gaan we ook naar de overige familieleden communiceren.
En kies ook voor jezelf. Een vader die zijn dochter een moffenmeid noemt is echt niet oké. Dat alleen al mag reden zijn voor jou om het contact te verbreken.
Sterkte TO, goed dat jij jouw grens gaat aangeven.
Heel goed TO! En nodig vooral je hele familie uit voor dingen zoals kerst, verjaardagen etc en dan blijft hij maar als enige thuis. Dit is echt niet alleen “trauma”, dit is gewoon een starre man die zwart-wit denkt en geen inlevingsvermogen heeft.
Was hij wel een leuke vader toen jij nog kind was? Was jullie band altijd goed tot je iets met je vriend kreeg? Heb je hem afgelopen 8 jaar nog weleens gezien? Wil hij jou wel 1 op 1 zien?
Ik hoop dat dat je wat rust brengt Floor.
En ook nu mag je hier een weekje over nadenken en dit doorvoelen, of dit voor jullie goed voelt.
Je zit in zo'n rollercoaster van emoties.

Ik vind het mooi om te lezen hoe je bezig bent met het belang van je kinderen. Het hebt de duidelijk op één staan.
evelien2010 schreef:
02-06-2025 11:28

Echt trek een grens...
Er is toch al geen contact met vader meer?

Ik vermoed zo maar dat die man daar niet warm of koud van wordt
Frankly my dear, I don"t give a damn
framboosje123 schreef:
02-06-2025 23:13
Heel goed TO! En nodig vooral je hele familie uit voor dingen zoals kerst, verjaardagen etc en dan blijft hij maar als enige thuis. Dit is echt niet alleen “trauma”, dit is gewoon een starre man die zwart-wit denkt en geen inlevingsvermogen heeft.
Was hij wel een leuke vader toen jij nog kind was? Was jullie band altijd goed tot je iets met je vriend kreeg? Heb je hem afgelopen 8 jaar nog weleens gezien? Wil hij jou wel 1 op 1 zien?
De band was echt wel goed toen ik nog kind was en hij heeft echt wel altijd goed voor me gezorgd.
Tot ik inderdaad een relatie met mijn vriend kreeg. Na een half jaar heeft hij kennis gemaakt met mijn ouders.
Alles was goed en wel, tot mijn vader begon over zijn vader en mijn vriend toen beschaamd toegaf dat zijn opa bij de SS zat.
Toen kreeg ik dus dat appje achteraf van mijn vader. Ik woonde toen nog op kamers maar moest er toen opeens uit, en moest toen noodgedwongen weer bij mijn ouders gaan wonen. Mijn vader keurde de relatie ten stelligste af, en heeft hem in feite nooit geaccepteerd na de kennismaking.
Daarop ben ik snel bij mijn vriend over de grens bij hem ingetrokken. Daar moest hij wel even aan wennen :-) Maar het heeft onze relatie in feite alleen maar sterker gemaakt. Ik heb hem ook niet meer 1 op 1 gezien in deze 8 jaar. Maar nee, hij is nu gewoon te ver gegaan. En we zijn er wel klaar mee, na deze uitspraak van hem. Mijn kinderen kleine mofjes noemen en mij een moffenmeid er is een grens overschreden. Mijn partner is echt iemand die overal wel in kan bemiddelen (politie agent) zoals ik eerder al zei heeft mijn vader de deur gewoon gelijk voor zijn neus dichtgegooid. Wel is er heel goed contact met de ouders van mijn partner.
Wel een lichtpuntje, ik ben weer misselijk s´morgens. Mijn lichaam is weer heel gevoelig.
Vanmiddag als ik klaar met werken ben, maar even langs de drogist :hihi: Ik houd jullie op de hoogte :D
Opgeruimd staat netjes hoor TO. Fijn dat he moeder en broer achter jullie staan.
Oeh, dat zou leuk nieuws zijn TO.
Past dat in je trouwjurk? 😃
calvijn1 schreef:
03-06-2025 00:20
Er is toch al geen contact met vader meer?

Ik vermoed zo maar dat die man daar niet warm of koud van wordt
Zou toch wel heel erg zijn, als vader zelfs niet eens emoties zou ervaren bij het nooit meer kunnen zien van zijn eigen dochter.
Nou, kijk aan, een plottwist.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Die man is gestoord, bizar gewoon. Gelijk heb je TO!

Ik dacht dat we zo langzamerhand dit stadium wel voorbij waren. Maar kennelijk zijn er nog steeds een paar mensen over die als een idioot in het verleden blijven hangen. Jammer dat jij zo'n geval als vader getroffen hebt!
Wombat schreef:
03-06-2025 14:07
Die man is gestoord, bizar gewoon. Gelijk heb je TO!

Ik dacht dat we zo langzamerhand dit stadium wel voorbij waren. Maar kennelijk zijn er nog steeds een paar mensen over die als een idioot in het verleden blijven hangen. Jammer dat jij zo'n geval als vader getroffen hebt!
Het erge is dat hij precies zo denkt als een nazi. Namelijk dat slechtheid in het DNA zit en genetisch doorgegeven kan worden. En dat je dus bepaalde bevolkingsgroepen moet uitroeien op basis van hun genen.
Nana_Mouskouri schreef:
03-06-2025 13:04
Nou, kijk aan, een plottwist.
Nou he. Tis wat.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
framboosje123 schreef:
03-06-2025 12:56
Zou toch wel heel erg zijn, als vader zelfs niet eens emoties zou ervaren bij het nooit meer kunnen zien van zijn eigen dochter.
Ja. En dat kan dus best een gevolg zijn van (ook) trauma. Het komt voor, hè. En best kans dat hij wel degelijk emoties ervaart, dat is echter niet hetzelfde als zelfreflectie.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Moiren schreef:
03-06-2025 14:18
Nou he. Tis wat.
Dat is wel erg bijzonder ja.
framboosje123 schreef:
03-06-2025 14:11
Het erge is dat hij precies zo denkt als een nazi. Namelijk dat slechtheid in het DNA zit en genetisch doorgegeven kan worden. En dat je dus bepaalde bevolkingsgroepen moet uitroeien op basis van hun genen.
Nuance en context zijn niet erg aanwezig bij jou, hè...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven