Verder dan paar dates/scharrel hoe?

12-05-2011 08:53 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er al een topic over is, maar ik kan het zo even niet vinden (als het een dubbel topic wordt sorry hiervoor!)

Wie o wie van de wijze (vrouwelijke) forummers kan mij helpen?

Sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel; qua scharrels/dates heb ik geen klagen. Volgens mij ligt het ook niet aan mijn uiterlijk dat zit volgens mij wel goed . Pfff, veel mannen vinden wel dat ik er als een poppetje uitzie, maar qua hobbies (kite-surfen, skaten, duiken etc) en qua karakter matcht dit niet heel erg.....t

Maar op de een of andere manier vinden mannen dat ik veel doe, veel energie heb en het schrikt een beetje af (ook dat ik over ieder onderwerp kan meepraten helpt niet echt!), heeft iemand een goede tip hoe ik dit kan "doseren" ?

Ik begin het daten beetje zat te worden , vaak vind ik de kerel in kwestie best leuk, in ieder geval voor een 2e date, maar andersom vaak niet. Of ik word gezien als leuk voor nu, maar niet voor langere termijn (en nee ik duik niet meteen de 1e keer met iemand in bed). Vaak "leg ik het af" tegen meiden die qua uiterlijk niet echt knapper zijn, maar "dommer" (dat klinkt heel fout!) en wat zachtaardiger cq meisjesachtiger...

Pfff wie heeft de kip met de gouden eieren?

(Ps sorry voor de chaos!)
En je zou wel een relatie willen met zo'n man die jou hersens niet kan waarderen en je graag liever dommer voordoen?
[quote]kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 08:53:

Vaak "leg ik het af" tegen meiden die qua uiterlijk niet echt knapper zijn, maar "dommer" (dat klinkt heel fout!) en wat zachtaardiger cq meisjesachtiger...

quote]

Misschien hebben die meiden andere vaardigheden waardoor een man het wel met hen ziet zitten.

zoials je zelf al zegt klinkt dommer fout, en als je misschien overkomt als iemand die alles goed weet, daar zit niet iedereen op te wachten.
Ik probeer dit taktvol te verwoorden, en ben me bewust van het feit dat ik enkel en alleen afga op je openingspost. Sorry als het lullig overkomt, ik bedoel het niet rot.

Het klinkt een beetje alsof je vrij vol bent van jezelf; je uiterlijk, je hobby's, meepraten over veel onderwerpen.... Misschien vinden mannen je arrogant? Ben je wel in hen geinteresseerd? Stel je jezelf ook kwetsbaar op? Ben je benaderbaar?

Ik ben zelf ook een energiek type, best okay qua uiterlijk en zeker niet dom, maar ik herken totaal niet wat je zegt. Als jij zegt dat mannen afgeschrikt raken door jouw energie, bekruipt mij het gevoel dat dat toch een beetje een smoesje is en dat ze je de ware reden liever niet willen vertellen...
Ik herken het wel. Ben altijd 'one of the guys' geweest vanwege de door jou genoemde redenen. Nu ik 40 plus ben wordt dat minder en ik denk dat het daaraan ligt dat de mannen van mijn leeftijd zelf zelfbewuster zijn geworden.
In contact is het belangrijk dat de ander het gevoel krijgt dat je hem/haar interessant vindt. Jij lijkt jezelf interessant te vinden. Stel eens (open) vragen aan je gesprekspartner ipv te kwebbelen over allerlei onderwerpen. Dat is heel leuk tijdens een borrel hoor, maar je wilt toch iets aanwakkeren? Daarvoor kun je beter vragen naar zijn interesses of whatever dan een betoog houden over het uitsterven van de pinguin.

Overigens heb ik een aantal hobby's waar ik goed in ben, haal ik de hoogste cijfers van mijn jaar, zie ik er leuk uit, goed in sport, ik lees heel veel en kan over een heeeeeele hoop onderwerpen meepraten. En toch heb ik al jaren een vriend.
@velvetdress, welke vaardigheden dan? Ik zou graag een paar concrete voorbeelden horen, daar kan ik iets mee :); tsja en met dommer zeg ik toch dat het fout klinkt, maar (objectief gezien) is het wel zo

@Waldorf Gisterenavond weer een date gehad, toch heel veel open vragen gesteld over werk, reizen, hobbies etc....ik heb niet het idee dat ik meer aan het woord ben mijn gesprekspartner... fijn dat mannen niet de ballen hebben om eerlijk te zijn (NOT!)

@bergkristal sorry, ik ben misschien een beetje zeker van mezelf op sommige terreinen, maar op sommig terreinen ben ik ook echt onzeker...
Hm.. Misschien meer flirten ipv alles zo ehm.. Correct?
Wat Waldorff zegt.

't zijn geen sollictatiegesprekken.

"t komt een beetje over alsof je vindt dat je genoeg te bieden hebt, en dat ze gek zijn dat ze daar niet mee in zee gaan.

En wat is objectief dom? Ik bedoel ken je die andere meiden dan?
Ik flirt ook wel, de eerste paar weken gaat het goed, maar ik kom (minder dan vriendinnen) tot het serieuze stadium....gezien het aantal dates ligt het denk ik niet aan het flirten ;)

Objectief dom is een meisje dat de kappersopleiding heeft gevolg (even zwaar aanzetten dat het duidelijk is) in vergelijking met iemand die aan het promoveren is....
In je OP kom je wel wat arrogant over. Niet lullig bedoeld, maar misschien zou je jezelf iets bescheidener op kunnen stellen.
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 10:09:

Ik flirt ook wel, de eerste paar weken gaat het goed, maar ik kom (minder dan vriendinnen) tot het serieuze stadium....gezien het aantal dates ligt het denk ik niet aan het flirten ;)

Objectief dom is een meisje dat de kappersopleiding heeft gevolg (even zwaar aanzetten dat het duidelijk is) in vergelijking met iemand die aan het promoveren is....

Dan kan het een kwestie zijn van dat je de voor jou juiste mannen niet bent tegen gekomen.

Maar als jij je bezighoudt met de vraag waarom het het kappersmeisje wel lukt en de promoverende niet, dan is het denk ik wel goed om naar je eigen houding eerst te kijken.

Slim is niet beter, en het lijkt alsof jij dat wel zo ziet.
Ilovemyshoes, oke dat wil ik best proberen, maar hoe doe je dat?

Ik probeer al zo weinig mogelijk over mezelf te vertellen de 1e paar dates......(dat ik politiek actief ben en vrijwilligerswerk doe naast mijn werk/studie laat ik sowieso altijd al achterwege dat vertel ik eigenlijk nooit).

Dat ik werk en studeer vertel ik ook niet uit mezelf (komt ter sprake als een jongen in het weekend overdag wil afspreken, want colleges zijn op zaterdag).

Punt wat ik wil maken: ik vertel al niet alles over mezelf om dat ik niet "te goed" of arrogant wil overkomen....
Velvet, nee ik zie slim niet als beter, eerder als ballast wat mannen af en toe afschrikt ..."dommere" mensen zijn vaak gelukkiger omdat ze niet over alles constant nadenken...
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 10:21:

Velvet, nee ik zie slim niet als beter, eerder als ballast wat mannen af en toe afschrikt ..."dommere" mensen zijn vaak gelukkiger omdat ze niet over alles constant nadenken...

Ik snap wel wat je bedoelt, en ik herken het ook wel, maar dat je daar mee bezig bent: slim-dom, dat neem je denk ik mee in je houding.

Niet het slimme is het ballast, maar het feit dat je er zo in staat.
Ok, probeer er minder mee bezig te zijn =D, af en toe frustratie is menselijk.....en nu maar weer even aan het werkt....lees straks weer bij!
Misschien heb je (ook) last van discrepantie tussen looks en inhoud. Als een man een lekker, leuk en gezellig lief meisje zoekt, dan is dat wat hij zoekt. Misschien zie jij er zo uit, en dus gaan jullie daten. Maar dan blijk je een goedgebekte promoverende, actieve en zeer zelfverzekerde dame. Niks mis mee (tenzij er waarheid schuilt in de comments hierboven mbt arrogantie en je dates op sollicitatiegesprekken lijken), maar dan moet je gewoon niet met dat soort mannen daten. Probeer eens een ander slag vent.

Mijn vriend was op zoek naar een slimme, goedgebekte actieve vrouw, dus ik hoefde en hoef me geen seconde anders voor te doen dan ik ben (maar ik ben wel lief, kan me kwetsbaar opstellen en praatte niet de hele tijd over mijn twee titels en drukke baan natuurlijk)
En als je dan een relatie krijgt met een van die makkelijk af te schrikken mannen, ga je dan onthullen dat je, oh shock and horror, studeert, werkt en vrijwilligerswerk doet? Dan rennen ze misschien alsnog weg. Misschien moet je maar gewoon wat intelligentere, zelfverzekerder mannen uitkiezen in het vervolg, want wat je noemt vind ik nou niet dermate bijzonder dat ik me kan voorstellen dat iemand daardoor afgeschrikt wordt.
Het klinkt alsof je nogal overtuigd bent van het feit dat die andere meisjes wel succes hebben omdat ze dommer zijn, minder actief etc.

Ik denk zelf dat ze gewoon een paar hele leuke eigenschappen hebben waar die mannen op vallen, die jij niet hebt (naast alle leuke eigenschappen die je wel hebt). En dat het daarom wel succesvol is. Uiteindelijk is het toch een gevoleskwestie. Mannen (en vrouwen) zijn m.i. niet heel bewust bezig met een checklist ofzo. Het gevoel moet goed zitten, en blijkbaar hebben ze dat gevoel niet bij jou.
quote:kalliope1986 schreef op 12 mei 2011 @ 10:20:

Ilovemyshoes, oke dat wil ik best proberen, maar hoe doe je dat?

Ik probeer al zo weinig mogelijk over mezelf te vertellen de 1e paar dates......(dat ik politiek actief ben en vrijwilligerswerk doe naast mijn werk/studie laat ik sowieso altijd al achterwege dat vertel ik eigenlijk nooit).

Dat ik werk en studeer vertel ik ook niet uit mezelf (komt ter sprake als een jongen in het weekend overdag wil afspreken, want colleges zijn op zaterdag).

Punt wat ik wil maken: ik vertel al niet alles over mezelf om dat ik niet "te goed" of arrogant wil overkomen....Ik krijg de indruk dat je dus geforceerd niet jezelf bent uit angst mensen weg te jagen en ondertussen wel een veroordelende houding hebt, omdat je wellicht een tikkeltje arrogant bent
Je komt in je post inderdaad over alsof je jezelf knapper, slimmer, socialer en beter voelt dan anderen. Waar komt dat vandaan? Waarom wil je je zo graag bewijzen?

Verder is het uitermate een afknapper als iemand zo vol is van zichzelf, als zie je eruit 'als een poppetje' en kun je 'over elk onderwerp meepraten'

Ook zijn veel moderne vrouwen zo ontzettend bezig om zichzelf te profileren als een 'moderne zelfstandige vrouw'. Dat is ok tot een bepaalde hoogte.

Een man wilt zich graag ontfermen over zijn vriendin en het is uitermate irritant als je een vrouw hebt die overal zeker van is.

Ik heb het idee dat je een facade hebt, nooit echt jezelf laat zien en ook eens durft uit te komen voor dingen waar je moeite me hebt of niet goed in bent.

Een mooie vrouw is alleen aantrekkelijk als ze 'echt' is en niet een arrogante bimbo die alles wel weet en zichzelf niet is.

Elke man loopt daar gillend van weg.

Hoop dat je hier iets mee kan.
Ik krijg ook wel het gevoel dat je erg bezig bent met "hoe kom ik over". Dingen bewust niet vertellen etc. Analyseer het eens niet zo, en heb gewoon een leuke date! Mannen voelen het heus wel aan als je krampachtig bezig bent, zelfs al kunnen ze het niet benoemen. Dikke kans dat het daarom steeds niks wordt...
Dat het altijd bij de eerste (twee) dates blijft heeft dan toch wel te maken met hoe je je opstelt. Voor hetzelfde geldt heb je een irritant trekje, een irritant lachje, ben je te zelfingenomen etc etc.
quote:Rik78 schreef op 12 mei 2011 @ 10:31:

Je komt in je post inderdaad over alsof je jezelf knapper, slimmer, socialer en beter voelt dan anderen. Waar komt dat vandaan? Waarom wil je je zo graag bewijzen?

Verder is het uitermate een afknapper als iemand zo vol is van zichzelf, als zie je eruit 'als een poppetje' en kun je 'over elk onderwerp meepraten'

Ook zijn veel moderne vrouwen zo ontzettend bezig om zichzelf te profileren als een 'moderne zelfstandige vrouw'. Dat is ok tot een bepaalde hoogte.

Een man wilt zich graag ontfermen over zijn vriendin en het is uitermate irritant als je een vrouw hebt die overal zeker van is.

Ik heb het idee dat je een facade hebt, nooit echt jezelf laat zien en ook eens durft uit te komen voor dingen waar je moeite me hebt of niet goed in bent.

Een mooie vrouw is alleen aantrekkelijk als ze 'echt' is en niet een arrogante bimbo die alles wel weet en zichzelf niet is.

Elke man loopt daar gillend van weg.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Rik, dit zijn woorden die ik zelf niet zo benoem, maar die ik van vrienden/kennissen/collega's krijg te horen....

Maar wat ik vet druk, dat punt zal ik eens meenemen, dat ik een ramp ben ik dansen, ontzettend dyslextisch ben en een kluns schuif ik nooit achter stoelen of banken!
quote:Mlle_j schreef op 12 mei 2011 @ 10:28:

Misschien heb je (ook) last van discrepantie tussen looks en inhoud. Als een man een lekker, leuk en gezellig lief meisje zoekt, dan is dat wat hij zoekt. Misschien zie jij er zo uit, en dus gaan jullie daten. Maar dan blijk je een goedgebekte promoverende, actieve en zeer zelfverzekerde dame. Niks mis mee (tenzij er waarheid schuilt in de comments hierboven mbt arrogantie en je dates op sollicitatiegesprekken lijken), maar dan moet je gewoon niet met dat soort mannen daten. Probeer eens een ander slag vent.

Mijn vriend was op zoek naar een slimme, goedgebekte actieve vrouw, dus ik hoefde en hoef me geen seconde anders voor te doen dan ik ben (maar ik ben wel lief, kan me kwetsbaar opstellen en praatte niet de hele tijd over mijn twee titels en drukke baan natuurlijk)Kwestbaar opstellen is niet mijn sterkste kant daar werk ik aan en over mijn baan/studie probeer ik het zo min mogelijk te hebben, alleen uitleggen wat ik doe meestal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven