Vasthouden door loslaten
maandag 24 augustus 2009 om 10:36
Hey Yayasister. Hier (bijna) hetzelfde. Ik was hiervoor niet claimend, controlerend, want er was gewoon (heel erg lang) niemand in beeld. Nu wel en ik ben aan het leren/proberen hetzelfde te doen.
Gaat redelijk. Nog niet altijd ivm een bepaald 'issue'. Merk wel zolang ik 'goed' met dingen omga, hij ineens erg 'contacterig' wordt, *grinn*.
Het gaat goed zo en ook ik weet en merk dat ie me niet kwijt wil.
Fijn topiconderwerp, want je schrikt/ik schrik van wat ik hier vaak voorbij zie komen. Zoveel controle, onzekerheid, twijfels indien niet binnen 5 min sms etc. en zeker zoals je zegt al in de nog-aftast cq nog-niet-relatie zijnde fases.
Gaat redelijk. Nog niet altijd ivm een bepaald 'issue'. Merk wel zolang ik 'goed' met dingen omga, hij ineens erg 'contacterig' wordt, *grinn*.
Het gaat goed zo en ook ik weet en merk dat ie me niet kwijt wil.
Fijn topiconderwerp, want je schrikt/ik schrik van wat ik hier vaak voorbij zie komen. Zoveel controle, onzekerheid, twijfels indien niet binnen 5 min sms etc. en zeker zoals je zegt al in de nog-aftast cq nog-niet-relatie zijnde fases.
maandag 24 augustus 2009 om 10:36
Dat doe ik ook! Ik zie een relatie ook als de mooie metafoor zand in je hand houden. Als je het in je hand vastklemt glijdt het tussen je vingers door, laat je het rustig op je hand liggen dan blijft het ook bij je. Zo zie ik de relatie tussen mij en mijn vriend. Los zand in onze handen zodat de ander vrij is om te zijn wie hij of zij wil zijn. Geen geclaim, geen gedwing gewoon elkaar vrijlaten (niet op sexueel vlak trouwens we zijn gewoon monogaam) maar meer op andere vlakken.
En idd in onze 1,5 jaar tijd hebben we een fijne relatie opgebouwd waarin we volledig onszelf kunnen zijn.
En idd in onze 1,5 jaar tijd hebben we een fijne relatie opgebouwd waarin we volledig onszelf kunnen zijn.
maandag 24 augustus 2009 om 10:53
Erg herkenbaar (helaas) het bovenstaande.
Mijn (misschien onnozele) vraag aan de mannen hier:
Wordt een vrouw aantrekkelijker als ze niet continue belt en sms-jes stuurt? (in ieder geval minder aantrekkelijk als ze het WEL steeds doet denk ik)
Of weet je al snel of het wel of niet iets gaat worden en handel je daarnaar ? (hoe? laat jij dan ook vaker wat van je horen of uiten mannen dat gewoon op een andere manier?)
Wordt een vrouw aantrekkelijker als ze niet continue belt en sms-jes stuurt? (in ieder geval minder aantrekkelijk als ze het WEL steeds doet denk ik)
Of weet je al snel of het wel of niet iets gaat worden en handel je daarnaar ? (hoe? laat jij dan ook vaker wat van je horen of uiten mannen dat gewoon op een andere manier?)
maandag 24 augustus 2009 om 11:10
Klinkt arrogant maar het lijkt wel of je het voor mij hebt geschreven....helaas 2 dagen te laat, ik heb het al uitgemaakt.
Ik ben dus ook zo'n onzeker tiep, komt ook door het gene wat ik in mijn jeugd en latere ervaringen heb meegemaakt.
Ik ga er mee aan de slag iig bedankt voor het meedelen ! voor de toekomst kan ik hier zekers wat mee
Ik ben dus ook zo'n onzeker tiep, komt ook door het gene wat ik in mijn jeugd en latere ervaringen heb meegemaakt.
Ik ga er mee aan de slag iig bedankt voor het meedelen ! voor de toekomst kan ik hier zekers wat mee
maandag 24 augustus 2009 om 11:54
Ik heb al 13 jaar op deze manier een relatie met mijn man. We hebben ieder een eigen leven en een zalig leven samen. Het werkt uitstekend. Toen we trouwden zei de ambtenaar van burgerlijke stand ook tegen ons: bij jullie is er een duidelijke ik, een heldere jij en een geweldige wij. Sindsdien is dat onze "lijfspreuk": ik+jij=wij.
Toen wij onze dochter kregen moesten we weer een nieuw ritme vinden. Ik gaf erg veel van mijn "ik" op en belandde te veel in de "wij" waardoor de verhoudingen scheeftrokken. Nu is er weer balans en zijn we allebei erg gelukkig met onze ik en jij en wij.
Veel succes!
Toen wij onze dochter kregen moesten we weer een nieuw ritme vinden. Ik gaf erg veel van mijn "ik" op en belandde te veel in de "wij" waardoor de verhoudingen scheeftrokken. Nu is er weer balans en zijn we allebei erg gelukkig met onze ik en jij en wij.
Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 24 augustus 2009 om 11:57
soms doet het pijn tot op het bot
dat ik niet weet waar je bent
dat ik niet weet of je bent
voor gister op de vlucht
door vandaag teneergedrukt
in morgen gevangen
is dit wat je bedoelde toen je zei
alles draait alleen om jou en mij
je ging de wegen ver van hier
ik de wegen in mijn hoofd
ze komen niet samen
want de wereld om ons heen
voegt zich niet naar onze wil
we mogen niet vragen
vraag niet om een terugkeer
laat het gaan, laat het vallen, laat het los
nee ik wil je nooit meer zien
want als jij straks voor me staat
zijn we twee vreemden
maar als het waar is wat men zegt
dat de diepste drang ons leidt
dan zal ik komen
is dat wat je bedoelde toen je zei
dat ik niet weet waar je bent
dat ik niet weet of je bent
voor gister op de vlucht
door vandaag teneergedrukt
in morgen gevangen
je ging de wegen ver van hier
ik de wegen in mijn hoofd
ze komen niet samen
want de wereld om ons heen
voegt zich niet naar onze wil
we mogen niet vragen
nee ik wil je nooit meer zien
want als jij straks voor me staat
zijn we twee vreemden
maar als het waar is wat men zegt
dat de diepste drang ons leidt
dan zal ik komen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 24 augustus 2009 om 11:57
Yaya, is dit nog steeds dezelfde meneer als vorig jaar?
Tsja, ik ben nooit zo claimerig geweest maar bij mij is toch ook wel eens een meneer weggerend hoor. Ik ben wel eens geclaimd en ja, dan ren ik weg. Ik denk dat dit voor mannen en vrouwen niet veel verschil uitmaakt. Claimen lijkt me bij uitstek iets wat nooit werkt, naar beide kanten niet.
Het contact wat ik nu heb gaat zo vanzelf, dat er van het hele claimen/loslaten/vasthouden/ademhalen-issue geen sprake is. Ik vind het geen punt dat hij zoveel mogelijk bij mij wil zijn, hij vindt het geen punt dat ik zoveel mogelijk bij hem wil zijn.
Tsja, ik ben nooit zo claimerig geweest maar bij mij is toch ook wel eens een meneer weggerend hoor. Ik ben wel eens geclaimd en ja, dan ren ik weg. Ik denk dat dit voor mannen en vrouwen niet veel verschil uitmaakt. Claimen lijkt me bij uitstek iets wat nooit werkt, naar beide kanten niet.
Het contact wat ik nu heb gaat zo vanzelf, dat er van het hele claimen/loslaten/vasthouden/ademhalen-issue geen sprake is. Ik vind het geen punt dat hij zoveel mogelijk bij mij wil zijn, hij vindt het geen punt dat ik zoveel mogelijk bij hem wil zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 24 augustus 2009 om 12:02
quote:sprankelend schreef op 24 augustus 2009 @ 12:00:
[...]
Dit is de SV Poez, vandaar mijn vraag.Ah, ok. Misschien dat ik een stukje hem gemist maar ik dacht echt dat dit over een relatie ging. Als dit over een sv gaat, vind ik eigenlijk dat je er op een zeer intensieve wijze mee bezig bent, deze sv heeft dan wel een grote, complexe rol in je hart en in je leven.
[...]
Dit is de SV Poez, vandaar mijn vraag.Ah, ok. Misschien dat ik een stukje hem gemist maar ik dacht echt dat dit over een relatie ging. Als dit over een sv gaat, vind ik eigenlijk dat je er op een zeer intensieve wijze mee bezig bent, deze sv heeft dan wel een grote, complexe rol in je hart en in je leven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 24 augustus 2009 om 12:11
maandag 24 augustus 2009 om 12:14

maandag 24 augustus 2009 om 12:22
heb een keer zo'n zelfde helder inzicht gehad in de begin fase van mijn ex. dat veranderde idd alles.
maar helaas, toen die relatie over was en ik weer ging daten, kwam dat nare stemmetje weer helemaal terug en kreeg ik het oude inzicht niet meer terug in een nieuwe mindset...
blijft verdomde lastig, dat loslaten...
maar helaas, toen die relatie over was en ik weer ging daten, kwam dat nare stemmetje weer helemaal terug en kreeg ik het oude inzicht niet meer terug in een nieuwe mindset...
blijft verdomde lastig, dat loslaten...
maandag 24 augustus 2009 om 13:01
Als iemand het nodig vindt om niet bij jou te blijven of dingen te doen die jij niet leuk vindt, dan is hij je gewoon niet waard. Ik claim mijn vriend niet, hij mag doen wat hij wil, hij mag praten over andere vrouwen en er naar kijken. Hij mag gaan eten met een goede vriendin, hij mag op stap met zijn vrienden, hij mag alles doen wat hij wil. Zolang hij mij niet kwetst en 's avonds weer bij mij terugkomt, dan vind ik het prima. Zo houden wij het al twee jaar goed met elkaar uit, want het is ook wederkerig, deze houding. Ik heb eerlijk gezegd nooit een andere houding gehad, ook in voorgaande relaties ging het zo. Zolang alles in the open is en er geen stiekem gedoe is, maak je het jezelf gemakkelijk.
maandag 24 augustus 2009 om 13:40
quote:na_l_iefje schreef op 24 augustus 2009 @ 10:53:
Zelf ben ik niet iemand van vaste patronen. De ene keer kan ik zelf op een dag tig sms-jes versturen (eigen initiatief of als reactie op), een andere keer - en dat heeft de overhand - ligt het tempo laag en dat bevalt me dan prima.
Snel weten of het iets gaat worden vind ik lastig. In de 6 jaar na m'n scheiding ben ik wel geteld 1 x stapelverliefd geworden (een liefde die na ruim 3 maanden even plotseling eindigde als het stormachtig begon, maar heerlijk was het!!!), de andere keren keek ik 't - tegen beter weten in wellicht - een tijdje aan en was ik ook altijd open over het feit dat ik niet echt verliefd was.
Zelf ben ik niet iemand van vaste patronen. De ene keer kan ik zelf op een dag tig sms-jes versturen (eigen initiatief of als reactie op), een andere keer - en dat heeft de overhand - ligt het tempo laag en dat bevalt me dan prima.
Snel weten of het iets gaat worden vind ik lastig. In de 6 jaar na m'n scheiding ben ik wel geteld 1 x stapelverliefd geworden (een liefde die na ruim 3 maanden even plotseling eindigde als het stormachtig begon, maar heerlijk was het!!!), de andere keren keek ik 't - tegen beter weten in wellicht - een tijdje aan en was ik ook altijd open over het feit dat ik niet echt verliefd was.
maandag 24 augustus 2009 om 13:43
Yaya, je hebt helemaal gelijk. Ben ook met je eens dat het een stuk beter werkt.
Maar weet je wat mij er zo aan tegenstaat? Dat het in de praktijk neerkomt op het maar aan de man overlaten. Want niet smsen, niet bellen, als hij wil dan komt ie wel, dat klopt. Maar dat betekent dus dat je aan de man overlaat hoeveel contact er is, op welke manier dat contact verloopt en hoe vaak je elkaar ziet.
En het is wel waar, dat dit beter werkt in de date-fase, want mannen denken na 1 sms al gelijk dat je met ze wil trouwen. Maar dat het in de praktijk neerkomt op je als vrouw zo passief mogelijk opstellen zodat je een man niet afschrikt...dat bevalt me helemaal niet.
Maar weet je wat mij er zo aan tegenstaat? Dat het in de praktijk neerkomt op het maar aan de man overlaten. Want niet smsen, niet bellen, als hij wil dan komt ie wel, dat klopt. Maar dat betekent dus dat je aan de man overlaat hoeveel contact er is, op welke manier dat contact verloopt en hoe vaak je elkaar ziet.
En het is wel waar, dat dit beter werkt in de date-fase, want mannen denken na 1 sms al gelijk dat je met ze wil trouwen. Maar dat het in de praktijk neerkomt op je als vrouw zo passief mogelijk opstellen zodat je een man niet afschrikt...dat bevalt me helemaal niet.
maandag 24 augustus 2009 om 14:09
Zo ging het met mij en mijn ex ook... Alleen wat Elvestad zei, dan komt het dus wel allemaal van zijn kant.. En daar werd ik wel helemaal gek van, dat ik dan niet eens gewoon lekker een smsje kon sturen en meteen wat terug kreeg... als HIJ contact wil, contact. Als HIJ geen contact wil, dan niet...
Best moeilijk in de praktijk..
Best moeilijk in de praktijk..