verkeerde mannenmagneet?
vrijdag 18 maart 2011 om 14:34
Ik ben vast niet de enige. Hoe gaan jullie ermee om?
al die mannen die ik tegen kom zijn maar uit op een ding, en nou juist dat ene waar ik niet zo'n behoefte aan heb.
Er zijn waarschijnlijk vast mensen die zullen zeggen je zult je er wel na kleden; Umh nee. Ik ben niet de slankste en loop dan ook het liefst op sportschoenen met een spijkerbroek en een pumatrui. Dus me aantrekkelijk kleden is er totaal niet bij
al die mannen die ik tegen kom zijn maar uit op een ding, en nou juist dat ene waar ik niet zo'n behoefte aan heb.
Er zijn waarschijnlijk vast mensen die zullen zeggen je zult je er wel na kleden; Umh nee. Ik ben niet de slankste en loop dan ook het liefst op sportschoenen met een spijkerbroek en een pumatrui. Dus me aantrekkelijk kleden is er totaal niet bij
vrijdag 18 maart 2011 om 15:39
quote:kus_meisje schreef op 18 maart 2011 @ 15:30:
haha maar daar heb ik niet zoveel aan.
Klopt, maar vond het even leuk om te vertellen omdat jij de man in het algemeen zo generaliseert,ze zijn echt niet allemaal zo hoor
Mar inderdaad het woord zelfvertrouwen komt niet in mijn woordenboek voor.
Dan is het zaak om daaraan te gaan werken
Want dat niet hebben van zelfvertrouwen straal je namelijk uit, waardoor je ongewild steeds dit soort mannen aantrekt
Ben op de basisschool jaren lang door al mijn klasgenoten de grond ingetrapt omdat ik niet de dunste ben en mijn moeder lesbisch is.
Mijn vader ken ik niet dat is een eikel met een gokversalving.
Mijn moeder is alchohol verslaafd. (vind ik)
over gevoelens praten heb ik nooit geleerd
Dat is allemaal heel erg triest meisje, en dat meen ik oprecht maar dat kun je de mannen waar je mee date niet aanrekenen
Ben een aantal keer gedwongen met handelingen op sexgebied.
Ben maanden lang aangerand omdat ik er niet over durfde te praten
Maar dat moet je dus verwerken.
En dat verwerken doe je niet door maar door te daten tot je een keer een goed exemplaar te pakken hebt maar door met een psycholoog te gaan praten, hij/zij kan je helpen dit soort nare gebeurtenissen een plekje te geven
Toen ik een eetstoornis had was ik slank en kreeg ik spontaan aandacht die ik jaren niet heb gehad
Het woord vrienden komt ook niet in mijn vocabulair voor. Wat zijn dat? Mensen die je altijd laten vallen op het moment dat je ze het hardst nodig hebt toch?
Zolang je zo in het keven blijft staan dan gaat er ook echt niets veranderen meisje
Echt niet!
Dat klinkt misschien niet zo aardig maar het is wel zo
Jouw eerste prioriteit zou moeten zijn zelfvertrouwen kweken
Want als je zelfvertrouwen hebt dan laat je niet meer over je heen lopen, slik je niet alles voor zoete koek om maar aardig gevonden te worden, en het belangrijkste....dan ga je dat ook uitstralen
hey....dat meisje is er niet een om overheen te lopen....
haha maar daar heb ik niet zoveel aan.
Klopt, maar vond het even leuk om te vertellen omdat jij de man in het algemeen zo generaliseert,ze zijn echt niet allemaal zo hoor
Mar inderdaad het woord zelfvertrouwen komt niet in mijn woordenboek voor.
Dan is het zaak om daaraan te gaan werken
Want dat niet hebben van zelfvertrouwen straal je namelijk uit, waardoor je ongewild steeds dit soort mannen aantrekt
Ben op de basisschool jaren lang door al mijn klasgenoten de grond ingetrapt omdat ik niet de dunste ben en mijn moeder lesbisch is.
Mijn vader ken ik niet dat is een eikel met een gokversalving.
Mijn moeder is alchohol verslaafd. (vind ik)
over gevoelens praten heb ik nooit geleerd
Dat is allemaal heel erg triest meisje, en dat meen ik oprecht maar dat kun je de mannen waar je mee date niet aanrekenen
Ben een aantal keer gedwongen met handelingen op sexgebied.
Ben maanden lang aangerand omdat ik er niet over durfde te praten
Maar dat moet je dus verwerken.
En dat verwerken doe je niet door maar door te daten tot je een keer een goed exemplaar te pakken hebt maar door met een psycholoog te gaan praten, hij/zij kan je helpen dit soort nare gebeurtenissen een plekje te geven
Toen ik een eetstoornis had was ik slank en kreeg ik spontaan aandacht die ik jaren niet heb gehad
Het woord vrienden komt ook niet in mijn vocabulair voor. Wat zijn dat? Mensen die je altijd laten vallen op het moment dat je ze het hardst nodig hebt toch?
Zolang je zo in het keven blijft staan dan gaat er ook echt niets veranderen meisje
Echt niet!
Dat klinkt misschien niet zo aardig maar het is wel zo
Jouw eerste prioriteit zou moeten zijn zelfvertrouwen kweken
Want als je zelfvertrouwen hebt dan laat je niet meer over je heen lopen, slik je niet alles voor zoete koek om maar aardig gevonden te worden, en het belangrijkste....dan ga je dat ook uitstralen
hey....dat meisje is er niet een om overheen te lopen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 18 maart 2011 om 15:40
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 15:37:
Ik heb zo'n vermoeden om welk type het gaat
Ik ook....wij noemen dat in de kroeg, de praatjesmaker
Maar in dit geval vullen de praatjesmakers zeker GEEN gaatjes
Ik vind ze altijd heel erg lachwekkend eigenlijk
Ik heb zo'n vermoeden om welk type het gaat
Ik ook....wij noemen dat in de kroeg, de praatjesmaker
Maar in dit geval vullen de praatjesmakers zeker GEEN gaatjes
Ik vind ze altijd heel erg lachwekkend eigenlijk
vrijdag 18 maart 2011 om 15:59
quote:laela schreef op 18 maart 2011 @ 15:34:
Pfoe, Kus_meisje wat een ellende noem je hier op!
Misschien moet je al die dingen eens een keer verwerken met behulp van een therapie. Het lijkt me ontzettend moeilijk voor je om mensen in te schatten als je al zo vaak gekwetst bent.
Dat dacht ik dus ook. Misschien moet je eerst jezelf eens weer terugvinden en überhaupt de komende tijd eens niet met mannen bezig zijn.
Zolang jij niet lekker in je vel zit, blijf je de verkeerde types aantrekken!
Pfoe, Kus_meisje wat een ellende noem je hier op!
Misschien moet je al die dingen eens een keer verwerken met behulp van een therapie. Het lijkt me ontzettend moeilijk voor je om mensen in te schatten als je al zo vaak gekwetst bent.
Dat dacht ik dus ook. Misschien moet je eerst jezelf eens weer terugvinden en überhaupt de komende tijd eens niet met mannen bezig zijn.
Zolang jij niet lekker in je vel zit, blijf je de verkeerde types aantrekken!
vrijdag 18 maart 2011 om 16:07
quote:Nammma schreef op 18 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Zolang jij niet lekker in je vel zit, blijf je de verkeerde types aantrekken!Ik heb meerdere malen hulp gehad. Echter zonder resultaat.
[...]
Zolang jij niet lekker in je vel zit, blijf je de verkeerde types aantrekken!Ik heb meerdere malen hulp gehad. Echter zonder resultaat.
vrijdag 18 maart 2011 om 16:18
Dan heb je de verkeerde hulp gehad, klinkt hard...is wel de waarheid.
Vraag. als je nu weet dat je zo instabiel bent, waarom ga je dan toch daten?
Dat bedoel ik niet lullig, maar toen ik in de gaten had dat ik een probleem had met mezelf ben ik dat eerst aan gaan pakken...
Dat bedoel ik niet lullig, maar toen ik in de gaten had dat ik een probleem had met mezelf ben ik dat eerst aan gaan pakken...
vrijdag 18 maart 2011 om 16:21
quote:Summerdance schreef op 18 maart 2011 @ 16:18:
Dat bedoel ik niet lullig, maar toen ik in de gaten had dat ik een probleem had met mezelf ben ik dat eerst aan gaan pakken...omdat het wel zo makkelijk is om de dingen waar je niet over wil praten in de kist met dat slot erop te laten zitten
Dat bedoel ik niet lullig, maar toen ik in de gaten had dat ik een probleem had met mezelf ben ik dat eerst aan gaan pakken...omdat het wel zo makkelijk is om de dingen waar je niet over wil praten in de kist met dat slot erop te laten zitten
vrijdag 18 maart 2011 om 16:26
quote:kus_meisje schreef op 18 maart 2011 @ 16:21:
omdat het wel zo makkelijk is om de dingen waar je niet over wil praten in de kist met dat slot erop te laten zitten
Vind je?
Want je bent er nu zo gelukkig door geworden bedoel je?
Dat is toch klinkklare onzin wat je daar zegt!
Ik herken het wel hoor, heb ook jaren alles in een kast gestopt met een heel groot slot erop
Het kutte alleen is....het komt er altijd een keer uit, en meestal op een moment waarop je het niet wilt (of verwacht)
Bij mij was dat moment elke keer als een relatie serieuze vormen begon aan te nemen
Ik heb toen voor mezelf maar besloten om voorlopig (en dat werd bijna 3 jaar) niet meer aan verkeringen/relaties/one night stands te gaan beginnen
Ik wilde eerste oplossen wat me nu zo dwars zat.
En ja dat is eng, want je loopt constant tegen een hele dikke muur op
Maar het heeft me wel geholpen (met een beetje hulp van buitenaf)
En nu kan ik oprecht zeggen dat ik mijn verleden verwerkt heb, dat ik weet waar ik voor sta en het belangrijkste...dat ik weet wie ik ben
Dat straal ik uit naar buiten (blijkbaar) en dat maakt mijn leven een stuk makkelijker, maar vooral leuker
Wil jij dat niet dan meisje...een leuk leven zonder al te veel zorgen uit het verleden?
omdat het wel zo makkelijk is om de dingen waar je niet over wil praten in de kist met dat slot erop te laten zitten
Vind je?
Ik herken het wel hoor, heb ook jaren alles in een kast gestopt met een heel groot slot erop
Het kutte alleen is....het komt er altijd een keer uit, en meestal op een moment waarop je het niet wilt (of verwacht)
Bij mij was dat moment elke keer als een relatie serieuze vormen begon aan te nemen
Ik heb toen voor mezelf maar besloten om voorlopig (en dat werd bijna 3 jaar) niet meer aan verkeringen/relaties/one night stands te gaan beginnen
En nu kan ik oprecht zeggen dat ik mijn verleden verwerkt heb, dat ik weet waar ik voor sta en het belangrijkste...dat ik weet wie ik ben
Dat straal ik uit naar buiten (blijkbaar) en dat maakt mijn leven een stuk makkelijker, maar vooral leuker
Wil jij dat niet dan meisje...een leuk leven zonder al te veel zorgen uit het verleden?
vrijdag 18 maart 2011 om 16:38
quote:Summerdance schreef op 18 maart 2011 @ 16:26:
[...]
Vind je?
En nu kan ik oprecht zeggen dat ik mijn verleden verwerkt heb, dat ik weet waar ik voor sta en het belangrijkste...dat ik weet wie ik benmag ik vragen wat voor hulp jij van buitenaf hebt gehad?
Wil jij dat niet dan meisje...een leuk leven zonder al te veel zorgen uit het verleden?natuurlijk wl ik dat wel
[...]
Vind je?
En nu kan ik oprecht zeggen dat ik mijn verleden verwerkt heb, dat ik weet waar ik voor sta en het belangrijkste...dat ik weet wie ik benmag ik vragen wat voor hulp jij van buitenaf hebt gehad?
Wil jij dat niet dan meisje...een leuk leven zonder al te veel zorgen uit het verleden?natuurlijk wl ik dat wel
vrijdag 18 maart 2011 om 16:56
Ja hoor, dat mag je vragen meisje.
Even in het kort, heel erg bedonderd en bedrogen in 2 vorige relaties
Ik was zo'n ezel die zich dus WEL 2 keer aan diezelfde steen stootte.
En daarna werd ik bang, bang om me te binden...want bang om weer onderuit te gaan.
Dus zocht ik onbewust altijd de meest foute types op, dan ging ik zoeken naar de foutjes om dan vervolgens te gaan roepen....zie je wel....het zijn allemaal eikels die mannen!
Nou heb ik gelukkig een paar hele lieve vrienden waar ik altijd terecht kon (en kan) en toen ik daar eens snikkend op de bank zat met de woorden:
Ik doe iets fout maar ik weet niet wat!
Zei een lieve vriend tegen mij
Summer, misschien moet je juist DIE vraag eens stellen aan een psycholoog
Die kan je misschien wel weer op het goede spoor zetten.
Kort gezegd, dat heb ik gedaan en binnen een jaar was ik weer back on track!
Maar ik heb gehuild daarbinnen, had aandelen kleenex want wat me daar elke keer meer duidelijk werd....ik riep dat gedrag over mezelf uit
de foute man, het wegrennen als ik dan wel eens een betrouwbare vent had gevonden die WEL met me verder wilde
Ik had mezelf een foute slag aangeleerd, en samen met de psycholoog heb ik mijn goede slag weer kunnen vinden...
Even in het kort, heel erg bedonderd en bedrogen in 2 vorige relaties
Ik was zo'n ezel die zich dus WEL 2 keer aan diezelfde steen stootte.
En daarna werd ik bang, bang om me te binden...want bang om weer onderuit te gaan.
Dus zocht ik onbewust altijd de meest foute types op, dan ging ik zoeken naar de foutjes om dan vervolgens te gaan roepen....zie je wel....het zijn allemaal eikels die mannen!
Nou heb ik gelukkig een paar hele lieve vrienden waar ik altijd terecht kon (en kan) en toen ik daar eens snikkend op de bank zat met de woorden:
Ik doe iets fout maar ik weet niet wat!
Zei een lieve vriend tegen mij
Summer, misschien moet je juist DIE vraag eens stellen aan een psycholoog
Die kan je misschien wel weer op het goede spoor zetten.
Kort gezegd, dat heb ik gedaan en binnen een jaar was ik weer back on track!
Maar ik heb gehuild daarbinnen, had aandelen kleenex want wat me daar elke keer meer duidelijk werd....ik riep dat gedrag over mezelf uit
de foute man, het wegrennen als ik dan wel eens een betrouwbare vent had gevonden die WEL met me verder wilde
Ik had mezelf een foute slag aangeleerd, en samen met de psycholoog heb ik mijn goede slag weer kunnen vinden...
vrijdag 18 maart 2011 om 17:13
Dag Summerdance, dan ben ik benieuwd wat jouw goede slag is, ook al is dat persoonsgebonden. Ik loop namelijk min of meer tegen dezelfde dilemma aan als kus_meisje. Ook ik heb een zwak voor mannen die op de een of ander manier onbereikbaar zijn. Voor mij dan. Dit betekent niet dat ze perse 'fout' zijn. Inmiddels ben ik 31 en heb eigenlijk nooit een echte relatie gehad. Wel wat gescharreld, maar nooit serieus iets opgebouwd.
De stap voor een psycholoog is voor mij nu nog te ver. Ben wel bezig met zelfhulpboeken en eigen hersenspinsels.
De stap voor een psycholoog is voor mij nu nog te ver. Ben wel bezig met zelfhulpboeken en eigen hersenspinsels.
vrijdag 18 maart 2011 om 17:17
Mijn goede slag?
Vertrouwen op mezelf!
Meer is het eigenlijk niet, je moet alleen even weten hoe het moet
En ik kon dat ook niet in mijn uppie ontdekken blijkbaar.
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom de stap naar een psycholoog nou altijd moeilijk, of eng moet zijn?
Je gaat toch ook naar de dokter als je niet lekker voelt?
Nou je voelt je niet lekker in je hoofd, je wil dat oplossen en dus onderneem je actie.
Ik heb echt geen seconde hoeven nadenken hoor.
Ik had er alleen eerder nooit aan gedacht.
Vertrouwen op mezelf!
Meer is het eigenlijk niet, je moet alleen even weten hoe het moet
En ik kon dat ook niet in mijn uppie ontdekken blijkbaar.
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom de stap naar een psycholoog nou altijd moeilijk, of eng moet zijn?
Je gaat toch ook naar de dokter als je niet lekker voelt?
Nou je voelt je niet lekker in je hoofd, je wil dat oplossen en dus onderneem je actie.
Ik heb echt geen seconde hoeven nadenken hoor.
Ik had er alleen eerder nooit aan gedacht.
vrijdag 18 maart 2011 om 17:25
Ik heb denk ik de angst om 'mijn ziel en zaligheid' bloot moet leggen bij een psycholoog. De confrontatie met mijn mentale gesteldheid is voor mij pijnlijker als dat ik met een fysieke ongemak aankom bij de huisarts. Ik weet het, het zit tussen mijn oren. Maar goed, ik heb even tijd nodig om daar over heen te stappen. Daarbij heb ik in het verleden een consult gehad van een psycholoog (om iets anders), waarbij ik het volgende gevoel aan had over gehouden: alsof ik tegen vier muren aan het kletsen was. Dat was voor mij niet meer voor herhaling vatbaar.
De boodschap komt simpel over. Maar in de praktijk is het toch anders. Wat bedoel je met vertrouwen op jezelf?
De boodschap komt simpel over. Maar in de praktijk is het toch anders. Wat bedoel je met vertrouwen op jezelf?
vrijdag 18 maart 2011 om 17:56
Wat ik daarmee bedoel, precies wat ik zeg
Vertrouwen in jezelf.
In het verleden had ik er nog wel eens een handje van maar te buigen binnen een relatie (onder het mom, als hij maar gelukkig is)
En daar ben ik mee gestopt
Ik ben geworden wie ik ben.
En vind je me niet leuk genoeg om mee samen te zijn....dan niet.
en als je er dan voor kiest om niet bij me te zijn ligt dat niet aan het feit dat ik niet goed genoeg ben.
Zo sta ik tegenwoordig in relaties, vriendschappen, banen noem maar op.
Dat staat er misschien een beetje egoïstisch maar zo is het niet.
Doordat ik weet wie ik ben kan ik veel beter mijn grenzen aangeven, weet een ander heel goed wat ze aan me hebben en ben ik niet meer geneigd om over mijn eigen grenzen heen te gaan ten koste van een ander
*edit, en dat is in de praktijk echt niet anders dan de boodschap hoor*
Vertrouwen in jezelf.
In het verleden had ik er nog wel eens een handje van maar te buigen binnen een relatie (onder het mom, als hij maar gelukkig is)
En daar ben ik mee gestopt
Ik ben geworden wie ik ben.
En vind je me niet leuk genoeg om mee samen te zijn....dan niet.
en als je er dan voor kiest om niet bij me te zijn ligt dat niet aan het feit dat ik niet goed genoeg ben.
Zo sta ik tegenwoordig in relaties, vriendschappen, banen noem maar op.
Dat staat er misschien een beetje egoïstisch maar zo is het niet.
Doordat ik weet wie ik ben kan ik veel beter mijn grenzen aangeven, weet een ander heel goed wat ze aan me hebben en ben ik niet meer geneigd om over mijn eigen grenzen heen te gaan ten koste van een ander
*edit, en dat is in de praktijk echt niet anders dan de boodschap hoor*