Verliefd..nu al

02-12-2018 11:33 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar begin ik dit verhaal.. Bij het begin dan maar, maar wel een beetje beknopt.

Ik was 13 jaar samen met mijn man, inmiddels bijna 9 jaar getrouwd en 2 jonge kinderen. Ons huwelijk bestond uit veel stress, weinig liefde en, achteraf zie ik, ook veel gemanipuleer en leugens. Ikheb er hard voor gewerkt om samen te te blijven (toen zag ik alles nog niet zo helder blijkbaar).

Enkele maanden geleden vertelde een van mijn kinderen een zorgelijk verhaal over zijn vader dat weer op seksueel misbruik. Ik ben toen op advies van instanties met de kinderen vertrokken. Ik heb aangifte gedaan, er werden dusdanige feiten verteld die ik heel serieus moest nemen. Er werd een politieonderzoek gestart wat erg lang duurt. Dat kan zelfs jaren duren. Van de politie mochten we niet inhoudelijk over deze zaak praten, alleen nodige praktische dingen mochten we bespreken, zoals financiën.

In de tussentijd heb ik besloten te willen scheiden en heb ik een advocaat ingeschakeld. Na vele stalkerige berichten van de vader van mijn kinderen, heb ik besloten hem op Whatsapp te blokkeren, omdat hij met hele manipulerende en intimiderende berichten steeds mijn leven binnenkwam denderen. Terwijl ik eindelijk het gevoel had dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken. Die dag kreeg ik een zorgelijke mail van hem waarinhij aangaf nuet meer te willen leven. Ik heb de politie hiervan op de hoogte gebracht. Hij bleek inderdaad zichzelf van het leven beroofd te hebben. Uit het politieonderzoek bleek dat er vele redenen waren om hem op pakken en dat zal hij ook geweten hebben.

Na mijn besluit om officieel uit elkaar te gaan heb ik een man keren kennen waar ik heel goed mee kan praten..zeker niet alleen over wat ik hierboven schreef. Er is een diepe klik die ik nooit eerder gevoeld heb. Het is heel snel, maar ik merk dat ik verliefd ben geworden. Nu was het natuurlijk zo dat de vader van mijn kinderen en ik al jaren langs elkaar heen leefden, er was geen sprake meer van een liefdesrelatie of een seksuele relatie. Dus dat ik me voor iemand kan openstellen vind ik zelf niet zo gek. Het voelt goed. Maar ik maak me een beetje druk over wat anderen hier van vinden. Ik zal sowieso mijn kinderen voorop blijven stellen, zij gaan niet snel in contact komen met deze nieuwe man. Dan moet ik er wel echt zeker van zijn.

Ik merk dat ik niet speciaal een vraag heb, maar wel heel erg de behoefte om dit te delen en misschien toch ook wel behoefte aan jullie mening hierover.
Lily1504 schreef:
02-12-2018 12:39
Ik lees nergens dat het allemaal geen probleem is voor TO. Dat maak jij er nu van. Dus nu niet de moraalridder gaan uithangen.
De enige die hier de moraalridder uithangt ben jij. Ze vraagt om meningen en die krijgt ze.
TO.
Heel fijn dat je zo'n man in je leven hebt. Ik zou zeker van dit gevoel genieten. Hoe fijn is het dat je op iemand terug kan vallen. Het is je van harte gegund.

Met voorstellen aan je kinderen, vrienden en familie zou ik zeker wachten.

Zorg eerst maar voor rust voor de kinderen.
Lord*Voldemort schreef:
02-12-2018 12:44
De enige die hier de moraalridder uithangt ben jij. Ze vraagt om meningen en die krijgt ze.
En die heb ik dan ook gegeven. Waarop jij reageert. En dan geef ik daar ook even mijn mening over.

Fijne zondag!
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:51
0.17% gewijzigd
S-Meds schreef:
02-12-2018 12:28
maar to kan zich geen risico permitteren haar kinderen zijn getraumatiseerd. Stabiliteit staat voorop
Dat ben ik absoluut met je eens.
Aan de andere kant mag TO ook ervaren hoe het is om met een "normale" man om te gaan die haar een goed gevoel geeft.
Ze hoeft niet gelijk met hem te trouwen.

De kinderen krijgen hulp en TO kan haar privé leven toch scheiden met die vd kinderen?
Beste TO.

Wat een verhaal zeg.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nieuwe maatje erg prettig is. Geniet daarvan. Ik zou wel in het achterhoofd houden dat je zelf nog veel te verwerken hebt en dit geen eerlijke kans kan krijgen. Geniet van de dag.

Ik zou niets melden aan vrienden, familie en zeker kinderen.

Ik lees verder dat je al veel voor je kinderen doet. Blijf dit doen. Klasse.

Heel veel succes en geniet nu nog even van het moment.
HTH schreef:
02-12-2018 12:49
Beste TO.

Wat een verhaal zeg.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nieuwe maatje erg prettig is. Geniet daarvan. Ik zou wel in het achterhoofd houden dat je zelf nog veel te verwerken hebt en dit geen eerlijke kans kan krijgen. Geniet van de dag.

Ik zou niets melden aan vrienden, familie en zeker kinderen.

Ik lees verder dat je al veel voor je kinderen doet. Blijf dit doen. Klasse.

Heel veel succes en geniet nu nog even van het moment.
hoe weet je dat? to schrijft daar niks over. Ze maakt zich ook geen zorgen over de kinderen mbt deze relatie maar over hoe anderen erover denken. Nu de vader van de kinderen is overleden komen alle zorgtaken op haar neer als zij haar nieuwe verkering regelmatig wil zien kan het niet anders of die kinderen worden er in betrokken. Heel verwarrend allemaal.
Ana_Isabel** schreef:

Aan de andere kant mag TO ook ervaren hoe het is om met een "normale" man om te gaan die haar een goed gevoel geeft.
We weten niet of hij normaal is. Een bepaald type man weet een kwetsbare vrouw (en haar gezin) altijd te vinden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-12-2018 12:53
We weten niet of hij normaal is. Een bepaald type man weet een kwetsbare vrouw (en haar gezin) altijd te vinden.
Precies. En TO is blind genoeg om 13 jaar bij een monster te blijven
Het zal niet voor het eerst zijn dat er vrouwen zijn die van misbruiker naar misbruiker verkassen.
viva-amber schreef:
02-12-2018 12:53
Als je daar vanuit gaat, kun je beter voorgoed alleen blijven.
Nee, het is een reden om in therapie te gaan om het verleden te verwerken en om daarna bewuste keuzes te maken.

Het werkt niet andersom...eerst weer een man kiezen en dan hopen dat hij je geluk is en nu al zoveel gevoelens hebben dat je het eigenlijk al niet meer helder ziet.

Ik zeg niet dat zij moet stoppen. Ik geef alleen aan wat zij het beste op nummer 1 kan zetten. Daten prima maar meer zou ik nu echt niet van maken en jezelf op nummer 1...verwerken met hulp en ontdekken wat je echt belangrijk vindt een relatie. De relatie met haar zelf is nu het belangrijkste en niet de relatie met een man die zij net kent.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-12-2018 13:01
51.82% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag mij af of je na zoveel jaren ellende nog wel weet wat liefde is.
Het klinkt nu meer alsof je een fijne therapeut hebt gevonden i.p.v. een liefdespartner.
Ik zou eerst maar even flink wat sessies bij een echte hulpverlener volgen, voordat je ooit weer in een relatie stapt. En een relatie lijkt me voor jou nog een ver van je bed show. Ik zou het houden bij lekker verliefd zijn.
Ana_Isabel** schreef:
02-12-2018 12:56
Maar ze heeft wel gelijk. Eigen ervaring.
Ana_Isabel** schreef:
Dat ben ik absoluut met je eens.
Ze hoeft niet gelijk met hem te trouwen.

De kinderen krijgen hulp en TO kan haar privé leven toch scheiden met die vd kinderen?

Hoe dan? Die kinderen wonen 24/7 bij haar en zijn volledig afhankelijk van haar. Dat kun je toch niet scheiden? Praktisch wordt dat al lastig, maar emotioneel helemaal.
Kinderen kunnen toch een middagje naar opa en oma.
viva-amber schreef:
02-12-2018 13:26
Kinderen kunnen toch een middagje naar opa en oma.

Tot zover kinderen voorop stellen...

Natuurlijk kunnen ze naar opa en oma. De kinderen hebben een traumatische jeugd gehad, een scheiding verwerkt, hun vader heeft zelfmoord gepleegd en ze hebben een moeder die dat ook allemaal moet verwerken. Ik begrijp dan werkelijk niet dat je als moeder je kinderen naar opa en oma stuurt om je liefde te vinden.

Edit: of was het sarcastisch?
Nee, helemaal niet. Ik denk ook niet dat zij intensief zou moeten daten maar ik zeg ook niet dat zij het helemaal moet afkappen. De kinderen moeten ook contact met hun omgeving houden.
nerdopviva schreef:
02-12-2018 13:30
Tot zover kinderen voorop stellen...

Natuurlijk kunnen ze naar opa en oma. De kinderen hebben een traumatische jeugd gehad, een scheiding verwerkt, hun vader heeft zelfmoord gepleegd en ze hebben een moeder die dat ook allemaal moet verwerken. Ik begrijp dan werkelijk niet dat je als moeder je kinderen naar opa en oma stuurt om je liefde te vinden.

Edit: of was het sarcastisch?
zeker gezien dit allemaal in de afgelopen maanden heeft afgespeeld
zelfs al was het langer geleden geweest was het alsnog moeilijk
maar nu is nog zo kort
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik snap alle reacties, zeker omdat jullie natuurlijk niet weten hoeveel ik al doe voor mezelf en mijn kinderen. Dat staat uiteraard voorop. Ik heb al jaren psychotherapie omdat de relatie met mijn overleden man ongezond was, daar was ik me al wel van bewust, maar ik hooote samen met hem de relatievte verbeteren, hij had daareen grote taakin en dat wist ik ook. Van mishandeling of misbruik leek geen sprake. Die therapie is nu verder uitgebreid. Er komen nu wel dingen naar boven die ik niet wist. Dingen waar ik nu bij kan omdat bijvoorbeeld zijn computer gekraakt is. Hij loog en hield dingen achter, dat ik dat niet eerder zag en merkte ligt niet aan mijn instabiliteit, maar aan zijn karakter en zijn kennis over het zorgvuldig verbergen van zaken. Niemand, maar dan ook niemand zal mij een schuldgevoel aanpraten daarover, dat is ook zeer onterecht. Ook dat ik het misbruik niet zag, is mij niet aan te rekenen, zodra ik signalen kreeg heb ik gedaan wat ik kon. Mijn psycholoog vindt mij nu verre van instabiel, zo ook mijn bekenden en de begeleiding van mijn kinderen. Dat ben ik wel geweest uiteraard en ik zeg niet dat alles 100% goed gaat en dat ik nooit meer kan terugvallen. Mijn kinderen krijgen psychotraumatherapie waar ik ook een grote rol in heb. Ik ben er elke dag de hele dag voor mijn kinderen. Ik ben ook niet de hele dag met mijn whatsappjes bezig ofzo. Ik zie deze man af en toe..niet elke dag en zeker niet in het bijzijn van mijn kinderen, zij zijn ook niet op de hoogte van zijn bestaan en zoals ik al schreef, dat gaat ook niet zomaar gebeuren. En als ik met hem afspreken dan komt een vertrouwde oppas op mijn bank zitten voor het geval een van mijn kinderen wakker wordt. Zo heftig als sommigen het hebben ingevuld is het dus niet.

Dit nuanceert de zaak misschien een beetje. Ik schreef dit topic niet om alleen positieve reacties te krijgen, maar zie nu wel dat met te weinig informatie als snel wordt ingevuld dat ik wel een dom beïnvloedbaar zielig moedertje zal zijn. Dat is dus niet het geval. Het is dus misschien beter om te vragen naar zaken die niet duidelijk zijn ipv in te vullen..dat maakt het wat minder heftug hier. Discussies lijken me niet nodig.
En voor de duidelijkheid. Ik ben niet bewust op zoek gegaan naar een man natuurlijk.
Kwetsbaar en dom zijn niet hetzelfde. Dat maak jij er zelf van en dat heeft niemand hier gezegd.

Je hebt gewoon een hele slimme manipulatieve man getroffen mbt je huwelijk en niemand kan jou garanderen dat dat niet nog eens gebeurd.

Dat jij die waarschuwing ziet als een oordeel over jezelf zegt mij eigenlijk al heel veel. Helemaal 100% eerlijk naar jezelf over je eigen kwetsbaarheden ben je niet wanneer je kwetsbaarheden als dom bestempeld. Iedereen heeft een zwakke plek of meerdere en in jou geval zou ik er alles aan doen om ze goed te leren kennen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-12-2018 13:45
21.82% gewijzigd
Waarom zou jij niet opnieuw een relatie kunnen hebben? Ook leuk voor de kinderen dat ze een "vader" krijgen. Maar hou wel in je achterhoofd dat weinig mannen trek hebben in een vrouw en constant kinderen erbij. Men verkijkt zich erop en pas later zie je hoe zwaar het is. Ook al is er geen ex in beeld.

Enige wat ik wel frapant vind is dat hij pas enkele maanden geleden overleden is en ik begrijp niet dat je nu aan een andere man kan denken.
Ksenija schreef:
02-12-2018 13:43
Waarom zou jij niet opnieuw een relatie kunnen hebben? Ook leuk voor de kinderen dat ze een "vader" krijgen. Maar hou wel in je achterhoofd dat weinig mannen trek hebben in een vrouw en constant kinderen erbij. Men verkijkt zich erop en pas later zie je hoe zwaar het is. Ook al is er geen ex in beeld.

Enige wat ik wel frapant vind is dat hij pas enkele maanden geleden overleden is en ik begrijp niet dat je nu aan een andere man kan denken.
Heb je de OP gelezen?
Lord*Voldemort schreef:
02-12-2018 12:58
Maar ze heeft wel gelijk. Eigen ervaring.
jou eigen ervaring is dus:

in jou account staat dat je een man bent, welke conclusie mogen we dan hieraan verbinden?
Ana_Isabel** schreef:
02-12-2018 12:56
nou daar ligt gewoon statistiek onder hoor. Kinderen die misbruikt zijn lopen meer risico, o.a. om dat hun omgeving veiligheid niet goed kan inschatten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven