Veertig, lesbisch en nu?
zondag 24 juni 2018 om 12:00
Hoi!
Tot een jaar of 5 geleden heb ik altijd (seksuele) relaties gehad met mannen. En toen kwam ik haar tegen. Op slag verliefd. Maar ze was veel jonger dan ik en ik wist ook niet of zij op vrouwen viel. Dit heb dus gelaten voor wat het was... Later bleek dat zij ook op vrouwen viel, helaas misschien een gemiste kans. 2 Jaar geleden ben ik weer verliefd geworden op een vrouw. Of ik voelde me in ieder geval tot haar aangetrokken. Ik kwam haar tegen op reis, dus ook daar heb ik verder niets aan gedaan.
Nu twee jaar later en na lange tijd heel bewust alleen te zijn geweest, merk ik dat nu toch wel toe ben aan een relatie. Alleen geloof ik niet dat ik weer een relatie wil met een man. Toch echt met een vrouw. Ik sta inmiddels ingeschreven bij meerdere datingsites. Maar ik wil niet met foto online, mede omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik nou verder wil met mannen of met vrouwen en het daarom nog niet wereldkundig heb gemaakt. Maar vooral omdat ik gewoon niet met mijn kop op internet wil. Maar waar kom ik dan wel vrouwen tegen? Ik ben al aan het zoeken op internet op diverse sites. Ik woon in het noorden van het land, iemand suggesties of ervaringen met leuke feesten/bijeenkomsten/gay cafés enz.
Alvast bedankt.
Tot een jaar of 5 geleden heb ik altijd (seksuele) relaties gehad met mannen. En toen kwam ik haar tegen. Op slag verliefd. Maar ze was veel jonger dan ik en ik wist ook niet of zij op vrouwen viel. Dit heb dus gelaten voor wat het was... Later bleek dat zij ook op vrouwen viel, helaas misschien een gemiste kans. 2 Jaar geleden ben ik weer verliefd geworden op een vrouw. Of ik voelde me in ieder geval tot haar aangetrokken. Ik kwam haar tegen op reis, dus ook daar heb ik verder niets aan gedaan.
Nu twee jaar later en na lange tijd heel bewust alleen te zijn geweest, merk ik dat nu toch wel toe ben aan een relatie. Alleen geloof ik niet dat ik weer een relatie wil met een man. Toch echt met een vrouw. Ik sta inmiddels ingeschreven bij meerdere datingsites. Maar ik wil niet met foto online, mede omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben of ik nou verder wil met mannen of met vrouwen en het daarom nog niet wereldkundig heb gemaakt. Maar vooral omdat ik gewoon niet met mijn kop op internet wil. Maar waar kom ik dan wel vrouwen tegen? Ik ben al aan het zoeken op internet op diverse sites. Ik woon in het noorden van het land, iemand suggesties of ervaringen met leuke feesten/bijeenkomsten/gay cafés enz.
Alvast bedankt.
anoniem_371755 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:23
Reden: hopelijk verduidelijking bedoeling OP
Reden: hopelijk verduidelijking bedoeling OP
5.69% gewijzigd
zondag 24 juni 2018 om 16:35
Er zijn toch suggesties gedaan? Daar reageer jij steeds afwijzend op.GoldBerry schreef: ↑24-06-2018 14:45Dan denk ik dat je beter moet leren lezen. Want het enige waarvan ik vaak zeg 'wil ik niet', is dat ik niet met mijn kop op internet wil. En volgens mij is daar niets mis mee. Verder heb ik niets gezegd over 'wil niet' en 'kan niet'. Maar ik wil helemaal geen discussie, ik ben op zoek naar suggesties (ik woon in het Noorden, zie OP), bij voorkeur zonder internet/datingsites.
zondag 24 juni 2018 om 16:53
Welke suggesties? Weer een datingsite waarvan ik al aan had gegeven niet met foto op te willen? COC Zwolle? Zie mijn antwoord daarop, daar sta ik voor open! Sportschool? Ik kwam hier niet met deze vraag als me dat inmiddels niet gelukt was. Tinder-achtige apps? Vind ik hetzelfde als datingsites, maar gaf zelfs aan te gaan kijken wat het was. Dat zijn de enige suggesties die hier gegeven zijn en daar kan ik gewoon niet zo heel veel mee. Maar nogmaals, ik wil geen discussie, ik wil suggesties. Ik weet bijvoorbeeld dat in Groningen veel homo-horeca de deuren sluit. En dat is jammer, want dat is toch denk ik wel wat ik zoek.
zondag 24 juni 2018 om 17:25
Ja, lastig. Ik heb aardig wat lesbische vriendinnen (in Amsterdam) en wat mij opvalt is dat zij met elkaar een extreem hechte groep vormen: iedereen kent iedereen. Het is een grote, breed uitwaaierende groep van (in dit geval) hoogopgeleide vrouwen, die elkaar nog kennen uit hun studententijd en die op de een of andere manier allemaal met elkaar in contact staan, hetzij direct, hetzij indirect. Voorbeeld: een lesbische vriendin van mij verliet haar vrouw voor een ander; die ander was de vrouw van de ex-vriendin van mijn vriendin. Volg je het nog? Maar zo hecht - bijna incestueus - is die groep dus.
Het is dus zaak, denk ik, dat je in het Noorden in contact komt met zo'n zelfde groep. Als je één contact hebt, heb je er meteen vijftig, bij wijze van spreken. Heb je gestudeerd? Was er destijds een lesbisch dispuut of een andere lesbische club waarvan vrouwen lid waren?
Het is dus zaak, denk ik, dat je in het Noorden in contact komt met zo'n zelfde groep. Als je één contact hebt, heb je er meteen vijftig, bij wijze van spreken. Heb je gestudeerd? Was er destijds een lesbisch dispuut of een andere lesbische club waarvan vrouwen lid waren?
zondag 24 juni 2018 om 17:37
en nu?!! Gekke vraag.. Genieten natuurlijk!
Trek je stoute schoenen aan en ga in augustus naar de Amsterdam gay pride. Ga vooral de vrijdagavond stappen. Dan is het al lekker druk in de straat van de Vie (vrouwencafe) , maar niet extreem druk zoals zaterdag.
Een hele straat vol vrouwen. Ik moest het even op mij in laten werken.
Bereid je voor om aangesproken te worden óf jaja dat er zelfs geflirt wordt. Hier had ik zelf geen rekening mee gehouden. Dus toen een Amerikaanse zwemster in suede leren rokje en topje op mij af kwam gelopen en een gesprek met mij aankaartte dat zij net terug was van de gaylympics... Kwam er geen enkel, maar dan ook echt geen enkel zinnig woord uit mij. Als ik eraan terugdenk lukt dat nog steeds niet.
Je hebt ook nog de saarein in Amsterdam. Daar is volgens mij maandelijks ook een meezing op zondag. Klinkt heel kneuterig en dat is het ook wel. Toch gingen we er graag naar toe op zijn tijd. Samen zingen heeft wel iets.
Dat je vroeger in Groningen leuk kon stappen klopt wel. Toen had je nog The golden Arm, die had geen sluitingstijden. De bovenste verdieping was alleen voor mannen en de rest gemengd. Fantastische tijden gehad en ik hoor van meer mensen dat het zo jammer is dat die tent dicht is.
Trek je stoute schoenen aan en ga in augustus naar de Amsterdam gay pride. Ga vooral de vrijdagavond stappen. Dan is het al lekker druk in de straat van de Vie (vrouwencafe) , maar niet extreem druk zoals zaterdag.
Een hele straat vol vrouwen. Ik moest het even op mij in laten werken.
Bereid je voor om aangesproken te worden óf jaja dat er zelfs geflirt wordt. Hier had ik zelf geen rekening mee gehouden. Dus toen een Amerikaanse zwemster in suede leren rokje en topje op mij af kwam gelopen en een gesprek met mij aankaartte dat zij net terug was van de gaylympics... Kwam er geen enkel, maar dan ook echt geen enkel zinnig woord uit mij. Als ik eraan terugdenk lukt dat nog steeds niet.
Je hebt ook nog de saarein in Amsterdam. Daar is volgens mij maandelijks ook een meezing op zondag. Klinkt heel kneuterig en dat is het ook wel. Toch gingen we er graag naar toe op zijn tijd. Samen zingen heeft wel iets.
Dat je vroeger in Groningen leuk kon stappen klopt wel. Toen had je nog The golden Arm, die had geen sluitingstijden. De bovenste verdieping was alleen voor mannen en de rest gemengd. Fantastische tijden gehad en ik hoor van meer mensen dat het zo jammer is dat die tent dicht is.
zondag 24 juni 2018 om 17:37
Ja, ik volg je nog. En dat is ook een beetje waar ik zo 'bang' voor ben. Ik ben natuurlijk best een laatbloeier. Al zal ik daar ook niet de enige in zijn... Ik heb heel lang geleden gestudeerd, maar ben niet op kamers geweest. Zat ook niet bij een dispuut oid. Ik studeerde en studeerde af. Niet zo spannend allemaal. Overigens had ik toen ook een vriendje en hield me niet bezig met dat wat me nu bezig houdt.samarinde schreef: ↑24-06-2018 17:25Ja, lastig. Ik heb aardig wat lesbische vriendinnen (in Amsterdam) en wat mij opvalt is dat zij met elkaar een extreem hechte groep vormen: iedereen kent iedereen. Het is een grote, breed uitwaaierende groep van (in dit geval) hoogopgeleide vrouwen, die elkaar nog kennen uit hun studententijd en die op de een of andere manier allemaal met elkaar in contact staan, hetzij direct, hetzij indirect. Voorbeeld: een lesbische vriendin van mij verliet haar vrouw voor een ander; die ander was de vrouw van de ex-vriendin van mijn vriendin. Volg je het nog? Maar zo hecht - bijna incestueus - is die groep dus.
zondag 24 juni 2018 om 18:07
Misschien heb je oud-studiegenoten of kennissen die lesbisch zijn? Of via je werk? Zij kennen de weg! In plaats van je te richten op contactadvertenties of internet-dating is het waarschijnlijk slimmer om 'in real life' in contact te komen met zo'n groep vrouwen. En die groepen bestáán, ook in het Noorden. En anders misschien eerder via een forum, zoals dit (maar dan specifiek voor lesbiennes, al weet ik niet of zoiets bestaat). Altijd leuker om met gelijkgestemden te praten/schrijven, lijkt me.GoldBerry schreef: ↑24-06-2018 17:37Ja, ik volg je nog. En dat is ook een beetje waar ik zo 'bang' voor ben. Ik ben natuurlijk best een laatbloeier. Al zal ik daar ook niet de enige in zijn... Ik heb heel lang geleden gestudeerd, maar ben niet op kamers geweest. Zat ook niet bij een dispuut oid. Ik studeerde en studeerde af. Niet zo spannend allemaal. Overigens had ik toen ook een vriendje en hield me niet bezig met dat wat me nu bezig houdt.
Die sportclub vond ik ook een goeie - crossfit, waarom niet?
En vraag erover door bij je vrienden en vriendinnen: kennen zij geen lesbiennes? Kan je met ze in contact komen? Het is volgens mij vooral een kwestie van die eerste stap zetten en dat eerste contact leggen, daarna heb je er een heel netwerk bij. Je moet nu even door die zure appel heen bijten en je openstellen voor dit nieuwe avontuur. Vertel het dus vooral wél aan je omgeving. Niet openbaar op internet, daar win je niks mee, maar je directe omgeving kan wel degelijk nuttig zijn.
Zo maar op internet zoeken naar een date zou ik zelf nooit doen. Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar op jouw leeftijd weet je iets te goed hoeveel missers ertussen kunnen zitten. Je moet echt zoeken in je eigen groep, zodat je mensen kunt plaatsen en enigszins weet wat hun achtergrond is. Kom op, je bent veertig, je weet een beetje wat er in de wereld te koop is - dit gaat je lukken!
zondag 24 juni 2018 om 20:01
Zijn 'ze' dol op.
Ik heb een paar lesbische vriendinnen en we gingen dus ook wel eens naar dat soort kroegen en ik werd soms werkelijk een beetje ongemakkelijk van het 'vers vlees' gevoel.
Aanspraak genoeg iig. Heel anders dan een doorsnee café. Probeer er anders 1 in de buurt te vinden en ga er eens kijken. Soms organiseren ze ook single avonden.
Beetje rondzoeken.
zondag 24 juni 2018 om 20:16
Who cares dat je 40 bent. Het staat in de titel alsof dat erg is. Je bent nooit te oud om te experimenteren. En dat je een vrouw gaat daten betekend niet dat je defenitief lesbisch bent. Je kunt toch ook bi-sexueel zijn? Echt niet raar hoor als je daarmee naar buiten komt.
Maar ik snap wel dat het lastig kan zijn voor je omdat je omgeving het niet verwacht. Daar moet je lak aan hebben.
Maar ik snap wel dat het lastig kan zijn voor je omdat je omgeving het niet verwacht. Daar moet je lak aan hebben.
Onze tijd is nu.
zondag 24 juni 2018 om 20:35
I care... Maar het is niet erg. En ook niet erg of ik nou lesbisch ben, hetero of bi. En mijn omgeving gaat dat ook echt niet boeiend vinden. Waarschijnlijk kijken ze er wel even gek van op, maar geaccepteerd wordt het hoe dan ook. Ik moet alleen zelf nog een beetje aan het idee wennen. Ondanks dat het ook niet geheel als verrassing komt. Alleen mijn 'probleem' is een beetje dat ik het uitgaan al een paar jaar achter me heb gelaten en hier in de buurt werkelijk niets te vinden is voor 'ons'. En dat bedoel ik meer met 40.Mar-ianne schreef: ↑24-06-2018 20:16Who cares dat je 40 bent. Het staat in de titel alsof dat erg is. Je bent nooit te oud om te experimenteren. En dat je een vrouw gaat daten betekend niet dat je defenitief lesbisch bent. Je kunt toch ook bi-sexueel zijn? Echt niet raar hoor als je daarmee naar buiten komt.
maandag 25 juni 2018 om 17:16