Verlatingsangst doorbreken?

01-09-2009 21:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn relatie van 1,5 jaar is vorige week plotseling door mijn partner beeindigd.
anoniem_91280 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 10:24
Reden: geen reactie, dus geen noodzaak tot laten staan
% gewijzigd
Iemand met verlatingsangst (is dat het wel? Het is een modieuze term dezer dage) moet je met rust laten, loslaten. Proberen doorheen prikken gaat je niet lukken of slechts tijdelijk wat steeds weer leidt naar een grote dip in de relatie waarin ze het weer niet aankan. Dit sloopt jou en is voor jou niet gezond.

Als zij van haar verlatingsangst af wil, dan zal ze daar zelf aan moeten werken en hulp voor moeten inschakelen. Doet ze dat niet dan komt ze er niet vanaf en levert het haar wel het 1 en ander op.

Mijn advies, loslaten. Niet laten vallen, alleen loslaten. Ze moet het zelf doen.
Beeindigd
anoniem_91280 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 10:26
Reden: geen reactie dus geen noodzaak om te laten staan
% gewijzigd
Dat jij de problemen bij haar liet heeft ze waarschijnlijk persoonlijk opgevat. Misschien dat je ooit kunt uitleggen dat je haar wel wil steunen, maar het niet voor haar kunt doen en ook niet alles accepteert als het jou schade brengt.

Ze neemt zelf afstand. Respecteer dat. Laten vallen is als je niets meer met haar te maken wil hebben en haar aan haar lot over laat. Loslaten is dat je het niet voor haar doet en haar leven zoals zij het leidt respecteert hoewel het jouw leven niet is.

Als zij geen contact opneemt uit zelfbescherming is dit haar keuze. Je hebt goed gedaan door te zeggen dat ze contact op kan nemen als ze wil.
@domnaiefmutsje; Zo! Je doet je nickname niet waar.. Wijze woorden! Ik steun ze en jou ook zeker fee72.

Rot voor je dat je dit moet meemaken zeg. Sterkte er mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven