verjaardagsvisite

14-12-2010 21:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die dit heeft?

Vrijdag ben ik jarig en omdat ik 40 word wilde ik nou eens een echt feestje geven (ik vier het niet altijd). Ik heb wat mensen uitgenodigd, maar 1 vriendin is net geopereerd en kan dus niet, twee andere stelletje kunnen niet vanwege andere verplichtingen. Blijft er nog een groepje over wat gezellig komt. Maar ik ben altijd bang dat er nog meer afzeggen en dat ik heeeeeeeeeel zielig met een paar mensen mijn verjaardag vier. Eigenlijk zou ik me dat niet moeten aantrekken en er gewoon van genieten, maar ik maak me dan druk, zo van 'wat zullen ze wel denken, dat er zo weinig mensen zijn?' Kortom, ik heb er zelf eigenlijk weinig plezier in op deze manier. Hoe doen jullie dat?
Genieten van en met wie er komen.

Hoe bedoel je "wat zullen ze wel denken?", echte vrienden weten wie je bent.....laat je onzekerheid wat dat betreft niet de overhand krijgen.

Fijne verjaardag en alvast gefeliciteerd
Niet vieren, word ook 40 over 2 weken en heb er heeeeelemaal geen zin in!

Sorry, helpt niet echt.

O ja, enne, gefeliciteerd!!
Daarom vier ik mijn verjaardag gewoon niet. Als er mensen 's avonds willen komen, prima, dan is het geen 'verjaardagsfeestje' met hapjes en taart en stoeltjes in een kringetje (gruwel) maar gewoon bezoek. Ik haat dat altijd enorm en doe er zelf dus niet aan mee.
Wat ze er van denken, boeit me niet zo. Ik vind het belangrijker dát de mensen die er zijn, er ook écht zijn omdat ze dit leuk vinden.

Beter een kamer met pakweg 8 mensen die er echt willen zijn, dan een kamer vol mensen, waarvan de helft liever ergens anders zou zijn....

En een tip: Als je bijv. 50 wordt, ruim van tevoren de mensen uitnodigen....dan komen ze wel, want dan staat het in de agenda!

Toen ik 50 werd, hebben vrienden een feestje georganiseerd, geweldig! Zelfs mijn dochter uit het buitenland was er.

Lekkere muziek, beetje dansen, lekkere hapjes en iedereen die er wel was, was er omdat ze het leuk vonden!
Herkenbaar, heel herkenbaar! Zelfs zo erg dat ik om die reden mijn verjaardag jarenlang niet heb gevierd en die enkele keer dat ik het wel vierde maakte ik er gelijk een groot feest van waarbij ik extra veel mensen ging uitnodigen (of samen met vriendin ging vieren).

Inmiddels gemerkt dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er komen. En vaak is het hoe relaxter je zelf bent, hoe leuker je verjaardag! Juist de momenten dat ik zei dat ik het niet echt ging vieren maar dat een aantal natuurlijk wel van harte welkom waren, waren vaak de allerleukste avonden! Dus mijn advies: maak je er niet druk om (hoe makkelijk gezegd ook:S) en geniet lekker van je vrienden en verjaardag!! Anderen zal het ook echt niks boeien hoeveel mensen er op je verjaardag komen dus maak je vooral daar niet druk om! Voordeel van een kleiner groepje is wel weer dat je met vrijwel iedereen even gezellig kunt bijkletsen! Iets wat met een groot gezelschap vaak niet lukt!
Hoi Lila,

Wij hebben afgelopen zomer de verjaardag van mijn man groot gevierd die werd ook 40.Wij waren heel makkelijk die niet kon die had pech wij wilden het op die dag vieren en iedereen die goed met jullie overweg kan en het iets kan schelen die verlegt dan wel hun afspraak die ze op dat moment hebben het word per slot van rekening niet elk jaar groot gevierd .Je kan niet met iedereen rekening houden want dan blijf je aan het verzetten.Bij ons waren er dan ook een paar afzeggingen maar de meesten zijn gekomen en het heeft tot half 5 s,nachts geduurd en was bere gezellig.Diegene die er dus niet waren die hadden gewoon pech.Wat misschien je vriendin betreft zou je een uitzondering kunnen maken omdat dat echt overmacht is maar voor de rest , is het met andere woorden graag of niet.

groetjes Hopelijk
Als ik ergens kom waar het niet druk is vind ik juist fijn.
Ik heb dit ook vaak gehad in het verleden, omdat ik nogal afgelegen woonde. Wat helpt is het op een meer centraal gelegen plek vieren (als jij hetzelfde probleem hebt). Op tijd uitnodigingen versturen plus herinneringen 1 week vantevoren, net iets meer mensen uitnodigen dan je kwijt kunt (ivm afzeggingen) en voor de zekerheid spullen in huis halen zodat je ook met 2 gasten een leuke tijd kan hebben (bijv. ipv een quiz je gourmet-stel + eten uit de kast trekken). Daarnaast herinneren welke vriendinnen steeds afzeggen, want in mijn ervaring zijn het vaak dezelfde.
Ik ben volgende week donderdag jarig en ik vier 't gewoon niet. Omdat 't vlak voor kerst is bij mij ook altijd veel gezeur omdat mensen 't zo druk hebben en in die tijd van de ene borrel naar de andere rennen. Dus jaren geleden al afgeschaft om echt verjaardag te vieren. Ik ga gewoon lekker uit eten met m'n ouders en met vriendinnen spreek ik gewoon 'ns af wanneer 't uitkomt maar dat hoeft echt niet in de week van mijn verjaardag te zijn.
In december is het sowieso altijd wat moelijker. Ik had al wel ruim vantevoren een mail gestuurd, ook omdat ik niet zoveel mensen vraag. Het is namelijk een combi housewarming/ verjaardag.

Ik had er in totaal 15 gevraagd.

nu komen er waarschijnlijk 10 incl. mijn ouders en zus en zwager. Het komt ook een beetje omdat een vriendin die wel komt vroeg 'komen er veel?' ik had de indruk dat zij dacht dat het echt een superparty zou worden ofzo.

Hellup, waarom ben ik toch zo onzeker????!!!!!!!!!
Ik heb meestal een aanwaai-verjaardag van 10u-00u (of later :-) ) Iedereen kijkt maar hoe laat ie komt!

Lekker over de hele dag visite waar je ook lekker mee kan praten omdat het goed verspreid is. En mocht je t belangrijk vinden: je kunt altijd net doen of de rest eerder of juist later komt
15 mensen over de vloer zou ik niet eens trek in hebben, 10 trouwens ook niet, ben niet zo van de grote gezelschappen
Eigenlijk vind ik het ook vaak veel gezelliger met een paar mensen en niet echt een verjaardag vieren. Maar nu wilde ik het graag een keer, ook omdat we net verhuisd zijn en nu voel ik me onzeker en snel afgewezen. Stom he?
quote:elninjoo schreef op 14 december 2010 @ 21:25:

15 mensen over de vloer zou ik niet eens trek in hebben, 10 trouwens ook niet, ben niet zo van de grote gezelschappenIk eigenlijk zelf ook niet, zal ik afzeggen?
quote:Hopelijk4 schreef op 14 december 2010 @ 21:20:

en iedereen die goed met jullie overweg kan en het iets kan schelen die verlegt dan wel hun afspraak die ze op dat moment hebben het word per slot van rekening niet elk jaar groot gevierd .Dat is waar, ik had deze keer wat mensen gevraagd die ik normaal nooit vraag, dat waren ook de mensen die niet konden komen (behalve de vriendin, die geopereerd moest worden).
Nu ik erover nadenk, het gaat eigenlijk meer om mijn onzekerheid, het gevoel te worden afgewezen. Misschien vinden jullie dit wat geneuzel van mij, maar voor mij is het belangrijk dat ik zelf ook een beetje kan genieten. Ik wil zelf taart gaan bakken enzo en zou me dan nogal zielig voelen als er vervolgens bijna niemand komt. Hou ik teveel vast aan een ideaalbeeld?
Meid vier het gewoon ,laat je niet gek maken door je onzekerheid.Laat een ieder die denkt dat hij/zij het beter kan dat dan eerst maar even laten zien .Onzekerheid weggooien over je schouder en geniet er met volle teugen van voor je het weet is het alweer achter de rug en zal je zien viel het toch allemaal mee.

Succes ermee
quote:lila01 schreef op 14 december 2010 @ 21:28:

[...]

Ik eigenlijk zelf ook niet, zal ik afzeggen?

Ja joh gewoon iedereen bellen en zeggen: ja sorry maar vrijdag kan ik écht niet..

Alvast gefeliciteerd en geniet van en met de mensen die wel komen.

Een groot gezelschap is geen garantie dat het ook echt gezellig word.
quote:Zoomix schreef op 14 december 2010 @ 21:18:

Daarom vier ik mijn verjaardag gewoon niet. Als er mensen 's avonds willen komen, prima, dan is het geen 'verjaardagsfeestje' met hapjes en taart en stoeltjes in een kringetje (gruwel) maar gewoon bezoek. Ik haat dat altijd enorm en doe er zelf dus niet aan mee.Wat is het verschil?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat Zoomix bedoelt dat het niet zo'n opgeprikte boel is, maar gewoon iets losser, spontaner.
Ik snap je gevoel precies, heb ook al een aantal jaren mijn verjaardag niet gevierd. Heb jij dan ook niet een vast clubje vrienden?

Misschien dat het helpt als je zeker weet dat een paar mensen sowieso wel komen (dus die taart komt wel op) en je je daar op richt, en alles wat meer komt is mooi meegenomen.

Ik bedenk me nu ook dat ik zelf nooit mensen negatief beoordeel op hoeveel mensen er op hun feestjes komen. Als er heel veel mensen zijn ga ik er vanuit dat de meesten oppervlakkige vrienden zijn, bij weinig mensen gaat het vaak om een klein groepje hele close vrienden. Ik vind het dan ook een eer om uitgenodigd te worden bij zo'n klein clubje, terwijl ik verzuip in een massaal feest. Ook leuk hoor, maar dan gaat het meer om het leuke feest dan om de jarige.
"Maar ik ben altijd bang dat er nog meer afzeggen en dat ik heeeeeeeeeel zielig met een paar mensen mijn verjaardag vier. Eigenlijk zou ik me dat niet moeten aantrekken en er gewoon van genieten, maar ik maak me dan druk, zo van 'wat zullen ze wel denken, dat er zo weinig mensen zijn?' "

Dat jij je op je 40e nog wat aantrekt van wat mensen van je vinden zeg! Vind ik echt te triest voor woorden! Goed begin, vier je verjaardag voor jezelf en niet voor "ze". pfff
Dankje Wolkje, precies wat ik nodig had!

Ik ben nog maar kortgeleden hiernaartoe verhuisd, na 5 jaar weg te zijn geweest, dus moet het allemaal weer een beetje opbouwen.

O.k. veertig worden en stralen van zelfvertrouwen dan maar?
Heel herkenbaar hoor! En als het dan wel druk is (als ik het al vier), dan maak ik me weer druk of iedereen het wel met elkaar kan vinden. Of ze elkaar niet raar en stom vinden. Of dat er te weinig zitplaatsen zijn. Of dat gasten meer mensen of juist minder hadden verwacht, en ze het te rustig of juist te druk vinden..... En dat ze mij dan uiteindelijk maar stom/raar/zielig/druk vinden..........Doodvermoeiend

Verjaardag ook best rare dag, dat opeens je wereldjes samenkomen als je een feestje geeft. Collega's, vrienden, kennissen, familie.

Geen tips voor beter gevoel, maar wel herkenbaar dus! (Mijn laatste verjaardag gevierd in het buitenland en dat is me uitstekend bevallen.)

Oh, en alvast van harte gefeliciteerd!!!!!!!
anoniem_79971 wijzigde dit bericht op 16-12-2010 20:01
Reden: even felicitatie erbij
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven