Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

dinsdag 9 januari 2018 om 17:56
En dat binnen een week. Was iedereen maar zo efficiënt.Lady*Voldemort schreef: ↑09-01-2018 17:53Magoe, even resumeren: TO werd niet ten huwelijk gevraagd, was daar heel verdrietig over, en nu is ze niet meer verdrietig want andere man en ze gaat een huis kopen en naar Cuba? Eind goed al goed zou ik zeggen.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:11
Beste forummers,
Hierbij het vriendelijke verzoek om jullie offtopic & op-de-man berichten achterwege te laten. Zie dit bericht als een officiële waarschuwing.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Hierbij het vriendelijke verzoek om jullie offtopic & op-de-man berichten achterwege te laten. Zie dit bericht als een officiële waarschuwing.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:11
Oh ... je bent een Surinaamse ! Had dat eerder gezegt !
Maar even serieus TO,
Waar is dit ( Surinaamse zijn ) nu precies een excuus of een verklaring voor ?
Voor je onbeschofte reacties ?
Voor je felheid ?
Wat wil je er nu mee zeggen ?
Je bent om die reden altijd slecht en onrechtvaardig behandeld ? Nooit begrepen ? Extra hard moeten werken om iets te bereiken enz enz ?
Als dat is wat je ermee wilde zeggen laat je alleen maar zien dat je kiest voor slachtofferschap en die houding helpt je niet vooruit.
Ja, de reacties hier zijn hard geweest en soms onbeschoft en wreed, ook niet okay. Maar jij kiest ervoor om erop te reageren en je reageert op een manier die olie op het vuur gooit. Als dit ook regelmatig gebeurt in het echte leven zou je je af kunnen vragen of je misschien zelf iets moet veranderen in je communicatie.
Je bent in eerste plaats mens, in tweede plaats vrouw.
Het feit dat je Surinaamse en/of zwart bent doet niets ter zake.

Maar even serieus TO,
Waar is dit ( Surinaamse zijn ) nu precies een excuus of een verklaring voor ?
Voor je onbeschofte reacties ?
Voor je felheid ?
Wat wil je er nu mee zeggen ?
Je bent om die reden altijd slecht en onrechtvaardig behandeld ? Nooit begrepen ? Extra hard moeten werken om iets te bereiken enz enz ?
Als dat is wat je ermee wilde zeggen laat je alleen maar zien dat je kiest voor slachtofferschap en die houding helpt je niet vooruit.
Ja, de reacties hier zijn hard geweest en soms onbeschoft en wreed, ook niet okay. Maar jij kiest ervoor om erop te reageren en je reageert op een manier die olie op het vuur gooit. Als dit ook regelmatig gebeurt in het echte leven zou je je af kunnen vragen of je misschien zelf iets moet veranderen in je communicatie.
Je bent in eerste plaats mens, in tweede plaats vrouw.
Het feit dat je Surinaamse en/of zwart bent doet niets ter zake.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 19:16
7.98% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 19:14
Hoe moet ik dat zien? Iedereen die hier ooit heeft gepost heeft nu een OW te pakken? En iedereen die al een OW te pakken had heeft nu een ban of zo?ModeratorViva schreef: ↑09-01-2018 19:11Beste forummers,
Zie dit bericht als een officiële waarschuwing.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

dinsdag 9 januari 2018 om 19:28
Ik neem aan dat TO dus ook een waarschuwing heeft? Lijkt me wel op zijn plaats.ModeratorViva schreef: ↑09-01-2018 19:11Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
dinsdag 9 januari 2018 om 19:32
Precies, ik ben ook bijna 5 jaar samen met mijn vriend maar hij weet dat hij me niet ten huwelijk hoeft te vragen omdat mijn antwoord dan nee is. Vind trouwen onzinnig. Vroeger was het in sommige gevallen noodzakelijk maar dat is al lang niet meer zo.nerdopviva schreef: ↑05-01-2018 16:45Draai het om, waarom zou je überhaupt trouwen? We leven in 2018![]()

dinsdag 9 januari 2018 om 19:46
Scherp.Fizzyhideous schreef: ↑09-01-2018 19:28Ik neem aan dat TO dus ook een waarschuwing heeft? Lijkt me wel op zijn plaats.

dinsdag 9 januari 2018 om 22:55
Ik vind de toon hier nu wel een beetje high school. Ben niet vies van een bijdehante reactie, maar waar men de lol uit haalt om iemand die een verhaal van zich afschrijft (waar we waarschijnlijk nog geen 10% van weten) onderuit te halen wanneer diegene emotioneel reageert vind ik ook best triest.
Ga ervan uit dat de meeste forummers volwassen vrouwen zijn.
Ga ervan uit dat de meeste forummers volwassen vrouwen zijn.
anoniem_63795ff1ef8d7 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 22:58
Reden: Iets te snel verstuurd oeps
Reden: Iets te snel verstuurd oeps
29.96% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 23:04
Inderdaad, lekker tempotje.
Maat to: Ga praten met je inmiddels ex, dat je wil trouwen en verdrietig bent dat hij je niet vraagt zegt toch genoeg? Je wil het helemaal niet uit hebben.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:15
33.19% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 23:06
Iedereen die ook maar iets van Suriname weet, weet dat in Suriname niet alleen maar zwarte Surinamers leven maar ook Hindoestanen, Javanen en nogal wat Chinezen die ook gewoon 'Surinaams' zijn. Die zijn inderdaad niet zwart.nina1966 schreef: ↑09-01-2018 17:21Oeh, snel ff doorlezen dan. TO is ondertussen rijk, gaat naar cuba, een huis kopen, heeft alweer een nieuwe liefde, onee wil toch alleen blijven, heeft een top job en staat bovenaan de ladder (let wet vanáf de stoeprand hé) Kan zeilen want ze kan voor de wind En ze is een zwart surinaamse. Geen idee of er ook blauwe zijn maar dat zwart (zonder e) moest er blijkbaar bij.
Als je iemand voor paal wil zetten om spelfouten is het wel handig dat je zelf ook weet waarover je het hebt.

dinsdag 9 januari 2018 om 23:10
Volgens mij bedoelt Nina dat haar huidskleur er helemaal niet toe doet, dus waarom dit expliciet benoemen? Ontleent TO daar bepaalde rechten aan, ofzo? Of juist niet? Ik zeg ook niet: 'ik ben een witte Nederlander, dus....'. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen 16 pagina's heb gelezen, dus misschien staat er ergens vermeld waarom het relevant is een huidskleur te noemen. Dan heb ik niets gezegdCaracolita schreef: ↑09-01-2018 23:06Iedereen die ook maar iets van Suriname weet, weet dat in Suriname niet alleen maar zwarte Surinamers leven maar ook Hindoestanen, Javanen en nogal wat Chinezen die ook gewoon 'Surinaams' zijn. Die zijn inderdaad niet zwart.
Als je iemand voor paal wil zetten om spelfouten is het wel handig dat je zelf ook weet waarover je het hebt.

Gewoon Surinaamse is afdoende, in mijn optiek.

dinsdag 9 januari 2018 om 23:11
dinsdag 9 januari 2018 om 23:13
Ten eerste is het zwartE en wat doet de kleur er nou helemaal toe???? Waarom toch die fascinatie met huidskleur. Die heb je in duizenden schakeringen van zeer licht tot zeer donker in het bruinzwarte spectrum. Wil je specifiek zijn doe je er een ral nummer bij.Caracolita schreef: ↑09-01-2018 23:06Iedereen die ook maar iets van Suriname weet, weet dat in Suriname niet alleen maar zwarte Surinamers leven maar ook Hindoestanen, Javanen en nogal wat Chinezen die ook gewoon 'Surinaams' zijn. Die zijn inderdaad niet zwart.

dinsdag 9 januari 2018 om 23:25
TO benoemt haar afkomst. Surinamers moeten dan wat specifieker zijn omdat er een aantal verschillende bevolkingsgroepen leven aldaar.
Waarschijnlijk wil ze duidelijk maken dat ze niet hiervandaan komt, daar ze constant wordt aangevallen op het maken van spelfouten.
Snap je het nu?

dinsdag 9 januari 2018 om 23:32
Aha. Eerst berichtenlang roepen dat dat egoïsme alleen noemenswaardig was als een karaktereigenschap terzijde en nu ineens is de relatie voorbij waarin datzelfde egoïsme ineens een belangrijke rol speelt. In enkele dagen tijd. Niet zo vreemd dat dat, in combinatie met de - zacht uitgedrukt - uitgesproken reacties van TO, verbaasde gezichten geeft.
Maar sterkte, TO.
Maar sterkte, TO.

woensdag 10 januari 2018 om 00:31
Nee, want als ze van Surinaamse afkomst is dan is Nederlands haar moedertaal. Dat is daar de voertaal.Caracolita schreef: ↑09-01-2018 23:25TO benoemt haar afkomst. Surinamers moeten dan wat specifieker zijn omdat er een aantal verschillende bevolkingsgroepen leven aldaar.
Waarschijnlijk wil ze duidelijk maken dat ze niet hiervandaan komt, daar ze constant wordt aangevallen op het maken van spelfouten.
Snap je het nu?

woensdag 10 januari 2018 om 00:42
Nou bij ons thuis spreken/spreken we echt Nederlands.Caracolita schreef: ↑10-01-2018 00:34Nee hoor. Officiële taal is Nederlands, men spreekt Surinaams thuis. Dus Nederlands is niet moedertaal.
Sranang tongo is niet beleefd naar de ouders toe.
TO heeft ook gewoon les gehad in het
Nederlands dus spelfouten komen niet doordat Nederlands niet haar eerste taal is.
Anyway, daar gaat het niet om en ik heb TO ook al advies gegeven.