Verliefd op een ander

08-05-2019 15:34 45 berichten
Ik heb sinds een klein halfjaar een relatie. Ben zelf 28, zij 26, en het is erg leuk. We houden van elkaar, doen leuke dingen en vrienden zeggen oprecht dat ik een leuke vriendin heb en de relatie er ‘gezond’ uit ziet. Maar sinds een weekje knabbelt er iets aan me: ik ben verliefd op iemand anders.

Nu zou ik dit niet een ontzettend probleem vinden mocht het een willekeurige vrouw zijn, maar helaas is dit niet het geval. Het gaat hier om iemand die ik al paar jaar terug heb leren kennen en ik destijds hopeloos verliefd op was. Maar dan ook echt hopeloos. Ze heeft de liefde nooit beantwoord, maar het contact is altijd wel gebleven… Ook nadat ik een relatie kreeg. Dit is tot zover gekomen dat ik vorige week een drankje met haar ben gaan doen, waar opeens als een donderslag bij een heldere hemel kwam dat ze gevoelens voor me heeft gekregen en ze dit gezegd wilde hebben, alles in de wetenschap dat ze inmiddels van mijn relatie afwist.

Ik ben nu vooral in de war, het is overduidelijk dat de gebeurtenissen van vorige week mijn verliefdheid van toendertijd hebben opgewakkerd, en ik kon tot de conclusie dat dat gevoelens zijn die ik bij mijn huidige vriendin nooit zo heftig heb gevoeld. Ik kan alleen aan haar denken en besef me dat mijn relatie never nooit stand houd zo.
Maar wat moet ik er mee? Mijn angst is dat de gevoelens van mn oude liefde wellicht zijn opgerakeld nav jaloezië t.o.v mn relatie. Of dat ik groots verkondig weer single te zijn en dat er dan een schuldgevoel optreedt bij haar en ze het te heftig vindt. Wat raden jullie aan? Wellicht eens een maandje geen/minder contact om te kijken hoe dat uitpakt?

PS fijne berichten als ‘wow wat een fantastische vriend ben jij wel niet’ kunnen achterwege worden gelaten aangezien ik me daar van bewust ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uitmaken met je huidige vriendin.
Wat de rest al schrijft; er is een grote kans dat die oude vlam van je nu vooral op je valt omdat je onbeschikbaar bent.

Maar je kan het altijd proberen toch?
Geen ouwe schoenen weggooien als er kans is dat je nieuwe ervandoor gaan
Normaal vind ik een verliefdheid op een ander, stomme onzin om je relatie voor op te blazen, maar jullie zijn nog niet zo lang samen, en het is rot voor je vriendin, als je liever ergens anders bent, dus uiteindelijk doe je haar er meer een plezier mee, als je het uitmaakt.
Niemand wil op de tweede plaats staan, denk ik.
Wat betreft die andere vrouw, en wat haar motieven zijn, maakt het toch al niet meer uit, jij was al uitgecheckt toen de optie er was, dat zegt genoeg.
Wat vind je zelf van de actie van dat meisje om toenadering te zoeken terwijl ze weet heeft van je relatie?
Gun je huidige vriendin iemand die voor haar gaat, ongeacht of het met die ander wat wordt. Die ander klinkt eigenlijk niet eens zo leuk.
Je moet nu bij de vriendin blijven met wie je al hebt, samen met haar op vakantie, kinderen krijgen, oud worden enz
Hm, oneens met de uitmaak-adviezen.

Het draait hier allemaal om één gegeven: gevoelens voor iemand die je niet (100%) kunt krijgen zijn over het algemeen heftiger dan de gevoelens voor degene die je hebt. Dat verklaart dat de oude vlam ineens voor je wil gaan, en het verklaart ook jouw reactie daarop.
In andere gevallen had ik ook geroepen ‘maak vooral uit’ als iemand vanuit het niets na een half jaar relatie verliefd wordt op een ander, in dit geval moet ik toch even denken aan die ene grote liefde die nooit helemaal van mij was. Als die na een half jaar met mijn huidige lief op de stoep had gestaan met een liefdesverklaring was ik daar ook behoorlijk van in de war geraakt. Toch ben ik nu al 10 jaar werkelijk stikgelukkig met mijn lief (ook begonnen als een relatief kalme verliefdheid) dus die verwarring had niets gezegd over de match tussen ons.
En ik weet nu ik oud en wijs ben ook heel zeker het ik met die ‘grote liefde’ nooit zo’n fijne relatie was geworden als ik nu heb.
“Leuk” type joh die eerste keus van je, ze ziet je niet staan totdat jij een relatie hebt, dan voelt ze ineens van alles en vindt ze het nodig dat met jou te bespreken. Grote kans dat het haar om jouw aandacht te doen is, kijken of het haar lukt om jou weg te krijgen bij je vriendin.
Wat vond je vriendin ervan, dat je met een oude crush wat bent gaan drinken?
SpecialChef schreef:
08-05-2019 17:06
topic kan wel dicht dnek ik zo

Maar nee, we moeten toch nog weten hoe die andere vrouw gaat reageren eens je het uitgemaakt hebt met je huidige vriendin? :hyper:
stellar schreef:
08-05-2019 18:49
“Leuk” type joh die eerste keus van je, ze ziet je niet staan totdat jij een relatie hebt, dan voelt ze ineens van alles en vindt ze het nodig dat met jou te bespreken. Grote kans dat het haar om jouw aandacht te doen is, kijken of het haar lukt om jou weg te krijgen bij je vriendin.
Wat vond je vriendin ervan, dat je met een oude crush wat bent gaan drinken?
Dit. En dat laatste wilde ik ook net vragen...
Moosey schreef:
08-05-2019 18:30
Hm, oneens met de uitmaak-adviezen.

Het draait hier allemaal om één gegeven: gevoelens voor iemand die je niet (100%) kunt krijgen zijn over het algemeen heftiger dan de gevoelens voor degene die je hebt. Dat verklaart dat de oude vlam ineens voor je wil gaan, en het verklaart ook jouw reactie daarop.
In andere gevallen had ik ook geroepen ‘maak vooral uit’ als iemand vanuit het niets na een half jaar relatie verliefd wordt op een ander, in dit geval moet ik toch even denken aan die ene grote liefde die nooit helemaal van mij was. Als die na een half jaar met mijn huidige lief op de stoep had gestaan met een liefdesverklaring was ik daar ook behoorlijk van in de war geraakt. Toch ben ik nu al 10 jaar werkelijk stikgelukkig met mijn lief (ook begonnen als een relatief kalme verliefdheid) dus die verwarring had niets gezegd over de match tussen ons.
En ik weet nu ik oud en wijs ben ook heel zeker het ik met die ‘grote liefde’ nooit zo’n fijne relatie was geworden als ik nu heb.
Daar heb je ook wel een punt.

Maar dan vind ik wel dat hij het echt helemaal moet afkappen met die vrouw op wie hij verliefd is en echt voor zijn vriendin moet gaan. Zolang hij een deurtje openhoudt of gaat zitten wikken en wegen, is hij niet eerlijk bezig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou ten eerste je bent niet de enige op deze wereld.
Geniet ervan want ik ben zelf single en niet verliefd. En jij hebt het dus bij twee mensen haha...

Er zijn zoveel manieren.
Je zal een keus gaan maken.

A crush blokken en nooit meer contact.
Je kiest oprecht voor je vriendin en laat die andere in het verleden.

B met je ex crush afspreken op een neutrale plek en drankje doen. Of misschien hangen jullie in zelfde kroeg?En kijken wat er gebeurt van binnen en daar beneden terwijl je kletst. (niet zeggen tegen je vriendin. ) Pas als je echt merkt ik ben in de war. Zou ik het uitmaken en daten met die crush . En de risico nemen.

C als je afspreekt dan kan het ook zijn dat je denkt waar ben ik mee bezig dit is onzin. Het was een fantasie Hubble.
Dan weet je dat ook.

D meteen naar bed gaan / vreemdgaan / haar als scharrel pakken
Tja die vrouw ziet je alleen maar staan omdat je onbereikbaar bent.
Susan schreef:
08-05-2019 22:43
Daar heb je ook wel een punt.

Maar dan vind ik wel dat hij het echt helemaal moet afkappen met die vrouw op wie hij verliefd is en echt voor zijn vriendin moet gaan. Zolang hij een deurtje openhoudt of gaat zitten wikken en wegen, is hij niet eerlijk bezig.
Eens. En dan vind ik het een maand aankijken nog best kort.
De verliefdheid was zo heftig omdat hij onbeantwoord was en het een ideaalbeeld in je hoofd was. Bij je huidige vriendin is het de realiteit, daarom ervaar je het niet zo heftig als je fantasie. Het lijkt alsof het beter is met dat andere meisje, maar ik betwijfel het.

Ik zou het contact verbreken.
Julus schreef:
08-05-2019 15:45
Rotsituatie maar!! Jij hebt bewust contact omderhouden met iemand op wie je verliefd was, terwijl je een relatie hebt. Je hebt bewust gekozen om een drankje met haar te doen. Dus sorry, van mij geen goed advies. Dit heb je zelf gecreeerd en nu moet je zelf gaan handelen. Je vriendin verdient beter! Waarom begin je een relatie, wetende dat je verliefd op een ander/ liever die ander hebt? Oneerlijke start voor je vriendin. Niet alleen jouw gevoel telt.
Precies..
Ik vraag mij ook af of die oude vlam echt voor je gaat wanneer zij weet dat een relatie met jou slechts iets waard is tot je weer wat beters tegen komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook dat. Je switcht nogal makkelijk.
Ik denk beter uitmaken. Je bent zo kort samen en als je nu al zulke gevoelens hebt voor iemand anders ( terwijl je nog hoteldebotel zou moeten zijn) dan voorspelt dat volgens mij niet veel goeds voor de toekomst. Voor die ander blijven dit soort gevoelens altijd ergens 'hangen' en dan zit je over een poos misschien weer in deze situatie. Niet leuk voor je vriendin als ze op de 2e plaats staat.
Stel, je zou niet voor je huidige vriendin kiezen, maar voor de oude vlam. En stel jullie zouden een relatie hebben. En stel jij zegt op een dag: "Schat, ik ga even wat drinken in de stad."
Dan ben ik benieuwd welke gevoelens er opborrelen bij haar.
Doe zogenaamde oude vlam is ook niet zuiver op de graat. Ze zit willens en wetens een relatie om zeep te helpen. En ja, TO wordt nergens toe gedwongen, maar je kunt op je vingers natellen dat TO uiteindelijk voor de bijl gaat, gezien zijn diepe gevoel wat hij altijd, al voor haar heeft gehad. Meneer heeft nog maar een half jaar een relatie en hopla ze heeft ineens gevoelens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven