Verliefd, hoe gewoon is dat nou?

13-09-2010 10:07 27 berichten
Als je een relatie hebt of getrouwd bent?

Ik ben zelf 2,5 jaar getrouwd en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar ooit een einde aan te maken. Het is, ondanks soms menselijk irritaties, gewoon een goed huwelijk met veel liefde.

En toch heb ik de kriebels voor iemand anders. Alweer geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om er wat mee te doen, maar toch is het zo. Leuk om over te zwijmelen.

Ik wil er absoluut niks mee, geen contact, geheime afspraakjes of opwindende sms'jes, ik vind het gewoon wel leuk fantaseermateriaal. That's all. Persoon is kwestie is ook lekker onbereikbaar, dus dat houdt het simpel.

Ik vraag me alleen af hoe gewoon het is. Is het menselijk? Of is het nomaler om je hele leven de kriebels voor alleen je partner te hebben? En zijn de meeste mensen wel in staat om de afstand te bewaren en er slechts fantaseermateriaal van te maken of zijn er meer mensen die ervoor kiezen om wel contact te zoeken?

Ik ben namelijk zelf van mening dat je "een gevoel" niet per definitie betekend dat je er iets mee moet doen.

Zijn er meer mensen met deze opvatting en ervaring? En gaat vanzelf over?
Alle reacties Link kopieren
Een van de hyves flirtwerkcontacten?

Volgens mijn oma is dit doodnormaal. En zij kan het wel weten, ze was meer dan een halve eeuw getrouwd.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 13 september 2010 @ 10:08:

.Ik dacht het, jij schrijft het.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat de meeste mensen niet in staat zijn rationeel met verliefdheidsgevoelens om te gaan.
Dat je gevoelens krijgt voor iemand anders is helemaal niet zo raar hoor. Gevoelens krijgen heb je niet echt in de hand, wat je er vervolgens mee doet wel.

Ik heb voordat ik een relatie met mijn man kreeg gevoelens gehad voor een collega, niks mee gedaan want hij was getrouwd en daar hadden we allebei respect voor (gevoelens waren wederzijds). Toen mijn man en ik een aantal jaren samen waren laaide mijn gevoelens weer op omdat mijn collega en ik op het werk echt met elkaar te maken kregen. Wij hebben het er nooit over gehad maar wisten allebei dat het wederzijds was en hebben toen allebei (zonder het erover te hebben) afstand van elkaar genomen.

In het begin vond ik het heel moeilijk dat ik die gevoelens had, wat betekende dat voor mijn gevoelens voor mijn man. Ik besefte dat die gevoelens naast elkaar kunnen bestaan.

Persoonlijk vind ik dat op het moment dat je het gaat opzoeken je eigenlijk al een stapje te ver gaat.

Lekker fantaseren dus!
Mijn ervaring is dat met afstand nemen / houden verliefdheid wel weer over gaat.
En beter ook niet fantaseren, gewoon weg ermee.

Volgens mijn oma is dit doodnormaal. En zij kan het wel weten, ze was meer dan een halve eeuw getrouwd.

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen

Verder helemaal met je eens

Neuh, vandaag niet.

Iemand waarmee ik tijdens het stappen gezellig mee heb staan ouwebeppen.

Ik ben wel blij dat het menselijk blijkt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 september 2010 @ 10:12:

Ik denk dat de meeste mensen niet in staat zijn rationeel met verliefdheidsgevoelens om te gaan.Mmm, ik heb ook juist heel bewust niks uitgewisselt aan telefoonnummers of (dáár komt ie) Hyvesdingen.
Kan je verliefd zijn na één stapavond? Dat is toch geen verliefdheid, dat is hooguit een flirt.

Maak het niet te groot in je hoofd. Ik kan me volgens mij ook een topic van jou herinneren dat je een keer met stappen onder invloed van drank verder gegaan was dan je man leuk vond? Dus ik zou er aan willen toevoegen: pas een beetje op met alcohol in de buurt van 'die persoon' mocht je hem/haar nog eens tegenkomen.
Ik heb een lange relatie van 5,5 jaar gehad. En tijdens deze relatie ben ik ongeveer een jaar lang verliefd geweest op mijn collega. Totaal niks mee gedaan en hier wist ook absoluut niemand ervan af, zelfs de man in kwestie niet. Daarna liep mijn relatie stuk en was ik happy single. Totdat mijn collega voorstelde om samen uit te gaan en mijn "nieuwe" woonplaats leerde kennen. Van het een kwam het ander en dacht ik dat het een lolletje voor een avond was. Maar hij liet duidelijk weten dat hij een toekomst ik ons zag en nu ben ik "ontzettend gelukkig in mijn relatie" hij is echt de ware en we gaan samen de toekomst in.

Helaas geldt dit natuurlijk niet voor jou. Om even to te point te blijven, verliefd worden op een ander komt regelmatig voor. En dat heeft niet mijn vorige relatie beinvloed. Zolang het onschuldig is, prima toch? Al weet ik het zeker dat het voor mij een eenmalige crush was
quote:Spijker schreef op 13 september 2010 @ 10:19:

Kan je verliefd zijn na één stapavond? .Jawel.

Kan je verliefd zijn na één stapavond? Dat is toch geen verliefdheid, dat is hooguit een flirt.

Maak het niet te groot in je hoofd. Ik kan me volgens mij ook een topic van jou herinneren dat je een keer met stappen onder invloed van drank verder gegaan was dan je man leuk vond? Dus ik zou er aan willen toevoegen: pas een beetje op met alcohol in de buurt van 'die persoon' mocht je hem/haar nog eens tegenkomen.Bedankt voor het typen wat ik dacht Spijker.
Herkenbaar Nastik vooral als diegene lekker onbereikbaar is is het heerlijk fantaseermateriaal

Volgens mij is het helemaal normaal om af en toe, ook als je jaren samen bent, kriebels te hebben voor iemand anders. Het is inderdaad maar net hoe je erover denkt en wat je ermee doet.

Mijn vriend en ik hebben het er zelfs wel eens over en we vinden het allebei normaal, maar weten zo goed wat we aan elkaar hebben en dat dat hetgene is wat we echt willen. Kriebels zijn over het algemeen tijdelijk en gaan weer over.
Select and delete.
Overigens ben ik het wel eens met een aantal andere posters, je moet er niet mee gaan spelen. Kriebels voelen vind ik best normaal, maar dan moet je wel dondersgoed je grenzen trekken en je verantwoordelijkheid nemen. Niet van die spelletjes gaan spelen, tenzij je einde relatie wil.

Maak het niet te groot in je hoofd. Ik kan me volgens mij ook een topic van jou herinneren dat je een keer met stappen onder invloed van drank verder gegaan was dan je man leuk vond? Dus ik zou er aan willen toevoegen: pas een beetje op met alcohol in de buurt van 'die persoon' mocht je hem/haar nog eens tegenkomen.

Aaah, verliefd, wel kriebels als ik aan die persoon denk, zeg maar.

Ik heb het hele weekend keurig Appelsap gedronken, soms leer ik nog wel wat.

Ik heb wel het idee dat ik in de liefde één of andere pingpongbal ben. Mijn lief is mijn alles, geen vezel in mijn lijf die dat op het spel wilt zetten door spelletjes met anderen te spelen. Maar ik ben wel dol op aandacht. Misschien omdat ik lief niet vaak zie, ofzo.
quote:Nastik schreef op 13 september 2010 @ 10:52:

Maar ik ben wel dol op aandacht. Ja, ik denk dat dit wel eens een heel goeie analyse zou kunnen zijn.
Herkenbaar, ik ben sinds een tijdje ook een beetje verliefd op een collega.. beetje verscheurd gevoel want inderdaad aan de ene kant wil ik aandacht en aan de andere kant neem ik mega afstand omdat ik heel veel van mijn vriend hou.. weet zelf daarom gelukkig ook wel dat ik niks zal doen met die collega (we hebben een klik maar geen idee of hij iets voor mij voelt, bovendien heeft hij een hele leuke vriendin die ik ook erg graag mag dus ehh.. ingewikkeld!). Maar toch.

Aan de andere kant, mijn vriend is ook wel verliefd op iemand anders, alleen die woont aan de andere kant van de wereld en dat zal dus toch nooit gaan werken. Heel af en toe (gelukkig niet vaak) sturen ze wel eens naar elkaar dat ze elkaar zo missen en voor altijd in elkaars hart zitten, maar goed.. ik weet dat hij ook van mij houdt dus wat moet ik er tegen beginnen.

Dus ja, ik denk ook dat het naast elkaar kan bestaan.

Soms vind ik het heel moeilijk (jaloezie, misselijk gevoel bij de gedachte dat hij wel eens aan iemand anders denkt..), maar aan de andere kant zie ik hoe het bij mezelf werkt.. ik kan dus zelf ook op iemand anders zijn en toch helemaal gek op mijn vriend zijn.
Oh, die kriebels. Ik heb ze ook. Ben negen jaar samen met vriend, 2 kinderen en ja die relatie is soms wat saai. Maar ik hou van mijn vriend en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat op te geven.

Maar op mijn werk loopt wel een leukerd rond. Een jaar geleden op een uitje hem wat beter leren kennen en wat was hij leuk. Niets mee gedaan, maar de vlinders zijn leuk. Afgelopen weekend elkaar op een feestje tegengekomen en ja, hij is nog steeds leuk. En het smsje wat ik kreeg was ook leuk. Maar ik heb er geen antwoord op gegeven en ik ga er verder ook niets mee doen. Behalve genieten van het feit dat ik 'nog in de markt lig' en dat vlinders best heel fijn zijn.

Het stomme is nog, hij is qua karakter heel erg leuk, terwijl het eigenlijk totaal mijn type niet is. Hij doet fanatiek aan een sport die ik heel sneu vind. Hij kleedt zich afschuwelijk (denk spekzolen met witte sokken), hij is errug enthousiast over zijn nieuwe aquarium. Allemaal dingen waar ik zwaar op afknap. En toch is het een leukerd die me vlinders bezorgt. En daar geniet ik van, maar ga er niks mee doen.
Nastik, ik wil je niet aanvallen en hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar ik vind het een beetje triest.

14 dagen geleden ontkende je nog in alle toonaarden verliefd te zijn, maar uit veel van je posts bleek dat wel zo te zijn.

Je leest hier al lang, je schrijft hier al lang. Over je relatie, over de moeilijkheden, het gemis af en toe, de moeite met het samenzijn.

Je weet dat verliefd worden kan gebeuren, je weet ook dat het er om gaat wat je er wel of niet mee doet. En dat het hoog tijd is om je eigen gazon bij te houden, op te knappen en liefdevol te verzorgen.

Wat heb je aan een topic waar je eventueel meer tips kunt halen waardoor je zou kunnen rechtvaardigen hier toch iets (wat dan ook) mee te doen.

Je geeft aan hier niets mee te willen, met die verliefdheid maar je voedt het wél. Bewust. Je opent er zelfs een topic over.

En hoe interessant dit soort topics kunnen zijn, beter is het om zo'n topic te openen op een moment dat dit niet speelt zodat je objectief kunt kijken hoe jij als mens hier tegenover staat. Niet geregiseerd door je hormonen.

Zoals ik zei, ik zeg dit niet om je aan te vallen, maar omdat ik de indruk heb dat je dit wel kunt hebben (maar nu even een plaat voor je kop hebt).

Praat met je man.
Herkenbaar hoor.
Cum non tum age

Of toch die ene collega van dat project waarvan zijn vriendin het niet leuk vond dat hij gevoelens had voor TO?

Verder eens met de oma van Spijker
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ow ernstig mosterd en zeker niet relevant wat ik net tikte. Beschouw het maar als niet getikt.

De aandacht doet wel een hoop met jou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven