Verliefd op een complexe man

22-08-2018 16:17 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie door de beren de weg niet meer (of wacht..) en zou heel graag jullie suggesties inwinnen. Het gaat om een jongen van 30 met bagage. Bagage als, na 10 getrouwd te zijn geweest 2x bedrogen door zijn ex, 3 kinderen uit dat huwelijk en een ex die hem nu het leven zuur maakt (dat is hoe hij het vertelt, en ik geloof wel dat dat klopt).

Ook heeft hij zelf niet zo'n makkelijk leven gehad: zijn vader is overleden toen hij jong was, is regelmatig verhuist, uitgeblust op zijn werk en hij heeft nu erg veel moeite mensen te vertrouwen/binden. Ok, dit klinkt allemaal vrij dramatisch..

We kennen elkaar nu 4 maanden. Ik was op de hoogte van zijn complexe leven en heb daarom de boot wat afgehouden. Wel deden we regelmatig gezellige dingen. Maar afgelopen weekend sloeg de vlam in de pan. We hebben samen geslapen, en nu ben ik tot over mijn oren verliefd. Hij is heel lief, attent, geduldig en gewoon heel leuk als we samen zijn. Tuurlijk praat hij ook wel eens over dat hij weer ruzie heeft gehad met zijn ex of dat hij moeite heeft weer mensen te vertrouwen, maar dan probeer ik begripvol te zijn.

Ikzelf ben 26 jaar en heb een stabiel leven. Vaste baan, eigen huisje, geen gedoe met exen en ben verder gelukkig. Ik heb zelf geen kinderwens. Zijn kinderen (2 jr, 6 jr en 10 jr) heb ik 1x ontmoet, want hij heeft 50% voogdij. Dat was leuk maar ook iets overweldigend. Zijn oudste zoon is wat brutaal.

Mijn twijfel: moet ik kijken waar dit heen gaat of moet ik me me uit dit complexe verhaal houden? Ik ben bang dat ik dadelijk midden in de drama zit met zijn ex en kinderen, maar vind hem ook echt heel erg leuk! Ook weet ik niet of ik wel een relatie met een man kan volhouden die 3 drukke kinderen heeft.. Is dit voor sommige een vergelijkbaar verhaal? Een partner vinden die best wel een complex leven heeft, en er toch samen uitkomen? Of liep dat juist slecht af?
aami325 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 16:20
2.57% gewijzigd
"Hij is heel lief, attent, geduldig en gewoon heel leuk als we samen zijn."

Prima toch? Dat iemand veel heeft meegemaakt hoeft toch niks te betekenen?
Maakt iemand juist sterker denk ik.
Een vent moet een leuke vent zijn, geen project.
Een jongen van 30, klinkt niet complex maar wat infantiel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een man zonder problemen... Zonder vertrouwensissues... Die zijn exrelatie heeft verwerkt... Zonder moeilijke ex en zonder kinderen in die moeilijke scheiding.... Zonder kinderen de de helft van je leven in beslag gaan nemen... Zonder pre-puberale kinderen... In de zevende hemel Zwijmelzwijmel. :love:

Dit? Eh nee.
Mijn mening is gestippeld.
Bij twijfel niet inhalen. Je vindt hem niet leuk genoeg.
diamantje123 schreef:
22-08-2018 16:19
"Hij is heel lief, attent, geduldig en gewoon heel leuk als we samen zijn."

Prima toch? Dat iemand veel heeft meegemaakt hoeft toch niks te betekenen?
Maakt iemand juist sterker denk ik.
Wel eens. Maar toch kun je je afvragen of dat wel verstandig is. Kijk, een lastige ex is één ding, maar drie jonge kinderen die 50% van de tijd bij hem zijn vind ik een héél groot ding. Je vond nu al de oudste brutaal. Dat belooft niet veel goeds. Ik zou me als ik jou was, zo zonder kinderwens, serieus afvragen of je daar wel zin in hebt.
Hoe komt het trouwens dat je ze al ontmoet hebt?
Ja, als je zin in drama en gedoe hebt, vooral doen. Als je lekker zorgeloos wilt leven zou ik dit pareltje aan je voorbij laten gaan.
Omdat hij mij al leuk vond, wilde hij graag zijn kinderen aan me voorstellen. Daarom zijn we een middag gaan varen met zijn 5.
Lady_Day schreef:
22-08-2018 16:28
Ja, als je zin in drama en gedoe hebt, vooral doen. Als je lekker zorgeloos wilt leven zou ik dit pareltje aan je voorbij laten gaan.
Maar dat iemand veel heeft meegemaakt hoeft toch niet per se voor drama en gedoe te zorgen?
Jammer voor hem dat zijn relatie waar 3 kinderen uit zijn gekomen op de klippen is gelopen,
maar dat hoeft toch niet te betekenen dat iemand daarna geen geluk meer verdient?

En wat doet hij TO aan, precies niks.. Zoals hierboven al gezegd zou ik me wel afvragen of je een man wil die al 3 kinderen heeft,
en hoe zit het met je eigen kinderwens? Trouwens dat hij je nu al voorstelt aan zijn kinderen vind ik wel erg snel.
aami325 schreef:
22-08-2018 16:29
Omdat hij mij al leuk vond, wilde hij graag zijn kinderen aan me voorstellen. Daarom zijn we een middag gaan varen met zijn 5.
Slim.
diamantje123 schreef:
22-08-2018 16:32
Maar dat iemand veel heeft meegemaakt hoeft toch niet per se voor drama en gedoe te zorgen?
Jammer voor hem dat zijn relatie waar 3 kinderen uit zijn gekomen op de klippen is gelopen,
maar dat hoeft toch niet te betekenen dat iemand daarna geen geluk meer verdient?
Nou, iemand met vertrouwensissues, die uitgeblust op het werk is, waarvan TO aangeeft dat er drama is met kinderen en ex.... terwijl ze zelf geen kinderwens heeft... natuurlijk verdient die geluk. Maar ga mij niet vertellen dat daar geen drama en gedoe mee komt.
aami325 schreef:
22-08-2018 16:29
Ja en?
En als je kickt op drama.... Gewoon houden deze topper van een ventje.
Jufjoke schreef:
22-08-2018 16:24
Wel eens. Maar toch kun je je afvragen of dat wel verstandig is. Kijk, een lastige ex is één ding, maar drie jonge kinderen die 50% van de tijd bij hem zijn vind ik een héél groot ding. Je vond nu al de oudste brutaal. Dat belooft niet veel goeds. Ik zou me als ik jou was, zo zonder kinderwens, serieus afvragen of je daar wel zin in hebt.
Hoe komt het trouwens dat je ze al ontmoet hebt?
@aami325, je zou ook op een forum kunnen vragen wat andere mensen ervan vinden.
Jufjoke schreef:
22-08-2018 16:34
Slim.
Tja, ik zei ook niet dat hij altijd slimme keuzes maakt..
Jufjoke schreef:
22-08-2018 16:34
Slim.
Serieus?
Pfoe ik zou, hoe jammer ook, het contact verbreken. Het is mij te complex en te veel kans op drama door toedoen van anderen.
Je kan het toch ook gewoon rustig opbouwen en kijken waar het schip strand. Iemand die veel heeft meegemaakt is niet perse slecht relatiemateriaal.
To, natuurlijk kan het helemaal goed gaan, maar praktisch gezien, hebben jullie totaal andere levens en mogelijk zijn jullie toekomstplannen ook heel anders.

Bedenk eens wat jou plannen voor de toekomst zijn, gewoon even los of hij daar al of niet in past?
Bedenk dan eens in hoeverre je deze op zult moeten geven als jullie samen blijven of misschien zelfs gaan samenwonen.

Je geeft bijvoorbeeld aan dat je geen kinderwens hebt. Ik weet niet wat jouw reden is (bv gewoon ontbreken wens, ivm ziekte, bewuste keuze), maar kun je je voorstellen dat je misschien een opvoeder wordt? Heb je daar zin in? Daarnaast zullen die kinderen altijd bij jou vriend op nummer één staan.

Heb je zin in drama met een ex? Want als je bij hem blijft, zul je daar echt mee te maken krijgen. Ik neem ook aan dat hij en zijn ex nog niet zolang uit elkaar zijn (= dubbel drama).

To, ik vond mijn vriend super leuk voor ik wist of hij kinderen had of deze misschien wilde (ik heb geen kinderwens). Maar als hij ze wel had of had willen hebben, dan had ik het subiet uitgemaakt of er nooit aan begonnen. Dit weet ik zeker omdat hier op een gegeven moment een miscommunicatie over was (ik dacht dat hij toch kinderen wilde) en ik het daarom uit wilde maken. (Gelukkig zat ik verkeerd.)
Ik heb geen kinderwens en ik heb ook niet de wens om de opvoeder te zijn van een anders zijn kind, daarvoor vind ik kinderen ook gewoon niet leuk genoeg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oifa schreef:
22-08-2018 16:43
Je kan het toch ook gewoon rustig opbouwen en kijken waar het schip strand. Iemand die veel heeft meegemaakt is niet perse slecht relatiemateriaal.
Dit. Maar laat de kinderen er dan alsjeblieft nog een héle tijd buiten.
Of je ex wel of niet complex is doet er totaal niet toe.

Of hij lief en leuk is ook niet.

Of jullie verliefd zijn ook niet.

Dat is allemaal niet belangrijk.

Belangrijk is dat hij 3 jonge ki deren heeft. En dat jij geen kinderen wil.

Dan is het gewoon geen goed idee om een relatie met hem te beginnen.

Als je niets met kinderen hebt dan ga je 3 kinderen niet trekken.

Het is oneerlijk om 4 kinderen de dupe te laten worden.
lolly-pop schreef:
22-08-2018 16:51
Dit. Maar laat de kinderen er dan alsjeblieft nog een héle tijd buiten.
Zo mee eens
je bent nog maar 26!!
begin hier aub niet aan!
wij slapen nooit.
Ik zou, als je verder gaat, eerst een relatie met hem opbouwen. Hem leren kennen. Maar zonder zijn kinderen hierbij te betrekken.

Zelf heb ik een partner met 1 kind, een relaxte ex, geen verdere problematiek, maar zelfs dat vind ik met vlagen heel intensief. Doordat ik mijn partner eerst heb leren kennen zonder zijn kind erbij, hebben we een sterke basis gelegd om ook het deeltijdgezin samen te delen. Ik kon vol overtuiging zeggen dat ik het met hem aandurf.

Dus, ja, ga vooral door met ontdekken wie hij is en hoe jullie samen zijn. Kijk dat een jaar aan en stel jezelf dan nóg eens de vraag of je deze man wil inclusief alle bagage. Laat je nu niet door hem meenemen in een leven mét zijn kinderen. Daarvoor ken je elkaar niet lang genoeg.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven