Verliefd! Eerste fijne date gehad, en nu?

07-12-2025 05:32 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi forummers,

Omdat ik voor de 3e nacht slecht aan het slapen ben besluit ik een topic aan te maken om jullie adviezen aan te horen.

In 2019 alweer heb ik hier een topic aangemaakt over een relatie waar ik in zat en ik last had van extreme verlatingsangst. Hier heb ik aan gewerkt met behulp van een intensief psychologisch traject. Ik ben ondertussen alweer 3 jaar vrijgezel en zelfstandiger en stabieler dan ooit.

Tot nu, nu ik na al die jaren eindelijk weer eens iemand echt heel leuk vind.
Deze man zit bij mij op de een bepaalde club van een hobby (ivm herkenbaarheid vaag gehouden) Ik zie hem 2 dagen in de week +- een halfuur.

Afgelopen donderdag hebben we elkaar voor het eerst privé gezien. Het was mijn voorstel (verkapt in een ‘hé zullen wij eens één op één afspreken om te tips uit te wisselen over hobby’) en hij die enthousiast reageerde. We zijn wat gaat drinken 2 uur en de gesprekken gingen veel verder dan de hobby.

Bij het einde hebben we een knuffel gegeven, niet gezoend maar dat voelde voor mij (zou ik nooit op een eerste date willen) heel goed.
Tijdens de date hebben we elkaar wel wat subtiele hints gegeven, er werd duidelijk geflirt. We hadden afgesproken het snel eens over te doen.
Die avond heeft hij me als eerste nog een bericht gestuurd om te laten weten dat hij een leuke avond had gehad, kort berichtje maar leuk. Dus ik heb teruggestuurd dat ik het ook erg leuk heb gehad en dat we deze hopelijk snel eens overdoen.
En nu is het radiostilte.
Ik heb hem zaterdag dus 2 dagen later nog een bericht gestuurd van een artikel wat ik las over hobby. Waar hij een ‘😁😂’ op reageerde. Dus ook geen opening voor een verder gesprek. Al is het volgens mij niet echt een apper.

Hoewel ik grotendeels van mijn verlatingsangst af ben, merk ik dat dit spelletje weer heel moeilijk voor me is.
Wat nu? Wachten tot ik hem op hobby weer zie? Met alle andere mensen om ons heen dus weinig 1 op 1 contact weet ik niet zo goed wat ik daar uit moet halen dan een warm fijn contact wat we al hadden.
Wanneer is het normaal een tweede date te plannen? En moet ik hier weer het voortouw in nemen of is het nu aan hem?

Dankjewel alvast voor jullie tips.
calvijn1 schreef:
14-12-2025 14:46
Aha, dat kan
We weten het niet
Ja het kan ook zijn dat hij casual wilde daten om een potje knettergeil te kantklossen met TO, maar dat ligt net iets minder voor de hand.
@Calvijn, als je vriendschappelijk contact wilt omzetten naar 'casual daten', dan heb je toch zo ongeveer de definitie van FWB te pakken? Maar hoe dan ook, mijn punt is duidelijk: TO is niet voor de kruimels gegaan die hij haar aanbood. Dat is echt een overwinning als je kampt met verlatingsangst.
The impossible only takes a little longer
LolplusLolisHiHi schreef:
14-12-2025 15:05
Ja het kan ook zijn dat hij casual wilde daten om een potje knettergeil te kantklossen met TO, maar dat ligt net iets minder voor de hand.
:rofl:
LolplusLolisHiHi schreef:
14-12-2025 15:05
Zou dat de bewuste hobby zijn?

Frankly my dear, I don"t give a damn
Mus* schreef:
15-12-2025 10:59
@Calvijn, als je vriendschappelijk contact wilt omzetten naar 'casual daten', dan heb je toch zo ongeveer de definitie van FWB te pakken? Maar hoe dan ook, mijn punt is duidelijk: TO is niet voor de kruimels gegaan die hij haar aanbood. Dat is echt een overwinning als je kampt met verlatingsangst.
Dankjewel! Uiteindelijk ben ik ook zo blij met deze keuze!
Vlindermeisje27 zou hier namelijk wel op in zijn gegaan, in de hoop dat hij dan ook meer zou gaan voelen, met alle pijn die daar bij komt kijken, want die kans is natuurlijk bijna 100 procent. Vlindermeisje 33 ondertussen heeft dus toch heel wat geleerd gelukkig.

Ook al was het even heftig en verwarrend, ben ik er nu gelukkig weer helemaal oké mee.
Dankjewel voor jullie hulp!!
calvijn1 schreef:
15-12-2025 17:02
Zou dat de bewuste hobby zijn?

De ‘hobby’ (helaas durf ik hem nog steeds niet te delen) komt wat betreft degelijkheid/kneuterigheid overeen.

Daarom had ik dit ook niet verwacht, verwacht dit meer in de sportschool. Ja echt zo’n groot vooroordeel, ook daar weer van geleerd :shame:
Vogelaars denk ik! :-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven