Vakantie
dinsdag 18 september 2018 om 21:26
Hoi, ik wil deze zomer met een paar vriendinnen alleen op vakantie. Op het moment ben ik 16, maar binnenkort wordt ik al 17. Nou is het probleem voor mijn ouders niet dat ik zonder ouders ga, maar dat zo’n vakantie prijzig is. Nou heb ik al voorgesteld om het helemaal zelf te betalen, want ik heb wel een bijbaantje. Maar dat vonden ze geen goed idee, omdat ik op deze manier mijn geld zou ‘verspillen’. Maar ja wat heb je nou aan geld als je het niet kunt uitgeven. Hoewel mijn ouders al nee hebben gezegd wil ik nog steeds heeeel graag gaan. Maar ja hebben jullie misschien nog tips hoe ik mijn ouders kan overtuigen om wel te gaan ?
woensdag 19 september 2018 om 16:06
Max 600 euro, maar ik dacht miss vakantiebaantje dr bij
woensdag 19 september 2018 om 16:08
Ja misschien heb je wel gelijk maar elk gesprek eindigd in ruzie.TsumTsum schreef: ↑18-09-2018 22:32Waar wil je naar toe dan? Gewoon op de camping in Nederland of naar Salou (of andere jongeren hotspot).
Misschien zijn mijn ouders te beschermend en overbezorgd geweest maar no way dat ik alleen met vriendinnen naar het buitenland mocht als 16-17 jarige. En toen ik voor het eerst alleen met vrienden weg wilde kreeg ik ook de riedel van zou je dat nou wel doen? Is wel duur hoor etc. En toen ik uiteindelijk een keer echt ging heeft mijn moeder tot ik weer thuis was in de stress gezeten en ze maakt zich soms nog steeds zorgen als ik alleen op vakantie ga.
Kortom vinden je ouders het echt goed dat je gaat of willen ze het eigenlijk niet hebben en proberen je er vanaf te praten?
woensdag 19 september 2018 om 16:10
Mijn ouder kennen mijn vriendinnen wel en over het algemeen zijn het wel ‘nette’ meiden. En we waren niet echt van plan om er een feestvakantie van te maken.Nicky_L schreef: ↑18-09-2018 22:38Vertel je hier wel het hele verhaal?
Om wat voor soort vakantie gaat het en wat voor types zijn je vriendinnen? Gaat het je ouders echt over geld, of hebben zij eigenlijk andere bezwaren en/of angsten?
Als mijn dochter op haar zeventiende met een paar feestbeesten los had willen gaan in Chersonissos, had ik daar ook moeite mee gehad, en zou ik hebben geprobeerd om haar op andere gedachten te brengen. Maar toen ze met een (leuke, verstandige) vriendin wilde gaan interrailen, en liet zien dat ze dit goed voorbereidde, heb ik haar zonder problemen laten gaan.
Wat zijn je plannen? Hoe serieus zijn je vriendinnen? Kennen jouw ouders die meiden ook? Hebben zij contact met hun ouders? Wat vinden die andere ouders eigenlijk van jullie plannen?
Ga in gesprek met je ouders, zonder te zeuren of boos te worden, en vraag wat hun werkelijke bezwaren zijn. Vraag wat ervoor nodig is om die bezwaren weg te nemen. Je hebt nog bijna een jaar, misschien helpt het als je in die tijd laat zien dat je bepaalde verantwoordelijkheden aankunt.
En blijven je ouders nee zeggen, dan zit er niets anders op dan wachten tot je 18 bent.
woensdag 19 september 2018 om 16:12
Jaa, maar dat vinden mijn ouders niet.ClumsyNinja schreef: ↑18-09-2018 22:38'Deze zomer'? Welke zomer? Die van 2019? Dan heb je toch tijd zat om te sparen?
woensdag 19 september 2018 om 16:13
Anoniemememe schreef: ↑19-09-2018 16:03Ja idd voor mijn studie, maar ja ik vind het wel een beetje extreem worden. Ik mag het nooit uitgeven.
Tja, als het betekent dat je door je vakantie te betalen van je eigen geld uiteindelijk moet lenen voor je studie dan ga je in feite van geleend geld op vakantie
Mijn zoon van achttien is om die reden niet met vrienden gegaan omdat die vrienden wel 1000 euro konden stuk slaan.
Vakantie in een pakketreis voor 600 euro inclusief ontbijt, daar moet je als jongere zeker nog 30 tot 50 euro per dag bij rekenen voor het avondeten, de drankjes, ijsjes en eens iets leuks doen.
woensdag 19 september 2018 om 16:19
https://www.gofun.nl/?gclid=EAIaIQobChM ... gLJTvD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 19 september 2018 om 16:22
https://www.gogo.nl/vakantie_spanje/zoeken.aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 19 september 2018 om 16:25
blijfgewoonbianca schreef: ↑19-09-2018 16:18Zoek een goedkope bestemming uit ( Barcelona is prijziger dan een dikke week een jongerenhotel of appartement met de bus ) en presenteer het als een feit ipv “ mag ik “ .
Dit.
Zat leuke en zonnige bestemmingen waar je goedkoper uit zult zijn dan in Barcelona.