Verliefd op therapeut

25-09-2019 18:10 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Ik heb al eerder topics geopend over mijn liefdesleven. En omdat geen van mijn relatie lukken heb ik besloten om in therapie te gaan. Ik ben er achter gekomen dat als ik een gelukkige relatie wil hebben met een leuk persoon, ik zelf ook een leuk en gelukkig persoon moet zijn. Vandaar de therapie.

Afijn, ik heb een hele leuke therapeut en ik denk dat ik verliefd op hem begin te worden. Het is raar om het te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat hij mij snapt. Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn. Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week. Ik zie echt een toekomst met hem.
Ik vraag mij af hoe ik de eerste stap moet zetten, zodat deze professionele relatie ook een intieme relatie wordt.
Kan iemand mij daar advies voor geven?
Uitspreken. Dan zal hij je snel met twee benen op de grond zetten dat dit niet kan en mag (en niet wederzijds is). Je bent biseksueel toch? Anders zou ik je adviseren over te stappen naar een vrouwelijke therapeut. Nou adviseer ik je over te stappen naar een bijna pensioengerechtigde therapeut.
WinterLenteZomerZon schreef:
25-09-2019 19:22
Beste iedereen,

Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter.
Dat mag ook niet
Beste iedereen,

Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter. Misschien projecteer ik wel iets op hem. Maar hij is heel leuk en ik heb gewoon een goed gevoel bij hem. En dit gevoel heb ik al een lange tijd niet gehad. Dus ik dacht dat als ik hem privé zou ontmoeten ik dit gevoel vast kon houden. Ik weet het ook allemaal niet meer...
Hoe kom je erbij dat een relatie met je dokter wel mag? Dat is dus niet.
Vertel je therapeut dat je verliefd bent.
Coconuts12 schreef:
25-09-2019 19:32
Hoe kom je erbij dat een relatie met je dokter wel mag? Dat is dus niet.
Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
25-09-2019 19:36
Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
:bonk:

Het leven is geen doktersroman. Meen je dit nou serieus?
In Noorwegen is het geen probleem inderdaad.
Dat is fictie.
Ik zou het opbiechten tegen hem. Dan kan hij de beslissing maken wat hij er verder mee wil doen.
:rofl:
2 keer pw therapie

wow waar kan dat ?
:rofl:

:HA:

He lekker, een doktersromannetje neerzetten als non-fictie!
Misschien moet je eens een goed boek gaan lezen.
Dit moet haast wel een troll-topic zijn... :sarcastic:
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
25-09-2019 19:46
Dit moet haast wel een troll-topic zijn... :sarcastic:
Of iemand die verstandelijk beperkt is. En dat bedoel ik absoluut niet negatief, maar haar vorige topics waren ook zo bijzonder.
Life is short. Eat dessert first.
TO, een relatie met je therapeut mag niet. Met je dokter trouwens ook niet.

Onmiddellijk een andere therapeut zoeken en voorlopig nog niet stoppen met therapie.
Life is short. Eat dessert first.
Beste iedereen,

Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter. Misschien projecteer ik wel iets op hem. Maar hij is heel leuk en ik heb gewoon een goed gevoel bij hem. En dit gevoel heb ik al een lange tijd niet gehad. Dus ik dacht dat als ik hem privé zou ontmoeten ik dit gevoel vast kon houden. Ik weet het ook allemaal niet meer...
Jij bent eng.... Héél eng
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou een andere therapeut zoeken en dan voor 5x per week.
doornroosje9 schreef:
25-09-2019 20:10
Of iemand die verstandelijk beperkt is. En dat bedoel ik absoluut niet negatief, maar haar vorige topics waren ook zo bijzonder.
Ze schrijft vrijwel foutloos en dat kan toch niet als je verstandelijk beperkt bent
Dat komt heeeeeel vaak voor. Elke therapeut of psycholoog zal tientallen keren ervaren dat een cliënt verliefd op hem is. Misschien kan je dit beter aan hem zeggen zodat hij met jou samen kan proberen na te gaan waarom dat zo is.

Aan wie hij je doet denken, wat jij nodig hebt en wat je mist. Voor wie of wat je op de vlucht gaat (want verliefdheid kan een vlucht uit de eenzaamheid zijn).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Westerpaviljoen schreef:
25-09-2019 18:30
Hopsakee daar gaan we weer
En bedankt, zit ik daarmee in mijn hoofd.

(Maar verder: +1)
calvijn1 schreef:
25-09-2019 20:20
Ze schrijft vrijwel foutloos en dat kan toch niet als je verstandelijk beperkt bent
Waarom kan dat niet?
Dat heet overdracht :)
bekend fenomeen hoor. Ik zou het bespreken met je therapeut, die heeft het vast vaker aan de hand gehad. Mogelijk kun je het goed therapeutisch gebruiken, als in: onderzoeken waarom dit bij je wordt opgeroepen, wat je mist e.d. en dit gebruiken om op een gezonde manier invulling te geven aan relaties (met iemand anders dus!).
Coconuts12 schreef:
25-09-2019 20:23
Waarom kan dat niet?
Als je verstandelijk beperkt bent (laag iq) dan beheers je meestal de grammatica niet zo goed (zinsopbouw, spelfouten)
Coconuts12 schreef:
25-09-2019 20:23
Waarom kan dat niet?
calvijn1 schreef:
25-09-2019 20:26
Als je verstandelijk beperkt bent (laag iq) dan beheers je meestal de grammatica niet zo goed (zinsopbouw, spelfouten)
Plus het feit dat je dergelijke verhalen met een verstandelijke beperking niet snel zal verzinnen (loep haar maar eens).
courtneytt wijzigde dit bericht op 25-09-2019 20:31
13.45% gewijzigd
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven