Verdrietig :,-((((

13-10-2009 19:40 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
VERWIJDERD
Je zit in een lastig pakket meid, maar je laatste lange post toont wel veel zelfinzicht en dat siert je.

Er is blijkbaar op dit forum een grote behoefte om vreemdgangers te stenigen, maar ik zeg: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen... (nee ik ben niet bijbels ).
.
4eaa je hebt het in ieder geval allemaal prima op een rijtje.

Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen met bepaalde uitspraken.

Maar door je lange posting heen ligt de oplossing al verborgen.

Je secret love is je maatje, je soulemate enz enz. je kent hem al een aantal jaren dus ik denk niet dat het een bepaalde bevlieging is.

Waarom kies je niet voor hem, wat houdt je tegen?

Zelf heb ik deze beslissing ook genomen.

Ik zag en zie nog steeds de positieve kanten van mijn ex.. hij is een gouden kerel maar niet voor mij.

Ik heb ook voor mijn soulmate gekozen, omdat ik denk dat je die maar 1 keer in je leven tegen komt.

En heus niet alles is altijd koek en ei, maar hetgeen wat ik nodig heb vind ik bij hem, en dan gaat het echt niet alleen om passie.

Voor mezelf weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dat neemt niet weg dat ik me ook zeer bewust ben van het verdriet wat ik heb veroorzaakt.

Daar moet je mee leren leven, en dat is hetgeen wat je nu nog kunt beperken.
nog een vraagje? heb je kinderen...

Wil je ze graag?.. vraag jezelf eens af met wie je dat het liefste zou willen.

Waarom bij iemand blijven omdat het zo vertrouwd voelt.

Hoe staat je vriend trouwens in de relatie?

Staat hij open voor jouw gevoel, en wil je er samen met hem aan werken?
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 19:51:

@Puk:

Ik vind mezelf helemaal niet zielig, zeg alleen dat het heel moeilijk is. Ik vind het veel zwakker als je maar altijd doorgaat met het bedriegen van je partner en nooit een keus maakt. Ik heb die keuze wel gemaakt gister hoeveel pijn het ook doet. Of ik achter die keuze sta dat weet ik niet, ik weet wel dat het tijd was om een beslissing te nemen omdat je uiteindelijk alleen maar meer pijn aanricht bij wie dan ook.

Stoer hoor, nu nog even je partner op de hoogte stellen.

Die pijn is je gegund. Want weet je wat zwak is? Je partner bedriegen, want op dát moment maak je een keus. Dat kun je wel goed willen praten door het te hebben over doorgaan met bedriegen en helemaal geen keus maken, maar je hebt jezelf in de nesten gewerkt.
4eea, ben het met Meesje eens, maar het is niet niks om zomaar deze knoop door te hakken. Verder wil ik nog even kwijt dat ik moeite heb met mensen die meteen met hun oordeel komen zonder dat ze de achtergronden kennen. Ik wens je sterkte, het is heel moeilijk voor je.
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 20:01:

@liselore:

Ik heb nooit bewust gekozen om mijn partner te bedriegen, zoals je in het topic 2 liefdes kunt lezen is verliefd worden op een ander iets dat je overkomt en is het de vraag wat je ermee doet. Ik weet ik ben niet zo dapper geweest om meteen weg te gaan bij mijn partner en de verliefdheid een kans te geven. Ik zit ook niet te wachten op reacties van mensen die alleen maar zeggen dat ik egoitisch ben en een vreemdganger ben. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt en wil gewoon mijn gevoel delen. Ik vind het erg moeilijk om erachter te komen met wie ik mijn leven wil delen, mijn gevoel daarover wisselt met de dag. Ik ben alleen maar eerlijk ....Ik ik ik ik ik ik, deel je gevoel met je partner, dan heb je helemaal alleen nog maar jezelf om over na te denken lijkt me.
Heel verhaal getypt maar Meeesje verwoordt eigenlijk al wat ik ook wilde zeggen.

Blijf eerlijk TO. Naar je omgeving en naar jezelf toe. Dat betekent soms kiezen voor de minst makkelijke weg.
Ook ik heb moeite met mensen die met hun oordeel komen zonder dat ze weten hoe het allemaal echt in elkaar steekt en wens je dan ook veel sterkte!!
Als je geen raad hebt voor 4eaa reageer dan ook niet.

Ik snap best dat er heel veel mensen over dit topic vallen.. en je mening geven kan uiteraard altijd.. maar dat is niet wat TO vraagt.

Ze weet zelf verdomde goed wat ze fout heeft gedaan.

Vind het sowieso al goed dat ze dit bespreekbaar durft te maken.

Daar is dit forum toch ook voor..
IK ik ik ik ik... ja HALOOOO het gaat toch ook om to.

Meid laat je niet gek maken en ga voor jezelf.

het is een dood doener maar echt waar: als je zelf niet gelukkig bent, dan kan je dat een ander ook niet maken.
.
.
4eaa, ik wil even ingaan op je post van 21.15 uur.

Jij bent van plan om het eerlijk te zeggen tegen de man met wie je al jaren leeft als jij besluit om met hem door te gaan. Maar wat vind je ervan dat hij nu zelf al die keuze moet kunnen maken om door te gaan met je (onafhankelijk van wat jij wilt) of niet na wat hém is overkomen?

Ach, en geen raad? Die wil ze toch ook niet?

Want de enige raad waar ze iets aan heeft, is om hier écht mee te stoppen. En dat doet ze niet alleen door de relatie met die andere man te stoppen, maar door dit ook aan de man waar ze mee leeft te vertellen. Anders gaat ze ondertussen gewoon door met het bedriegen.
quote:Meeesje schreef op 13 oktober 2009 @ 21:58:

IK ik ik ik ik... ja HALOOOO het gaat toch ook om to.

Meid laat je niet gek maken en ga voor jezelf.

het is een dood doener maar echt waar: als je zelf niet gelukkig bent, dan kan je dat een ander ook niet maken.

Ja, ik ik ik, ik

Dat viel me op. Zo egoitisch. Ik vind dat ze ook wel eens even aan de man mag denken die ze dit allemaal aandoet. Want niet zij is zielig, maar hij. En hij heeft denk ik harder raad nodig dan to.
Ik denk, TO, maar dat is slechts mijn bescheiden mening, dat je je een stuk beter voelt wanneer je gewoon weer eens eerlijk en met open vizier door het leven gaat. Je liegt al een tijdje tegen je partner en ik kan me zo voorstellen dat je daar niet echt gelukkig van wordt.

Je verschuilt je achter de pijn die je hem aandoet als je eerlijk zou zijn, maar heb je die keuze niet eigenlijk al veel eerder gemaakt? Ik heb geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Wat jij hier verder mee doet, is uiteraard aan jou.

En Meeesje, mensen mogen toch best zeggen wat ze vinden? Ik vind het ook goed dat TO dit onderwerp bespreekbaar maakt op dir forum maar daar hoort ook bij dat niet iedereen het altijd maar met je eens is of alleen maar adviezen geven die in je straatje passen.
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 22:06:

Bedankt voor de reacties van vrouwen die wel aan mijn kant staan en proberen mij enigzins hiermee te helpen, dat doet me goed.

Al die hatelijke reacties helpen me niet, ik weet het allemaal wat er gezegd word.

Als je het allemaal zooo goed weet, waarom heb je dan verdorie je partner bedrogen. Verliefdheid, laat me niet lachen, je bent gewoon egoïstisch, en je wilt jezelf een held voelen die de ware kan weerstaan voor...Tja, voorwat eigenlijk? Ik bedoel, het is niet alsof je om je huidige vriend geeft ofzo, je bedriegt hem vol in zijn gezicht, toch?. Je moest je diep schamen.

Bah.
@Meeesje

ik snap wat je bedoelt met je laatste posting, maar het feit dat ze dit hier neerzet brengt ook het risico mee van het krijgen van zulke reactie's, niet geheel onvoorspelbaar dacht ik zo.

Verder vind ik (en ook meerdere) dat ze het vooral allemaal zo op zichzelf betrekt en niet aan de gevolgen voor haar "brother-lover"denkt.

Ze zat/zit in een ongelukkige relatie, is daar niet tevreden mee (logisch) neemt er ff kort door de bocht een 2de bij.

Wordt nog ongelukkiger door het feit dat ze nu in haar ogen zag wat ze echt mistte.

Maakt een einde aan haar secret, en is verdrietig.

Immagine hoe ellendig haar brother-lover zich moet voelen als hij dit (ooit) te weten komt.

Aan het einde van deze soap is niemand gelukkig!

En aangezien brother-lover zo'n fantastische man is moet ze toch ook inzien dat ze dan beter apart van elkaar gelukkig kunnen worden.

brother-lover zal eerst verteerd worden door alle ellende, en dan (hoop ik) ook weer gelukkig worden.

Tja de klappen van die zweep zal ze moeten opvangen, vind niet dat ze om moet treuren, dit is iets waar ze zelf voor gekozen heeft om te creeeren.

Wat men zaait is ook wat men oogst.
Ik vind dat je gister nogal een keuze hebt gemaakt.

In je verhaal komt duidelijk naar voren dat de relatie niet meer is wat je ervan verwacht.

Ben je bang dat je verliefdheid op Mr secret een goede keuze je in de weg staat?

Daar had ik namelijk in die tijd ook heel veel moeite mee.

Maar je wordt toch niet voor niets verliefd...

Misschien is het een optie om een tijdje alleen te kunnen zijn.

Zou je die mogelijkheid hebben.

Dan ben je volledig aangewezen op jezelf en kom je misschien eerder tot een keuze.

Als je de keuze uit stelt, dan wordt het alleen maar moeilijker.

Normaal gesproken maak je een einde aan een geheime verliefdheid omdat je tot het besef komt dat je voor je huidige relatie wilt vechten.

Maar dit zie ik helemaal niet in je verhaal naar voren komen.

En als je liever niets zegt tegen je huidige vriend dan is dat jouw keuze..
.
Beste 4eaa,

ik wil je alleen even een knuffel geven en zeggen dat ik je volledig begrijp.

Ik zit bijna in precies dezelfde situatie als jij en bijna alles wat je schrijft herken ik.

Sterkte
Ladylovebug.

Ik snap heel goed wat je bedoeld.. zelf dacht ik er ook altijd zo over... totdat het je overkomt en je je totaal geen raad weet.

Dat is de reden dat to hier heeft gepost.

Ze weet zelf ook wel dat ze niet goed bezig is.

Maar het feit dat ze hier met de billen bloot gaat, geeft wel aan dat ze er mee bezig is.

En aangezien het heel vaak voorkomt wil ze juist van die mensen een advies.
TO ik denk dat als je de keuze maakt voor Mister Right je je huidige partner alleen maar extra kwetst door met details te komen. Dat zou inderdaad alleen jouw schuldgevoel verplichten en op z'n schouders leggen. Ik zou dan alleen zeggen dat het niet meer gaat en dat je verliefd bent geworden op een ander.

Ik raad je aan om deze zure appel heen te bijten en aan je toekomst te denken waarin je in ieder geval niet op deze wijze door kunt gaan.

O ja val je lover nu niet lastig met sms-jes totdat je je definitieve keuze hebt gemaakt, dat is niet eerlijk voor hem en je houdt hem hiermee alleen maar aan een lijntje.

Succes met dit lastige dilemma.
4eaa.

Probeer voor jezelf eens alles op een rijtje te zetten.

En inderdaad, het nu opbiechten is inderdaad niet zo'n goed idee.

Ga eerst maar eens voor jezelf na wat jij nu wilt.

Als je voor je huidige relatie wilt vechten, dan moet je allereerst zelf die keuze willen maken.

Daarna kun je je vriend vertellen wat er gebeurd is, en inderdaad als hij je buiten stampt dan heb je pech. maar dan heb je het wel een kans gegeven.

Maar wil je jezelf en hem die kans nog wel geven.. of ben je er eigenlijk al uit
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven