Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:netwakker schreef op 14 mei 2016 @ 01:29:

O ja; wilde ook nog even kwijt dat de Hoeren die we hier hebben zeeeer streng gecontroleerd worden en de meerderheid gewoon vrijwillig haar legale baan uitvoert. Bron; dezondares. Blogspot.nl onder andere en via mijn werk.Dat is het gereguleerde circuit en zelfs in het gereguleerde circuit is het de meerderheid, en de minderheid dan? Die minderheid daar kan jij blijkbaar makkelijk overheen stappen, de hel die deze vrouwen dag in dag uit moeten doorstaan. Voor hun voelt elke klant als een verkrachting maar joh, wat maakt het uit, de meerderheid doet het toch vrijwillig. Onbegrijpelijk dat je het uit je toetsenbord krijgt en dan verwijt je mij dat ik hard ben? De prostitutie buiten het gereguleerde circuit is vele malen groter en wordt bevolkt door slachtoffers van loverboys en buitenlandse meiden die ten prooi zijn gevallen aan mensenhandelaars, maar joh, misschien bezocht ie deze niet. Ik kan echt niet begrijpen hoe je de mishandeling van al die vrouwen een beetje probeert goed te praten om TO te ontzien.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:12:

[...]

Eh.. ja. Dat moet gemeld worden. Dagelijks. Ik heb dagelijks de behoefte om het hardop uit te spreken. Omdat ik dagelijks die pijn, verwarring ervaar. Dat is niet weg met een keer benoemen.

En, ja, graag de volledige waarheid boven tafel. Nu. En niet over een paar maanden nog een 'vergeten' stukje.Ik denk dat als jullie bezig zijn met " helen " je dit kunt zien als dagelijks aan een korstje krabbelen zodat het open blijft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:12:

[...]

Eh.. ja. Dat moet gemeld worden. Dagelijks. Ik heb dagelijks de behoefte om het hardop uit te spreken. Omdat ik dagelijks die pijn, verwarring ervaar. Dat is niet weg met een keer benoemen.

En, ja, graag de volledige waarheid boven tafel. Nu. En niet over een paar maanden nog een 'vergeten' stukje.

Lijkt mij volstrekt normaal en logisch.

Zodra de pijn en de verwarring zakken hoef je ook minder te delen. Jij deelt nu gewoon waar je mee bezig bent en wat er in je omgaat. Lijkt mij een voorwaarde voor een mogelijke herstart: delen wat je bezig houdt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nah, het elke dag benoemen brengt je denk ik niet zoveel verder.
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 10:09:

Zeeland,

In de OP schrijf je dat je op zoek bent naar een gespreksgroep van lotgenoten. Daar heb je het eigenlijk al vanaf het begin over.

Je schrijft dat je niks religieloos kunt vinden.

Maar de peut waar je geweest was en waar je tevreden over was heeft je toch uitgenodigd voor zo'n groep? Wat houd je tegen?Ja, klopt! Dat was ook een kundige vrouw. Ik heb haar een email gestuurd met een aantal aanvullende vragen (met als bedoeling dat ik daarna die weg zou inslaan). Helaas kreeg ik als reactie op deze mail te horen dat hier vrij hoge kosten aan verbonden waren. Ik ging er vanuit dat het om een lotgenotencontact ging, en daarom kosten vrij (of kleine bijdrage) zou zijn. Dat viel nogal tegen. Opgeteld (grote afstand, moeten liegen naar de jongens, duur, en het feit dat ze dit niet meteen al gezegd had, ) heeft er voor gezorgd dat ik het toch niet ga doen.
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 10:17:

[...]

Zodra de pijn en de verwarring zakken hoef je ook minder te delen. Jij deelt nu gewoon waar je mee bezig bent en wat er in je omgaat. Lijkt mij een voorwaarde voor een mogelijke herstart: delen wat je bezig houdt.delen is goed. Maar delen met de oorzaak van je verdriet is dat niet. Hij voelt zich gemangeld en zij blijft hem erop wijzen dat hij slecht is terwijl hij het nooit meer kan goedmaken. zo wordt delen een onderdeel van een machtsstrijd.
quote:S-Meds schreef op 14 mei 2016 @ 10:25:

[...]

delen is goed. Maar delen met de oorzaak van je verdriet is dat niet. Hij voelt zich gemangeld en zij blijft hem erop wijzen dat hij slecht is terwijl hij het nooit meer kan goedmaken. zo wordt delen een onderdeel van een machtsstrijd.Inderdaad. Dat gaat een punt van irritatie worden.
quote:netwakker schreef op 14 mei 2016 @ 01:29:

O ja; wilde ook nog even kwijt dat de Hoeren die we hier hebben zeeeer streng gecontroleerd worden en de meerderheid gewoon vrijwillig haar legale baan uitvoert. Bron; dezondares. Blogspot.nl onder andere en via mijn werk.

Ik wil niet gaan hangen in de hoerendiscussie wel/niet keuze en vrij.

Ik kan je alleen vertellen dat ik uit ervaring weet dat het heel makkelijk is om bij de controlerende instanties en hulpverleners weg te blijven als je daar liever onder de radar blijft.

En je er fijntjes op wijzen dat er weinig (niet: géén) vrouwen zijn die boeken en blogs en weetikwat schrijven over hun levensdroom die uitgekomen is toen ze de unieke kans kregen om dit fantastische beroep (laten we eerlijk zijn: de hobby van veel mensen) uit mochten gaan voeren. Weinig ouders die opscheppen over de carrière van hun dochter, weinig bejaarde vrouwen die met weemoed verhalen over die goede oude tijd in de prostitutie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 mei 2016 @ 10:16:

[...]

Ik denk dat als jullie bezig zijn met " helen " je dit kunt zien als dagelijks aan een korstje krabbelen zodat het open blijft.

En het er maar niet meer over hebben zorgt dat het korstje sneller dichtgaat en geneest?

Ik hou het nog even 'open' zodat alle pus eruit kan. Laat het maar even etteren. Laatste fase zal idd een korstje zijn.
quote:sofietje83 schreef op 14 mei 2016 @ 10:26:

[...]

Inderdaad. Dat gaat een punt van irritatie worden.eerder een wurgkoord dat langzaam aangetrokken wordt.
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 10:17:

[...]

Zodra de pijn en de verwarring zakken hoef je ook minder te delen. Jij deelt nu gewoon waar je mee bezig bent en wat er in je omgaat. Lijkt mij een voorwaarde voor een mogelijke herstart: delen wat je bezig houdt.Ja! Dit.
Netwakker, leuke blog. Ze schrijft leuk en zet me wel aan het denken.

Hoe dan ook, iedereen heeft een andere definitie van dwang / gedwongen prostitutie. Als je uit het Oostblok hier naartoe komt (want geen werk daar) en in de prostitutie komt (waar moet je anders werken?), vervolgens 6 dagen per week intensief lichamelijk werk hebtv - op momenten waarbij je veel klanten achter elkaar hebt zelfs pijnlijk- en daar misschien 1600-1800 euro per maand mee verdient. Dan snap ik wel dat ze blij is dat ze überhaupt werk heeft, maar eerlijk is het niet. Man van TO zei geloof ik rond de 25 euro uit te hebben gegeven per keer (inc. neuken)... en dat is een gebruikelijke prijs als ik die site bekijk die deze man gebruikt. Daar schrik ik wel van.
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 10:27:

[...]

Ik wil niet gaan hangen in de hoerendiscussie wel/niet keuze en vrij.

Ik kan je alleen vertellen dat ik uit ervaring weet dat het heel makkelijk is om bij de controlerende instanties en hulpverleners weg te blijven als je daar liever onder de radar blijft.

En je er fijntjes op wijzen dat er weinig (niet: géén) vrouwen zijn die boeken en blogs en weetikwat schrijven over hun levensdroom die uitgekomen is toen ze de unieke kans kregen om dit fantastische beroep (laten we eerlijk zijn: de hobby van veel mensen) uit mochten gaan voeren. Weinig ouders die opscheppen over de carrière van hun dochter, weinig bejaarde vrouwen die met weemoed verhalen over die goede oude tijd in de prostitutie.dit en daarbij vraag je eens af in hoeverre die vrije wil bestaat. uit onderzoek blijkt dat de meeste hoeren verschrikkelijke verledens hebben met misbruik en mishandeling. ze doen dus was ze kennen. Dat maakt het nog niet vrijwillig en oke.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:28:

[...]

En het er maar niet meer over hebben zorgt dat het korstje sneller dichtgaat en geneest?

Ik hou het nog even 'open' zodat alle pus eruit kan. Laat het maar even etteren. Laatste fase zal idd een korstje zijn.je moet het erover hebben met iemand die jou kan steunen. Je man kan dit niet zijn op dit moment. Hij is de bedrieger
quote:Kwejeebo schreef op 14 mei 2016 @ 10:30:

Netwakker, leuke blog. Ze schrijft leuk en zet me wel aan het denken.

Hoe dan ook, iedereen heeft een andere definitie van dwang / gedwongen prostitutie. Als je uit het Oostblok hier naartoe komt (want geen werk daar) en in de prostitutie komt (waar moet je anders werken?), vervolgens 6 dagen per week intensief lichamelijk werk hebtv - op momenten waarbij je veel klanten achter elkaar hebt zelfs pijnlijk- en daar misschien 1600-1800 euro per maand mee verdient. Dan snap ik wel dat ze blij is dat ze überhaupt werk heeft, maar eerlijk is het niet. Man van TO zei geloof ik rond de 25 euro uit te hebben gegeven per keer (inc. neuken)... en dat is een gebruikelijke prijs als ik die site bekijk die deze man gebruikt. Daar schrik ik wel van.Handwerk/pijpen 35, neuken 50, (dacht ik dat hij zei)
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:28:

[...]

Ik hou het nog even 'open' zodat alle pus eruit kan. Laat het maar even etteren. Laatste fase zal idd een korstje zijn.Misschien goed om het afzonderlijk van elkaar het erover te hebben. Ik snap je wel maar als je echt verder wilt moet het niet alleen nog maar hier over gaan
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:32:

[...]

Handwerk/pijpen 35, neuken 50, (dacht ik dat hij zei)Vreselijk
quote:S-Meds schreef op 14 mei 2016 @ 10:31:

[...]

dit en daarbij vraag je eens af in hoeverre die vrije wil bestaat. uit onderzoek blijkt dat de meeste hoeren verschrikkelijke verledens hebben met misbruik en mishandeling. ze doen dus was ze kennen. Dat maakt het nog niet vrijwillig en oke.

'

Dit. "Ze zegt dat het vrijwillig is" vind ik niet voldoende om aan te tonen dat het ook echt vrijwillig is. En wat is vrijwillig? Een mens wil werken op brood op de plank te krijgen, je moet wel. Ook als dat vies lichamelijk werk is.

En als je zegt dat je het werk niet wilt doen, wat dan? Kun je weer terug naar je eigen land en in armoede leven. Er is geen uitweg volgens mij.
En dan het idee, het beeld erbij, dat jouw man daar 15 jaar lang misbruik van heeft gemaakt om ff voor 50 euro z'n kwakkie kwijt te kunnen. Ik zou de walging nooit te boven komen
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:32:

[...]

Handwerk/pijpen 35, neuken 50, (dacht ik dat hij zei)Wat vind je hier zelf van?
quote:S-Meds schreef op 14 mei 2016 @ 10:32:

[...]

je moet het erover hebben met iemand die jou kan steunen. Je man kan dit niet zijn op dit moment. Hij is de bedrieger

Ik denk dat je hierin wel een punt hebt. Voor de verwerking v mijn eigen stuk heb ik 2 dingen nodig nu: eerste is mijn gevoel kunnen delen, om te verwerken wat er gebeurd is, rouwverwerking zeg maar.

Tweede is van hem horen DAT hij daadwerkelijk begrijpt wat hij heeft aangericht.

Een derde is dat hij ook aan de slag gaat om dit stuk aan te pakken. Dat hij 100% de verantwoordelijkheid ervan op zich neemt. ZIJN aandeel om puin te ruimen op zich neemt.

(En ik het mijne) Maar over dit deel heb ik geen controle of zeggenschap.

Nu bespreek ik (bij gebrek aan andere luisteraars) alles met hem.

Ik realiseer me dat ik ook een andere 'luisteraar' nodig hebt. Een die verder weg staat en geen rol heeft in dit verhaal. Die ben ik aan het zoeken.

Gisteren bij de huisarts geweest, die heeft me uiteindelijk een paar namen van psychologenpraktijken gegeven, om eens op te googlen.
quote:sofietje83 schreef op 14 mei 2016 @ 10:33:

[...]

Misschien goed om het afzonderlijk van elkaar het erover te hebben. Ik snap je wel maar als je echt verder wilt moet het niet alleen nog maar hier over gaan

Het gaat ook niet 'alleen maar' hier nog over. Maar wel elke dag even.

Maar je hebt gelijk: de route is dat je beiden individueel eerst aan je eigen stuk verwerking werkt, en pas (evt) daarna relatietherapie.
quote:Kwejeebo schreef op 14 mei 2016 @ 10:40:

[...]

Wat vind je hier zelf van?Waarvan precies? Van die prijs? Dat hij dat geld uitgeeft? Dat hij een ander verkiest boven mij? Dat hij deze sector op die manier 'sponsort'? Dat hij zijn lul in een nogal ingewerkte, ruwe k#t steekt? Dat roept idd geen mooie gevoelens op.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:51:

[...]

Waarvan precies? Van die prijs? Dat hij dat geld uitgeeft? Dat hij een ander verkiest boven mij? Dat hij deze sector op die manier 'sponsort'? Dat hij zijn lul in een nogal ingewerkte, ruwe k#t steekt? Dat roept idd geen mooie gevoelens op.Gelukkig, dat je hier ook over nadenkt. Dat had ik je nog niet op zien reageren, vandaar m'n vraag.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 10:43:

[...]

Ik denk dat je hierin wel een punt hebt. Voor de verwerking v mijn eigen stuk heb ik 2 dingen nodig nu: eerste is mijn gevoel kunnen delen, om te verwerken wat er gebeurd is, rouwverwerking zeg maar.

Tweede is van hem horen DAT hij daadwerkelijk begrijpt wat hij heeft aangericht.

Een derde is dat hij ook aan de slag gaat om dit stuk aan te pakken. Dat hij 100% de verantwoordelijkheid ervan op zich neemt. ZIJN aandeel om puin te ruimen op zich neemt.

(En ik het mijne) Maar over dit deel heb ik geen controle of zeggenschap.

Nu bespreek ik (bij gebrek aan andere luisteraars) alles met hem.

Ik realiseer me dat ik ook een andere 'luisteraar' nodig hebt. Een die verder weg staat en geen rol heeft in dit verhaal. Die ben ik aan het zoeken.

Gisteren bij de huisarts geweest, die heeft me uiteindelijk een paar namen van psychologenpraktijken gegeven, om eens op te googlen.Dat lijkt me heel verstandig. het is ook verstandig om je verwachtingspatroon bij te stellen. Net zo min als jij volledig kan begrijpen waarom hij naar de hoeren ging zal hij niet volledig kunnen begrijpen wat dit met jou doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven