Verjaardag schoonmoeder

16-03-2012 15:27 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een klein dingetje waarmee ik zit, en waarbij ik me afvraag of ik het bij het juiste eind heb of hij.

Vanmorgen een discussie gehad met m'n vriend. Zijn moeder is zondag jarig, en vandaag begon hij er weer even over dat hij daar heen gaat. Van de week zei hij dat ook al vluchtig.

Hij heeft beide keren niet gevraagd of ik meeging. Dus toen heb ik zelf gezegd dat ik het leuk zou vinden om mee te gaan. Hierop reageerde hij met 'ohh sorry liefje dat ik je niet heb uitgenodigd, natuurlijk ben je welkom etc.'

Ik vroeg toen waarom ik hier zelf mee moest komen, terwijl hij het er al twee keer min of meer over had gehad. Zijn excuus was: ik ben een man, ik vergeet dat heel vaak, ik vind het al heel wat dat ik haar verjaardag heb onthouden en een cadeau heb gekocht. En: dat, als hij er niet over begon dat ik zelf moest aangeven dat ik mee wil.

Dat laatste stootte me tegen het hoofd. Ik vind het erg lastig om mezelf 'uit te nodigen' voor een verjaardag o.i.d. Dan voel ik me opdringerig. Dit zei ik tegen hem, waarop hij zei dat ik toch moest weten dat ik welkom ben. Ik: maar je vergeet mij toch nog niet uit te nodigen? Ik zei dat ik het gevoel kreeg dat het hem allemaal niet zoveel kon schelen, en dat ik het helemaal niet leuk vind om mezelf uit te nodigen. Eerlijk gezegd vind ik het ook lui van zijn kant.

Punt is dat hij het helemaal niet raar vind als ik, als hij vergeet mij uit te nodigen, ik mezelf uitnodig. Ik vind dit echter wel: ik krijg er een naar gevoel bij, alsof hij me voor lief neemt. Wat vinden jullie?
Waarom is het niet gewoon vanzelfsprekend dat je meegaat? Volgens mij maak je er meer een issue van dan dat het in werkelijkheid is....
Hoe lang hebben jullie een "relatie"?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Woont hij nog thuis dan, aangezien

Jij vindt dat hij je uit moet nodigen?

Is het niet vanzelfsprekend dat jullie beiden welkom zijn?

Of heb je nog maar kort verkering en zijn moeder nooit ontmoet?

(anders vind ik het nogal onzeker overkomen van jouw kant.)
Ik word nooit uitgenodigd voor een verjaardag van de schoonfamilie door mijn vriend of andere leden van zijn familie-;). Ze gaan ervan uit dat ik er ben en dat ben ik ook altijd.

We wonen nog niet samen, maar dit soort zaken zie ik wel als een vanzelfsprekendheid.
Ik zou het ook vanzelfsprekend vinden om mee te gaan naar de verjaardag van iemand die je je schoonmoeder noemt. Ik begrijp dat jullie niet samenwonen of iets dergelijks?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als mijn vriend zegt dat zondag zijn moeder jarig is en dat hij al een cadeau heeft gekocht, dan zie ik dat eigenlijk als een impliciete uitnodiging. Natuurlijk ben ik uitgenodigd. Alleen als ik niet kan of geen zin heb, dan hebben we het daar over, maar hij hoeft me niet zo expliciet mee te vragen, dat is vanzelfsprekend.
@ Spectral: hij zei in eerste instantie: dan rijd IK na het werk naar mijn ouders toe.

@ Fame: 1,5 jaar...
Hoe lang zijn jullie samen?

Ik zou het ook vanzelfsprekend vinden dat jullie samen gaan.

En dat hij je niet expliciet hiervoor hoeft uit te nodigen. Tenzij jullie elkaar net kennen en jij nog nooit bij je schoonouders bent geweest.
Ok, je zeurt. Echt waar, dit is echt absoluut niets om ook maar een heel klein beetje chagrijnig van te worden. Nu het gevoel krijgen dat hij je voor lief neemt.. Tja: Dat is echt een ontzettende vrouwen-actie. Daar snapt ie niks van. Hij is waarschijnlijk heel eerlijk dat hij er écht niet aan denkt en daar niks mee bedoelt.
Hoe deed je dat vorig jaar dan?
We wonen nog niet samen.
Schoonmoeder is jarig, jij kent haar? Dan hoef je niet uitgenodigd te worden omdat je bij de familie hoort en dus gewoon verwacht wordt.
Ik vindt zijn uitleg ook wel begrijpelijk hoor, zeker voor een man. Hij staat er gewoon niet zo bij stil. En jij blijkbaar wel.
Wel is het raar dat hij zei dat hij na het werk erheen zou rijden, dus eigenlijk bedoelde hij dan toch echt zonder jou. Vind niet dat je zeurt, het is gewoon raar.
Hij had wel de intentie om alleen te gaan, omdat hij dus zei dan rijd ik na het werk naar hun toe (terwijl ik daar ook werk tot dezelfde tijd).

Hij stond er inderdaad niet zo bij stil denk ik... Normaalgesproken nodigt hij me namelijk wel uit voor dit soort dingen. Nu opeens niet, dus vandaar dat ik me dit afvroeg.
Volgens mij kun je zelf ook wel snappen dat je hoort te komen. Als je iedereen elke keer moet uitnodigen ben je ook druk.
__mb: wat jij zegt. Ik vroeg me af waarom hij dan niet kan denken: dan neem ik haar ook mee.
quote:janh94 schreef op 16 maart 2012 @ 15:38:

Volgens mij kun je zelf ook wel snappen dat je hoort te komen. Als je iedereen elke keer moet uitnodigen ben je ook druk.Ze hoort ook te komen maar hij heeft gezegd dat HIJ erheen zou rijden na het werk, dus dan denk ik toch echt dat hij zonder haar bedoelt. Vind het gewoon raar, hij had ook kunnen zeggen: "Dan rijden we er na het werk even heen"...
Ik heb acht maanden een relatie met mijn vriend, en het is (nu al) vanzelfsprekend dat we allebei uitgenodigd zijn als het gaat om verjaardagen van familie. Zelfs op de verjaardag van zijn oma ofzo. Bij de meeste vrienden zijn we ook samen welkom. Ik ga alleen niet mee als ik diegene verder helemaal niet ken. Andersom gaat hij ook niet mee als ik een verjaardag heb van iemand die hij niet kent. Waarom gaat het bij jullie zo 'krampachtig'?
quote:janh94 schreef op 16 maart 2012 @ 15:38:

Volgens mij kun je zelf ook wel snappen dat je hoort te komen. Als je iedereen elke keer moet uitnodigen ben je ook druk.Dat 'horen te komen' dat is niet zo vanzelfsprekend vind ik. We wonen nog niet samen, en er was niks over gezegd van te voren. Ik wist tot een paar dagen geleden geeneens dat ze het vierde, totdat hij er iets over zei. Voor het zelfde geld moest ik werken, dat overleg je toch even?
Waarom moet jij idd uitgenodigd worden? Is dat jouw idee, het zijne, of dat van je schoonfamilie?

Anderhalf jaar, het kan dan al heel vast zijn, maar is het dat ook bij jullie? Kom je ook echt al als schoonkind over de vloer bij zijn ouders?
Hoe lang zijn jullie al samen?

En verder denk ik niet te veel bij stil staan. Je gaat nu gewoon mee toch
quote:Suesse schreef op 16 maart 2012 @ 15:42:

[...]

Dat 'horen te komen' dat is niet zo vanzelfsprekend vind ik. We wonen nog niet samen, en er was niks over gezegd van te voren. Ik wist tot een paar dagen geleden geeneens dat ze het vierde, totdat hij er iets over zei. Voor het zelfde geld moest ik werken, dat overleg je toch even?

Je vraagt nu aan ons dingen, die wij niet zomaar kunnen beantwoorden. Omdat het bij iedereen weer anders gaat.

Ik was na nog geen jaar al 'eigen', jij blijkbaar nog niet. Kan, hoor, daar zijn geen 'regels' voor. Maar je zult het toch echt in je eigen context moeten zetten, en dat kan alleen jij, om te bepalen of het raar is of niet.
quote:schaduwlicht schreef op 16 maart 2012 @ 15:41:

Ik heb acht maanden een relatie met mijn vriend, en het is (nu al) vanzelfsprekend dat we allebei uitgenodigd zijn als het gaat om verjaardagen van familie. Zelfs op de verjaardag van zijn oma ofzo. Bij de meeste vrienden zijn we ook samen welkom. Ik ga alleen niet mee als ik diegene verder helemaal niet ken. Andersom gaat hij ook niet mee als ik een verjaardag heb van iemand die hij niet kent. Waarom gaat het bij jullie zo 'krampachtig'?Ik weet ook dat ik welkom ben op de verjaardagen (vanuit zijn ouders), maar hij vraagt bijv. niet of ik zondag kan. Totaal geen overleg van 'hoe laat gaan we zondag' en dat ik dan bijv. aangeef dat ik kan of moet werken. Nee, hij zei gewoon 'IK rijd er naar het werk heen', wat niet gevolgd werd door een 'rijd je mee' ofzo. Dát vind ik gewoon niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven