Verliefd..nu al
zondag 2 december 2018 om 11:33
Waar begin ik dit verhaal.. Bij het begin dan maar, maar wel een beetje beknopt.
Ik was 13 jaar samen met mijn man, inmiddels bijna 9 jaar getrouwd en 2 jonge kinderen. Ons huwelijk bestond uit veel stress, weinig liefde en, achteraf zie ik, ook veel gemanipuleer en leugens. Ikheb er hard voor gewerkt om samen te te blijven (toen zag ik alles nog niet zo helder blijkbaar).
Enkele maanden geleden vertelde een van mijn kinderen een zorgelijk verhaal over zijn vader dat weer op seksueel misbruik. Ik ben toen op advies van instanties met de kinderen vertrokken. Ik heb aangifte gedaan, er werden dusdanige feiten verteld die ik heel serieus moest nemen. Er werd een politieonderzoek gestart wat erg lang duurt. Dat kan zelfs jaren duren. Van de politie mochten we niet inhoudelijk over deze zaak praten, alleen nodige praktische dingen mochten we bespreken, zoals financiën.
In de tussentijd heb ik besloten te willen scheiden en heb ik een advocaat ingeschakeld. Na vele stalkerige berichten van de vader van mijn kinderen, heb ik besloten hem op Whatsapp te blokkeren, omdat hij met hele manipulerende en intimiderende berichten steeds mijn leven binnenkwam denderen. Terwijl ik eindelijk het gevoel had dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken. Die dag kreeg ik een zorgelijke mail van hem waarinhij aangaf nuet meer te willen leven. Ik heb de politie hiervan op de hoogte gebracht. Hij bleek inderdaad zichzelf van het leven beroofd te hebben. Uit het politieonderzoek bleek dat er vele redenen waren om hem op pakken en dat zal hij ook geweten hebben.
Na mijn besluit om officieel uit elkaar te gaan heb ik een man keren kennen waar ik heel goed mee kan praten..zeker niet alleen over wat ik hierboven schreef. Er is een diepe klik die ik nooit eerder gevoeld heb. Het is heel snel, maar ik merk dat ik verliefd ben geworden. Nu was het natuurlijk zo dat de vader van mijn kinderen en ik al jaren langs elkaar heen leefden, er was geen sprake meer van een liefdesrelatie of een seksuele relatie. Dus dat ik me voor iemand kan openstellen vind ik zelf niet zo gek. Het voelt goed. Maar ik maak me een beetje druk over wat anderen hier van vinden. Ik zal sowieso mijn kinderen voorop blijven stellen, zij gaan niet snel in contact komen met deze nieuwe man. Dan moet ik er wel echt zeker van zijn.
Ik merk dat ik niet speciaal een vraag heb, maar wel heel erg de behoefte om dit te delen en misschien toch ook wel behoefte aan jullie mening hierover.
Ik was 13 jaar samen met mijn man, inmiddels bijna 9 jaar getrouwd en 2 jonge kinderen. Ons huwelijk bestond uit veel stress, weinig liefde en, achteraf zie ik, ook veel gemanipuleer en leugens. Ikheb er hard voor gewerkt om samen te te blijven (toen zag ik alles nog niet zo helder blijkbaar).
Enkele maanden geleden vertelde een van mijn kinderen een zorgelijk verhaal over zijn vader dat weer op seksueel misbruik. Ik ben toen op advies van instanties met de kinderen vertrokken. Ik heb aangifte gedaan, er werden dusdanige feiten verteld die ik heel serieus moest nemen. Er werd een politieonderzoek gestart wat erg lang duurt. Dat kan zelfs jaren duren. Van de politie mochten we niet inhoudelijk over deze zaak praten, alleen nodige praktische dingen mochten we bespreken, zoals financiën.
In de tussentijd heb ik besloten te willen scheiden en heb ik een advocaat ingeschakeld. Na vele stalkerige berichten van de vader van mijn kinderen, heb ik besloten hem op Whatsapp te blokkeren, omdat hij met hele manipulerende en intimiderende berichten steeds mijn leven binnenkwam denderen. Terwijl ik eindelijk het gevoel had dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken. Die dag kreeg ik een zorgelijke mail van hem waarinhij aangaf nuet meer te willen leven. Ik heb de politie hiervan op de hoogte gebracht. Hij bleek inderdaad zichzelf van het leven beroofd te hebben. Uit het politieonderzoek bleek dat er vele redenen waren om hem op pakken en dat zal hij ook geweten hebben.
Na mijn besluit om officieel uit elkaar te gaan heb ik een man keren kennen waar ik heel goed mee kan praten..zeker niet alleen over wat ik hierboven schreef. Er is een diepe klik die ik nooit eerder gevoeld heb. Het is heel snel, maar ik merk dat ik verliefd ben geworden. Nu was het natuurlijk zo dat de vader van mijn kinderen en ik al jaren langs elkaar heen leefden, er was geen sprake meer van een liefdesrelatie of een seksuele relatie. Dus dat ik me voor iemand kan openstellen vind ik zelf niet zo gek. Het voelt goed. Maar ik maak me een beetje druk over wat anderen hier van vinden. Ik zal sowieso mijn kinderen voorop blijven stellen, zij gaan niet snel in contact komen met deze nieuwe man. Dan moet ik er wel echt zeker van zijn.
Ik merk dat ik niet speciaal een vraag heb, maar wel heel erg de behoefte om dit te delen en misschien toch ook wel behoefte aan jullie mening hierover.
zondag 2 december 2018 om 14:00
viva-amber schreef: ↑02-12-2018 13:42Kwetsbaar en dom zijn niet hetzelfde. Dat maak jij er zelf van en dat heeft niemand hier gezegd.
Je hebt gewoon een hele slimme manipulatieve man getroffen mbt je huwelijk en niemand kan jou garanderen dat dat niet nog eens gebeurd.
Dat jij die waarschuwing ziet als een oordeel over jezelf zegt mij eigenlijk al heel veel. Helemaal 100% eerlijk naar jezelf over je eigen kwetsbaarheden ben je niet wanneer je kwetsbaarheden als dom bestempeld. Iedereen heeft een zwakke plek of meerdere en in jou geval zou ik er alles aan doen om ze goed te leren kennen.
Hier heb je gelijk in hoor. Dat ik dat zo omschreef is niet perse omdat ik me dat zo aantrek, maar meer door hoe sommige mensen hun reactie formuleren, sommige reactie komen hierover alsof ze me aan het denken willen zetten, maar oordelend. Ik hang daar geen waarde aan
omdat ik zelf weet wat ik doe en hoe ik het doe. Iedereen mag zeggen wát hij/zij wil, maar soms kan het anders geformuleerd worden. Jouw reacties geven trouwens wel weer hoe ik er zelf eigenlijk ook over denk. Ik ben ook heel voorzichtig en werk zeker ook aan dit stuk.
zondag 2 december 2018 om 14:04
natuurlijk ben je niet schuldig aan het misbruik maar je was wel onderdeel van het systeem waarin dit heeft kunnen gebeuren. Ik vind het opmerkelijk dat je zo kort na deze toestanden al weer bezig bent met een man. Dat zegt echt heel veel over jouw prioriteiten. Verliefd worden kan iedereen gebeuren maar iemand toelaten in je leven is een bewuste keuzemangolein schreef: ↑02-12-2018 14:00Hier heb je gelijk in hoor. Dat ik dat zo omschreef is niet perse omdat ik me dat zo aantrek, maar meer door hoe sommige mensen hun reactie formuleren, sommige reactie komen hierover alsof ze me aan het denken willen zetten, maar oordelend. Ik hang daar geen waarde aan
omdat ik zelf weet wat ik doe en hoe ik het doe. Iedereen mag zeggen wát hij/zij wil, maar soms kan het anders geformuleerd worden. Jouw reacties geven trouwens wel weer hoe ik er zelf eigenlijk ook over denk. Ik ben ook heel voorzichtig en werk zeker ook aan dit stuk.
zondag 2 december 2018 om 14:07
Ja mijn vader was ook zo'n fout type, toen hij eindelijk opgerot was kwam mijn moeder met een nog veel fouter type aanzetten, in het beste geval kreeg ik een pak slaag van hem en in het ergste geval wil ik niet eens meer over nadenken. Duidelijk?ouwewijsneus schreef: ↑02-12-2018 13:47jou eigen ervaring is dus:
We weten niet of hij normaal is. Een bepaald type man weet een kwetsbare vrouw (en haar gezin) altijd te vinden.
in jou account staat dat je een man bent, welke conclusie mogen we dan hieraan verbinden?
zondag 2 december 2018 om 14:07
Daar zou ik dan graag een wetenschappelijk artikel over willen lezen. In mijn werk ben ik constant met veiligheid bezig en met mensen. Ik ben 13 jaar geleden verzeild geraakt in een relatie met een narcist en nu stel jij dat ik (of mensen zoals ik) veiligheid niet goed kan inschatten. Ik vind dat erg kort door de bocht. En de professionals zijn het, op dit vlak, ook niet met je eens. Dit stuk daar heb ik professionele hulp voor dus.
zondag 2 december 2018 om 14:08
er is heel veel onderzoek gedaan naar partners van seksueel misbruikers. Er is genoeg te vindenmangolein schreef: ↑02-12-2018 14:07Daar zou ik dan graag een wetenschappelijk artikel over willen lezen. In mijn werk ben ik constant met veiligheid bezig en met mensen. Ik ben 13 jaar geleden verzeild geraakt in een relatie met een narcist en nu stel jij dat ik (of mensen zoals ik) veiligheid niet goed kan inschatten. Ik vind dat erg kort door de bocht. En de professionals zijn het, op dit vlak, ook niet met je eens. Dit stuk daar heb ik professionele hulp voor dus.
zondag 2 december 2018 om 14:08
Wat heftig! Ik snap ook dat ik net zo.aar een relatie met iemand moet aangaan. Dat is ook niet waar ik nu mee bezig ben. Mijn kinderen staan voorop..altijd.Lord*Voldemort schreef: ↑02-12-2018 14:07Ja mijn vader was ook zo'n fout type, toen hij eindelijk opgerot was kwam mijn moeder met een nog veel fouter type aanzetten, in het beste geval kreeg ik een pak slaag van hem en in het ergste geval wil ik niet eens meer over nadenken. Duidelijk?
zondag 2 december 2018 om 14:10
en dat je professioneel te maken hebt met veiligheid zegt natuurlijk niks over hoe je daar privé mee omgaat. Nou ja dat bewijst de situatie eigenlijk wel. Waarom moet je nu een relatie met die man? Als hij de ware is waarom zouden jullie niet een paar jaar wachten met het uitvoering geven aan je gevoel?
zondag 2 december 2018 om 14:16
Dat is ook zeker een optie, waarschijnlijk oom wat er gaat gebeuren omdat dat verstandig is. Maar het gevoel dat ik nu heb, dat is er dus wel, dat overdonderde me ook omdat ik daar eigenlijk niet op zat te wachten. Ik spreek en zie hem ook maar weinig. Dat ik deze 'vraag' stelde, wil niet zeggen dat ik met hem in het diepe gesprongen ben..S-Meds schreef: ↑02-12-2018 14:10en dat je professioneel te maken hebt met veiligheid zegt natuurlijk niks over hoe je daar privé mee omgaat. Nou ja dat bewijst de situatie eigenlijk wel. Waarom moet je nu een relatie met die man? Als hij de ware is waarom zouden jullie niet een paar jaar wachten met het uitvoering geven aan je gevoel?
zondag 2 december 2018 om 14:33
ja dat is een duidelijk verhaal.Lord*Voldemort schreef: ↑02-12-2018 14:07Ja mijn vader was ook zo'n fout type, toen hij eindelijk opgerot was kwam mijn moeder met een nog veel fouter type aanzetten, in het beste geval kreeg ik een pak slaag van hem en in het ergste geval wil ik niet eens meer over nadenken. Duidelijk?
en met deze achtergrond informatie kan TO veel meer als in je eerste bericht en dat blijkt wel uit haar reactie.
Na je eerste bericht was mijn mening: daar komt de zuurpruim weer
Na de laatste informatie is dit opeens een waarschuwing geworden met inhoud.
zondag 2 december 2018 om 14:53
Bij nieuwe liefdes komt ook altijd onzekerheid kijken. Het is aan jou om te bepalen of je zou kunnen omgaan met die onzekerheid en er tegelijkertijd voor je kinderen kan zijn. Zij hebben ook een moeilijke periode achter de rug en hebben waarschijnlijk extra aandacht nodig.
En wat een heftig verhaal, TO! Veel steun en liefde gewenst!
En wat een heftig verhaal, TO! Veel steun en liefde gewenst!
zondag 2 december 2018 om 14:57
Hoe dan ook: dit alles ben je pas een paar maanden geleden te weten gekomen. In die paar maanden is er dus heel veel gebeurd.
Dat je al jaren in therapie bent zegt natuurlijk niet zoveel want veel heb je pas een paar maanden geleden ontdekt.
Ga nou eerst eens met jezelf en de kinderen aan het werk en negeer dat verliefde gevoel maar even.
Dat je al jaren in therapie bent zegt natuurlijk niet zoveel want veel heb je pas een paar maanden geleden ontdekt.
Ga nou eerst eens met jezelf en de kinderen aan het werk en negeer dat verliefde gevoel maar even.
zondag 2 december 2018 om 14:59
Niet aanvallend bedoeld, maar deze zin raakt me erg. Weten je kinderen dit ook dat je er zo over denkt?.
Ik lees dat je er werk van hebt gemaakt toen je er achter kwam, maar dat zinnetje komt zo naar over.
Sterkte iig!!!
zondag 2 december 2018 om 16:33
Wat een heftige situatie heb je achter de rug samen met je kinderen!
Wat betreft je vriend, ik zou ervan genieten. Je ei kwijt kunnen bij iemand is zo waardevol. Echter zou ik het eerst echt tussen jullie 2 houden. Ondertussen het verleden gaan verwerken. En hem pas aan je kinderen voorstellen als hun hun verleden ook verwerkt hebben.
Maar dat betekend niet dat je dan maar geen contact met hem moet hebben. Dat zou echt compleet onzin zijn.
Ik heb ook heftige relaties gehad in het verleden. Mijn huidige man ben ik tegen gekomen vlak nadat mijn relatie over was. Binnen enkele maanden. Wij hebben het super gezellig gehad, maar echt officieel werd het pas na 1,5 jaar. Ik heb in die tijd therapie afgerond en mijn kinderen hebben rust gehad en na een tijd hem eerst leren kennen als een gewone vriend wat langzaam serieuzer werd.
Achteraf kan ik zeggen dat deze manier een hele goede is geweest voor ons.
Sterkte met de hele situatie en vergeet niet vooral te genieten van al het moois om je heen.
Wat betreft je vriend, ik zou ervan genieten. Je ei kwijt kunnen bij iemand is zo waardevol. Echter zou ik het eerst echt tussen jullie 2 houden. Ondertussen het verleden gaan verwerken. En hem pas aan je kinderen voorstellen als hun hun verleden ook verwerkt hebben.
Maar dat betekend niet dat je dan maar geen contact met hem moet hebben. Dat zou echt compleet onzin zijn.
Ik heb ook heftige relaties gehad in het verleden. Mijn huidige man ben ik tegen gekomen vlak nadat mijn relatie over was. Binnen enkele maanden. Wij hebben het super gezellig gehad, maar echt officieel werd het pas na 1,5 jaar. Ik heb in die tijd therapie afgerond en mijn kinderen hebben rust gehad en na een tijd hem eerst leren kennen als een gewone vriend wat langzaam serieuzer werd.
Achteraf kan ik zeggen dat deze manier een hele goede is geweest voor ons.
Sterkte met de hele situatie en vergeet niet vooral te genieten van al het moois om je heen.