Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 10:42:

"Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden."

Deze zin viel me op en al helemaal in de context van je vorige topic. Het is denigrerend naar andere forummers maar wat vooral opvalt is dat jíj wil bepalen hoe er gereageerd moet worden op je situatie. De kracht van een forum is juist dat mensen ook onderling van mening verschillen en misschien is niet iedere argumentatie even sterk of vindt jij dat er te weinig argumentatie is maar sommige mensen hebben principes, voelen niet de behoefte om te lamenteren over hun mening of kunnen hun mening minder goed onder woorden brengen. De sfeer van een topic wordt niet bepaald door de TO maar vaker door het onderwerp.

In het begin kwam je nog weg met "het maar een week geleden" maar het duurt al weken

Joh, na een huwelijk van hoeveel jaar(?) moet je het echt wel binnen 3 weken allemaal duidelijk op een rij hebben, anders stel je het forum teleur

quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 10:42:en het is jouw redenering die star is en niet die van forummers. Ik heb het al eerder gezegd, je hebt je podium om "gezien" te worden gevonden en je bent niet van plan om daar vanaf te stappen. Alles draait om hoe jíj het wil, een machtig wapen wat je in de schoot is geworpen door je man. Jij bepaalt het tempo en je man en kinderen lopen op hete kolen en jij wikt en weegt en laat ze als poppen dansen. Je verbergt je achter welwillendheid en bedachtzaamheid met de juiste dosis pijn en verdriet terwijl je weet dat je man nog steeds meeleest.

Je anonieme podia ( praatgroepen en het forum), het weghouden van vrienden en familie, is allemaal in het belang van .......? Wees eerlijk,het is alleen maar in jouw belang. Als je familie het zou weten dan zouden je kinderen iemand hebben om hun zorgen mee te delen maar nu zitten ze in een isolement waarin ze maar moeten wachten wanneer en of hun wereld gaat instorten.

Jij hebt echt heel andere dingen gelezen in het vorige topic dan ik. TO laat haar kinderen er buiten, helemaal. De kinderen lopen dus niet op hete kolen en al helemaal niet te dansen als poppen op wat zj zou willen. Ik vind jouw manier van schrijven echt een beetje stemmingmakerij worden.

Kinderen in een isolement? Heeft TO ze verboden met familie of vrienden te praten ofzo? Ik lees nergens iets wat daar ook maar op lijkt

Je hebt maling dat je man vouwen uitbuit door zijn hoerenloperij, hij moet gewoon nu doen wat jij wil, en ongewenste antwoorden over de app worden hier gecoacht zodat hij die vergissing niet weer maakt. Zijn straf is therapie en leren om door het stof te gaan voor jou. Je bent systematisch doof voor iedereen die kritisch is naar jou en reageert met bloemetjes op reacties die je roemen in krachtig en liefdevol gedrag. Imho heb je je weten te ontwikkelen tot een vaardig manipulator die totaal voorbij gaat aan de behoeften en het leed van je kinderen.Ohja, nog meer stemmingsmakerij. Dus een TO die kritisch is moet dit soort posts serieus nemen?

"Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden."

Deze zin viel me op en al helemaal in de context van je vorige topic. Het is denigrerend naar andere forummers maar wat vooral opvalt is dat jíj wil bepalen hoe er gereageerd moet worden op je situatie. De kracht van een forum is juist dat mensen ook onderling van mening verschillen en misschien is niet iedere argumentatie even sterk of vindt jij dat er te weinig argumentatie is maar sommige mensen hebben principes, voelen niet de behoefte om te lamenteren over hun mening of kunnen hun mening minder goed onder woorden brengen. De sfeer van een topic wordt niet bepaald door de TO maar vaker door het onderwerp.

Wat een keiharde en empathieloze reactie zeg. bah. Wat is nou denigrerend aan haar opmerking ? Ik heb al posts voorbij zien komen waar ze wordt uitgemaakt voor leugenaar, er werd gezegd dat ze maar een lekkere pik moest opzoeken, en meer van dat soort schandalige reacties. Ervan uitgaande dat TO een groot probleem heeft, en in shock zit, zijn dat niet de opmerkingen waar je wat mee kunt of op zit te wachten. Dus haar vraag vind ik heel normaal en netjes, ze vraagt vriendelijk en voorzichtig om aardig te blijven, ook al ben je het niet met haar eens. Ze zegt niet dat je geen andere mening mag hebben, die conclusie trek jij uit dat zinnetje maar dat staat er helemaal niet. Geen idee waar je dat vandaan haalt. Je verdraait de boel een beetje

In het begin kwam je nog weg met "het maar een week geleden" maar het duurt al weken en het is jouw redenering die star is en niet die van forummers.

Wie ben jij om te bepalen hoe lang iemand in shock mag blijven ?? Of als ze niet in shock is, het mag proberen om haar relatie te redden die ondanks alles haar nog wat waard is? Waar kwam ze mee weg eigenlijk in jouw ogen ? En de forummers ? Sinds wanneer ben jij spreekbuis voor de viva forummers ? Heb ik een verkiezing gemist ofzo ? Ik begrijp TO helemaal dus hou het bij jezelf en maak je niet sterker door mensen erbij te halen die je niet eens kent, en dan alleen die mensen die het met jou eens zijn en ze dan " de forummers" te noemen.

Ik heb het al eerder gezegd, je hebt je podium om "gezien" te worden gevonden en je bent niet van plan om daar vanaf te stappen. Alles draait om hoe jíj het wil, een machtig wapen wat je in de schoot is geworpen door je man. Jij bepaalt het tempo en je man en kinderen lopen op hete kolen en jij wikt en weegt en laat ze als poppen dansen. Je verbergt je achter welwillendheid en bedachtzaamheid met de juiste dosis pijn en verdriet terwijl je weet dat je man nog steeds meeleest.

Volgens mij heeft haar man een bom onder haar huwelijk gelegd. En probeert TO met man en macht te voorkomen dat die ontploft, o.a. in het belang van haar kinderen. Wellicht ook in haar eigen belang en ook daar is niks mis mee maar een vrije keuze. En wat bedoel je precies met " de juiste dosis pijn en verdriet " ? Bestaat dat ? En hoe kom jij erbij dat ze zich ergens achter verbergt ??

Je anonieme podia ( praatgroepen en het forum), het weghouden van vrienden en familie, is allemaal in het belang van .......? Wees eerlijk,het is alleen maar in jouw belang. Ja, dit heet hulp zoeken. wat is daar mis mee ?

Als je familie het zou weten dan zouden je kinderen iemand hebben om hun zorgen mee te delen maar nu zitten ze in een isolement waarin ze maar moeten wachten wanneer en of hun wereld gaat instorten. Welke zorgen hebben de kinderen nu anders dan dat het even niet goed gaat ? iets wat bij heel veel gezinnen af en toe voorkomt. is het zo vreemd dat je je kinderen wil beschermen van echt verdriet als nog niet zeker is dat dat gaat gebeuren ?

Je hebt maling dat je man vouwen uitbuit door zijn hoerenloperij, hij moet gewoon nu doen wat jij wil, en ongewenste antwoorden over de app worden hier gecoacht zodat hij die vergissing niet weer maakt. Zijn straf is therapie en leren om door het stof te gaan voor jou. Je bent systematisch doof voor iedereen die kritisch is naar jou en reageert met bloemetjes op reacties die je roemen in krachtig en liefdevol gedrag. Imho heb je je weten te ontwikkelen tot een vaardig manipulator die totaal voorbij gaat aan de behoeften en het leed van je kinderen.Volkomen gebrek aan empathie. Verder schieten woorden me echt tekort bij zo'n harteloze veroordelende opmerking. Werkelijk ongelofelijk dat je dit niet alleen denkt maar ook nog opschrijft

Zou ik zo aangesproken willen worden op een forum? Ik zou het niet leuk vinden, ik zou een hekel hebben aan de schrijver Dat dacht ik al, zoals de waard is enzovoorts maar ik zou er wel over nadenken TO denkt niet na denk je over de opmerkingen hier ? Hoe kom je daar bij ? Omdat ze niet doet wat jij zou doen, maar meer aansluiting voelt bij mensen die net als zij zouden vechten voor zo'n huwelijk ?

of mijn wensen niet inderdaad boven die van mijn kinderen gaan " hoe weet jij wat haar kinderen wensen ?? , is een man die vrouwen uitbuit niet intrinsiek ziekelijk Volgens mij is TO tot de conclusie gekomen dat hij inderdaad ziek is en daarom zoeken ze hulp en laat ze hem, ondanks alles, niet als een baksteen vallen. en ben ik niet volledig uit het oog verloren dat de basis van mijn waarden belangrijker is dan 20 jaar huwelijk. Volgens mij wordt het verdriet en de twijfeling juist hierdoor veroorzaakt.Als er iemand hier is die zijn wil wil doordrijven en TO In een hoek duwt als TO niet doet wat hij of zij zou doen, ben jij het. Wat een veroordelende, empathieloze reactie. Je haalt er dingen bij die je niet kunt weten en je verdraait de feiten. Over manipulatie gesproken. Wat je feitelijk doet is TO vreselijk proberen te kwetsen, waarschijnlijk met de goede bedoeling haar wakker te schudden omdat jij dat nodig vindt.
quote:Deadpool schreef op 13 mei 2016 @ 14:28:

Ik zit zelf 1000x liever op een klein kutflatje zonder wormvormig aanhangsel slappe zak vent dan dat ik mijn trots zo te grabbel zou gooien. En zwak gejank / zwelgje gedrag is ook zo sexy als een croc slipper.

En dan het kinderen verhaal. Noem me een rare maar nu ik zelf zwanger ben en zie wat het allemaal inhoudt (en dan moet ik nog bevallen kan je nagaan) krijg ik alleen maar sterker zo'n gevoel van 'als ik ooit zo schoftelijk bedonderd zou worden ben ik weg'. Want als iemand de vrouw die zijn vlees en bloed heeft gedragen zo wenst te behandelen dan zou ik me daar echt veelste goed voor vinden. Snel wordt er dan geroepen 'ja daar zijn de kinderen de dupe van' en ja dat is heel spijtig maar is dat had die leugenaar dan toch eerder moeten bedenken? En dat ie verders een leuke papa is mag hij dan tijdens zijn dagen laten zien aan zijn kids. Dat betekent nog niet dat ik er een minuut langer mee onder 1 dak wil zitten en zijn onderbroeken ga wassen. Weet je waar een kind wat aan heeft? Aan een sterke vrouw, een moeder. Die laat zien dat je geen deurmat hoeft te zijn om ze een leuke jeugd te geven.

Moet jij eens opletten als je wel in het 'kutflatje' moet, en je struint wat weggeefhoeken af of doet een oproepje binnen je familie/vrienden hoe snel je huis weer volstaat met spulletjes en je door kan. Ook zal hij kinderbijslag en alimentatie e.d. moeten betalen en meebetalen aan de kosten van de kinderen zoals schoolspullen. Echt ik zou zwaar de neiging krijgen om te roepen 'voor elke rooie cent die jij uitgeeft aan je huilie therapie wil ik er een om lekker te winkelen of naar de sauna te gaan'. Want zijn gedrag wordt beloond van hier tot gunder (och gossie wat zielig, overspannen, koetsjie koetsjie op zijn werk). En jij dealt er maar mee.

Ga nou eens uitrekenen wat die snollen hem al gekost hebben. Er van uitgaande dat zijn cijfers kloppen (wat ik echt niet geloof maar dat is een tweede) en wat jullie gezin van dat geld had kunnen doen. Jullie rijden in een oude rammelbak maar hij heeft wél geld DAAR voor over. Dat zou ik echt niet te verkroppen vinden. Elke keer als je wat laat liggen want 'te duur' was dat geld wat je bespaart wel goed genoeg zodat hij een of andere spleet kon neuken.

Ik zal nu wel een standaard antwoord krijgen 'dat dit niet de gewenste reacties op je topic zijn' maar dammit woman, waar is je zelfrespect!?+100!
quote:merel66 schreef op 13 mei 2016 @ 21:56:

[...]

Als er iemand hier is die zijn wil wil doordrijven en TO In een hoek duwt als TO niet doet wat hij of zij zou doen, ben jij het.

Zoooo niet waar. Er wordt juist aan alle kanten gepusht dat TO weg moet gaan bij haar man.

Geronimo zegt - terecht - dat als je door wilt, en daar lijkt het op als iedereen in therapie gaat en praatgroepen gaat doen en zo, geef het dan ook een echte kans.

Wat een veroordelende, empathieloze reactie. Je haalt er dingen bij die je niet kunt weten en je verdraait de feiten.

geinig wel. Er zijn talloze postingen geweest met wat voor type man TO's man is en hoe hij denkt en handelt. Net nog een enorm gevalletje projectie met " ik denk dat TO dit type vrouw is die zus en zo doet en denkt en uitgeprobeerd heeft " en daar lees jij dan overheen of zo?

Over manipulatie gesproken. Wat je feitelijk doet is TO vreselijk proberen te kwetsen, waarschijnlijk met de goede bedoeling haar wakker te schudden omdat jij dat nodig vindt.Iedereen die zegt wat TO zou moeten doen die manipuleert.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Overigens zeg ik niet dat je binnen 3 weken al volledig moet hebben uitgestippeld wat je wel wil in zo'n situatie. Dat kost tijd. Maar toestaan dat je man hier nu weer bakken met geld tegenaan gooit en de overspannen ziel uithangt op z'n werk is het andere uiterste.

@Aaannne de kinderen weten dat er iets speelt. Hoe klein of inmiddels gigantisch groot dit in hun hoofden is zullen zowel wij als Zeeland in dit stadium niet weten. Maar ik hoor wel vaker dat kinderen VEEL meer meekrijgen dan wat de ouders denken. En dat kinderen zich niet druk maken omdat het kan gebeuren dat er weleens iets niet goed gaat daar zou ik ook maar niet zo snel op hopen. Juist kinderen zijn gevoelig voor spanning en sfeer in huis en kunnen zich daar heel machteloos onder voelen. Kinderen kunnen zich groot houden uit angst voor scheiding of verdere escalatie tussen papa en mama.

Ze krijgen hier hoe dan ook wat van mee daar kun je de donder op zeggen.
Ja, ik ontken ook niet dat ze iets meekrijgen. Maar Geronimo schrijft dat TO haar kinderen als poppen laat dansen, op hete kolen lopen en in een isolement laat (door op het forum te posten).

Ten eerste doet TO de kinderen niet aan, als iemand de kinderen iets heeft aangedaan is hij het. Ten tweede denk ik dat het voor de kinderen er niet fijner en beter op wordt als ze hen haarfijn zou uitleggen wat er allemaal speelt. En ten derde is dat isolement helemaal uit de lucht gegrepen.

Dat de kinderen iets meekrijgen wil niet zeggen dat TO de kinderen allemaal dingen aandoet, zoals Geronimo schrijft.
Ik denk niet dat de kinderen hoeven weten dat hij naar de hoeren gaat maar als ze bij hem blijft en dit resulteert in maandenlange spanningen dan denk ik wel dat de kinderen daar nadelige gevolgen van ondervinden.

En ja ik geef toe met alle dingen die ik nu gelezen heb snap ik echt niet dat ze dit huwelijk nog wil redden en vraag ik me af hoe je ooit weer normaal tegen elkaar kan doen na zoiets groots. Maar goed mijn verbazing hoeft niet TO'S maatstaf te zijn. Maar dan ben ik het wel met geronimo eens. Of je knokt ervoor of je gaat uit elkaar. Niet dit wat er nu gaande is. En zeker niet als dit in verhouding tot het gezins budget nog meer geld op gaat slokken. Alhoewel dat geld ging eerst naar de hoeren dus Zeeland man kan het vast wel missen. Want die 25x is volgens mij echt een fictief getal anders noem je iets geen verslaving.
quote:merel66 schreef op 13 mei 2016 @ 21:56:

[...]

Als er iemand hier is die zijn wil wil doordrijven en TO In een hoek duwt als TO niet doet wat hij of zij zou doen, ben jij het. Wat een veroordelende, empathieloze reactie. Je haalt er dingen bij die je niet kunt weten en je verdraait de feiten. Over manipulatie gesproken. Wat je feitelijk doet is TO vreselijk proberen te kwetsen, waarschijnlijk met de goede bedoeling haar wakker te schudden omdat jij dat nodig vindt.Ik snap je, jouw empathie ligt bij TO en die van mij bij de kinderen. Ik heb daar een zeer eenvoudige redenering voor, kinderen hebben geen keuze en volwassenen wel. De oudste wil zijn moeder troosten en ze hebben al aan hun kinderen verteld dat ze problemen hebben. Als volwassene kun je zoiets in een context plaatsen, een kind geen context, die associëren problemen met een echtscheiding. De kinderen kunnen met niemand praten want niemand weet van de problemen dus niemand kan tegen de kinderen zeggen "wat rot dat papa en mama nu even problemen hebben, hoe voelt dat voor je? " Ik heb gezegd dat 3 weken voor een volwassene niet lang is maar voor een kind is die tijd oneindig, sterker een week is al heel lang. Heb je enig idee hoe het leven van een prostituee is, dat hun paspoort en geld afgepakt wordt, dat ze vaak onder valse voorwendselen naar Nederland worden gehaald en net zo lang mishandeld worden tot ze maar doen wat ze moeten doen. Dat vrouwen die voor weinig geld geprostitueerd worden vaak 20/25 klanten per dag moeten afwerken om het benodigde bedrag binnen te halen, elke dag, jaar in jaar uit. Iedere vrouw met een normaal verstand zou moeten walgen van een man die actief meewerkt aan die industrie maar nee hoor, hij heeft ook leuke kanten. Hoe lang moet je nadenken over getrouwd blijven met een vrouwenmishandelaar want dat is hij. Ja, het is rot wat TO is overkomen en dat gun je je ergste vijand niet maar ik heb weinig empathie voor mensen die dit soort praktijken in de prostitutie door de vingers zien.
quote:Deadpool schreef op 13 mei 2016 @ 22:22:

......

Maar dan ben ik het wel met geronimo eens. Of je knokt ervoor of je gaat uit elkaar. Niet dit wat er nu gaande is.

......

Of je knokt er voor - is dat niet wat TO voorlopig doet, tot ze er uit is of ze het waard vind?

Ik vind het heel normaal om niet direct op de dag of week zelf een besluit te nemen uit elkaar te gaan. Voor de kinderen zou het natuurlijk fijner zijn als er niets was gebeurd. En ja, maandenlange spanning is vast schadelijk. Maar als je 'even' scheidt, dan heb je ook wel 'even' maandenlange spanningen hoor. Niet zo dat het aan of uit is en alleen zoals het nu gaat lang duurt.

In principe lijkt het me, in de situatie zoals die is, voor de kinderen het fijnst als het goed komt, als - zonder spanningen - vader en moeder bij elkaar blijven. Of dat realistisch is betwijfel ik in dit geval ook. En je moet het ook niet koste wat kost zo willen oplossen denk ik. Maar het is niet per se zo dat scheiden beter is voor kinderen 'omdat ze anders last van spanningen hebben'.

Maar het is gewoon echt niet zo dat TO haar kinderen wat aandoet, omdat ze niet direct een beslissing neemt om te gaan scheiden. Of als het knokken nog geen resultaat heeft opgeleverd in 3 weken.

TO doet haar kinderen niets aan, dat is het voornaamste waar ik tegen ageer.

Ik weet heb er niet zo'n mening over of ze wel of niet goed omgaat met het wel of niet vertellen aan anderen, of ze wel of niet de goede dingen onderzoekt etc. Dat moet ze volgens mij op haar manier doen. Maar wat ik bestrijden wil, is dat zij haar kinderen dingen aan doet. Ze doet haar uiterste best om te zorgen dat de kinderen hier zo min mogelijk last van hebben. Van iets dat zij niet veroorzaakt heeft.
quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 22:30:

[...] niemand kan tegen de kinderen zeggen "wat rot dat papa en mama nu even problemen hebben, hoe voelt dat voor je? " Ik heb gezegd dat 3 weken voor een volwassene niet lang is maar voor een kind is die tijd oneindig, sterker een week is al heel lang.Ja, ok, dat is wel waar. Zo klink je heel anders.
quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 22:30:

[...]

Ik snap je, jouw empathie ligt bij TO en die van mij bij de kinderen. Ik heb daar een zeer eenvoudige redenering voor, kinderen hebben geen keuze en volwassenen wel. De oudste wil zijn moeder troosten en ze hebben al aan hun kinderen verteld dat ze problemen hebben. Als volwassene kun je zoiets in een context plaatsen, een kind geen context, die associëren problemen met een echtscheiding. De kinderen kunnen met niemand praten want niemand weet van de problemen dus niemand kan tegen de kinderen zeggen "wat rot dat papa en mama nu even problemen hebben, hoe voelt dat voor je? " Ik heb gezegd dat 3 weken voor een volwassene niet lang is maar voor een kind is die tijd oneindig, sterker een week is al heel lang. Heb je enig idee hoe het leven van een prostituee is, dat hun paspoort en geld afgepakt wordt, dat ze vaak onder valse voorwendselen naar Nederland worden gehaald en net zo lang mishandeld worden tot ze maar doen wat ze moeten doen. Dat vrouwen die voor weinig geld geprostitueerd worden vaak 20/25 klanten per dag moeten afwerken om het benodigde bedrag binnen te halen, elke dag, jaar in jaar uit. Iedere vrouw met een normaal verstand zou moeten walgen van een man die actief meewerkt aan die industrie maar nee hoor, hij heeft ook leuke kanten. Hoe lang moet je nadenken over getrouwd blijven met een vrouwenmishandelaar want dat is hij. Ja, het is rot wat TO is overkomen en dat gun je je ergste vijand niet maar ik heb weinig empathie voor mensen die dit soort praktijken in de prostitutie door de vingers zien.

Ja mijn empathie ligt bij TO. Dat betekent niet dat ik het eens ben met haar keuze, maar ik begrijp wel dat ze worstelt.

Maar mijn oordeel is niet "het juiste". Het zou mijn keuze zijn, en die van TO kan om wat voor reden dan ook anders zijn. Ook jij mag een andere mening hebben, ik vind je alleen heel hard en je houdt je niet aan de feiten. Zo zijn er overigens ook prostituees die het uit vrije wil doen en jij kunt niet beoordelen of de man van TO de vrouwen uit jouw voorbeeld heeft gebruikt of vrouwen die het uit vrije wil deden. Vergeet niet, het is een legaal beroep in Nederland en ik denk daarom dat veel mannen niet eens stil staan bij het feit dat die wereld zoveel leed met zich mee brengt. Want dat ben ik zeker met jou eens.
Jongens/meiden, een beetje vreemd dat Zeeland een nieuw topic heeft geopend en niet meer reageert? Of ben ik de enige die dit opvalt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 22:03:

[...]

Iedereen die zegt wat TO zou moeten doen die manipuleert.Nee hoor. Manipulatie is niet hetzelfde als advies geven, of zeggen wat jij zelf zou doen. Twee heel verschillende dingen.
quote:Geronimo2 schreef op 13 mei 2016 @ 12:21:

[...]

M.i. niet. Manipuleren is een uitweg die we allemaal snel vinden als de zaken niet gaan zoals we willen en druk willen uitoefenen op de uitkomst. De vaardigheid zit hem in het passief agressieve gedrag naar haar man en op het forum. Ze weet dondersgoed dat hij nog meeleest en gebruikt het heel handig om hem op die manier te instrueren naar gewenst gedrag, ze klaagt over zijn gedrag maar geeft niet aan of ze wel of niet richting scheiding denkt maar laat het keurig in het midden hangen zodat haar man daar niet uit kan lezen of hij wel of geen kans maakt. Ik zou daar totaal geen moeite mee hebben als ze haar kinderen niet zou meeslepen in dit spel. TO is echt niet eerste of de laatste moeder/vader, die de kinderen gebruikt als een pion om haar zin te krijgen of de partner te straffen, maar TO is slim, als ze dat zo zou neerzetten kotst iedereen haar uit maar als je zegt dat je omwille van de kinderen het een kans wil geven wordt het getolereerd. Je moet wel heel rare familie en vrienden hebben als je denkt dat die tegen de kinderen zeggen: "nou, dat is niet zo best hè dat papa al 20 jaar naar de hoeren gaat". En mocht dat om wat voor manier wel gebeuren dan kan je samen een heel goed gesprek hebben met de kinderen en uitleggen dat het desnoods een ziekte is waarom papa dat heeft gedaan maar iedere weg om het de kinderen makkelijker te maken wordt afgekapt onder het mom van bescherming van hun beeld van papa. Reken maar dat die kinderen zich vreselijk eenzaam voelen in hun eigen problematiek en nog steeds is er begrip voor haar "pad" naar begrip en antwoorden. Ik kan er niets aan doen maar Elle heeft meer verstand wat dat betreft, je pad vinden doe je maar in je eigen tijd, dat is een luxe die je je niet kan permitteren als je kinderen hebt.Helemaal eens.
quote:merel66 schreef op 13 mei 2016 @ 22:54:

[...]

Nee hoor. Manipulatie is niet hetzelfde als advies geven, of zeggen wat jij zelf zou doen. Twee heel verschillende dingen.Alle woorden er om heen ( die laffe zak, die ruggengraatloze man , waar is je eigenwaarde ) maken het manipulatief.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 23:07:

[...]

Alle woorden er om heen ( die laffe zak, die ruggengraatloze man , waar is je eigenwaarde ) maken het manipulatief.

vindik niet. Dat zijn meningen en/of oordelen. Die duidelijk zijn en die ze ook naast zich neer kan leggen. Manipuleren is mi veel subtieler en indirecter.

Maar ze is volwassen. En ze vraagt zelf om meningen.
quote:merel66 schreef op 13 mei 2016 @ 22:54:

[...]

Nee hoor. Manipulatie is niet hetzelfde als advies geven, of zeggen wat jij zelf zou doen. Twee heel verschillende dingen.beide zijn manipulatief. Je wilt een ander aanzetten tot iets
quote:rrinkje schreef op 13 mei 2016 @ 23:14:

[...]

. En ze vraagt zelf om meningen.

Nee, hoor.

Lees nog even de openingspost.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 23:07:

[...]

Alle woorden er om heen ( die laffe zak, die ruggengraatloze man , waar is je eigenwaarde ) maken het manipulatief.Ja dat is zeker waar. De emoties lopen ook regelmatig erg op in dit topic valt me op.
quote:Annapicobella schreef op 13 mei 2016 @ 20:28:

Mij valt het op dat TO weet dat haar man in staat is om jarenlang te liegen tegen haar, maar dat ze hem nu wel gelooft als hij zegt dat hij

- naar een lotgenotengroep is geweest

- naar een kliniek gaat.

Ik zou helemaal niets meer geloven van wat hij me zegt en alles scharen onder "aha...hij kan nu geoorloofd even weg zijn".

Jij 'mag' en kan helemaal niets. En gunt jezelf helemaal niets. Je schikt je morrend in je rol. Vooral morrend. Alle hulp is er voor de dader en TO, het slachtoffer, moet het maar uitzoeken. Ook de man van TO vindt dit kennelijk normaal.

En weten dat hij meeleest en dan toch maar blijven schrijven, want ook daarin gelooft TO dat hij doet wat hij zegt; hij leest niet meer mee.

Verder, wat ik ook al eerder las en me opviel; TO schrijft dat ze nog net geld hebben om hun oude barrel te repareren, terwijl manlief kennelijk flink wat geld heeft uitgegeven aan zijn hobby door de jaren heen. Ga eens voor de grap een rekensommetje maken.

Wat kost een hoer nog tegenwoordig? Ik had ook even op die site die de man van TO gebruikt gekeken uit nieuwsgierigheid. Die achter de ramen zullen wat duurder zijn (rond de 70 euro) maar op straat kun je voor 30 euro al een behoorlijk all-in pakket krijgen.

En dat het ook heel 'normaal' wordt gevonden dat hij geen hulp zoekt via de normale kanalen - en ja dan maar even op een wachtlijst - , maar naar een duur particulier instituut wil. En gaat. Volgens eigen zeggen.

Partner van TO krijgt ambulante zorg en dit wordt volledig vergoed.

Nog steeds teveel losse eindjes voor mij.Die antwoorden kan ik je geven. De rest is voor mij ook nog steeds iets waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek.
Er zijn hier een aantal mensen die niet weten wat het woordje 'manipulatief' betekent. Die denken dat dit een heel vies woord is ofzo. Sowieso ligt dat woord hier op het forum altijd een beetje gevoelig. Terwijl we allemaal weleens manipulatief zijn. Maar dan zal ik wel weer voor mezelf moeten spreken zeker.
Dubbel
TO is inderdaad off... Weet niet wat dat betekent ... Of ze heeft n besluit genomen, of ze hoort niet wat ze horen "wil"
Misschien heeft ze een drukke dag gehad. Het is ook nooit goed. Eerst schreef ze te intensief en was dat te verdacht. Nu is het een uurtje of 9 geleden dat ze iets gestuurd heeft en is dacht ineens verdacht.
Of ze wordt hier ook gekwetst en kan ze dat niet erbij hebben ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven