Verliefd op therapeut
woensdag 25 september 2019 om 18:10
Hee iedereen,
Ik heb al eerder topics geopend over mijn liefdesleven. En omdat geen van mijn relatie lukken heb ik besloten om in therapie te gaan. Ik ben er achter gekomen dat als ik een gelukkige relatie wil hebben met een leuk persoon, ik zelf ook een leuk en gelukkig persoon moet zijn. Vandaar de therapie.
Afijn, ik heb een hele leuke therapeut en ik denk dat ik verliefd op hem begin te worden. Het is raar om het te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat hij mij snapt. Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn. Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week. Ik zie echt een toekomst met hem.
Ik vraag mij af hoe ik de eerste stap moet zetten, zodat deze professionele relatie ook een intieme relatie wordt.
Kan iemand mij daar advies voor geven?
Ik heb al eerder topics geopend over mijn liefdesleven. En omdat geen van mijn relatie lukken heb ik besloten om in therapie te gaan. Ik ben er achter gekomen dat als ik een gelukkige relatie wil hebben met een leuk persoon, ik zelf ook een leuk en gelukkig persoon moet zijn. Vandaar de therapie.
Afijn, ik heb een hele leuke therapeut en ik denk dat ik verliefd op hem begin te worden. Het is raar om het te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat hij mij snapt. Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn. Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week. Ik zie echt een toekomst met hem.
Ik vraag mij af hoe ik de eerste stap moet zetten, zodat deze professionele relatie ook een intieme relatie wordt.
Kan iemand mij daar advies voor geven?
woensdag 25 september 2019 om 19:22
woensdag 25 september 2019 om 19:25
Dat mag ook nietWinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:22Beste iedereen,
Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter.
woensdag 25 september 2019 om 19:32
Hoe kom je erbij dat een relatie met je dokter wel mag? Dat is dus niet.WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:22Beste iedereen,
Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter. Misschien projecteer ik wel iets op hem. Maar hij is heel leuk en ik heb gewoon een goed gevoel bij hem. En dit gevoel heb ik al een lange tijd niet gehad. Dus ik dacht dat als ik hem privé zou ontmoeten ik dit gevoel vast kon houden. Ik weet het ook allemaal niet meer...
woensdag 25 september 2019 om 19:36
Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.Coconuts12 schreef: ↑25-09-2019 19:32Hoe kom je erbij dat een relatie met je dokter wel mag? Dat is dus niet.
woensdag 25 september 2019 om 19:38
WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:36Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
Het leven is geen doktersroman. Meen je dit nou serieus?
woensdag 25 september 2019 om 19:39
In Noorwegen is het geen probleem inderdaad.WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:36Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
woensdag 25 september 2019 om 19:39
Dat is fictie.WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:36Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
Ik zou het opbiechten tegen hem. Dan kan hij de beslissing maken wat hij er verder mee wil doen.
woensdag 25 september 2019 om 19:40
WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:36Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
woensdag 25 september 2019 om 19:41
woensdag 25 september 2019 om 19:43
He lekker, een doktersromannetje neerzetten als non-fictie!
woensdag 25 september 2019 om 19:45
Misschien moet je eens een goed boek gaan lezen.WinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:36Ik lees wel eens van die doktersromans en dan valt de patiënt ook op de dokter. En ik heb nog nooit eentje gelezen waar het een probleem mee is.
woensdag 25 september 2019 om 20:10
Of iemand die verstandelijk beperkt is. En dat bedoel ik absoluut niet negatief, maar haar vorige topics waren ook zo bijzonder.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 25 september 2019 om 20:15
Jij bent eng.... Héél engWinterLenteZomerZon schreef: ↑25-09-2019 19:22Beste iedereen,
Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter. Misschien projecteer ik wel iets op hem. Maar hij is heel leuk en ik heb gewoon een goed gevoel bij hem. En dit gevoel heb ik al een lange tijd niet gehad. Dus ik dacht dat als ik hem privé zou ontmoeten ik dit gevoel vast kon houden. Ik weet het ook allemaal niet meer...
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 25 september 2019 om 20:20
Ze schrijft vrijwel foutloos en dat kan toch niet als je verstandelijk beperkt bentdoornroosje9 schreef: ↑25-09-2019 20:10Of iemand die verstandelijk beperkt is. En dat bedoel ik absoluut niet negatief, maar haar vorige topics waren ook zo bijzonder.
woensdag 25 september 2019 om 20:20
Dat komt heeeeeel vaak voor. Elke therapeut of psycholoog zal tientallen keren ervaren dat een cliënt verliefd op hem is. Misschien kan je dit beter aan hem zeggen zodat hij met jou samen kan proberen na te gaan waarom dat zo is.
Aan wie hij je doet denken, wat jij nodig hebt en wat je mist. Voor wie of wat je op de vlucht gaat (want verliefdheid kan een vlucht uit de eenzaamheid zijn).
Aan wie hij je doet denken, wat jij nodig hebt en wat je mist. Voor wie of wat je op de vlucht gaat (want verliefdheid kan een vlucht uit de eenzaamheid zijn).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 25 september 2019 om 20:23
En bedankt, zit ik daarmee in mijn hoofd.
(Maar verder: +1)
woensdag 25 september 2019 om 20:24
Dat heet overdracht 
bekend fenomeen hoor. Ik zou het bespreken met je therapeut, die heeft het vast vaker aan de hand gehad. Mogelijk kun je het goed therapeutisch gebruiken, als in: onderzoeken waarom dit bij je wordt opgeroepen, wat je mist e.d. en dit gebruiken om op een gezonde manier invulling te geven aan relaties (met iemand anders dus!).
bekend fenomeen hoor. Ik zou het bespreken met je therapeut, die heeft het vast vaker aan de hand gehad. Mogelijk kun je het goed therapeutisch gebruiken, als in: onderzoeken waarom dit bij je wordt opgeroepen, wat je mist e.d. en dit gebruiken om op een gezonde manier invulling te geven aan relaties (met iemand anders dus!).
woensdag 25 september 2019 om 20:26
Als je verstandelijk beperkt bent (laag iq) dan beheers je meestal de grammatica niet zo goed (zinsopbouw, spelfouten)
woensdag 25 september 2019 om 20:30
Plus het feit dat je dergelijke verhalen met een verstandelijke beperking niet snel zal verzinnen (loep haar maar eens).
courtneytt wijzigde dit bericht op 25-09-2019 20:31
13.45% gewijzigd
We used to be friends...