Venus en Mars - koken

26-09-2020 09:39 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)

Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.

Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.

Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.

Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft :-(

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.
Waterverf schreef:
26-09-2020 09:58
Horken heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm. Ik was ook niet blij geweest TO als mijn partner zo zou reageren aan tafel.
Inderdaad. Lekker voorbeeld ook voor de kinderen.
Star3 schreef:
26-09-2020 12:26
Lust ik niet is verkeerd geschreven, klopt. Maar 'ik vind het niet lekker', wat TO ook schreef trouwens zie ik, hoor ik van zowel kinderen als partner wel. En zeg het zelf ook als ik iets echt niet lekker vindt ;-)

En ja hoor, soms bestellen ze dan sushi of pizza als het echt niet opgegeten wordt en ze geen trek hebben in boterham met pindakaas zoals hier geopperd werd.
Van mij zou het allemaal mogen als dat een beetje lollig gebracht zou worden. Doe eens lief! Dan neem ik ook pizza...
Ik zie zo deze conversatie voor me (deels uitgesproken, deels uitgestraald):

- Ik vind het niet zo lekker.
- Wat? Ik sta uren in de keuken voor je, dat is ronduit onbeschoft! Wees dankbaar voor mijn harde werken! Of... eh... komt het doordat je ziek bent? Heb je geen trek?
- eh... nee, geen trek.

(Maar dat is natuurlijk een leugentje om bestwil en ze had honger dus...)

In mijn huishouden van 3 personen zijn er 2 kieskeurig. Met 1 van deze valt prima te leven, want zij doet ook de boodschappen en kookt, dus niemand merkt dat deze persoon (okay, ik ben het zelf) kieskeurig is.
Die ander (een man! trouwens. Gewoon een man! Een bijna 17-jarige man) zal nooit zeggen: ik vind het niet zo lekker. Hij neemt het gewoon niet of hij eet het niet op. Het repertoire aan voedsel dat hij bereid is om te eten is vrij klein.
Mijn dochter eet heel veel, dol op groente, mager vlees / kip / vis / ei, fruit, pasta, etc. Geen brood. Geeft niks.

Hier vraag ik aan iedereen wat ze willen eten. Met mijn zoon ga ik voor de koelkast staan en dan bespreken we waar hij zin in heeft. Mijn dochter heeft vaak voorkeur om zelf haar eten te koken en soms eet ze eerst mijn maaltijd en dan de hare.

Gaat prima zo. Ik vat het nooit persoonlijk op als mijn zoon mijn eten niet lust. En van mij mag hij zeggen dat hij het niet lekker vindt (maar dat geeft hij pas een klein beetje toe als ik vaststel dat hij het niet heeft opgegeten, dan nog in zwakke mate). Ik lustte vroeger ook heel weinig, ik begrijp dat best.

Kun je accepteren dat iemand wel eens eten niet lekker vindt en dat dat dan niet een aanval is op je kookkunst of op jou persoonlijk?
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
26-09-2020 12:24
Ik vind ze er best lekker uitzien btw

https://www.hellofresh.nl/recipes/groen ... k=2020-W39

Dat zou ik ook wel lusten. Zet TO me toch helemaal op het verkeerde been met zijn vega kipnuggets :lightbulb:
Vegetarische kipnuggets vind ik veel smeriger klinken dan groentennuggets.

TO, waar ben je eigenlijk? Kun je wat met al die Venus-reacties?
C⨀urage schreef:
26-09-2020 12:15
En? Was het een beetje te eten? ;-D
Geen idee, ik heb niet iedere week een box :lol:
Die nuggets zou ik wellicht wel lusten (tenzij er kikkererwt/peulvrucht in zit), maar die courgette niet. Daarvoor in de plek zou ik 'n stukje vlees of vis gebakken hebben.
Dat lijkt me een enorm nadeel van die boxen dat er altijd wel dingen in een gerecht zitten die je zelf niet graag eet. De helft zou weggooid worden bij mij.
C⨀urage schreef:
26-09-2020 12:26
Ben jij een setje met Phoebs? :popcorn:
:hihi:
Nee dank je. Phoebs is pro-alleen wonen. Alhoewel ik het nooit erg vind als iemand voor mij kookt :biggrin:. (Vega is ok, ik eet nauwelijks vlees)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 26-09-2020 18:37
2.93% gewijzigd
Bij Venus vs Mars zou ik eerder verwachten dat de vrouw vega kookt en de man de echte carnivoor is trouwens.
Guttegut, en je had zo lang staan koken nog wel.

Dit heeft gewoon te maken met hoe jullie binnen de relatie met elkaar omgaan en niets met m/v.

En die pizza op die pilaar is gewoon kinderachtig. Maar ja, je heet ook Peter Pan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-09-2020 13:26
Bij Venus vs Mars zou ik eerder verwachten dat de vrouw vega kookt en de man de echte carnivoor is trouwens.
Dat krijg met al dat gender gedoe....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-09-2020 13:26
Bij Venus vs Mars zou ik eerder verwachten dat de vrouw vega kookt en de man de echte carnivoor is trouwens.
Dat krijg met al dat gender gedoe....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh, en je vriendin heeft de man flu.
redbulletje schreef:
26-09-2020 13:26
Bij Venus vs Mars zou ik eerder verwachten dat de vrouw vega kookt en de man de echte carnivoor is trouwens.
Dat ook...
Geen idee wat dat ermee te maken heeft trouwens, Mars en Venus...
dolfje schreef:
26-09-2020 12:39
Was er jaren geleden niet zo'n popiejopie filosofisch boek?
Goed boek hoor, grappig ook.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik trouwens de enige die blijft hangen op 'pilaar'?

heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen

Dat moet wel een hele korte pilaar zijn geweest of een hele lange pizzabezorger.
Of stond er een laddertje naast? :P
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Indien ik zelf ooit nog een echte tuin krijg dan ga ik voor leeuwen denk ik:

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Arme vriendin.
Ik stel me zoiets voor:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
26-09-2020 13:57
Ben ik trouwens de enige die blijft hangen op 'pilaar'?
Ik denk zoiets?

Afbeelding
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Nou Peter, daar stond je dan met je pan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Die leeuwen zijn geweldig! Maar of een pizzadoos er op blijft liggen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
26-09-2020 14:06
Die leeuwen zijn geweldig! Maar of een pizzadoos er op blijft liggen?
Ik heb gelukkig geen partner en kan pizza eten wanneer ik zin heb, bijvoorbeeld wanneer ik iets heb laten aanbranden of wanneer het toch niet zo lekker is. Ik mag ook een toetjes van mezelf voordat mijn bord leeg is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
26-09-2020 14:08
Ik heb gelukkig geen partner en kan pizza eten wanneer ik zin heb, bijvoorbeeld wanneer ik iets heb laten aanbranden of wanneer het toch niet zo lekker is. Ik mag ook een toetjes van mezelf voordat mijn bord leeg is.
You go girl! B)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo’n TO die je niet meer ziet. Hij krijgt toch ook van veel mensen gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je kan best gelijk hebben zonder het op zo onaangename manier te halen. Hij schrijft 'haar kinderen'. Hij zet haar kortom terwijl zij ziek is voor lul waar haar kinderen bij zijn.

Je kan ook aangeven: ik vind dit zo niet leuk en wil het daar op een ander moment wanneer je je beter voelt nog over hebben.

Ook wanneer je gelijk hebt is er geen excuus om je zo te gedragen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-09-2020 14:54
0.53% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven