Veertig, lesbisch en nu?
zondag 24 juni 2018 om 12:00
Hoi!
Tot een jaar of 5 geleden heb ik altijd (seksuele) relaties gehad met mannen. En toen kwam ik haar tegen. Op slag verliefd. Maar ze was veel jonger dan ik en ik wist ook niet of zij op vrouwen viel. Dit heb dus gelaten voor wat het was... Later bleek dat zij ook op vrouwen viel, helaas misschien een gemiste kans. 2 Jaar geleden ben ik weer verliefd geworden op een vrouw. Of ik voelde me in ieder geval tot haar aangetrokken. Ik kwam haar tegen op reis, dus ook daar heb ik verder niets aan gedaan.
Nu twee jaar later en na lange tijd heel bewust alleen te zijn geweest, merk ik dat nu toch wel toe ben aan een relatie. Alleen geloof ik niet dat ik weer een relatie wil met een man. Toch echt met een vrouw. Ik sta inmiddels ingeschreven bij meerdere datingsites. Maar ik wil niet met foto online, mede omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik nou verder wil met mannen of met vrouwen en het daarom nog niet wereldkundig heb gemaakt. Maar vooral omdat ik gewoon niet met mijn kop op internet wil. Maar waar kom ik dan wel vrouwen tegen? Ik ben al aan het zoeken op internet op diverse sites. Ik woon in het noorden van het land, iemand suggesties of ervaringen met leuke feesten/bijeenkomsten/gay cafés enz.
Alvast bedankt.
Tot een jaar of 5 geleden heb ik altijd (seksuele) relaties gehad met mannen. En toen kwam ik haar tegen. Op slag verliefd. Maar ze was veel jonger dan ik en ik wist ook niet of zij op vrouwen viel. Dit heb dus gelaten voor wat het was... Later bleek dat zij ook op vrouwen viel, helaas misschien een gemiste kans. 2 Jaar geleden ben ik weer verliefd geworden op een vrouw. Of ik voelde me in ieder geval tot haar aangetrokken. Ik kwam haar tegen op reis, dus ook daar heb ik verder niets aan gedaan.
Nu twee jaar later en na lange tijd heel bewust alleen te zijn geweest, merk ik dat nu toch wel toe ben aan een relatie. Alleen geloof ik niet dat ik weer een relatie wil met een man. Toch echt met een vrouw. Ik sta inmiddels ingeschreven bij meerdere datingsites. Maar ik wil niet met foto online, mede omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik nou verder wil met mannen of met vrouwen en het daarom nog niet wereldkundig heb gemaakt. Maar vooral omdat ik gewoon niet met mijn kop op internet wil. Maar waar kom ik dan wel vrouwen tegen? Ik ben al aan het zoeken op internet op diverse sites. Ik woon in het noorden van het land, iemand suggesties of ervaringen met leuke feesten/bijeenkomsten/gay cafés enz.
Alvast bedankt.
anoniem_371755 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:23
Reden: hopelijk verduidelijking bedoeling OP
Reden: hopelijk verduidelijking bedoeling OP
5.69% gewijzigd
zondag 24 juni 2018 om 12:10
Wat rot dat je jezelf niet kan accepteren zoals je bent en nog een bepaald schaamtegevoel hebt. Het kan toch ook goed mogelijk zijn dat je zowel op mannen als vrouwen valt? Ben je niet gewoon te streng voor je zelf? Dat je een bepaald plaatje in je hoofd hoort te hebben Volg gewoon je hart en of je uiteindelijk een relatie met een man of vrouw aangaat. Alles is goed toch. Misschien naar een gaycafe of ga naar de Pride in Amsterdam?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zondag 24 juni 2018 om 12:16
Het is niet echt schaamtegevoel hoor. Of wel, maar dat heeft niet alleen te maken met dat ik er nog niet uit ben of ik op mannen of vrouwen val. Overigens schaam ik me daar niet voor, alleen ik wil eerst zelf ontdekken hoe en wat. Toen ik in het verleden een keer een profiel had aangemaakt op Relatieplanet (toen was ik nog op zoek naar op mannen), zag ik best wat bekenden uit de buurt en ik wilde niet dat ze mij zagen. En dat heb ik nu ook. Ik hou gewoon niet zo van internet en datingsites. Ben nogal op mijn privacy gesteld wat dat betreft. Maar omdat ik al wat ouder ben, hier in de buurt niets is, weet ik niet zo goed waar ik wel moet 'zoeken'.violetskies schreef: ↑24-06-2018 12:10Wat rot dat je jezelf niet kan accepteren zoals je bent en nog een bepaald schaamtegevoel hebt. Het kan toch ook goed mogelijk zijn dat je zowel op mannen als vrouwen valt? Ben je niet gewoon te streng voor je zelf? Dat je een bepaald plaatje in je hoofd hoort te hebben Volg gewoon je hart en of je uiteindelijk een relatie met een man of vrouw aangaat. Alles is goed toch.
zondag 24 juni 2018 om 12:20
GoldBerry schreef: ↑24-06-2018 12:16Het is niet echt schaamtegevoel hoor. Of wel, maar dat heeft niet alleen te maken met of ik op mannen of vrouwen val. Toen ik in het verleden een keer een profiel had aangemaakt op Relatieplanet (toen was ik nog op zoek naar op mannen), zag ik best wat bekenden uit de buurt en ik wilde niet dat ze mij zagen. En dat heb ik nu ook. Ik hou gewoon niet zo van internet en datingsites. Ben nogal op mijn privacy gesteld wat dat betreft. Maar omdat ik al wat ouder ben, hier in de buurt niets is, weet ik niet zo goed waar ik wel moet 'zoeken'.
Dan is het dus meer een schaamtegevoel in het algemeen met betrekking tot daten als internet activiteit? Voor mijn generatie (20 - 30) is het de gewoonste zaak van de wereld geworden om via het internet te daten. Trouwens, meerdere mensen in mijn omgeving van 40+ zijn ook gewoon via datingsites en apps aan hun nieuwe partner gekomen. Uiteindelijk is het gewoon heel normaal omdat vrijwel iedereen hetzelfde streven heeft: het vinden van een (nieuwe) partner. Ik hoop dat je kan inzien dat vrijwel niemand daar raar van op zou kijken. En als dat wel zo is dan ligt het aan hen en niet aan jou. Dan zijn zij nog niet de 21e eeuw binnengestapt.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zondag 24 juni 2018 om 12:24
Nou, ze hebben daar wel borrels 1 keer in de maand, maar zo op de foto's te zien komen daar vooral veel mannen en de vrouwen leken nogal wat jonger dan ik. Maar goed, een keer proberen kan geen kwaad natuurlijk.
zondag 24 juni 2018 om 12:25
Ja, ik heb daar echt moeite mee. Om zo met naam en toenaam op internet te staan. En nu vind ik dat nog iets lastiger dan normaal, omdat ik zelf zo zoekend ben. Misschien tijd om me er overheen te zetten, maar ik merk toch echt enorme weerstand daarin.violetskies schreef: ↑24-06-2018 12:20Dan is het dus meer een schaamtegevoel in het algemeen met betrekking tot daten als internet activiteit? Voor mijn generatie (20 - 30) is het de gewoonste zaak van de wereld geworden om via het internet te daten. Trouwens, meerdere mensen in mijn omgeving van 40+ zijn ook gewoon via datingsites en apps aan hun nieuwe partner gekomen. Uiteindelijk is het gewoon heel normaal omdat vrijwel iedereen hetzelfde streven heeft: het vinden van een (nieuwe) partner. Ik hoop dat je kan inzien dat vrijwel niemand daar raar van op zou kijken. En als dat wel zo is dan ligt het aan hen en niet aan jou. Dan zijn zij nog niet de 21e eeuw binnengestapt.
zondag 24 juni 2018 om 12:44
Paiq bestaat nog, kan even kijken hoe die site is als je niet op zoek bent naar hetero-contacten. Ik zit nu bijvoorbeeld ook op sites waarbij de foto onscherp is, tot ik zelf akkoord ga om ze te tonen.
Ik wil per definitie niet door hetero's gevonden worden. Al is dat volgens mij niet overal mogelijk.
anoniem_371755 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 12:46
3.66% gewijzigd
zondag 24 juni 2018 om 13:40
GoldBerry schreef: ↑24-06-2018 12:16Het is niet echt schaamtegevoel hoor. Of wel, maar dat heeft niet alleen te maken met dat ik er nog niet uit ben of ik op mannen of vrouwen val. Overigens schaam ik me daar niet voor, alleen ik wil eerst zelf ontdekken hoe en wat. Toen ik in het verleden een keer een profiel had aangemaakt op Relatieplanet (toen was ik nog op zoek naar op mannen), zag ik best wat bekenden uit de buurt en ik wilde niet dat ze mij zagen. En dat heb ik nu ook. Ik hou gewoon niet zo van internet en datingsites. Ben nogal op mijn privacy gesteld wat dat betreft. Maar omdat ik al wat ouder ben, hier in de buurt niets is, weet ik niet zo goed waar ik wel moet 'zoeken'.
Ik wil toch even op dit specifieke aspect reageren. Bestaat er geen mogelijkheid dat je op beiden valt en dus biseksueel bent? Vastleggen in hokjes is niet per se nodig, toch? Vooral niet als je aan het ontdekken bent!
Als datingssites een grote stap zijn, is er dan geen gay café, eventueel in een stad wat verderop?
zondag 24 juni 2018 om 13:41
Er bestaat trouwens ook een soort Tinder voor lesbiennes en biseksuele vrouwen: “Her”. Misschien is dat ook een optie?GoldBerry schreef: ↑24-06-2018 12:44Paiq bestaat nog, kan even kijken hoe die site is als je niet op zoek bent naar hetero-contacten. Ik zit nu bijvoorbeeld ook op sites waarbij de foto onscherp is, tot ik zelf akkoord ga om ze te tonen.
Ik wil per definitie niet door hetero's gevonden worden. Al is dat volgens mij niet overal mogelijk.
zondag 24 juni 2018 om 13:46
Ja, die mogelijkheid bestaat zeker. Ik denk zelfs dat het zo is dat ik op beide geslachten val. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, maar voor mij is het op dit moment helder dat ik op zoek ben naar een (serieuze) relatie met een vrouw.Ceridwen91 schreef: ↑24-06-2018 13:40Ik wil toch even op dit specifieke aspect reageren. Bestaat er geen mogelijkheid dat je op beiden valt en dus biseksueel bent? Vastleggen in hokjes is niet per se nodig, toch? Vooral niet als je aan het ontdekken bent!
Als datingssites een grote stap zijn, is er dan geen gay café, eventueel in een stad wat verderop?
Er is wel een soort gay café in een stad verderop, maar van wat ik gezien heb, komen daar veel (jonge) mannen en zag ik maar weinig vrouwen. En al helemaal van mijn leeftijd. Dus ik moet mijn cirkel maar even vergroten.
zondag 24 juni 2018 om 13:47
Ik zal eens kijken. Had meerdere soorten Tinder gevonden, maar daarover waren de kritieken niet echt lovend....Ceridwen91 schreef: ↑24-06-2018 13:41Er bestaat trouwens ook een soort Tinder voor lesbiennes en biseksuele vrouwen: “Her”. Misschien is dat ook een optie?
zondag 24 juni 2018 om 13:52
Ik snap dit gevoel heel goed, ik ben zelf biseksueel, maar mijn verhaal is gek genoeg andersom: ik wist dat ik op vrouwen viel en heb 4 jaar lang een relatie gehad met een vrouw. Daar heb ik minder moeite mee gehad dan het feit te accepteren dat ik mannen eigenlijk ook wel leuk vind... maar ik heb nooit een relatie met een man gehad, dus ik sta eigenlijk alleen daar maar voor open, gewoon omdat ik wil weten hoe het is.
Succes in ieder geval! De grootste stap heb je al gezet, namelijk voor jezelf toegeven dat je (ook) op vrouwen valt.
zondag 24 juni 2018 om 13:56
Wat bijzonder, net andersom! Leuk, en jij ook heel veel succes dan!Ceridwen91 schreef: ↑24-06-2018 13:52Ik snap dit gevoel heel goed, ik ben zelf biseksueel, maar mijn verhaal is gek genoeg andersom: ik wist dat ik op vrouwen viel en heb 4 jaar lang een relatie gehad met een vrouw. Daar heb ik minder moeite mee gehad dan het feit te accepteren dat ik mannen eigenlijk ook wel leuk vind... maar ik heb nooit een relatie met een man gehad, dus ik sta eigenlijk alleen daar maar voor open, gewoon omdat ik wil weten hoe het is.
Succes in ieder geval! De grootste stap heb je al gezet, namelijk voor jezelf toegeven dat je (ook) op vrouwen valt.
zondag 24 juni 2018 om 14:23
zondag 24 juni 2018 om 14:23
Ik denk dat ik inmiddels alle datingsites wel heb gevonden. Maar als je wat wilt, moet je betalen. Logisch natuurlijk, maar dan ben ik aan het eind van de rit armelske1975 schreef: ↑24-06-2018 14:10Dit is een datingsite voor lesbische vrouwen: https://www.zijaanzij.nl
zondag 24 juni 2018 om 14:25
Ik heb ervaren dat dat nergens wordt geaccepteerd. Je gezicht moet op de foto staan... Liefst lachend. En dat wil ik dus liever niet. En niet omdat ik niet mooi ben, ik wil gewoon liefst zo anoniem mogelijk blijven. Het is en blijft toch het internet hè?
zondag 24 juni 2018 om 14:42
Nee joh, zo zit het helemaal niet... Ik wil gewoon niet met mijn hoofd op datingsites staan. Mijn Facebook is bijvoorbeeld ook helemaal afgeschermd en niet met foto's. Heeft niks te maken met wat jij zegt.
zondag 24 juni 2018 om 14:45
Dan denk ik dat je beter moet leren lezen. Want het enige waarvan ik vaak zeg 'wil ik niet', is dat ik niet met mijn kop op internet wil. En volgens mij is daar niets mis mee. Verder heb ik niets gezegd over 'wil niet' en 'kan niet'. Maar ik wil helemaal geen discussie, ik ben op zoek naar suggesties (ik woon in het Noorden, zie OP), bij voorkeur zonder internet/datingsites.