Verliefd op een complexe man
woensdag 22 augustus 2018 om 16:17
Lieve allemaal,
Ik zie door de beren de weg niet meer (of wacht..) en zou heel graag jullie suggesties inwinnen. Het gaat om een jongen van 30 met bagage. Bagage als, na 10 getrouwd te zijn geweest 2x bedrogen door zijn ex, 3 kinderen uit dat huwelijk en een ex die hem nu het leven zuur maakt (dat is hoe hij het vertelt, en ik geloof wel dat dat klopt).
Ook heeft hij zelf niet zo'n makkelijk leven gehad: zijn vader is overleden toen hij jong was, is regelmatig verhuist, uitgeblust op zijn werk en hij heeft nu erg veel moeite mensen te vertrouwen/binden. Ok, dit klinkt allemaal vrij dramatisch..
We kennen elkaar nu 4 maanden. Ik was op de hoogte van zijn complexe leven en heb daarom de boot wat afgehouden. Wel deden we regelmatig gezellige dingen. Maar afgelopen weekend sloeg de vlam in de pan. We hebben samen geslapen, en nu ben ik tot over mijn oren verliefd. Hij is heel lief, attent, geduldig en gewoon heel leuk als we samen zijn. Tuurlijk praat hij ook wel eens over dat hij weer ruzie heeft gehad met zijn ex of dat hij moeite heeft weer mensen te vertrouwen, maar dan probeer ik begripvol te zijn.
Ikzelf ben 26 jaar en heb een stabiel leven. Vaste baan, eigen huisje, geen gedoe met exen en ben verder gelukkig. Ik heb zelf geen kinderwens. Zijn kinderen (2 jr, 6 jr en 10 jr) heb ik 1x ontmoet, want hij heeft 50% voogdij. Dat was leuk maar ook iets overweldigend. Zijn oudste zoon is wat brutaal.
Mijn twijfel: moet ik kijken waar dit heen gaat of moet ik me me uit dit complexe verhaal houden? Ik ben bang dat ik dadelijk midden in de drama zit met zijn ex en kinderen, maar vind hem ook echt heel erg leuk! Ook weet ik niet of ik wel een relatie met een man kan volhouden die 3 drukke kinderen heeft.. Is dit voor sommige een vergelijkbaar verhaal? Een partner vinden die best wel een complex leven heeft, en er toch samen uitkomen? Of liep dat juist slecht af?
Ik zie door de beren de weg niet meer (of wacht..) en zou heel graag jullie suggesties inwinnen. Het gaat om een jongen van 30 met bagage. Bagage als, na 10 getrouwd te zijn geweest 2x bedrogen door zijn ex, 3 kinderen uit dat huwelijk en een ex die hem nu het leven zuur maakt (dat is hoe hij het vertelt, en ik geloof wel dat dat klopt).
Ook heeft hij zelf niet zo'n makkelijk leven gehad: zijn vader is overleden toen hij jong was, is regelmatig verhuist, uitgeblust op zijn werk en hij heeft nu erg veel moeite mensen te vertrouwen/binden. Ok, dit klinkt allemaal vrij dramatisch..
We kennen elkaar nu 4 maanden. Ik was op de hoogte van zijn complexe leven en heb daarom de boot wat afgehouden. Wel deden we regelmatig gezellige dingen. Maar afgelopen weekend sloeg de vlam in de pan. We hebben samen geslapen, en nu ben ik tot over mijn oren verliefd. Hij is heel lief, attent, geduldig en gewoon heel leuk als we samen zijn. Tuurlijk praat hij ook wel eens over dat hij weer ruzie heeft gehad met zijn ex of dat hij moeite heeft weer mensen te vertrouwen, maar dan probeer ik begripvol te zijn.
Ikzelf ben 26 jaar en heb een stabiel leven. Vaste baan, eigen huisje, geen gedoe met exen en ben verder gelukkig. Ik heb zelf geen kinderwens. Zijn kinderen (2 jr, 6 jr en 10 jr) heb ik 1x ontmoet, want hij heeft 50% voogdij. Dat was leuk maar ook iets overweldigend. Zijn oudste zoon is wat brutaal.
Mijn twijfel: moet ik kijken waar dit heen gaat of moet ik me me uit dit complexe verhaal houden? Ik ben bang dat ik dadelijk midden in de drama zit met zijn ex en kinderen, maar vind hem ook echt heel erg leuk! Ook weet ik niet of ik wel een relatie met een man kan volhouden die 3 drukke kinderen heeft.. Is dit voor sommige een vergelijkbaar verhaal? Een partner vinden die best wel een complex leven heeft, en er toch samen uitkomen? Of liep dat juist slecht af?
aami325 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 16:20
2.57% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2018 om 04:52
Ze heeft toen eerlijk toegegeven een hetere plasser van oudere mannen te krijgen. Op de foto's van de stamkroeg waar we altyd kwamen is ook te zien dat ze extra haar best deed met dansen als de drummer binnen kwam.
Gelukkig heeft mijn beste vriend een jaar geleden zijn geluk toch gevonden en is toen verhuisd naar een ander dorp. Hij is alle ellende eindelijk vergeten.
Hij zoekt alleen geen oogcontact meer dat vertrouwen is weg.
Gelukkig heeft mijn beste vriend een jaar geleden zijn geluk toch gevonden en is toen verhuisd naar een ander dorp. Hij is alle ellende eindelijk vergeten.
Hij zoekt alleen geen oogcontact meer dat vertrouwen is weg.
donderdag 23 augustus 2018 om 08:27
Kinderen in het leven hebben is een breed begrip. Ik zou niet in een huis willen wonen met de kinderen en die man, maar dan liever latten tot ze het huis uit zijn (wat een eeuwigheid zal duren). Ik vind het ok om ze af en toe te zien, en iets gezelligs te doen.Pipostippels schreef: ↑23-08-2018 02:13Als je zelf geen kinderwens hebt, wens je dan wel kinderen in je leven te hebben van een ander?
donderdag 23 augustus 2018 om 08:31
Zijn ex heeft hem 2x bedrogen en voorgelogen. Ik ga ook niet proberen deze man, een zijn issues te veranderen. Daar ga ik namelijk geen plezier aan beleven. Ik heb hem wel aangemoedigd om met een psygoloog te praten om wat tot rust te komen in zijn hoofd. Dus dat doet hij nu wel.Blondie222 schreef: ↑23-08-2018 04:39Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat er bij jou niks te verwijten valt.
En waarom zou hij mensen slecht vertrouwen? Heeft hij wat meegemaakt? Is hij daarom complex en vaak alleen ? Lijkt me dat jij daar verder niks kan veranderen. Kan ook te maken hebben met iemand die hem heel slecht behandelt heeft projecteer dit niet op jezelf.
donderdag 23 augustus 2018 om 08:45
In mijn geval is het precies zo gegaan.Vera8 schreef: ↑23-08-2018 02:28Geen persoonlijke ervaring maar ik zie het in mijn omgeving. Een vrouw die zelf geen kinderwens heeft (integendeel zelfs) begint een relatie met een vader van twee kinderen.
Dat is dus geen harmonieus warm gezin geworden. En de kinderen zijn uiteindelijk de dupe.
Mijn gevoel zegt daarom: Als je als vrouw jezelf niet ziet in de rol van moeder of opvoeder dan heb je niks te zoeken in een relatie waar toch kinderen bij zijn betrokken.
Mijn man heeft ook 2 kinderen die inmiddels volwassen zijn. Toen ik hem leerde kennen werd ik verliefd op hem en niet op zijn kinderen. Had en heb er nog steeds niet veel mee maar onze liefde is er nog steeds. Wel gaan we goed met elkaar om maar een diepe band hebben we niet nee. Verder denk ik niet dat het ze beschadigd heeft want wij zijn pas toen ze de deur uitgingen gaan samenwonen dat was een heel bewuste keuze van mij. Respect voor elkaars wensen en eerlijkheid heeft het tussen ons laten werken. En ik weet ook wel dat het voor mijn man niet altijd makkelijk was maar evenzo was het dat voor mij ook niet want ik heb ook vaak op mijn tong moeten bijten van ergernis.
Kortom het is niet altijd zo zwart wit maar TO weet waar je aan begint.
De meeste vrouwen investeren veel in het "gezinnetje" en komen bedrogen uit, ik heb dat vanaf het begin nooit gedaan en heb dat ook gezegd tegen mijn man dat ik dat niet van plan was.
Ja en?
donderdag 23 augustus 2018 om 08:47
Zelf geen kinderen willen krijgen, wil niks zeggen over wel of geen geschikte stiefouder zijn. Misschien wel een voordeel dat ze niet al haar moedergevoelens op de kinderen gaat projecteren (die hebben immers al een moeder) maar gewoon een leuke extra kan zijn, vriendin van vader.Vera8 schreef: ↑23-08-2018 02:28Mijn gevoel zegt daarom: Als je als vrouw jezelf niet ziet in de rol van moeder of opvoeder dan heb je niks te zoeken in een relatie waar toch kinderen bij zijn betrokken. Kinderen die al in een kwetsbare positie zitten ook nog.
En wanneer ik zelf een gescheiden ouder zou zijn, dan zou ik niet eens een nieuwe relatie willen beginnen wanneer zou blijken dat de nieuwe partner niks van (mijn) kinderen zou moeten hebben.
Afgezien daarvan: TO, als je mijn dochter zou zijn, zou ik me zorgen over je maken. Ik weet niet of dit de juiste keuze is. Het klinkt verstandig dat je hebt besloten rustig aan te kijken hoe het gaat lopen, zonder de kinderen erbij te betrekken.
Wat eten we vanavond?
donderdag 23 augustus 2018 om 08:48
Ik vind dat echt heel wijs van jou (jullie), heb bij vriendinnen het verdriet gezien.snoopylynn schreef: ↑23-08-2018 08:45In mijn geval is het precies zo gegaan.
Mijn man heeft ook 2 kinderen die inmiddels volwassen zijn. Toen ik hem leerde kennen werd ik verliefd op hem en niet op zijn kinderen. Had en heb er nog steeds niet veel mee maar onze liefde is er nog steeds. Wel gaan we goed met elkaar om maar een diepe band hebben we niet nee. Verder denk ik niet dat het ze beschadigd heeft want wij zijn pas toen ze de deur uitgingen gaan samenwonen dat was een heel bewuste keuze van mij. Respect voor elkaars wensen en eerlijkheid heeft het tussen ons laten werken. En ik weet ook wel dat het voor mijn man niet altijd makkelijk was maar evenzo was het dat voor mij ook niet want ik heb ook vaak op mijn tong moeten bijten van ergernis.
De meeste vrouwen investeren veel in het "gezinnetje" en komen bedrogen uit, ik heb dat vanaf het begin nooit gedaan en heb dat ook gezegd tegen mijn man dat ik dat niet van plan was.
Eerst alle problemen van het gaan samenleven met andermans kinderen, en als het uiteindelijk misgaat (en die kans is enorm groot) het verdriet dat je stiefkinderen nooit meer ziet.
donderdag 23 augustus 2018 om 09:27
Ik ben echt blij dit te lezen! Zoals ik zei willen we elkaar eerst goed leren kennen zonder kinderen. En het idee van samenwonen nadat de kinderen het huis uit zijn, zou voor mij de enige vorm zijn om het te laten werken. Overigens moet ik nog met hem bespreken of dit ook een relatie is die hij wel wilt..snoopylynn schreef: ↑23-08-2018 08:45In mijn geval is het precies zo gegaan.
@snoopylynn hoe deed je dat dan met kinder verjaardagen enzo, ging je daar wel naartoe? Waar lag de balans? Of zag je ze echt bijna nooit?
donderdag 23 augustus 2018 om 10:16
snoopylynn schreef: ↑23-08-2018 08:45In mijn geval is het precies zo gegaan.
Fijn idd om te lezen dat het ook goed kan gaan. Maar blijf er bij dat het in het geval van TO toch minder kans van slagen lijkt te hebben. Kinderen zijn nog heel jong dus het zou zeker wel zo’n 20 jaar kunnen duren alvorens die allemaal de deur uit zijn. Ze ervaart nu al frustratie met 1 Vd kinderen, er is een vervelende ex die ook aanwezig zal blijven. Dat gezeik zal heus niet beter worden wanneer TO in beeld blijft, denk eerder het tegendeel. Nog meer gezeik dus. En daarbij heeft de man in kwestie zelf ook nog issues.
Dan moet dat gevoel van verliefdheid wel heel zwaar wegen.....
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:24
Bij twijfel zou ik er sowieso niet aan beginnen. Je geeft aan te willen blijven latten en eigenlijk geen rol te willen spelen in het leven van de kinderen. Hoe ziet hij dat voor zich? Wil hij ook latten totdat de kinderen het huis uit zijn of is hij ook wel opzoek naar een vrouw die voor hem EN de kinderen gaat?
Zelf ben ik "jouw vriend". Heb 3 kinderen en een vreselijke ex. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn ex een grote rol in ons leven speelt. Natuurlijk komt hij wel eens ter sprake en gebeuren er wel eens vervelende dingen maar maakt dat mij een minder fijn persoon om mee samen te leven?
Ik ben inmiddels hertrouwd met een man die op mij viel en de kinderen met open armen ontving.
Zelf had ik geen genoegen genomen met iemand die mij wel, maar de kinderen liever niet heeft. De kinderen zijn een heel belangrijk onderdeel van mij.
Kinderen voelen het als ze niet gewenst zijn. Dus ga voor hem EN accepteer zijn kinderen daarbij of gun hem iemand die dit wel kan en laat hem gaan.
Zelf ben ik "jouw vriend". Heb 3 kinderen en een vreselijke ex. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn ex een grote rol in ons leven speelt. Natuurlijk komt hij wel eens ter sprake en gebeuren er wel eens vervelende dingen maar maakt dat mij een minder fijn persoon om mee samen te leven?
Ik ben inmiddels hertrouwd met een man die op mij viel en de kinderen met open armen ontving.
Zelf had ik geen genoegen genomen met iemand die mij wel, maar de kinderen liever niet heeft. De kinderen zijn een heel belangrijk onderdeel van mij.
Kinderen voelen het als ze niet gewenst zijn. Dus ga voor hem EN accepteer zijn kinderen daarbij of gun hem iemand die dit wel kan en laat hem gaan.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:27
Vera8, ben het helemaal met je eens hoor. Ik zou het ook niet gedaan hebben denk ik als ik wist wat ik nu weet, het kost veel opoffering en mocht ik er onverhoopt weer ooit alleen voor komen te staan; nooit meer een vent met koters. Echt nooit meer want dan blijf ik liever alleen.
Maar boven alles hou ik van mijn man
dat is het waard geweest.
Maar boven alles hou ik van mijn man
Ja en?
donderdag 23 augustus 2018 om 11:37
Hieruit kan ik al opmaken dat je geen inzicht hebt wat kinderen in iemands leven betekenen. Het kan wel 15-20 jaar duren voordat die kinderen het huis uit zijn. Een man (of vrouw) die kinderen heeft, moffelt die niet zo even weg. Als ik in zijn schoenen stond en je deed dit voorstel, dan zou ik het hierom uit maken.aami325 schreef: ↑23-08-2018 09:27Ik ben echt blij dit te lezen! Zoals ik zei willen we elkaar eerst goed leren kennen zonder kinderen. En het idee van samenwonen nadat de kinderen het huis uit zijn, zou voor mij de enige vorm zijn om het te laten werken. Overigens moet ik nog met hem bespreken of dit ook een relatie is die hij wel wilt..
@snoopylynn hoe deed je dat dan met kinder verjaardagen enzo, ging je daar wel naartoe? Waar lag de balans? Of zag je ze echt bijna nooit?
Kinderen gaan altijd voor, ook bij het opbouwen van een relatie. Als jij er niet aan toe bent om kinderen te verwelkomen, dan zou ik iemand zoeken zonder kinderen.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:39
het gaat helemaal niet om het niet willen verwelkomen van de kinderen!MokThee schreef: ↑23-08-2018 11:37Hieruit kan ik al opmaken dat je geen inzicht hebt wat kinderen in iemands leven betekenen. Het kan wel 15-20 jaar duren voordat die kinderen het huis uit zijn. Een man (of vrouw) die kinderen heeft, moffelt die niet zo even weg. Als ik in zijn schoenen stond en je deed dit voorstel, dan zou ik het hierom uit maken.
Kinderen gaan altijd voor, ook bij het opbouwen van een relatie. Als jij er niet aan toe bent om kinderen te verwelkomen, dan zou ik iemand zoeken zonder kinderen.
TO zet juist belang van de kinderen op plek 1, en geeft zichzelf een bijrol.
Echt heel knap, dat je dit negatief uit kunt leggen.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:41
Dan heb jij geen realistisch beeld van een vader met 3 kinderen die co ouderschap heeft, dan kan je ze niet af en toe zien en wat gezelligs doen.
Je denkt er echt veel te naïef over na.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:27
Liefde is blindVera8 schreef: ↑23-08-2018 10:16Fijn idd om te lezen dat het ook goed kan gaan. Maar blijf er bij dat het in het geval van TO toch minder kans van slagen lijkt te hebben. Kinderen zijn nog heel jong dus het zou zeker wel zo’n 20 jaar kunnen duren alvorens die allemaal de deur uit zijn. Ze ervaart nu al frustratie met 1 Vd kinderen, er is een vervelende ex die ook aanwezig zal blijven. Dat gezeik zal heus niet beter worden wanneer TO in beeld blijft, denk eerder het tegendeel. Nog meer gezeik dus. En daarbij heeft de man in kwestie zelf ook nog issues.
Dan moet dat gevoel van verliefdheid wel heel zwaar wegen.....
donderdag 23 augustus 2018 om 12:38
het jongste kind is 2.
to is 26, moet je je op die leeftijd al instellen op een LAT relatie van ongeveer 16 jaar?
omdat je met samenwonen wilt wachten tot zijn kinderen de deur uit zijn?
wij slapen nooit.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:41
Het gaat wel om het niet willen verwelkomen. TO schrijft zelf dat ze geen kinderen wil en ook niet de kinderen van haar vriend om zich heen wil hebben. Ze wil blijven latten totdat ze het huis uit zijn en als compromis, wil ze best af en toe iets leuks met ze gaan doen.
Kinderen voelen dit, merken dat ze niet gewenst zijn. Ik zou het verhaal echt niet positief kunnen uitleggen.
Mijn ex heeft zo'n vriendin en mijn kinderen hebben dat echt wel door.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:41
TO moet niks he, en vooral geen relatie met deze man willenvalentinamaria schreef: ↑23-08-2018 12:38het jongste kind is 2.
to is 26, moet je je op die leeftijd al instellen op een LAT relatie van ongeveer 16 jaar?
omdat je met samenwonen wilt wachten tot zijn kinderen de deur uit zijn?
donderdag 23 augustus 2018 om 12:42
als hij met haar was gaan samenwonen, per direct, had je het vast ook niks gevonden.Tess1981 schreef: ↑23-08-2018 12:41Het gaat wel om het niet willen verwelkomen. TO schrijft zelf dat ze geen kinderen wil en ook niet de kinderen van haar vriend om zich heen wil hebben. Ze wil blijven latten totdat ze het huis uit zijn en als compromis, wil ze best af en toe iets leuks met ze gaan doen.
Kinderen voelen dit, merken dat ze niet gewenst zijn. Ik zou het verhaal echt niet positief kunnen uitleggen.
Mijn ex heeft zo'n vriendin en mijn kinderen hebben dat echt wel door.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:52
Ja, ik denk ook dat ik het onderschat. Maar het is wel echt lastig in te schatten als je zelf niet in een kinder fase zit. Ik ken letterlijk niemand in mijn omgeving die al kinderen heeft. Daarom ben ik blij met jullie suggesties.Sjaantje37 schreef: ↑23-08-2018 11:41Dan heb jij geen realistisch beeld van een vader met 3 kinderen die co ouderschap heeft, dan kan je ze niet af en toe zien en wat gezelligs doen.
Je denkt er echt veel te naïef over na.
aami325 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 12:54
7.43% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2018 om 12:54
daarom is nu roepen, dat je geen kinderwens hebt, ook wat voorbarig (en ook wat naïef), bij mij begonnen mijn hormonen pas te kolken, toen vriendinnen zwanger werd. Daarvoor nooit ergens last van.aami325 schreef: ↑23-08-2018 12:52Ja, ik denk ook dat ik het onderschat. Maar het is wel echt lastig in te schatten als je zelf niet in een kinder fase zit. Ik ken letterlijk niemand in mijn omgeving die al kinderen heeft. Daarom ben ik blij met jullie suggesties. Ondanks dat sommige reacties alleen maar afkeuring hebben en geen toevoeging..
(en nee, niet iedereen krijgt een kinderwens, maar het overgrote deel van de mensheid wel)
donderdag 23 augustus 2018 om 14:59
Nou direct niet zoiets moet rustig opgebouwd worden. Maar de kinderen vragen zich wel af waarom ze er wel is als zij er niet zijn en ze haar bijna nooit zien. Ze vinden haar wel aardig maar ze hebben haar ook horen zeggen dat ze niet wil samenwonen omdat kinderen vroeg wakker zijn en ze als ze uit haar werk komt (ze werkt in de horeca) ze uit wil slapen en ja dan breekt mijn hart.
Ik gun de kinderen een gezinssituatie. Helaas kan dat niet meer met beide ouders samen. Ik zou het dan wel fijn vinden als mijn dochters als ze bij hun vader zijn een moederfiguur hebben net zoals dat mijn zoon zijn mannenproblemen bespreekt met mijn man en toen hij wat kleiner was zijn stoeiuurtje had met hem bijvoorbeeld.
donderdag 23 augustus 2018 om 15:07
Jij verwoordt precies wat ik wilde zeggen! Nu is het nog alleen de leuke zorgeloze kant die je ziet, maar als je serieus verder gaat dan zit jij als jonge meid gelijk vast in een stramien waarbij alles om de kinderen draait. Dus een "gewone" relatie waarin je elkaar zorgeloos leert kennen, waar je samen met zn tweeën voor t eerst (voor jou) kunt gaan samenwonen, dat is er niet. Dus grote kans op een lange LAT-relatie. Waar opzich niks mis mee is! Maar besef je wel dat het gewone huisje boompje beestje erg ver weg is.Lenn12345 schreef: ↑23-08-2018 04:01Ook ik denk dat je beter nu jullie pas 4 maanden 'elkaar leuk vinden' zou ik je adviseren ervoor te passen.
In mijn geval dacht ik heel simpel: waar het hart vol van is loopt de mond van over.. Haar hart zit nog vol ex. En dan waren er geen kinderen.
Maar hij was dus al op zijn 20e ong. vader en dan nog twee?
Vervolgens gaat hij met jou verder, 30 jaar oud.
En met 3 kinderen de helft van de tijd. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken ook al zijn het leuke kinderen. Ik vind mijn hond al veel werk
Als je zelf kinderen krijgt 'groei je erin' volgens de vaders die ik ken, jij krijgt ze zó kant en klaar voor je neus.
Al kan je ook kiezen voor een 50% relatie kan je dat proberen, als hij de kinderen heeft ben jij er niet. Doe je waar je zelf zin in hebt. Latten dus.
Doen jullie leuke dingen samen, en ik zou 'over exen praten' als eerste schrappen als gespreksonderwerp. Het gaat toch om jullie?
Je kan nooit spontaan saampies wat leuks doen, alles is plannen met een partner met kinderen. Ik vind dat zelf best zwaar.
Gaan we zaterdag lekker uit eten samen? Nee want Piet en Marietje zijn er... Je komt altijd op een tweede plek.
Je moet plannen om tijd samen te hebben met zn tweeën.
Ik vind het moeilijk. Ik hoop voor jou dat er een manier is om ermee om te gaan en te ontdekken of dit is wat jij wil
donderdag 23 augustus 2018 om 15:10
Heel herkenbaar. Ik ben na een jaar samenwonen met zijn kleine kinderen weer gaan LATten. Kregen veel spanning en ruzie. En nu met deze afstand ertussen gaat het onwijs goed. Zie de kinderen niet zo vaak, maar ze komen ook voor hun pa he. Dus ik vind t wel prima zosnoopylynn schreef: ↑23-08-2018 08:45In mijn geval is het precies zo gegaan.