Vakantie

18-09-2018 21:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil deze zomer met een paar vriendinnen alleen op vakantie. Op het moment ben ik 16, maar binnenkort wordt ik al 17. Nou is het probleem voor mijn ouders niet dat ik zonder ouders ga, maar dat zo’n vakantie prijzig is. Nou heb ik al voorgesteld om het helemaal zelf te betalen, want ik heb wel een bijbaantje. Maar dat vonden ze geen goed idee, omdat ik op deze manier mijn geld zou ‘verspillen’. Maar ja wat heb je nou aan geld als je het niet kunt uitgeven. Hoewel mijn ouders al nee hebben gezegd wil ik nog steeds heeeel graag gaan. Maar ja hebben jullie misschien nog tips hoe ik mijn ouders kan overtuigen om wel te gaan ?
Alle reacties Link kopieren
Hoe prijzig zou het worden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lijkt me logisch dat je alles zelf betaalt
Een vakantie hoeft niet duur te zijn.

Heb je al een idee wat voort vakantie jullie willen doen?
In Nederland of erbuiten? En dan met bus heen of per vliegtuig?
Hoe lang willen jullie gaan?
Wat zou je budget zijn?

Er zijn genoeg goedkope bestemmingen in Europa. Wel handig om een beetje te polsen of jullie eenzelfde soort vakantie willen, dan kun je inschatten wat je ongeveer kwijt gaat zijn en wat je dus moet sparen.
Maar dat vonden ze geen goed idee, omdat ik op deze manier mijn geld zou ‘verspillen’. Maar ja wat heb je nou aan geld als je het niet kunt uitgeven.

Waar mag je je geld dan wel aan uitgeven?

Willen je ouders misschien dat je je geld opspaart voor je studie?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 22:01
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaan je ouders nooit op vakantie? Natuurlijk kost vakantie geld, maar als zij dat zonde vinden, kun je toch nooit meer op vakantie? En je werkt er zelf voor.
Mag je helemaal niet of is een week in Nederland op een camping wel goed?
Als je 18 bent, kan je gewoon gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dus je ouders vinden het prima dat je zonder hen op vakantie gaat, zolang het maar geen geld kost?

Volgens mij vinden je ouders het helemaal niet prima dat je zonder hen op vakantie gaat. Volgende week ofzo moet je heel blij thuis komen met het heugelijke bericht dat de ouders van een vriendin jouw vakantie willen betalen en dat je zo blij bent dat je mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Weekje Kos, inclusief alles: 200,- per persoon. Lijkt me prima te doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-09-2018 22:13
Weekje Kos, inclusief alles: 200,- per persoon. Lijkt me prima te doen
En waar denk je dat te vinden in de schoolvakantie?


To, heb je zelf een idee wat je uit wilt geven, wat de vakantie zal gaan kosten (reis, verblijf, zakgeld daar, verzekering) en wat je vanaf nu tot dan kunt sparen? Heb je een plan?
Alle reacties Link kopieren
Ook weer niet te goedkoop gaan hoor. Anders zien we je terug in zo'n programma met Sjon waarbij de mensen in een appartementencomplex zitten met gore badkamers, kakkerlakken en matrassen gedrenkt in lichaamssappen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
18-09-2018 22:16
En waar denk je dat te vinden in de schoolvakantie?


To, heb je zelf een idee wat je uit wilt geven, wat de vakantie zal gaan kosten (reis, verblijf, zakgeld daar, verzekering) en wat je vanaf nu tot dan kunt sparen? Heb je een plan?
Bij Corendon. Been there, done that.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waar wil je naar toe dan? Gewoon op de camping in Nederland of naar Salou (of andere jongeren hotspot).

Misschien zijn mijn ouders te beschermend en overbezorgd geweest maar no way dat ik alleen met vriendinnen naar het buitenland mocht als 16-17 jarige. En toen ik voor het eerst alleen met vrienden weg wilde kreeg ik ook de riedel van zou je dat nou wel doen? Is wel duur hoor etc. En toen ik uiteindelijk een keer echt ging heeft mijn moeder tot ik weer thuis was in de stress gezeten en ze maakt zich soms nog steeds zorgen als ik alleen op vakantie ga.

Kortom vinden je ouders het echt goed dat je gaat of willen ze het eigenlijk niet hebben en proberen je er vanaf te praten?
Alle reacties Link kopieren
Vertel je hier wel het hele verhaal?
Om wat voor soort vakantie gaat het en wat voor types zijn je vriendinnen? Gaat het je ouders echt over geld, of hebben zij eigenlijk andere bezwaren en/of angsten?

Als mijn dochter op haar zeventiende met een paar feestbeesten los had willen gaan in Chersonissos, had ik daar ook moeite mee gehad, en zou ik hebben geprobeerd om haar op andere gedachten te brengen. Maar toen ze met een (leuke, verstandige) vriendin wilde gaan interrailen, en liet zien dat ze dit goed voorbereidde, heb ik haar zonder problemen laten gaan.

Wat zijn je plannen? Hoe serieus zijn je vriendinnen? Kennen jouw ouders die meiden ook? Hebben zij contact met hun ouders? Wat vinden die andere ouders eigenlijk van jullie plannen?

Ga in gesprek met je ouders, zonder te zeuren of boos te worden, en vraag wat hun werkelijke bezwaren zijn. Vraag wat ervoor nodig is om die bezwaren weg te nemen. Je hebt nog bijna een jaar, misschien helpt het als je in die tijd laat zien dat je bepaalde verantwoordelijkheden aankunt.

En blijven je ouders nee zeggen, dan zit er niets anders op dan wachten tot je 18 bent.
Ik moet helemaal niks!
'Deze zomer'? Welke zomer? Die van 2019? Dan heb je toch tijd zat om te sparen?
Alle reacties Link kopieren
Met 17 gingen ze naar de camping in Renesse. Met 18 naar het buitenland.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dan wacht je nog een jaar en ben je 18.

Of zet je een tentje in de tuin bij één van je vriendinnen.
(Of je nu daar slaapt, of in haar slaapkamer ...)


Ik weet trouwens ook niet hoe happy ik ervan zou worden om mijn kind zo'n beetje 400 uur of dergelijke te zien werken aan waarschijnlijk - gezien je leeftijd - een hongerloon om het dan allemaal in één week uit te geven.
Tornacense schreef:
18-09-2018 23:19
Dan wacht je nog een jaar en ben je 18.

Of zet je een tentje in de tuin bij één van je vriendinnen.
(Of je nu daar slaapt, of in haar slaapkamer ...)


Ik weet trouwens ook niet hoe happy ik ervan zou worden om mijn kind zo'n beetje 400 uur of dergelijke te zien werken aan waarschijnlijk - gezien je leeftijd - een hongerloon om het dan allemaal in één week uit te geven.
Daar leer je veel van en je geniet meer van de dingen waar je voor hebt moeten zwoegen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet gewoon een smoes van je ouders omdat men je te jong vindt?

Ben je weleens alleen in NL op vakantie geweest? Weekje tienertoer en slapen op camping en bij vrienden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2018 21:34
Hoe prijzig zou het worden?
600 euro
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-09-2018 21:46
Een vakantie hoeft niet duur te zijn.

Heb je al een idee wat voort vakantie jullie willen doen?
In Nederland of erbuiten? En dan met bus heen of per vliegtuig?
Hoe lang willen jullie gaan?
Wat zou je budget zijn?

Er zijn genoeg goedkope bestemmingen in Europa. Wel handig om een beetje te polsen of jullie eenzelfde soort vakantie willen, dan kun je inschatten wat je ongeveer kwijt gaat zijn en wat je dus moet sparen.
- Barcelona
- vliegtuig
- week
- 600
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
18-09-2018 21:57
Waar mag je je geld dan wel aan uitgeven?

Willen je ouders misschien dat je je geld opspaart voor je studie?
Ja idd voor mijn studie, maar ja ik vind het wel een beetje extreem worden. Ik mag het nooit uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 21:58
Gaan je ouders nooit op vakantie? Natuurlijk kost vakantie geld, maar als zij dat zonde vinden, kun je toch nooit meer op vakantie? En je werkt er zelf voor.
Mag je helemaal niet of is een week in Nederland op een camping wel goed?
Als je 18 bent, kan je gewoon gaan.
Ja die gaan wel op vakantie. Ik weet niet of het in Nederland wel mag.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
18-09-2018 22:00
Dus je ouders vinden het prima dat je zonder hen op vakantie gaat, zolang het maar geen geld kost?

Volgens mij vinden je ouders het helemaal niet prima dat je zonder hen op vakantie gaat. Volgende week ofzo moet je heel blij thuis komen met het heugelijke bericht dat de ouders van een vriendin jouw vakantie willen betalen en dat je zo blij bent dat je mag gaan.
Hmmmm ik zal t proberen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af of je ouders het daadwerkelijk goed vinden of gewoon op deze manier je proberen tegen te houden.
Je zou ook kunnen aanbieden om dan 50/50 te doen (als het geld echt het probleem is).

Op die leeftijd ging ik trouwens voor minder dan 300 euro 2 weken op vakantie naar Kroatie met de bus. Dat hoeft echt niet zooo duur te zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-09-2018 22:13
Weekje Kos, inclusief alles: 200,- per persoon. Lijkt me prima te doen
Hoe dan 200 euro ik zie alleen maar 600+

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven