Verliefd, maar contact verbroken
vrijdag 22 januari 2021 om 19:20
Wie helpt me met wat wijze woorden? Man en ik zijn al samen sinds onze studententijd. Ondertussen getrouwd, twee redelijk jonge kinderen. Onze relatie is gewoon goed. Soms wat te comfortabel en daardoor misschien een beetje saai, maar we hebben eigenlijk altijd gespreksstof, dus ook weer niet heel saai. Weinig ruzie. Ik hou echt van hem. En ook van ons leven.
Tja...en toen werd ik ineens verliefd. Niet een beetje, maar echt hoteldebotel. Dit bleek wederzijds te zijn. Bijna werd ik erin meegezogen. Maar na wat heen en weer appen heb ik het toch maar verteld, tegen mijn man. Enorm geschrokken natuurlijk, maar vastbesloten om samen door te gaan.
Contact verbroken...toch weer appen. Toen maar overal geblokkeerd, alweer enige tijd geleden. Maar echt weg is hij niet. Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik hem op het werk of in de supermarkt tegen zou kunnen komen. Maar...hij heeft zich wel in mijn hoofd vast gebeiteld. Wie wil me een hart onder de riem steken en zeggen dat het echt minder wordt? Ik voel me net een puber met liefdesverdriet
Tja...en toen werd ik ineens verliefd. Niet een beetje, maar echt hoteldebotel. Dit bleek wederzijds te zijn. Bijna werd ik erin meegezogen. Maar na wat heen en weer appen heb ik het toch maar verteld, tegen mijn man. Enorm geschrokken natuurlijk, maar vastbesloten om samen door te gaan.
Contact verbroken...toch weer appen. Toen maar overal geblokkeerd, alweer enige tijd geleden. Maar echt weg is hij niet. Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik hem op het werk of in de supermarkt tegen zou kunnen komen. Maar...hij heeft zich wel in mijn hoofd vast gebeiteld. Wie wil me een hart onder de riem steken en zeggen dat het echt minder wordt? Ik voel me net een puber met liefdesverdriet
ookmaareenmening wijzigde dit bericht op 23-01-2021 07:25
1.67% gewijzigd
zaterdag 23 januari 2021 om 22:44
Oh, daar heb ik niet om hoeven vragen hoor: hij wond er geen doekjes om, om het zo maar te zeggen. Hij is overigens ook getrouwd en zijn vrouw weet van niets.
zondag 24 januari 2021 om 09:29
Sorry, mijn fout.Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 22:44Oh, daar heb ik niet om hoeven vragen hoor: hij wond er geen doekjes om, om het zo maar te zeggen. Hij is overigens ook getrouwd en zijn vrouw weet van niets.
Maar hoe dan ook, dat maakt het wel lastiger om het naast je neer te leggen.
zondag 24 januari 2021 om 09:48
Nee tuurlijk weet zijn vrouw van niks. Het wordt een typisch minnaressen verhaal.Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 22:44Oh, daar heb ik niet om hoeven vragen hoor: hij wond er geen doekjes om, om het zo maar te zeggen. Hij is overigens ook getrouwd en zijn vrouw weet van niets.
zondag 24 januari 2021 om 11:13
Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 22:44Oh, daar heb ik niet om hoeven vragen hoor: hij wond er geen doekjes om, om het zo maar te zeggen. Hij is overigens ook getrouwd en zijn vrouw weet van niets.
Dan was je verliefdheid wel snel weg zeker.
zondag 24 januari 2021 om 14:48
Werkte het maar zo.
Voor mij zijn eerlijkheid en vertrouwen de basis van onze relatie. Monogaam of niet, maar wel op basis van dezelfde gedeelde waarden. Maar ik begin ook te begrijpen dat wat ik heb gedaan (het vertellen) eerder de uitzondering is.
zondag 24 januari 2021 om 16:10
Dan denk ik dat hij dit wel vaker heeft gedaan. Daarom weet zijn vrouw ook van niets, waarom zou hij het vertellen? Hij is niet van plan om bij haar weg te gaan en ook niet om aan de relatie te werken. Hij wil er gewoon een minnares bij.Ookmaareenmening schreef: ↑23-01-2021 22:44Oh, daar heb ik niet om hoeven vragen hoor: hij wond er geen doekjes om, om het zo maar te zeggen. Hij is overigens ook getrouwd en zijn vrouw weet van niets.
zondag 24 januari 2021 om 16:15
Zodra hij even doorzet wordt er geneukt.Ookmaareenmening schreef: ↑24-01-2021 14:40Ik wist niet dat jij over het vermogen beschikt om in de toekomst te kunnen kijken. Handig om te weten lol
maandag 25 januari 2021 om 14:18
Wie weet. Het doet er nu niet meer toe. En ik merk dat het helpt om het met mensen te delen. Tegelijkertijd begrijp ik wel beter hoe mensen in een affaire kunnen worden gezogen. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar als de verliefdheid hevig is, en wederzijds, dan ben je gewoon net twee magneten. Loskomen daarvan kost best wat kracht.Rachmaninoff schreef: ↑24-01-2021 16:10Dan denk ik dat hij dit wel vaker heeft gedaan. Daarom weet zijn vrouw ook van niets, waarom zou hij het vertellen? Hij is niet van plan om bij haar weg te gaan en ook niet om aan de relatie te werken. Hij wil er gewoon een minnares bij.
maandag 25 januari 2021 om 14:25
Maar je hebt in ieder geval een stap in de goede richting gemaakt door hem te blokkeren. Dat maakt verschil. Verliefd worden kan iedereen, verstandige keuzes blijven maken, niet.Ookmaareenmening schreef: ↑25-01-2021 14:18Wie weet. Het doet er nu niet meer toe. En ik merk dat het helpt om het met mensen te delen. Tegelijkertijd begrijp ik wel beter hoe mensen in een affaire kunnen worden gezogen. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar als de verliefdheid hevig is, en wederzijds, dan ben je gewoon net twee magneten. Loskomen daarvan kost best wat kracht.
Ik kan mij trouwens ook voorstellen dat mensen die verliefdheid verder niet delen met de partner, maar er verder ook gewoon niets mee doen (dus geen contact met diegene). Dat ze gewoon een beetje op afstand zwijmelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 25 januari 2021 om 16:40
Wat ik er mee wilde zeggen is dat je niet alles moet geloven wat zo'n man zegt. Als ik lees dat hij er geen doekjes om wond krijg ik een beetje het gevoel dat dat kans best groot is dat hij dit veel vaker heeft gedaan en terwijl jij denkt in termen als wederzijdse verliefdheid en magneten kan het heel goed zijn dat hij helemaal niet zo verliefd is als jij denkt. Er lopen namelijk behoorlijk wat van zulke mannen rond en die weten precies welke vrouw ze wel kunnen benaderen en wat ze moeten zeggen.Ookmaareenmening schreef: ↑25-01-2021 14:18Wie weet. Het doet er nu niet meer toe. En ik merk dat het helpt om het met mensen te delen. Tegelijkertijd begrijp ik wel beter hoe mensen in een affaire kunnen worden gezogen. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar als de verliefdheid hevig is, en wederzijds, dan ben je gewoon net twee magneten. Loskomen daarvan kost best wat kracht.
En nu zul jij waarschijnlijk denken, neeee hoor, hij niet. Hij is anders, dit is anders, dit is echt! En dat is precies de bedoeling van zo'n man.
maandag 25 januari 2021 om 19:52
Vanmiddag gehoord dat een vriendin van me al een half jaar met een getrouwde vent neukt. En weet je wat hij zegt?
Ik blijf voor de kinderen
We hebben geen seks meer
We zijn gescheiden van tafel en bed.
En als klap op de vuurpijl,
Ik ga voor geen enkele vrouw bij mijn vrouw weg.
De vriendin vind ik een stuk minder leuk nu...
We hebben geen seks meer
maandag 25 januari 2021 om 20:57
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar dat is toch helemaal niet van toepassing op dit topic?beetjegek schreef: ↑25-01-2021 19:52Vanmiddag gehoord dat een vriendin van me al een half jaar met een getrouwde vent neukt. En weet je wat hij zegt?
We hebben geen seks meer
dinsdag 26 januari 2021 om 03:03
Lieve TO,
verliefd worden binnen een langdurige relatie kan gewoon gebeuren. Helemaal met jonge kinderen en een beetje sleur. Het gaat erom hoe je ermee omgaat - en dat doe je echt heel goed. Ik wou dat er meer mensen waren zoals jij.
De man in kwestie is meer een droombeeld van je; en ook nog een lapswans als hij zo makkelijk over zijn relatie denkt.
Je wil tips om er vanaf te komen. Contact verbreken - wat je al hebt gedaan - is idd nr 1. Je man vertellen ook (lijkt me
ook een moeilijk gesprek en dat heb je toch maar gedaan!).
Maar ik begrijp ook dat je man niet je gesprekspartner hiervoor is en dat het hem onzeker en bangig maakt. Is een gesprek bij een praktijkondersteuner of psycholoog iets wat je zou kunnen helpen? Die kunnen misschien wat handvatten geven om het proces te versnellen?
Oh, en dat jullie seksleven hierdoor een opleving heeft is verre van erg en hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Daar zou ik juist met mijn man van genieten! Dr is niks mis met ‘buiten honger krijgen en thuis eten’.
verliefd worden binnen een langdurige relatie kan gewoon gebeuren. Helemaal met jonge kinderen en een beetje sleur. Het gaat erom hoe je ermee omgaat - en dat doe je echt heel goed. Ik wou dat er meer mensen waren zoals jij.
De man in kwestie is meer een droombeeld van je; en ook nog een lapswans als hij zo makkelijk over zijn relatie denkt.
Je wil tips om er vanaf te komen. Contact verbreken - wat je al hebt gedaan - is idd nr 1. Je man vertellen ook (lijkt me
ook een moeilijk gesprek en dat heb je toch maar gedaan!).
Maar ik begrijp ook dat je man niet je gesprekspartner hiervoor is en dat het hem onzeker en bangig maakt. Is een gesprek bij een praktijkondersteuner of psycholoog iets wat je zou kunnen helpen? Die kunnen misschien wat handvatten geven om het proces te versnellen?
Oh, en dat jullie seksleven hierdoor een opleving heeft is verre van erg en hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Daar zou ik juist met mijn man van genieten! Dr is niks mis met ‘buiten honger krijgen en thuis eten’.
dinsdag 26 januari 2021 om 08:36
Ik heb dit ook ooit eens ervaren en mijn toenmalige lange relatie verbroken. Wat een spijt heb ik daarvan gehad! Na een paar maanden bleek nieuwe vlam totaal niet bij me te passen. En mijn vertrouwde, maar ietwat saaie relatie waar achteraf met therapie waarschijnlijk best nog wat van te maken was geweest was voorbij. Hele leven overhoop, en waarvoor?
Ik denk dat het goed is om hier samen eens over te praten met een therapeut.
Dat wat je aandacht geeft groeit.
Ik denk dat het goed is om hier samen eens over te praten met een therapeut.
Dat wat je aandacht geeft groeit.
dinsdag 26 januari 2021 om 08:53
Het klinkt alsof er nog genoeg leven en liefde in je huidige relatie zit om er echt iets van te maken. Wellicht mis je op het moment iets met je huidige partner? Wat spanning en avontuur?
Stel je voor dat je nu jouw aandacht en energie even echt 100% in je partner steekt, dus maak het gezellig samen, kook samen lekker, ga eens opzoek naar spellen waarbij je bijvoorbeeld wederzijds vragen aan elkaar kan stellen, kleed je allebei mooi aan, massages, koop een roos voor je man, chocolaatjes... (sorry, op romantisch gebied ben ik erg 'gewoon'). In het begin voelt het misschien geforceerd, maar ik kan me zomaar voorstellen dat het kan werken.
Het liefdesverdriet slijt, vooral als je ergens anders mee bezig bent. Sterkte!
Stel je voor dat je nu jouw aandacht en energie even echt 100% in je partner steekt, dus maak het gezellig samen, kook samen lekker, ga eens opzoek naar spellen waarbij je bijvoorbeeld wederzijds vragen aan elkaar kan stellen, kleed je allebei mooi aan, massages, koop een roos voor je man, chocolaatjes... (sorry, op romantisch gebied ben ik erg 'gewoon'). In het begin voelt het misschien geforceerd, maar ik kan me zomaar voorstellen dat het kan werken.
Het liefdesverdriet slijt, vooral als je ergens anders mee bezig bent. Sterkte!
dinsdag 26 januari 2021 om 09:30
Dit.
Het lijkt mij een enorme dealbreaker dat hij zijn vrouw met jou wil bedonderen.
Ik zou gelijk klaar zijn eerlijk gezegd.
Wat doet dit met jou TO?
Helpt je dit niet een aardig eind in de richting van niet meer verliefd zijn?
dinsdag 26 januari 2021 om 09:37
We hebben inderdaad nog genoeg met elkaar om er wat van te kunnen maken. Fijn om dit te lezen. De lockdown en het thuiswerken met de kinderen thuis speelt denk ik ook mee...ik verveel me best wel...wil naar buiten...mis prikkels...
En gelukkig heb ik een vriendin met wie ik er goed over kan praten, maar wie weet is relatietherapie een optie. Vooral omdat mijn man nu bang is dat ik bij hem weg wil, terwijl dat dus echt niet zo is. Ik hou van hem en dit is me echt overkomen.
Vaak wordt gezegd dat dit alleen gebeurt binnen slechte relaties. Onze relatie is echter zeker niet slecht.
En gelukkig heb ik een vriendin met wie ik er goed over kan praten, maar wie weet is relatietherapie een optie. Vooral omdat mijn man nu bang is dat ik bij hem weg wil, terwijl dat dus echt niet zo is. Ik hou van hem en dit is me echt overkomen.
Vaak wordt gezegd dat dit alleen gebeurt binnen slechte relaties. Onze relatie is echter zeker niet slecht.