Verliefd op therapeut

25-09-2019 18:10 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Ik heb al eerder topics geopend over mijn liefdesleven. En omdat geen van mijn relatie lukken heb ik besloten om in therapie te gaan. Ik ben er achter gekomen dat als ik een gelukkige relatie wil hebben met een leuk persoon, ik zelf ook een leuk en gelukkig persoon moet zijn. Vandaar de therapie.

Afijn, ik heb een hele leuke therapeut en ik denk dat ik verliefd op hem begin te worden. Het is raar om het te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat hij mij snapt. Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn. Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week. Ik zie echt een toekomst met hem.
Ik vraag mij af hoe ik de eerste stap moet zetten, zodat deze professionele relatie ook een intieme relatie wordt.
Kan iemand mij daar advies voor geven?
Niet!!
Je moet een nieuwe therapeut zoeken.
Dit is projectie, vragen voor overplaatsing wil je succes hebben met therapie.
Ik mag hopen dat je een grap maakt.
Jou snappen is zijn baan. Dat heeft echt niets met liefde te maken.
WinterLenteZomerZon schreef:
25-09-2019 18:10
[...]

Dat zijn nu eenmaal de eigenschappen van een therapeut.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2019 19:49
Reden: Quoten OP
74.89% gewijzigd
Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn.
Hij doet zijn werk goed dus

Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week. Ik zie echt een toekomst met hem.
Ik vraag mij af hoe ik de eerste stap moet zetten, zodat deze professionele relatie ook een intieme relatie wordt.

Niet, na jou komt zijn volgende cliënt die ook verliefd is op hem, Of misschien was die voor jou.
Hij gaat als hij professioneel echt zijn werk, carrière, overhoop laten halen door jou (of door die anderen). En als hij niet professioneel is kun je ook maar beter een ander zoeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
WinterLenteZomerZon schreef:
25-09-2019 18:10
Hee iedereen,

maar ik heb het gevoel dat hij mij snapt. Hij geeft mij zelfvertrouwen en ik kan helemaal mijzelf zijn. Ik heb twee sessies per week met hem en om heel eerlijk te zijn, zijn dit de meest relaxte uren van mijn week.
Het is zijn werk om je te snappen, zelfvertrouwen te geven en jou jezelf te laten zijn. Als je iets aan die therapie wilt hebben zou ik dat heel snel loskoppelen van je behoefte om iemand te hebben die dit alles bij je opwekt. Temeer daar het volgens mij niet is toegestaan dat een therapeut iets met zijn klant heeft, dus als het goed is wimpelt ie dit af. Voorkom die teleurstelling.
Hatchi schreef:
25-09-2019 18:15
Ik mag hopen dat je een grap maakt.
Loepen werkt verhelderend.
Die therapeut zal ook wel denken: kon WLZZ nou niks beters verzinnen?
Denk dat hij je kapsel en kleding niet leuk vindt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Knap dat je al zo snel in de GGZ terecht kon. In hoeverre ben je eerlijk in therapie? De mensen die ik ken komen door de mangel gehaald van een sessie vandaan.
Hopsakee daar gaan we weer
Een therapeut mag hier helemaal niet op in gaan, dus het heeft geen zin. Hij kan ervoor uit het BIG register geschrapt worden. In ieder geval; je bent niet de enige. Overdracht komt best vaak voor. Dit kan je ook rustig vertellen aan de therapeut.
en daarom heb je een therapeut nodig! als je het verschil niet ziet tussen echte relatie en deze! hij wordt betaald om u te begrijpen. HIJ overtreedt de code als hij hierop ingaat en verliest zijn praktijk.
:popcorn:
Google eens op ‘overdracht’
Van de week nog over een psychiater gelezen die iets begonnen was met een cliënt/patiënt.
Celstraf van paar maanden en 5 jaar een beroepsverbod.

Niet doen dus!!
. Ik zie echt een toekomst met hem.

Al na een paar sessies ??? Dat is wel heel snel.
Hoe oud ben je ? 16 ?
Jou snappen is zijn baan hoe weet je nou echt of er een toekomst in zit met hem ? Heeft hij dit gezegd?
Niet aan beginnen. Sterker nog, zo snel mogelijk overstappen naar een ander!
Altijd leuk, een relatie willen met de behandelaar.
Maar je weet toch zelf ook wel dat dit niet kan?
Beste iedereen,

Ik wist helemaal niet dat het niet mocht. Ik dacht dat het in dezelfde categorie viel als een relatie hebben met je dokter. Misschien projecteer ik wel iets op hem. Maar hij is heel leuk en ik heb gewoon een goed gevoel bij hem. En dit gevoel heb ik al een lange tijd niet gehad. Dus ik dacht dat als ik hem privé zou ontmoeten ik dit gevoel vast kon houden. Ik weet het ook allemaal niet meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven