Verder dan paar dates/scharrel hoe?

12-05-2011 08:53 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er al een topic over is, maar ik kan het zo even niet vinden (als het een dubbel topic wordt sorry hiervoor!)

Wie o wie van de wijze (vrouwelijke) forummers kan mij helpen?

Sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel; qua scharrels/dates heb ik geen klagen. Volgens mij ligt het ook niet aan mijn uiterlijk dat zit volgens mij wel goed . Pfff, veel mannen vinden wel dat ik er als een poppetje uitzie, maar qua hobbies (kite-surfen, skaten, duiken etc) en qua karakter matcht dit niet heel erg.....t

Maar op de een of andere manier vinden mannen dat ik veel doe, veel energie heb en het schrikt een beetje af (ook dat ik over ieder onderwerp kan meepraten helpt niet echt!), heeft iemand een goede tip hoe ik dit kan "doseren" ?

Ik begin het daten beetje zat te worden , vaak vind ik de kerel in kwestie best leuk, in ieder geval voor een 2e date, maar andersom vaak niet. Of ik word gezien als leuk voor nu, maar niet voor langere termijn (en nee ik duik niet meteen de 1e keer met iemand in bed). Vaak "leg ik het af" tegen meiden die qua uiterlijk niet echt knapper zijn, maar "dommer" (dat klinkt heel fout!) en wat zachtaardiger cq meisjesachtiger...

Pfff wie heeft de kip met de gouden eieren?

(Ps sorry voor de chaos!)
Iemand dom noemen, maakt jouw niet slimmer...

Misschien doe jij ook wel zo neerbuigend naar je dates?

Dan kan je er nog uitzien als een poppetje.. En meepraten over elk

Onderwerp.. Ik zou niet zo behandeld willen worden zoals jij over kappers praat!
Lach inderdaad eens over jezelf.

Iemand schreef het eerder ook al: op welke type man val je? Op iemand die qua uiterlijk niet onder doet voor Davis Beckham? Of ga je ook eens in gesprek met iemand en laat je je verrassen door iemands persoonlijkheid?

Misschien wilden al die dates je alleen maar neuken en als dat er niet in zat, hadden ze geen zin om daar meer werk van te maken en al zeker niet als iemand ook nog eens ontzettend vol van zichzelf is.

Lach eens om jezelf, neem jezelf niet zo serieus en maak het niet te moeilijk voor jezelf. Vraag jij wel aan je dates wat zij doen en wat zij belangrijk in hun leven vinden? Dat duiken, politiek etc komt wel ter sprake ooit als de situatie er naar is.

Je moet dat een beetje kunnen aanvoelen.
Vraagje:

Ben jij opgevoed in een bepaald milieu waar duidelijk wordt gemaakt 'hoe het hoort'?

Dat het belangrijk is dat je actief bent? Dat je een goede studie moet hebben? Dat je een goede baan moet hebben? Dat het not-done is om met iemand na 1 avond het bed in te duiken?

Dat je vooral zelfverzekerd moet zijn? Dat het belangrijk is hoe het 'plaatje' eruit ziet? Mooie auto, kleding, mooie mensen om je heen?
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 10:09:

Objectief dom is een meisje dat de kappersopleiding heeft gevolg (even zwaar aanzetten dat het duidelijk is) in vergelijking met iemand die aan het promoveren is....Dit geeft niet per se aan hoe intelligent/dom iemand is. Het kan ook te maken hebben met al dan niet ambitieus zijn.
Ik word wel heel hard op het dommer aangevallen; ik zei toch dat het fout was om het zo te noemen, maar goed.

Rik, dat geef ik een post eerder aan. En ik kan heel hard omzelf lachen, als ik ben de enige die voor een volle college zaal struikelt hoor ;) en nee zo ben ik juist niet opgevoed, juist het tegenovergestelde...ik heb ook niet echt een eisenlijstje voor een kerel ofzo...

Pink11, true....combinatie van ambittie en intelligentie is het vaak.
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 10:09:

Objectief dom is een meisje dat de kappersopleiding heeft gevolg (even zwaar aanzetten dat het duidelijk is) in vergelijking met iemand die aan het promoveren is....

Aii kalliope...girl, you need an attitude adjustment..!

Er is niets mis met iemand die de kappersopleiding heeft gevolgd, dat zegt helemaal niets over de intelligentie van die persoon. Als je gepromoveerd bent dan snap je dat toch ook wel? En hoezo 'zwaar aanzetten'?

Eigenlijk is iemand die een HBO opleiding heeft afgerond dan ook beneden jouw niveau?
Rik, ik bedoel overdrijven maakt duidelijk .

Dat snap ik Rik, maar in het dagelijks leven is opleiding wel een indicatie voor intelligentie (geldt niet alle mensen), je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon een vak willen leren en daar ontzettend goed in zijn.....

HBO is natuurlijk niet benenden mijn niveau en MBO ook niet, maar in een relatie zoek ik wel iemand waar in mee kan sparren of kan praten over een aantal onderwerpen...
Ik zou niet eens bij een kerel willen zijn waarvan zijn ego zo klein is dat ik mezelf niet kan zijn! Wees jezelf meid, er zijn al zoveel anderen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Opleiding zegt echt niets over je intelligentie, laat dat hele onderwerp gewoon achterwege bij een date en kijk naar de persoon.

Onze directeur is verantwoordelijk voor een omzet van meer dan 500 miljoen euro en heeft nauwelijks de basisschool af en kan zijn eigen naam niet schijven (dyslectisch).
Rik, lees even goed.. je punt geef ik ruiterlijk toe! En ik wil helemaal geen man die gestudeerd heeft, dat zie ik nergens in mijn post terug!
Kallliope, ik herken het helemaal! Ik weet ook wat ik kan en wat ik wil. En ik heb geen zin om mij kleiner en anders voor te doen dan ik ben. Dan mannen als Rik dat niet kunnen hebben ("Een man wil graag voor een vrouw zorgen"), dat is lastig voor ons. Maar ik hoop op een dag een man tegen te komen die ondanks mijn zekerheden, ook mijn onzekerheden ziet.

@ Rik, opleiding zegt nou net wel wat over je intelligentie, een uitzondering daargelaten. Het zegt niets over EQ, zakelijk inzicht of sociale vaardigheden. Maar het zegt wel wat over je IQ.
quote:isadoro schreef op 12 mei 2011 @ 11:33:

Kallliope, ik herken het helemaal! Ik weet ook wat ik kan en wat ik wil. En ik heb geen zin om mij kleiner en anders voor te doen dan ik ben. Dan mannen als Rik dat niet kunnen hebben ("Een man wil graag voor een vrouw zorgen"), dat is lastig voor ons. Maar ik hoop op een dag een man tegen te komen die ondanks mijn zekerheden, ook mijn onzekerheden ziet.

@ Rik, opleiding zegt nou net wel wat over je intelligentie, een uitzondering daargelaten. Het zegt niets over EQ, zakelijk inzicht of sociale vaardigheden. Maar het zegt wel wat over je IQ.

Maar jij klinkt precies als het soort man waarjij je zinnen niet eens voor afmaakt ?
(Oeps, aangepast...Te snel getypt en geplaatst)
Ik denk dat de fout die je maakt in je gedachten over 'dom' ongeveer hier ligt:

Iemand die de kappersopleiding doet, zal misschien niet zo lekker kunnen discussiëren over het postmodernisme, over existentialisme of over microbiologie, of waar jij dan ook maar goed in bent. Maar ze kan wel bv zelfstandig zijn, verstandig, grappig, spontaan, sociaal en makkelijk in de omgang. Allemaal dingen die heel aantrekkelijk (kunnen) zijn.

Maar eigenlijk gaat het daar natuurlijk niet om. Jij wil eigenlijk wel een keer weer een relatie. En je wilt weten waarom dat niet lukt.

Ik kan een paar dingen verzinnen:

- Je komt indd arrogant of afstandelijk over

- Je date met mannen die een afhankelijker type zoeken

- Je bent de goede nog niet tegengekomen

- Een combinatie van bovenstaande factoren

Ik herken het wel een beetje hoor, ik hoor na de eerste twee dates wel eens 'jij hebt tenminste een mening over dingen' en dan twee maanden later 'jij hebt echt overal een mening over hè?' Die mannen hebben dan daarvoor een vriendin gehad die meestal geen mening had, en vinden het dan eerst verfrissend en daarna irritant (want lastig). En dan wordt het dus niets.

Nu heb ik een vriend die zelf ook overal een mening over heeft, en dat is dus inderdaad wel eens irritant. En lastig. Maar ook fijn, want je hoeft je eigen mening iig niet voor je te houden uit angst over de ander heen te lopen. Want dat KAN niet

Nouja, wat ik dus bedoel dus, dat meninghebberige komt soms misschien wel arrogant over, en schrikt misschien ook wel eens mannen af. Maar, zoals een vriend van me zei: 'Ik denk dat jij alleen mannen afschrikt die toch niet bij je passen'.

En dat overdenkend: geef jij nu misschien niet dubbele signalen af? Door niet over je opleiding en werk en alles te vertellen? Dat mannen die daar op vallen niet weten dat je dat allemaal doet en afhaken? En mannen die er niet op vallen eerst niet afhaken maar er later misschien wel van schrikken?

Zoiets?

Goed. Tot zover mijn boek over dit onderwerp
(en ohja, Rik. Tja, dat is inderdaad nou typisch het soort man waar ik mijn zinnen niet voor afmaak )

Precies, maar bij daten, afspreken of hoe je het ook noemt zijn andere zaken vaak belangrijker dan opleiding/ intellegentie.

Ik vond het ook altijd belangrijk dat mensen mij als slim zagen, ook omdat dat vaak werd gezegd. Heb er alleen niks meer gedaan, wat dan weer heel dom is.

Mijn man interesseert geeft er niet om , opleiding, intelligentie etc.

Wel hebben wel vanaf dag 1 heel goed met elkaar kunnen praten, lachen etc. Dat telde voor ons, die klik.

Ik kan me voorstellen dat jij wel iemand wil waarmee je kunt sparren op niveau (meen ik serieus) maar dan zul je moeten afspreken met zulk soort mannen.
Nachtrein en Liselore.....thanx!

Ik ga er eens over nadenken nachttrein!

Maar ze kan wel bv zelfstandig zijn, verstandig, grappig, spontaan, sociaal en makkelijk in de omgang. Allemaal dingen die heel aantrekkelijk (kunnen) zijn. Vind ik (heel arrogant) ook grotendeels op mezelf van toepassing ;)...dat dom is gewoon niet goed gekozen....
dubbel
Kalliope, je bent toch wel zo intelligent dat je voor deze tweede nick niet dezelfde hebt gekozen als voor de eerste alleen dan met andere cijfers he?
`wat een geneuzel over beroepen, ik vind sommige kapsters echt kunstenaars. je moet het maar kunnen.

misschien heeft ze ernaast wel een knappe aandelen portefeuille, of als hobby post moderne kunst, weet jij veel.
wij slapen nooit.
het hele punt is niet dom of slim, maar het gaat er om wat je uitstraalt en wat bij je past. Als je een kapster en iemand die gepromoveert is een IQ test laat maken is de kans groot dat de gepromoveerde flink hoger scoort.MAAR: als de man die je date ongeveer dezelfde score heeft als de kapster, zal ie op haar vallen en niet op de gepromoveerde. Als die man zelf ook 3 titels heeft, zal ie de kapster mss 3 x daten en er dan achter komen dat z weinig te bespreken hebben. Of hij vind het juist wel prettig om thuis geen hoogdravende conversaties te hebben. Het gaat dus niet om wie dom is en wie slim, maar wie het best past bij het soort man dat je date.

Dus stap1: Kijk selectiever naar je dates en bedenk voor je afspreekt of je wel een goede match op papier bent. Misschien iets langer chatten en mailen voor je afspreekt, en JUIST WEL vertellen over je vrijwilligerswerk en je politieke activiteiten, want dat maakt wie jij bent en dat maakt je potentiele date ook gelijk duidelijk dat als ie een dociel vrouwtje zoekt, hij bij jou aan het verkeerde adres is. Zo voorkom je dat iemand met je date op basis van een aanname die gemaakt is omdat je er popperig uitziet.

Ik denk namelijk dat je niet teveel maar juist te weinig van je echte zelf laat zien, en dat dat is waar mannen op afknappen. Als je alleen maar bezig bent met hoe je overkomt en idd daten benaderd als een soort sollicitatiegesprek, dan ben je niet jezelf en dat is idd een afknapper.

Daarnast moet je misschien ook wat meer geduld hebben en actief blijven in je hobbies etc., dan komt de juiste man vanzelf
quote:marielouise4 schreef op 12 mei 2011 @ 10:58:

Iemand dom noemen, maakt jouw niet slimmer...

Misschien doe jij ook wel zo neerbuigend naar je dates?

Dan kan je er nog uitzien als een poppetje.. En meepraten over elk

Onderwerp.. Ik zou niet zo behandeld willen worden zoals jij over kappers praat!

Inderdaad.

En wat domme flauwekul dat 'domme' mensen gelukkiger zijn.

Ik vind het sowieso raar dat je alles alleen maar indeelt in 'dom'' (de rest) en slim en knap (jij).

Mannen hebben een hekel aan arrogante tantes, dan maakt het uiterlijk niet meer uit.

Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Er zijn zat mensen die om talrijke redenen niet of korter hebben gestudeerd, die zijn echt niet minder intelligent dan iemand die wel heeft gestudeerd.
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 11:56:

Nachtrein en Liselore.....thanx!

Ik ga er eens over nadenken nachttrein!

Maar ze kan wel bv zelfstandig zijn, verstandig, grappig, spontaan, sociaal en makkelijk in de omgang. Allemaal dingen die heel aantrekkelijk (kunnen) zijn. Vind ik (heel arrogant) ook grotendeels op mezelf van toepassing ;)...dat dom is gewoon niet goed gekozen....Oh, wat ben je perfect. Ik word er misselijk van.
quote:Nachttrein schreef op 12 mei 2011 @ 11:47:

(en ohja, Rik. Tja, dat is inderdaad nou typisch het soort man waar ik mijn zinnen niet voor afmaak )Kun je dat eens toelichten, ik begrijp niet wat je bedoelt denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven