Verdrietig einde van relatie

29-11-2024 07:23 115 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vannacht mijn relatie definitief beëindigt. Of vannacht, vannacht werd mijn geliefde (toen nog) na 3 flessen wijn en een lading andere troep door de politie uit huis verwijderd en op mijn verzoek bij een hotel gedropt. Mijn dochter en schoonzoon hebben de politie gebeld na een ruzie en handgemeen tussen mij en ex. Ik denk ex.

Al sinds onze relatie en daarvoor kampt hij met ernstige verslavingen die zich afwisselen in gebruik. Het is een functioneel verslaafde met lieve en goede kanten. Hij heeft een bipolaire stoornis met diagnose.
Met drank en coke is hij van mening recht te hebben op seks. Ik wil dat niet. Ik voel mij dan een gebruiksvoorwerp. Dat is in nuchtere toestand ook vaak besproken. Helaas ging het vannacht weer mis en heb ik hem van mij weggemept.

Afijn. Na een nachtje terug wandelen in de hoop dat hij nuchter zou worden, heb ik hem zojuist in zijn auto laten vertrekken. Want er kwam geen sorry. Alles is mijn schuld en ik heb hem verneukt door hem mee te laten nemen. Hij heeft mij de hele nacht geterroriseerd met appjes waarop ik hem heb geblokkeerd.

Ik weet niet wat ik precies wil horen of schrijven. Als gezin houden we al heel lang voor de buitenwereld verborgen hoe ernstig zijn verslavingen zijn. Voor de buitenwereld is het een joviale gast met mooie verhalen die hard werkt en van zijn gezin houdt.

Ik heb hem ook al vaker de deur gewezen. En was toch het weekdier dat de deur weer open zette.
Hij is trouwens van mening dat hij recht heeft op de helft van alles in huis en komt dit desnoods met veel bombarie halen. Of de tuin slopen die hij heeft aangelegd.

Ik heb geen zin om deze shit te laten escaleren.
Jeetje Away, wat heftig dit :hug:

Geen advies, maar wil je wel even heel veel sterkte en kracht toewensen.
Adieu les cons!
Noem jezelf geen weekdier. Je was een vrouw die van haar man hield. Daar is niet goed mee omgegaan, met jouw liefde.
Heel goed dat je nu de ruimte neemt deze afschuwelijke nacht te verwerken.
Hij kent je zo te horen al heel lang en jij hebt zo te horen al heel lang moeten uitleggen hoe hij zich als een normaal liefhebben persoon zou moeten gedragen.
Hij kiest nu voor liefdeloos en egoïstisch gedrag. Als hij merkt dat hij zich dat niet meer kan veroorloven gaat hij zich ineens weer herinneren waar je al die jaren al om smeekt.
Dit gaat hij dan doen, niet omdat hij dan het licht heeft gezien maar omdat hij mist wat jij hem voor voordelen oplevert. Trap daar dus niet in, is mijn advies.
Sterkte. En neem zijn woorden en ideeën over jou niet over want het is niet de waarheid.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Veel sterkte. Is ene heftige nacht geweest... Geen dag te vroeg hem buiten gegooid, houden zo. Gelukkig woont je dochter niet meer thuis...
Attraverso schreef:
29-11-2024 07:31
Veel sterkte. Is ene heftige nacht geweest... Geen dag te vroeg hem buiten gegooid, houden zo. Gelukkig woont je dochter niet meer thuis...
Mijn dochter en haar vriend wonen -in dit geval helaas- wel bij mij, samen met mijn zoon.

Het is gewoon echt kut. Ik weet ook wel dat het over een tijdje een opluchting is en waarschijnlijk een strijd tegen loze beloftes.
Zit hij hij nu met 3 flessen wijn achter het stuur?

Het feit dat je dochter en schoonzoon hebben ingegrepen vind ik veelzeggend. Laat dat de grens zijn en ook echt definitief het einde van de relatie. Wonen in een huis met een verslaafde is zo zwaar. Natuurlijk houd je van hem als hij zijn goede momenten heeft. Maar jij en je kind(eren) verdienen beter. Houd de illusie niet in stand, dan maar geen Disneygezin naar buiten toe. Begin met helen.

Laat hem los.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Away schreef:
29-11-2024 07:34
Mijn dochter en haar vriend wonen -in dit geval helaas- wel bij mij, samen met mijn zoon.

Het is gewoon echt kut. Ik weet ook wel dat het over een tijdje een opluchting is en waarschijnlijk een strijd tegen loze beloftes.
Het is voor iedereen een heftige nacht geweest dus... Ik heb in mijn tienerjaren ook iets heel gelijkaardig meegemaakt. Het ging gelukkig niet om mijn vader en het was gelukkig de laatste keer dat ik die aap gezien heb. Maar heb die man ook samen met mijn toen inwonende vriend buiten gezet.
Mijn moeder was me achteraf dankbaar maar het was moeilijk.
Sterkte. Hou vol.
SweetFirefly schreef:
29-11-2024 07:38
Zit hij hij nu met 3 flessen wijn achter het stuur?

Het feit dat je dochter en schoonzoon hebben ingegrepen vind ik veelzeggend. Laat dat de grens zijn en ook echt definitief het einde van de relatie. Wonen in een huis met een verslaafde is zo zwaar. Natuurlijk houd je van hem als hij zijn goede momenten heeft. Maar jij en je kind(eren) verdienen beter. Houd de illusie niet in stand, dan maar geen Disneygezin naar buiten toe. Begin met helen.

Laat hem los.
Ze hebben vannacht een signalering op het kenteken gezet, hij komt niet ver. Ik denk wel dat hij na een nacht buiten aardig tam is.

Wij verdienen ook beter. Ik ga keihard aan de bak. Voor mijn kinderen. En mijzelf.
Niet meer terugnemen. De kracht van een verslaving is altijd sterker dan jouw liefde. Dus dat ga nooit werken.

Ik ken de financiële situatie niet. Mogelijk heeft hij natuurlijk wel recht op de helft. Het is misschien zinvol om op een aparte (veilige!!) locatie af te spreken met iemand erbij wat hij wil hebben. Mocht dat redelijk klinken zou ik de spullen zo afvoeren naar de gewenste locatie. Binnen twee dagen heb je een nieuwe koelkast.

Misschien ben ik daarin te makkelijk. Maar een snelle oplossing is beter. Je moet al door een mentaal dieptepunt. Spullen zijn maar spullen; dat is vervangbaar.

Mijn ex was en is drankverslaafd en was dronken doorgereden na een ongeval (alleen blikschade). Kwam de politie haar ook uit huis halen. Ik heb er nog een trauma van. Was vreselijk, je ziet de wereld voor je instorten. Was het begin van het einde van onze relatie. Ik wist al dat het niet ging, maar dat was wel een keiharde reality check. Heel veel sterkte.
steven1980 wijzigde dit bericht op 29-11-2024 07:58
0.05% gewijzigd
Geen advies maar sterkte!!
Decrypting life one day at the time
Goed gedaan. Wat verschrikkelijk dat je hem van je weg hebt moeten slaan. Ongewenst aangeraakt worden is aanranding, ook als het je partner is of was. Zeer goed gehandeld dus.

Heeft hij meebetaald aan zaken in huis of ze ingebracht? Dan zou ik ze voor de deur zetten en hem melden dat hij ze op kan halen. Het zijn maar spullen. Zorgen dat hij uit je leven geweerd wordt.
Sterkte, hoop dat je doorzet en een einde maakt aan deze situatie, vooral voor de kinderen.
Waarom was het eerder een goed idee om een verslaafde in je huis te laten, waar je twee kinderen ook wonen?
Ik hoop dat het definitief je ex is. Heftig, ook voor je kinderen.

Maar het auto gedeelte snap ik niet. Ook na een flinke wandeling ben je niet nuchter na 3 flessen wijn en andere troep. Hij kan wel iemand dood rijden.
:hug:

Zoals al door iemand anders gezegd, je bent geen weekdier. Dikke knuffel.

En nu volhouden en die man buiten de deur houden. Kijk vooruit, nu het is moeilijkst. Als je volhoudt ziet het leven er over een half jaar ongetwijfeld een stuk zonniger uit.
.
Volhouden en het zijn maar spullen als hij recht heeft op de helft.
Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen ? Zoja regel dan z.s.m. voorlopige voorzieningen. Voorkom dat je hem binnen moet laten omdat het ook zijn huis is.
Even doorbijten maar uiteindelijk gaat dit je rust geven.
Gun jezelf goede hulp. Ga praten bij de huisarts, zoek professionele ondersteuning. Praat met vriendinnen, doe je verhaal. Speel geen mooi weer meer.

Het gaat nog heel zwaar worden, dus wapen je. Verzamel mensen om je heen waarop je kunt bouwen. Weet waar je terecht kunt als je toch weer gaat twijfelen.

Stel belangrijke papieren en waardevolle spullen van jezelf veilig. Breng ze onder bij een vriendin.

Verder, vooral sterkte.
Je schrijft "ik denk ex". Oei. Voor jou hoop ik dat je de kracht hebt hem buiten de deur te houden.

Denk je dat hij ertoe in staat is? De helft halen, de tuin molesteren? Is het een plan om het hier even met de wijkagent over te hebben ofzo? Misschien hebben ze tips.

Sterkte vrouw, wat een rotsituatie!
.
Wat heftig, Away. Veel sterkte :hug:.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Pelle schreef:
29-11-2024 08:06

Maar het auto gedeelte snap ik niet. Ook na een flinke wandeling ben je niet nuchter na 3 flessen wijn en andere troep. Hij kan wel iemand dood rijden.
Ja, met dat ‘Ik heb hem zojuist in zijn auto laten vertrekken’ heb ik wel vraagtekens. S’ochtends met al dat school en werk verkeer? Had gewoon weer de politie gebeld.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Rooss4.0 schreef:
29-11-2024 09:36
Je schrijft "ik denk ex". Oei. Voor jou hoop ik dat je de kracht hebt hem buiten de deur te houden.

Denk je dat hij ertoe in staat is? De helft halen, de tuin molesteren? Is het een plan om het hier even met de wijkagent over te hebben ofzo? Misschien hebben ze tips.

Sterkte vrouw, wat een rotsituatie!
Het zou kunnen. Hij kan alle kanten opschieten en ik ben op dit moment de boosdoener.
SweetFirefly schreef:
29-11-2024 09:48
Ja, met dat ‘Ik heb hem zojuist in zijn auto laten vertrekken’ heb ik wel vraagtekens. S’ochtends met al dat school en werk verkeer? Had gewoon weer de politie gebeld.
Niet nodig, er is een kenteken melding op gezet. Hij wordt (en is) gelijk weer aangehouden.
Zou zeker even overleggen met de wijkagent wat je nu kunt doen om hem in ieder geval uit de woning te weren. Aangezien je verwacht dat hij met geweld spullen kan komen halen. Geen idee of je zomaar de sloten mag laten vervangen bijvoorbeeld, als het ook zijn woning is.

Is hij ook de vader van je kinderen?
Goed dat je dochter en schoonzoon hebben ingegrepen! Wel heel triest dat het zo ver moest komen dat je dochter die stap moest zetten.
Heel veel sterkte voor jou en je kinderen. Ik hoop dat afgelopen nacht echt de laatste keer was en dat het nu definitief over en uit is.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Wat verdrietig TO. Wens jou en je gezin veel sterkte en kracht samen.

Hebben jullie samen een koophuis/huurhuis op naam van beide en kinderen (meerderjarig?) samen of is hij later bij jou gekomen?
Empathie zonder grenzen is zelf destructief.

Stop met hem willen redden.
Hij wil niet worden gered.

Kies voor jezelf.
Kies voor rust in je huis.
Kies voor niet meer alert hoeven zijn.
Kies voor niet meer op eieren hoeven lopen.
Kies voor niet meer zijn humeur hoeven peilen.
Kies voor niet altijd maar op je hoede moeten zijn.

Kies voor rust
Kies voor saaiheid
Kies voor stabiliteit
Kies voor stilte
Kies voor vrede
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven